Skocz do zawartości
kruber

Nierówne niskie obroty 1.8 T.

Rekomendowane odpowiedzi

masz to samo co ja i za cholere nie moge dojsc co jest (tez czyscilem przepustnice ), wymienilem wezyki podcisnienia, a na kanale 32 (u mnie takze 1), wartosci sa 15-20%, wiec porazka jakas. Wydaje mi sie, ze to nieszczelnosc, ale sam nie wiem, sprawdzilem juz wszedzie :( Moze trzeba dac nowa uszczelke (ta papierowa) od przepustnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzaliście przewód podciśnienia od kolektora ssącego,co wychodzi od strony wentylatorów.On idzie bodajże do zaworu ciśneinia doładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz to samo co ja i za cholere nie moge dojsc co jest (tez czyscilem przepustnice )

Tobie też stało się to po czyszczeniu przepustnicy??

 

Przy okazji szukania przyczyny okazało się, że DV był do wymiany. DV już wymieniony na nowy, a błąd i falowanie obrotów na jałowym jak było tak jest. Może jakieś sugestie??

Dodam, że cały dolot sprawdzony no oprócz IC.

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś troszkę pojeździłem i są odczucia, że autko trochę lepiej chodzi. Po odpięciu przepływki nie ma zmian poza błędem oczywiście niskiego sygnału. Po odpięciu przepływomierza dało się skasować błąd :17705 - Pressure drop between Turbo and Throttle Valve (check. D.V.) P1297, ale w niczym to nie pomogło, po podpięciu nadal powraca.

Zauważyłem też, że dzieje się coś nie tak z adaptacją przepustnicy ponieważ na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie robiąc adaptację pokazuję ADP.OK, a na odpalonym silniku na kanale 060 pokazuje error. Powiedzcie mi jak powinna przebiegać dokładnie adaptacja elektronicznej przepustnicy??

Pojawił się także nowy błąd : 17987 Throttle Actuator (J338) Adaptation Not started, którego nie można wykasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się także nowy błąd : 17987 Throttle Actuator (J338) Adaptation Not started, którego nie można wykasować.

17987 - Jednostka J338 sterująca przepustnicą, adaptacja nie

rozpoczęła się.

* dopasować komputer silnika do jednostki sterującej przepustnicą.

 

A sprawdzałeś czy przepustnica nie haczy o taśmę zaciskową rury dolotowej powietrza? Pod talerzykiem przepustnicy, pod spodem - jest taka jakby kulka bądź gruszka - jak zwał, tak zwał. I jak to było u mnie, to w innym trochę położeniu skręciłem tą opaskę zaciskową i wypst na talerzyku przepustnicy, opierał się o śrubę zaciskową tej opaski, przez co nie domykała sie przepustnica do końca i też nie mogłem początkowo zrobić adaptacji VAGiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek czy Ty oby nie mylisz przepustnic?? Moja jest taka jak na zdjęciu.

Znalazłem na ros-tech dokładniejszą adaptacje zaraz pójdzie w ruch ;)

1655848315_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nieprecyzyjnie się wyraziłem :P Zapomniałem, ze to o czym pisałem, - ten dzyndzel - jest na talerzu w którym ślizga sie linka od gazu :D Ale jest to zamocowane na przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem o co Ci chodzi, ale u mnie jest pełna elektronika. Jest jedna wtyczka i nic więcej ;) Gdyby ktoś miał dobry sposób na adaptację to poproszę bo po tej z ross-techa dalej jest error i błąd 17987.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wiem o co Ci chodzi, ale u mnie jest pełna elektronika. Jest jedna wtyczka i nic więcej ;) Gdyby ktoś miał dobry sposób na adaptację to poproszę bo po tej z ross-techa dalej jest error i błąd 17987.
to niestety ale ścieżki w potencjonometrze szlak trafił raczej możesz spróbować to reanimować ale szybciej będzie jak kupisz drugą ale przed zakupem sprawdź kable kostkę dochodzące do przepustnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to niestety ale ścieżki w potencjonometrze szlak trafił

Myślisz, ze to tego wina?? Czyżby tak same z siebie?? Może je potraktować jakimś środkiem do elektroniki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślisz, ze to tego wina?? Czyżby tak same z siebie?? Może je potraktować jakimś środkiem do elektroniki??
możesz spróbować przeczyścić na forum jest opis jak i czym te ścieżki czyścić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie nie mogę znaleźć. Gdybyś trafił na to to zapodaj linka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafał jak masz dostęp do Etki to sprawdziłbyś przy okazji czy jest jakaś różnica między przepustnicami 06B133062M, a 06B133062B?? Wizualnie wyglądają tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha a czy przypadkiem nie rozkręcałes elektroniki przepustnicy? Jesli tak to bardzo możliwe, ze jeden z tych drucików sie zagiął i teraz kicha. Ja byłem głupi i w swojej przepustnicy rozebrałem elektronikę i niemal natychmiast przez nieuwagę odgiąłem jeden z drucików. Już miałem przed oczami poszukiwania przepustnicy, ale udało sie podgiąć spowrotem ten drucik i po adaptacji jest cycuś-glancuś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafał jak masz dostęp do Etki to sprawdziłbyś przy okazji czy jest jakaś różnica między przepustnicami 06B133062M, a 06B133062B?? Wizualnie wyglądają tak samo.

Karol, 06B133062M ta jest boscha do twojego rocznika a ta druga jest do roczników starszych niestety brak przy drugiej rysunku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grucha a czy przypadkiem nie rozkręcałes elektroniki przepustnicy?

Jak Ci już wspomniałem wczoraj to zdejmowałem pokrywkę części elektronicznej i założyłem bo było czyściutko. I co ciekawe tego błędu nie było i adaptacja była Ok. Dziś pojawił się ten błąd 17987 i adaptacja error. Ale żeby nie było jutro jeszcze raz ją wytargam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha a moze to:

[ame]

[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety Sławku nie to. Wszystkie przewody już kilkukrotnie sprawdzałem i są OK.

Mam jeszcze dylemat co do adaptacji przepustnicy, gdyż odbywa się to na zgaszonym silniku i wtedy za każdym razem jest OK i nie ma żadnych błędów odnośnie przepustnicy. Błędy pojawiają się dopiero wtedy jak wejdę w kanał 060 na odpalonym wtedy przez chwilę pokazuje ADP.OK i po chwili error, więc tak jak by przepustnica chciała robić adaptację od nowa, ale jest zapalony motor i wyskakuję błąd. Powiedzcie jak jest u was z tym kanałem 060 na odpalonym silniku??

Teraz mam jeszcze małe podejrzenia co do LPG ponieważ jakiś czas temu pokazywał mi się błąd bogatej mieszanki. Objawiało się to falowaniem obrotów tylko na zimnym silniku przez kilka sekund. Wyłączyłem wtedy na kilka dni instalację LPG i potwierdziły się moje przypuszczenia, że błąd powodowała instalacja bo na PB to nie występowało, niestety nie udało mi się umówić z gazownikiem. Teraz od momentu czyszczenia przepustnicy nie ma błędu bogatej mieszanki ale za to jest błąd 17705, który po chwili od wykasowania powraca i obroty na jałowym ciągle delikatnie falują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacji nie robi się na włączonym silniku tylko na włączonym zapłonie.

Wczoraj wieczorem wczytałem jeszcze, że za nierówne obroty może odpowiadać zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej. W odpowietrzeniu silnika jest taki trójnik gumowy, w który wetknięty ten zaworek. Do wczoraj nie wiedziałem o jego istnieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności