Skocz do zawartości
oslo

słabe hamulce dlaczego ?? co zrobić ??

Rekomendowane odpowiedzi

a jaki koszt tego wszystkiego ?? biorą pod uwagę że kopyta linki przewody kupię na szriocie a tarcze , łożyska zaciski w sklepie ??

 

yyyy....tak tylko wtrace,ja bym przewodow i linek na szrocie nie kupowal :),juz predzej zaciski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolegę zuczek727. Linki i przewody to nie jest aż taki duży wydatek. Proponuję kupić zaciski od czegoś młodszego (napewno pasują od Golfa IV, Ovtavii I i Passata b5). Ja na szrocie za zaciski od Golfa z jarzmem zapłaciłem 150 zł. Jeden siedzi już od ponad roku i jak na razie nie mam z nim żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o jarzma na tarcze wentylowane, to w książce WKŁ wyczytałem, że wersje 16-zaworowe mają większą średnicę tarcz z przodu, więc od nich jarzma mogą nie pasować (ale nie jestem pewien). Poszukaj po prostu jarzm od tarcz wentylowanych. U mnie są takie i w innych wersjach silnikowych też były. Na szrotach bez problemu sprawdzisz jakie były hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
juz predzej zaciski

Mam kolego zaciski z jażmami przód i tył komplet do vr6 pisz na priw to się dogadamy jak jesteś zainteresowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,kolego jak masz zamiar zakładac zaciski na przod od vr6 to proponuje odrazu kupic felgi od tego modelu bo standardowe felgi to raczej niepasuja(za duze ET felgi)

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kur ... zgłupiałem już .

tarcze na tył to podobno kupa pracy i kasy , jakieś mechanizmy zróżnicowania siły hamowania itd , masakra .

Nie wiem co teraz . hyba skocze na szrot, kupię jarzma od tarcz wentylowanych , pomaluje , kupię klocki , tarcze wentylowane , nawiercane i nacinane i tyle .

A jak mi fundusze pozwolą za miesiąc zrobię może coś jeszcze . i o , tyle było by modyfikacji :(

 

---------- Post added at 12:30 ---------- Previous post was at 12:29 ----------

 

p.s. ile mogą kosztować tarcze nacinane , nawiercane i wentylowane ???

pytam z ciekawości bo u mnie wsklepie mogę mieć za 220 zł i to takie ładne dosyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Tarcze z przodu masz do wymiany

2. Sprawny układ hamulcowy dobrze spisuje się w tym aucie. Ręcznym na bębnach można bez problemu zablokować koła na asfalcie, warunek to dobre szczęki, wymiarowe bębny i dobry stan rozpieraków i regulatorów luzu. W 15-to letnim aucie warto też ustawić korektor siły hamowania na książkowe wartości (manometrami)

3. Wentylowane tarcze nie poprawią sprawności hamowania podczas normalnej jazdy... wentylowane tarcze swoje zalety ukazują dopiero przy ostrej jeździe i częstym hamowaniu z wysokich prędkości do zera. Wtedy tarcze "lite" zbyt mocno się nagrzewają, przez co czuć obniżoną sprawność hamulca :)

4. Jeśli musisz stawać na pedale żeby zablokować koła, pada serwo, pompa podciśnienia lub układ jest zapowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się w zupełności .

tarcze sa koniecznie do wymiany, granica przy której się je wymienia to 11 mm , moje maja 9,2 i 8,9 mm. zastanawiam się tylko jakie kupić o to chodzi .

Wentylowane szybciej odprowadzają ciepło , nie nagrzewają się tak bardzo jak lite , nie grzeją klocków dlatego lepiej hamują . to że nacinane i nawiercanie , to dodatkowy sposób na odprowadzanie ciepła , wszystko się zgadza .

Nie jestem rajdowym kierowcą , a szkoda , ale lubię mieć w samochodzie rzeczy , które są naprawdę dobre ( w miare możliwości ) nie stać mnie na tarcze brembo , które mogą kosztować nawet po 400 za szt , ale takie 220 zł za komplet jestem w stanie włożyć .

nie lubię montować używanych części ( chociaż niektórzy mówią że do strego auta nie ma po co ładować nowych ) ale dzięki nowym to stare auto pojeździ dłużej.

Passata będe miał jeszcze pare naprawdę ładnych lat albo nawet dłużej , i z czasem chcę wymienić części , jakie mam na nowe i leprze .

Dlatego mam nowe felgi , o które się nie martwię , nowe opony nie żadne nalewki i cuda na kiju , i parę innych gratów , któe sprawiaają , że autem 15 -sto letnim , jeździ się naprawdę przyjemnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zastanawiam się tylko jakie kupić o to chodzi .

Wentylowane szybciej odprowadzają ciepło , nie nagrzewają się tak bardzo jak lite , nie grzeją klocków dlatego lepiej hamują . to że nacinane i nawiercanie , to dodatkowy sposób na odprowadzanie ciepła , wszystko się zgadza

Przy 80 KM raczej nie odczujesz różnicy pomiędzy wenylowanymi a nawiercanymi. Sądzę że max do twojego pasia to wentylowane. Nawiercanie i nacinane to już będzie przerost formy nad treścią nie przynoszący żadnych korzyści, no może oprócz duchowych.

Co do tyłu to ja na twoim został bym przy bębnach, z tarczami na tyle są tylko problemy( ciężej jest doprowadzić w nich ręczny do perfekcji).

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ręczny potrzebny mi tylko taki , żeby z górki nie zjechał

do nawracania na krzyżówce mam hondę civic :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ręczny potrzebny mi tylko taki , żeby z górki nie zjechał

do tego wystarczy klin pod koło wożony w bagażniku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oslo,posluchaj ormowca i cysiokrzysio,odpusc sobie te tarcze bo raz szkoda kasy,dwa tylne tarczowe zamiast bebnowych przy 80 KM to przerost formy nad trescia a hamulce beda dokladnie takie same w skutecznosci i trzy ,w tylnych zaciskach VW reczny to jest czesty problem,sam to przerabialem kilka razy w syncro ;).....no i najwazniejsze,bebny z tylu sa praktycznie wieczne....a na koniec,w koncu to twoj cyrk,twoje malpy ,twoja kasa,wiec wybor nalezy do ciebie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zainwestuj w tarcze mikody! www.mikoda.pl

 

dobra tarcza wentylowana, nawiercana lub nawiercana i nacinana pomoże Ci w ciężkich sytuacjach, gazy i woda zbierające się po powierzchni tarczy (pod klockiem) będą miały gdzie uciec, przez co polepszysz sobie hamulce.

 

80KM tez potrafi się rozpędzić, ale to nie sztuka, sztuką jest wyhamować te nawet 5cm przed przeszkodą... mi już raz zabrakło tych "5-ięciu" centymetrów, hamulce miałem tragiczne i teraz się biorę za nie, tylko wsadzam coś naprawdę dobrego bo i po torze czasami lubię pojeździć :)

 

pamiętaj jeszcze o dobrym klocku, bo to druga połowa sukcesu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zainwestuj w tarcze mikody! http://www.mikoda.pl

 

dobra tarcza wentylowana, nawiercana lub nawiercana i nacinana pomoże Ci w ciężkich sytuacjach

I taka opini ami się podoba . tylko że ta tarcza , którą ja chcę kosztuje 100 + przesyłka , a ja na miejscu w sklepie będę miał taką tyle że firmy HART za 110 zł w sklepie , ale mój kumpel ma warsztat samochodowy i może załtwi mi taniej , bez prowizji dla sklepu

 

 

 

oslo,posluchaj ormowca i cysiokrzysio

... Dobrze , odpuszczę sobie , może macie rację co do tarcz z tyłu , dużo zabawy , kasy , i pracy.

Ale :) ... na przód kupię sobie tarczę pożądne i takie klocki .

jeden raz w tygodniu robię trase tak koło 120 km i czasem naprawdę mi się spieszy a czasem mijam takie sierotki na ulicy że te hample naprawdę mi się przydadzą . Zwłaszcz że mam zamiar wyjechać na trochę do niemiec , a tam nie jeździ się tak jak u nas i heble też się przydadzą. a co do tych 80 KM to mam nadzieję że niebawem będzie więcej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj HARTa.... za moje płaciłem 100 albo 120 zł (trw). Poszukaj dobrze, jak nie znajdziesz to mogę Ci kupić i wysłać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to harty są niedobre ? to jaka je t wogóle klasyfikacja jakościowa ?? które są ok a których nie zakładac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tam nie jeździ się tak jak u nas
no tam w terenie zabydowanym jeździ się naprawde 50 km/h;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TRW-lucas robił fabryczne hamulce w B3 po 91 roku. Hart to firma która pakuje tanie (zwykle azjatyckie) towary w pudełka z koniczynką. Kolega skusił się kiedyś na szczęki harta do mazdy... Porażka na całej linii. Lepiej kupić coś markowego w tej cenie. Poszukaj na forum, temat znany i opracowany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tam w terenie zabydowanym jeździ się naprawde 50 km/h

__________________

 

hehe , no racja racja , ale poza terenem zabudowanym ?? no własnie , a u nas 90 dych polecisz i strach po tych drogach

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=715100967

 

właśnie coś takiego sobie upatrzyłrm ja by się to spisywałloo ??

Edytowane przez oslo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności