Skocz do zawartości
kruber

Nierówne niskie obroty 1.8 T.

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki za poświęcenie i czas poradziłem sobie nz kłopote po sobotniej walce wymieniłem zawór łączocy odmę przy grodzi silnika nr katalogowy 06A 129 101 D wszystkie dolegliwości zniknęły { P0300 ,P0301, P0302, P1297 }oczywiście błędy wykasowałem zawór ten jest umieszczony na górze i przypomina wyglądem grzyb pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w 1.8T przy niskich temp zewn., ok. 5C, normalne jest wydobywanie sie z tlumika bialego dymu na obrotach jalowych jak rowniez po przegazowaniu (wtedy jest wiecej bialego dymu)?

 

Tak, i jest to para wodna, a ty jeździsz na lpg więc jest jej jeszcze więcej, mam tak samo u siebie i mnóstwo innych kierowców też tak ma, więc nie zawracaj sobie tym głowy. Ba przy obecnych temperaturach nawet z ust mi leci "dym" ;)

tak samo brak cisnienia po nocnym staniu.

 

i nie będzie gdy płyn zimny :)

 

 

W zbiorniczku nie czuc spalin, ani nie widac tlustych plam, tak samo brak cisnienia po nocnym staniu.

Pod korkiem wlewu oleju brak charakterystycznego masla.

 

czyli wszystko oki :) co do masła może ci sie pojawiać na bagnecie przy temperaturach ujemnych ok -10 ale to też zależy od oleju, u mnie na mobilu 5w50 sie pojawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do masła może ci sie pojawiać na bagnecie przy temperaturach ujemnych ok -10 ale to też zależy od oleju, u mnie na mobilu 5w50 sie pojawia.

U mnie jakoś nigdy tego zimą nie zaobserwowałem :fajny Mobil 1 5W50.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, i jest to para wodna, a ty jeździsz na lpg więc jest jej jeszcze więcej, mam tak samo u siebie i mnóstwo innych kierowców też tak ma, więc nie zawracaj sobie tym głowy. Ba przy obecnych temperaturach nawet z ust mi leci "dym"
Czyli jak przez kilkadziesiat km trasy nie znika przy niskich temp. to jest OK?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jak przez kilkadziesiat km trasy nie znika przy niskich temp. to jest OK?

 

jeśli nie znika to oki

 

 

U mnie jakoś nigdy tego zimą nie zaobserwowałem Mobil 1 5W50.

 

może nigdy nie zwracałeś na to uwagi, u mnie maź pojawia się na bagnecie przy uchwycie może jest tam nieszczelny, ale znika jak tylko więcej kilometrów porobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może nigdy nie zwracałeś na to uwagi, u mnie maź pojawia się na bagnecie przy uchwycie może jest tam nieszczelny, ale znika jak tylko więcej kilometrów porobie
U kolegi w Fabi 1.4 pod korkiem w zimie widzialem galarete. Wszyscy mowili, ze uszczelka do wymiany, bo przy okazji ubywalo mu plynu. Okazalo sie, ze zbiorniczek byl po prostu nie szczelny, a zalany olej to chyba byl 5W60, czyli do sportowej jazdy. Po wymianie oleju i zbiorniczka wszystko w normie ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

może nigdy nie zwracałeś na to uwagi

Zawsze zwracam uwagę, bo raz na tydzień sprawdzam wszystkie płyny i oleje (a raczej ich poziomy) :D Ale dobra - koniec OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawsze zwracam uwagę, bo raz na tydzień sprawdzam wszystkie płyny i oleje (a raczej ich poziomy) Ale dobra - koniec OT.
MOze ma znaczenie jaki olej uzywamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MOze ma znaczenie jaki olej uzywamy.

 

Pisałem - identyczny jak jego :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pisałem - identyczny jak jego
Jeszcze pozostaje konstrukcja silnika. Twoj zwykly 1.8 z 97 roku, Damiana na turbinie z 01. Ty masz jeszcze np. fajki na swiecach, a my juz nie, wiec zmian konstrukcyjnych moze byc duzo i to moze miec wplyw.

W AVB tez nigdy masla na bagnecie nie widzialem. Predzej pod korkiem, gdy krotkie odcinki czesto robilem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pisałem - identyczny jak jego

 

a może po prostu mniej w tych dniach jeździłem i może jest też nieszczelny bagnet w miejscy uchwytu i dostaje mi się tam wilgoć (najprawdopodobniej)

 

w każdym bądź razie nie zaburza to mojego komfortu psychicznego ;) w odróżnieniu do alternatora (regenerowanego) z którym walczę trzeci dzień

Edytowane przez kserkses

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pozwolę sobie podpiąć się pod temat :)

 

Otóż, chodzi mi o obroty silnika na biegu jałowym, a dokładniej pojawia się ich falowanie (lekki spadek i wzrost do poziomu prawidłowego), a co za tym idzie drganie samochodu w danych momentach. Cały widz polega jednak na tym, że owe zjawiska następują po wciśnięciu/puszczeniu pedału sprzęgła i/lub pedału hamulca, np. dojeżdzam do świateł, hamuje -> wciskam sprzęgło (zatrzymuje się na czerwonym światełku) -> zrzucam bieg na jałowy -> puszczam sprzęgło - i tu właśnie następuje spadek obrotów, drganie samochodu. I tak za każdym wciśnięciem i puszczeniem pedału sprzęgła. Nigdy wcześniej nie było to w żąden sposób odczuwalne, ale teraz spadek obrotów jest na tyle duży, że aż "buda" zadrży ze "strachu" ;) Sprawdzałem to zarówno przy "normalnym" użytkowaniu auta (włączone radio, cb, climatronik na auto, w ostatnim czasie podgrzewanie tylnej szyby, lusterek), jak i przy wszystkich systemach OFF. W obu przypadkach jest tak samo. Takie samo zjawisko występuje także na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Myślałem, że może to wina słabego napięcia, bo aku był na ostatkach sił (aż padł w ostatnich dniach i został wymieniony na nowy). Ale na nowym to samo.

 

Mój pasztet jak w profilu, nie mam LPG.

 

Czy w tej kwestii sugerować się wszystkimi powyższymi postami i zająć się sprawdzeniem szczelności, stanu przepustnicy i innych wypisanych przez naszą społeczność możliwości? Czy może jest ktoś, kto spotkał się z podobnym problemem?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczyść przepustnice,

wymień filtr powietrza

może coś z przepływomierzem najlepiej logi grupy 002

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Filtry WSZYSTKIE zmieniam co 15tys. przy zmianie oleju. Nie kosztuje to wiele, a przynajmniej mam pewność, że wszystko jest nowe i że tak powiem zadbane.

 

Faktycznie z rok temu miałem sporadyczny błąd dotyczący przepływki, ale od skasowania go więcej się nie pojawiał. (ostatni raz sprawdzałem VAGiem ze trzy miesiące temu). Tak czy siak muszę podjechać podpiąć się pod komputer.

 

Stanu przepustnicy też nie znam, ale szczerze mówiąc, od jej czyszczenia chciałem zacząć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zacząć od przepustnicy, benzyna ekstrakcyjna i wiooo

 

najlepiej to sobie kup zwykły kabel VAG na allegro 50zł. po co masz jeździć i płacić jak sam sobie możesz wszystko posprawdzać,

w naszych passkach kabel to podstawa :P heheh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym, ale boje się, że nie opanuje obsługi programu i jeszcze coś naknocę :D chociaż coraz bardziej zbliżam się do zakupu ;P

Jak wszystko ogarnę to dam znać jak tam przebieg moich przygód :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od jakiegoś czasu mam problemem podobny do kolegi KRUBER-a. Na niskich obrotach, kiedy auto nie jest już na ssaniu, lekko telepie całym autem, obroty stałe ok 800. Po jakimś czasie takiego telepania zaczyna migać check i jeśli mu nie przygazuję zaświeci się na stałe. Generalnie aż do osiągnięcia 90 stopni, przy jezdzie do 2000 obr miga check. Jesli obroty wyżej dam niż 2000 przestaje migać.Na wyższych obrotach wszystko jest normalnie. Bywa że po osiągnięcie 90 stopni i jak jade ponizej 2000 obr to miga check, jak również na wolnych obrotach. Wymieniłem świece oryginał, cewki, filtr powietrza,sondę lambda jezdziłem 3 dni tylko na benzynie z rozpietą instalacją LPG(LAndi renzo omegas)[/b) Komputer pokazuje wypadanie zapłonów na 1 i 2 cylinder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popraw date produkcji i napisz kody bledow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 4B0 906 018 DH

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0004

Software Coding: 11501

Work Shop Code: WSC 01515

Additional Info: TMBCL63U189010209 SKZ7Z0G4362628

4 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-00 - -

16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0301 - 35-00 - Please Register/Activate

16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0302 - 35-00 - Please Register/Activate

17511 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1103 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

 

Czy możliwe ,że ma na to wpływ pompa wtórnego bo nie dogrzewa na zimnym katalizatora i związane z nim combi valve

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności