pikopiko Zgłoś #41 Napisano 7 Kwietnia 2010 Jak pytałem w jednym aso w Poznaniu to powiedzieli, że 3 dni zakładali tempo do golfa V. Ja zakładałem pod okiem kolegi m3iaz i trwało to może godzinę + chwila kodowania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #42 Napisano 7 Kwietnia 2010 A ile za taka usluge wolaja w UK ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gsmlondon Zgłoś #43 Napisano 7 Kwietnia 2010 A ile za taka usluge wolaja w UK ??? jesli do mnie pytanie to ja robilem w PL , nic wracam do UK i kupuje normalnego VAG'a i sam bede meczyl sie z kodowaniem bo widze ze ASO w PL to to sie nadaje tylko do zmiany oleju i nic wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogalik17 Zgłoś #44 Napisano 7 Kwietnia 2010 Żeby w B6 tempomat nie był w standardzie to jest nie do pomyślenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #45 Napisano 10 Kwietnia 2010 Jak zakodowac ten tempomat ??? Bo w module kierownicy nie ma pomocnika dlugiego kodowania, wiec rozumiem ze kodowanie trzeba wyliczyc samemu tak ??? Kolego gsmlondon, jak juz dojde u siebie z tym kodowaniem to moge CI pomoc u CIebie ja kabelek juz mam. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gsmlondon Zgłoś #46 Napisano 10 Kwietnia 2010 Jak zakodowac ten tempomat ??? Bo w module kierownicy nie ma pomocnika dlugiego kodowania, wiec rozumiem ze kodowanie trzeba wyliczyc samemu tak ??? Kolego gsmlondon, jak juz dojde u siebie z tym kodowaniem to moge CI pomoc u CIebie ja kabelek juz mam. Pozdrawiam moze ktos opisze dokladnie jak zakodowac poprawnie kolumne kierownicza i ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #47 Napisano 10 Kwietnia 2010 OK mam, doszedlem co i jak ale chyba jest ten sam problem co u CIebie. Mianowicie zakodowalem tempomat w sterowniku kolumny, aktywowany w coding II w ECU ale jest problem. Na fisie przesunal mi wskaznik termometru do prawej strony i po lewej jest kontrolka tempomatu z jebitnym wykrzyknikiem obok. Zaraz po odpaleniu na chwilke wlacza sie kontrolka na zegarach i zamiat tego wykrzyknika na fisie pojawia sie MPH ale chwile pozniej wszystko sie sypie. Przed aktywacja zero bledow w ECU po aktywacji jeden: Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Control Module Part Number: 03G 906 018 CK HW: 03G 906 018 CK Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.5 G 9629 Software Coding: 0000078 Work Shop Code: WSC 00608 210 88542 1 Fault Found: 18060 - Please check DTC Memory of Transmission Controller P1652 - 008 - Implausible Signal Freeze Frame: Fault Status: 01011000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 231 Mileage: 134968 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 19:15:59 Freeze Frame: RPM: 0 /min Text: 0 Text: Nm Text: Voltage: 12.54 V Bin. Bits: 00000001 Bin. Bits: 00000000 W sterowniku kierownicy przed i po : Address 16: Steering wheel Labels: 3C0-953-549-SW20.lbl Control Module Part Number: 3C0 953 549 A HW: 3C0 953 549 A Component and/or Version: Lenksäulenmodul 005 0010 Software Coding: 0001013 Work Shop Code: WSC 00028 028 00001 1 Fault Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 000 - - - Intermittent Jakies pomysly ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #48 Napisano 10 Kwietnia 2010 Posiadasz MFA+ oraz kierownicę multifunkcyjną? Odczytaj błędy ze sterownika automatycznej skrzyni biegów (02). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #49 Napisano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) MFA+ nie mam, kierownicy multifunkcyjniej tez nie. Ale kiedys cos napieprzylem vagiem w kombiinstrument i teraz np mi nie wyswietla niskiego stanu plynu do spryskow czy alarmu o niezapieych pasach moze to ma cos wspolnego ??. Skrzynia DSG, bledy ze sterownika skrzyni: Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.lbl Part No SW: 02E 300 042 S HW: 02E 927 770 AE Component: GSG DSG 082 1127 Revision: 04708020 Serial number: 00000802251721 Coding: 0000020 Shop #: WSC 44551 111 44551 1 Fault Found: 18275 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel (J527) P1867 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Reset counter: 40 Mileage: 134968 km Time Indication: 0 hmmm zaczynam lapac. Nie ma komunikacji miedzy sterownikiem pod kiera a sterownikiem skrzyni ale dlaczego ?? Edytowane 10 Kwietnia 2010 przez jamal_2005 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #50 Napisano 11 Kwietnia 2010 Oto kodowanie modułu kierownicy (16): ?xxxxxx: Sterowanie głosowe (symbole) 0 = Brak sterowania głosowego (standardowe symbole) 1 = Sterowanie głosowe (zmodyfikowane symbole) Najlepiej wybrać "0", x?xxxxx: Region świata (światła postojowe) 0 = Cały świat, prócz Ameryki Północnej (samochód posiada światła postojowe) 1 = Ameryka Północna (samochód nie posiada świateł postojowych) Dla Polski będzie to opcja "0", xx?xxxx: Rodzaj pojazdu 0 = Standardowy samochód 1 = Samochód specjalny (np. Taxi) Wybieramy "0" (chyba, że nasz samochód wcześniej jeździł jako taksówka, albo pojazd policyjny, itp.) xxx?xxx: Rodzaj skrzyni biegów 0 = Ręczna skrzynia biegów (manualna) 1 = Automatyczna skrzynia biegów (wszystkie kraje, prócz Ameryki Północnej) 2 = Automatyczna skrzynia biegów (dotyczy tylko Ameryki Północnej) xxxx?xx: Koło kierownicy / Tiptronic 0 = standardowe koło kierownicy (bez przycisków multifunkcyjnych) 1 = multifunkcyjne koło kierownicy (nie posiadające łopatek skrzyni biegów typu Tiptronic) 2 = multifunkcyjne koło kierownicy (posiadające łopatki skrzyni biegów typu Tiptronic) xxxxx?x: Układ utrzymywania zadanej prędkości oraz opcjonalnie dystansu od pojazdu poprzedzającego (tempomat CCS / tempomat aktywny ACC) 0 = bez systemu utrzymywania zadanej prędkości (tempomatu) 1 = z systemem utrzymywania zadanej prędkości (tempomat CCS, sterowany przy pomocy 6-cio pozycyjnej manetki) 2 = z systemem utrzymywania zadanej prędkości oraz dystansu od pojazdu poprzedzającego (tempomat ACC, sterowany przy pomocy 6-cio pozycyjnej manetki) xxxxxx?: Tylna wycieraczka / komputer pokładowy 1 = bez tylnej wycieraczki (Limuzyna) / bez komputera pokładowego 2 = samochód wyposażony w tylną wycieraczkę (Variant) / bez komputera pokładowego 3 = bez tylnej wycieraczki (Limuzyna) / samochód wyposażony w komputer pokładowy 4 = samochód wyposażony w tylną wycieraczkę (Variant) / samochód wyposażony w komputer pokładowy ---------- Post added at 09:14 ---------- Previous post was at 09:09 ---------- MFA+ nie mam, kierownicy multifunkcyjniej tez nie. Ale kiedys cos napieprzylem vagiem w kombiinstrument i teraz np mi nie wyswietla niskiego stanu plynu do spryskow czy alarmu o niezapieych pasach moze to ma cos wspolnego ??. Skrzynia DSG, bledy ze sterownika skrzyni: Nie jest to powiązane z tym problemem. Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.lblPart No SW: 02E 300 042 S HW: 02E 927 770 AE Component: GSG DSG 082 1127 Revision: 04708020 Serial number: 00000802251721 Coding: 0000020 Shop #: WSC 44551 111 44551 1 Fault Found: 18275 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel (J527) P1867 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Reset counter: 40 Mileage: 134968 km Time Indication: 0 Sterownik DSG (02) odebrał nieprawidłowy sygnał ze sterownika kierownicy (16). hmmm zaczynam lapac. Nie ma komunikacji miedzy sterownikiem pod kiera a sterownikiem skrzyni ale dlaczego ?? Tak też może być, aczkolwiek zweryfikowałbym jeszcze kodowanie sterownika kierownicy (16). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #51 Napisano 11 Kwietnia 2010 Tak wiec moje kodowanie w tym momencie to 0001013. Czy przez komputer pokladowy mam rozumiec MFA+ czy jakiekolwiek MFA ?? Bo jesli plus to ostatia wartosc powinna byc inna w takim wypadku ?? Czy dobrze kombinuje ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #52 Napisano 11 Kwietnia 2010 Tak wiec moje kodowanie w tym momencie to 0001013. Czy przez komputer pokladowy mam rozumiec MFA+ czy jakiekolwiek MFA ?? Bo jesli plus to ostatia wartosc powinna byc inna w takim wypadku ?? Czy dobrze kombinuje ?? Jeśli posiadasz przyciski obsługi komputera pokładowego (MFA/MFA+) na manetce wycieraczek, to znaczy, że kodowanie tego sterownika jest obecnie prawidłowe. Czy masz może łopatki przy kierownicy służące do zmiany biegów w trybie Tiptronic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #53 Napisano 11 Kwietnia 2010 Łopatek nie mam. Mam zwykla czteroramienno kierownice i nic poza tym. Przyciski sa wiec nie wiem o co caman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #54 Napisano 11 Kwietnia 2010 (edytowane) Ten samochód to wersja na rynek angielski? Widzę, że trochę namieszane ma w kodowaniach. Jeśli to wersja angielska, spróbuj tak zakodować licznik (17): 0005405 Czyli: włączony czujnik zużycia klocków oraz czujnik niskiego poziomu płynu do mycia szyby, wyłączona funkcja przypominania o niezapięciu pasów, rynek brytyjski. Kodowałeś może Gateway (19)? To wersja Trendline? Edytowane 11 Kwietnia 2010 przez adamq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #55 Napisano 11 Kwietnia 2010 Tak to jest na rynek brytyjski, wersja S odpowiadajaca trendline w europie. Licznik juz przekodowalem ale to dalej nic nie zmienia. Gateway'a nie kodowalem. tam tez trzeba cos zmienic ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #56 Napisano 11 Kwietnia 2010 Wnioskuję z autoscanu, że ktoś dołożył do tego samochodu nawigację. Trzeba przekodować Gateway (19) pod nawigację. Jeśli to prawda, to zakoduj Gateway (19) w taki sposób: 3F3D2C44C21003. Po przekodowaniu Gateway'a skasuj wszystkie błędy (ze wszystkich sterowników), wyciągnij pilot ze "stacyjki", zdejmij na kilka minut klemę ujemną (-), później jeszcze raz skasuj wszystkie błędy, włącz i wyłącz zapłon, następnie zrób ponownie autoscan'a i wrzuć go na forum. Pamiętaj o tym, że radio może zapytać o kod i o tym, żeby skalibrować elektryczne szyby (szyba maksymalnie w dół, gdy opadnie do samego dołu przytrzymaj na jakieś 2-3s przełącznik w pozycji opuszczania szyby, następnie trzymaj przełącznik w pozycji zamykania, aż do jej całkowitego zamknięcia. Po zamknięciu szyby przytrzymaj jeszcze raz przełącznik w pozycji zamykania na jakieś 2-3s. To samo zrób dla drugiej szyby (z tyłu nie masz w takim razie elektryki)). Pozwoli nam to na eliminację starych błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #57 Napisano 11 Kwietnia 2010 OK zgodnie z Twoimi instrukcjami skan zrobiony i wklejony http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=77086 Jeszcze jedna rzecz mnie trapi. Po sciagnieciu kierownicy do zalozenia manetek i zalozeniu z powrotem poduszek nie moge sie pozbyc tych bledow. Dzisiaj jeszcze raz sciagnelem poduche, myslalem ze moze czegos nie podpielem ale wszystko tam wyglada cacy, nie mam takze klaksonu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #58 Napisano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) od razu zastrzegam że jest to interpretacja twojego autoscanu z linku i nic więcej. chcę pomóc a nie mam czasu czytać całego wątku... wymieniałeś manetki razem z modułem pod nimi? jeśli nie to musisz się tylko parę metrów przejechać. jeśli tak to musisz zrobić procedurę kalibracji czujnika kąta skrętu a później kalibrację krańcowych pozycji kierownicy... po kolei twoje błędy: Address 03: ABS Brakes 1 Fault Found: 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation kalibracja kąta skrętu do wykonania jak znasz angielski (a chyba znasz ) to procedura jest tu Address 09: Cent. Elect coś nakombinowałeś.... albo masz spalony bezpiecznik albo przeciąłeś kabel zasilający idący do modułu elektryki przechodząc z komory silnika z przewodem. w załączniku masz stronę z elsy gdzie masz opisane bezpieczniki idące do tego modułu. jak widać jest ich sporo bo są od różnych elementów oddzielnie. główny (terminal 30) raczej upieczony nie jest bo nie miałbyś komunikacji z modułem ale resztę przejrzyj dokładnie... Address 15: Airbags tylko do skasowania. pewnie wsadziłeś kluczyk do stacyjki przy odłączonej poduszce... jeśli masz nowy moduł od kiery to możesz mieć przejście na jedną poduszkę a nie na 2 i po skasowaniu nadal zostanie ci błąd jednego ładunku. najlepiej załóż stary moduł... Address 16: Steering wheel niepoprawne kodowanie. masz manetkę i moduł już ją widzi. trzeba dodać ją do kodowania. nie będę się rozpisywał bo już parę razy o tym pisałem... Address 19: CAN Gateway najpierw skasuj błędy jak nie pomoże to musisz zobaczyć co się dzieje z wiązką dookoła kolumny kierowniczej. zakładam że przy tych błędach nie możesz odpalić auta? Address 25: Immobilizer tu masz to samo co wyżej. pamiętaj na przyszłość żeby odpinać aku a przynajmniej nie wkładać kluczyka do stacyjki jak coś rozpinasz... Address 37: Navigation masz zakodowane w 0 BYTE że masz zmieniarkę. błąd nie rzutuje na pracę nawi ale na czerwono będzie świecił... Address 42: Door Elect zjedź ręcznie ze 2 razy w pełni do dołu szybą i ją podnieś. potem zresetuj błąd. Address 46: Central Conv. tu też masz odwołanie do sterownika pod kierownicą.... Address 52: Door Elect, Pass. tutaj też jest mało znaczący błąd. skasuj. przyjrzyj się gumie między drzwiami a budą bo tam może coś się dziać... a.pdf Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez m3iaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #59 Napisano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) No wiec tak,pomijam ABS bo tam wystarczy skalibrowac czujnik skretu. Jest chodzi o centralna elektronike to wiekszosc od spalonych zarowek bo ostatnio kombinowalem z HIDami i diodami w tablice a jesli chodzi o brak komunikacji to przejze tte bezpieczniki jak mowisz. Airbagi kasuje i ciagle wracaja. Kodowanie manetki jest takie jak byc powinno a ciagle wywala niepoprawne, sterwnik pod kierownica jaki byl taki jest nic nie zmieniane. Bledy z cana i immobilisera spowodowane sa pewnie tym ze naprawialem swoja kolumne poprzez zamiane miejscami tych mikrostykow bo ciezko o czesci i jeden, ten od blokowania jest uwalony i podejrzewam ze to przez to ( auto odpala za kazdym razem mimo bledow ). Bezpieczniki przegladniete pod obu stronach deski i w komorze silnika jedne po drugim, wszystkie ok. Gdzie szukac tego kabla o ktorym mowiles wczesniej ?? Po przekodowaniu kilku rzeczy i najswiezszym skanie, pare rzeczy poznikalo ale tempomat jak nie dzialal tak nie dziala nadal. O co chodzi z tym badziewiem ?? Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez jamal_2005 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #60 Napisano 12 Kwietnia 2010 ja już zrobiłem któryś z kolei tempomat w tą sobotę... kabel między pinem 20 w złączu 94 pin w sterowniku silnika a 16 w sterowniku kierownicy. na sterowniku silnika aktywujesz tempomat w codding II wpisując 11463 (na pewno jest podpowiedź w VCDS'ie) na sterowniku kierownicy włączasz manetkę kodując: 0xxxx?x: Cruise Control 1 = with Cruise Control System i na tym koniec. musiałeś coś w kablach pochrzanić jeśli wszystko dobrze zakodowałeś... podejrzewam jeszcze że jak prowadziłeś przewód z komory silnika do przedziału pasażerskiego to mogłeś gdzieś jakiś przewód utrącić w głównej wiązce... jeszcze pytanie: wymieniałeś kompletnie zestaw manetek czy kupiłeś na allegro samą manetkę od tempomatu wraz z płytką (połączenia tempomatu i kierunków/długich)? jeśli samą manetkę to zwróć uwagę czy wszystko ci odpowiednio pracuje we wszystkie strony po złożeniu. czasami wyskakują prowadzenia do styków i wtedy może też pojawić się problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach