Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

a moze ktos rzucic numerem katalogowym VW tego lacznika dla BKP? Hint: Powinien byc na rachunku/fakturze z ASO, ewentualnie ktos obstrzelany w programie ETKA(?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdaje się że będzie to 03G115281A, występuje w silnikach BMA, BKP i BMP zarówno w napędzie łańcuchem jak i napędzie kołami zębatymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten łącznik występuje we wszystkich rodzajach silnika tdi w b6, to wygląda na to że problem praktycznie nie istnieje. Na tylu jeżdżących passatami i zarazem uczestników tego forum, jeszcze nikt nie pisał o tym że wymienił go profilaktycznie. Spróbuję się dowiedzieć od znajomego pracującego w serwisie czy dużo sprzedają tego łacznika i czy jest to element awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem informację że nie jest to popularna awaria w b6. W związku z tym odpuszczam sobie ten łącznik i pompę oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie ona spotkała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otrzymałem informację że nie jest to popularna awaria w b6. W związku z tym odpuszczam sobie ten łącznik i pompę oleju.

 

To poczytaj chociażby to forum a zobaczysz ile osób już miało naprawianą tę usterkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam i to codziennie. O ile dobrze pamiętam problem ten dotyczył zaledwie kilku osób. Uważam że pękające głowice, awarie pompowtryskiwaczy i padające pompy oleju zdarzają się rzadko. Trzeba mieć pecha lub trafić na mocno wyeksploatowany egzemplarz np. z dużym przebiegiem. Zauważ za to jak często psują się koła dwumasowe i pompy paliwa o czym przekonałem się również ja. Moim zdaniem są to zdecydowanie najczęściej spotykane usterki w b6 i zarazem dość kosztowne. Zaryzykuję nawet stwierdzenie że każdy kto kupi passata b6 tdi z przebiegiem rzędu 100tkm. musi liczyć się w niedługim czasie z dodatkowym wydatkiem. Pompa paliwa to ok.1200 zł, komp.sprzęgło + koło dwumasowe + robocizna ok. 2400 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kilka przypadków na tym forum gdzie b6-stek nie jest aż tak dużo a jednak naprawy związane z napędem pompy oleju były. A jeśli nie wierzysz to zajrzyj sobie na stronę Dekry i poczytaj ile napraw wykonani w Niemczech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam niestety kolejny przypadek padniętej pompy i silnika. :(:(:(

Jak się zorientowałem dopiero teraz na forum, przebieg był typowy - kontrolka oleju czerwona migająca, udało mi się dojechać do stacji obsługi (kilkaset m). Tam - check, brak błędów, niski poziom oleju, dolewka, sinik rusza bez kontrolki - 200m za stacją - znowu kontrolka i ...zdechł.

Pasek jest w ASO, po wstępnej diagnozie - przyczyna=pompa, rozwiązanie=wymiana silnika. Naprawa - cena kosmos :636:.

Przebieg 75kkm (r.2005) (!), serwisowany tylko w aso.

 

Prośba o pomoc i pytanie jest takie:

1. Czy ktoś miał do czynienia z wymianą silnika na blank nowy? Cena?

2. Jaka jest alternatywa dla wymiany na fabrycznie nowy, czy to musi być silnik identyczny (byłoby ciężko, to jest BKP). Nie biorę pod uwagę zaopatrzenia na alle_gro, muszę mieć fakturę i gwarancję.

3. Jakieś sugestie w kwestii naprawy po kosztach niższych niż aso?

 

Dodam, że nie mam kwalifikacji mechanika ani nawet majsterkowicza ;), dlatego szukam pomocy mądrzejszych i doświadczonych - na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale po co wymieniać cały silnik nie lepiej wymienić samą pompę i sprawdzić stan panewek i pierścieni bo watpie ze coś poważniejszego się tam stało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa popsuła się przy 75tkm. Jesteś pewien co do przebiegu. Przecież wydaje się to niemożliwe. Przyczyną był napęd pompy czy zabierak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewny przebiegu, jest pełny rekord kupna i serwisów w aso.

Z tego, co wiem na dziś z aso, naprawa silnika jest nieopłacalna, będę znał szczegóły później.

Nie wiem też jeszcze, co konkretnie siadło w pompie.

Oczywiście, napiszę o tym, jak się dowiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli ten łącznik występuje we wszystkich rodzajach silnika tdi w b6, to wygląda na to że problem praktycznie nie istnieje.

istnieje,ale większość prawdopodobnie dowie się o nim,przy naprawie silnika,w innym temacie są fotki,mojego również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam moja pompa oleju padła na 83tkm przebieg orginał , vw daje 30 % rabatu na cześci , w niemczech 70% pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prośba o pomoc i pytanie jest takie:

1. Czy ktoś miał do czynienia z wymianą silnika na blank nowy? Cena?

2. Jaka jest alternatywa dla wymiany na fabrycznie nowy, czy to musi być silnik identyczny (byłoby ciężko, to jest BKP). Nie biorę pod uwagę zaopatrzenia na alle_gro, muszę mieć fakturę i gwarancję.

3. Jakieś sugestie w kwestii naprawy po kosztach niższych niż aso?

 

 

Musisz szukać takiego samego , w twoim przypadku BKP,inny nie będzie gadał z twoim sterownikiem. Nie jest to trudne , nie wiem czemu wzbraniasz się przed alledrogo.Silnik to od jakiegoś czasu ,normalna część eksploatacyjna - nie ma numeru w dowodzie.

Poszukaj w Drezdenku , dobre i pewne źródło ,prosto z Wolfsburga,faktury bez problemu i jak dobrze trafisz to kupisz z certyfikatem przebiegu.

Cena ok 4-5 tys.

 

Jak sobie nie poradzisz wal na priv , podam ci kilka wskazówek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak kupisz to od razu wywalaj pompę oleju i sprawdzaj łącznik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

poczytałem trochę o tych problemach i nasuneło mi sie pytanie czy problem dotyczy tylko 2.0 tdi czy rowniez moze wystepować w 1.9 105 km?

rozsadek mi podpowiada ze skoro to stara sprawdzona konstrukcja to po co mieli cos zmieniac?? orientuje sie ktos w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

śpij spokojnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności