bodo Zgłoś #21 Napisano 4 Września 2009 a moze ktos rzucic numerem katalogowym VW tego lacznika dla BKP? Hint: Powinien byc na rachunku/fakturze z ASO, ewentualnie ktos obstrzelany w programie ETKA(?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #22 Napisano 4 Września 2009 zdaje się że będzie to 03G115281A, występuje w silnikach BMA, BKP i BMP zarówno w napędzie łańcuchem jak i napędzie kołami zębatymi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #23 Napisano 11 Września 2009 Jeśli ten łącznik występuje we wszystkich rodzajach silnika tdi w b6, to wygląda na to że problem praktycznie nie istnieje. Na tylu jeżdżących passatami i zarazem uczestników tego forum, jeszcze nikt nie pisał o tym że wymienił go profilaktycznie. Spróbuję się dowiedzieć od znajomego pracującego w serwisie czy dużo sprzedają tego łacznika i czy jest to element awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #24 Napisano 23 Września 2009 Otrzymałem informację że nie jest to popularna awaria w b6. W związku z tym odpuszczam sobie ten łącznik i pompę oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sikor28 Zgłoś #25 Napisano 23 Września 2009 Mnie ona spotkała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #26 Napisano 23 Września 2009 Otrzymałem informację że nie jest to popularna awaria w b6. W związku z tym odpuszczam sobie ten łącznik i pompę oleju. To poczytaj chociażby to forum a zobaczysz ile osób już miało naprawianą tę usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #27 Napisano 24 Września 2009 Czytam i to codziennie. O ile dobrze pamiętam problem ten dotyczył zaledwie kilku osób. Uważam że pękające głowice, awarie pompowtryskiwaczy i padające pompy oleju zdarzają się rzadko. Trzeba mieć pecha lub trafić na mocno wyeksploatowany egzemplarz np. z dużym przebiegiem. Zauważ za to jak często psują się koła dwumasowe i pompy paliwa o czym przekonałem się również ja. Moim zdaniem są to zdecydowanie najczęściej spotykane usterki w b6 i zarazem dość kosztowne. Zaryzykuję nawet stwierdzenie że każdy kto kupi passata b6 tdi z przebiegiem rzędu 100tkm. musi liczyć się w niedługim czasie z dodatkowym wydatkiem. Pompa paliwa to ok.1200 zł, komp.sprzęgło + koło dwumasowe + robocizna ok. 2400 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #28 Napisano 24 Września 2009 No właśnie kilka przypadków na tym forum gdzie b6-stek nie jest aż tak dużo a jednak naprawy związane z napędem pompy oleju były. A jeśli nie wierzysz to zajrzyj sobie na stronę Dekry i poczytaj ile napraw wykonani w Niemczech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hecho Zgłoś #29 Napisano 16 Stycznia 2010 Witam, mam niestety kolejny przypadek padniętej pompy i silnika. ( Jak się zorientowałem dopiero teraz na forum, przebieg był typowy - kontrolka oleju czerwona migająca, udało mi się dojechać do stacji obsługi (kilkaset m). Tam - check, brak błędów, niski poziom oleju, dolewka, sinik rusza bez kontrolki - 200m za stacją - znowu kontrolka i ...zdechł. Pasek jest w ASO, po wstępnej diagnozie - przyczyna=pompa, rozwiązanie=wymiana silnika. Naprawa - cena kosmos :636:. Przebieg 75kkm (r.2005) (!), serwisowany tylko w aso. Prośba o pomoc i pytanie jest takie: 1. Czy ktoś miał do czynienia z wymianą silnika na blank nowy? Cena? 2. Jaka jest alternatywa dla wymiany na fabrycznie nowy, czy to musi być silnik identyczny (byłoby ciężko, to jest BKP). Nie biorę pod uwagę zaopatrzenia na alle_gro, muszę mieć fakturę i gwarancję. 3. Jakieś sugestie w kwestii naprawy po kosztach niższych niż aso? Dodam, że nie mam kwalifikacji mechanika ani nawet majsterkowicza , dlatego szukam pomocy mądrzejszych i doświadczonych - na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #30 Napisano 16 Stycznia 2010 ale po co wymieniać cały silnik nie lepiej wymienić samą pompę i sprawdzić stan panewek i pierścieni bo watpie ze coś poważniejszego się tam stało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #31 Napisano 16 Stycznia 2010 Pompa popsuła się przy 75tkm. Jesteś pewien co do przebiegu. Przecież wydaje się to niemożliwe. Przyczyną był napęd pompy czy zabierak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hecho Zgłoś #32 Napisano 16 Stycznia 2010 Jestem pewny przebiegu, jest pełny rekord kupna i serwisów w aso. Z tego, co wiem na dziś z aso, naprawa silnika jest nieopłacalna, będę znał szczegóły później. Nie wiem też jeszcze, co konkretnie siadło w pompie. Oczywiście, napiszę o tym, jak się dowiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #33 Napisano 16 Stycznia 2010 Jeśli ten łącznik występuje we wszystkich rodzajach silnika tdi w b6, to wygląda na to że problem praktycznie nie istnieje. istnieje,ale większość prawdopodobnie dowie się o nim,przy naprawie silnika,w innym temacie są fotki,mojego również. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jps Zgłoś #34 Napisano 16 Stycznia 2010 witam moja pompa oleju padła na 83tkm przebieg orginał , vw daje 30 % rabatu na cześci , w niemczech 70% pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silverb6 Zgłoś #35 Napisano 16 Stycznia 2010 Prośba o pomoc i pytanie jest takie: 1. Czy ktoś miał do czynienia z wymianą silnika na blank nowy? Cena? 2. Jaka jest alternatywa dla wymiany na fabrycznie nowy, czy to musi być silnik identyczny (byłoby ciężko, to jest BKP). Nie biorę pod uwagę zaopatrzenia na alle_gro, muszę mieć fakturę i gwarancję. 3. Jakieś sugestie w kwestii naprawy po kosztach niższych niż aso? Musisz szukać takiego samego , w twoim przypadku BKP,inny nie będzie gadał z twoim sterownikiem. Nie jest to trudne , nie wiem czemu wzbraniasz się przed alledrogo.Silnik to od jakiegoś czasu ,normalna część eksploatacyjna - nie ma numeru w dowodzie. Poszukaj w Drezdenku , dobre i pewne źródło ,prosto z Wolfsburga,faktury bez problemu i jak dobrze trafisz to kupisz z certyfikatem przebiegu. Cena ok 4-5 tys. Jak sobie nie poradzisz wal na priv , podam ci kilka wskazówek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jps Zgłoś #36 Napisano 19 Stycznia 2010 i jak kupisz to od razu wywalaj pompę oleju i sprawdzaj łącznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumo75 Zgłoś #37 Napisano 22 Stycznia 2010 witam! poczytałem trochę o tych problemach i nasuneło mi sie pytanie czy problem dotyczy tylko 2.0 tdi czy rowniez moze wystepować w 1.9 105 km? rozsadek mi podpowiada ze skoro to stara sprawdzona konstrukcja to po co mieli cos zmieniac?? orientuje sie ktos w tym temacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #38 Napisano 22 Stycznia 2010 śpij spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach