Skocz do zawartości
jabber1981

wyciek płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przemekkaw

Witam ponownie.

 

Dzisiaj jeszcze zauważyłem że oprócz syknięcia i zasysania płynu, to po odkręceniu na włączonym pojawiają się bąbelki.

Czy teraz o już można obstawić uszczelkę / głowicę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na włączonym pojawiają się bąbelki.
Ja miałem tak:

Po wymianie uszczelki nie pokazywał ani jeden bąbelek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy ok. 80tkm padla glowica w modelu z 2008r....

Przy 120tkm ubytek plynu 2cm na 500km i podcisnienie w zbiorniku t.j. sykniecie przy odkreceniu.

 

Chlopaki namowili mnie na spawanie glowicy. Przedtem sprawdzili krocce chlodnice spalin i oleju. pompe plynu chlodzacego

 

Mechanior zrobil test: na zimnym silniku dolal plynu na maksa tak ze byl rowno z rantem zbiorniczka.Jezeli po uruchomieniu silnika plyn idze od razu w gore i sie wylewa to masz uszczelke lub glowice

 

Gosc w zakladzie regeneracji glowic jak uslyszal nr glowicy to od razu wiedzial gdzie pekla, heh

 

Tweraz mam 200tkm a plyn stoi w miejscu - przez 80tkm ZERO dolewek.

Zatem twierdzenia ze plynu musi ubywac to kompletna bzdura.

Uklad jest zamkniety i powienien byc szczelny.

Wszystko w temacie

Edytowane przez micjanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast mam takie problem ,ze po zgaszeniu auta slysze bulgotanie w samochodzie z okolic radia,i w zbiorniczku przelewa się górnym wężykiem po zgaszeniu,plynu mi nie ubywa,macie może jakies sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam paska b7 z 2011 roku, 2.0tdi 170ps i tez uciekal mi plyn. za cala noc jak auto stało wywaliło cały zbiorniczek. po kilku testach i przejechanych kilku tysiącach km, okazało się ze pompa wody była felerna, miała już luzy i puszczała płyn, przez ok 5tys km nie umiałem zaleźć przyczyny..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam paska b7 z 2011 roku, 2.0tdi 170ps i tez uciekal mi plyn. za cala noc jak auto stało wywaliło cały zbiorniczek. po kilku testach i przejechanych kilku tysiącach km, okazało się ze pompa wody była felerna, miała już luzy i puszczała płyn, przez ok 5tys km nie umiałem zaleźć przyczyny..

 

Miałem identyczny przypadek w B7 z 2011r 2.0 114k km, puściła pompa wody.

Wymiana kompletnego rozrządu i po kłopocie. Producent daje 5 lat gwarancji więc przyszedł już czas pomimo niskiego przebiegu.

 

Objawy:

- ubywa płynu chłodniczego, (w początkowej fazie pod autem sucho)

- olej w normie, nie przybywa, nie ubywa, brak mazi na korku ALL OK

- brak dymu w zbiorniku itp. objawów związanych z uszczelką głowicy

- DPF, all ok

- zapalanie all ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem identyczny przypadek w B7 z 2011r 2.0 114k km, puściła pompa wody.

Wymiana kompletnego rozrządu i po kłopocie. Producent daje 5 lat gwarancji więc przyszedł już czas pomimo niskiego przebiegu.

 

Objawy:

- ubywa płynu chłodniczego, (w początkowej fazie pod autem sucho)

- olej w normie, nie przybywa, nie ubywa, brak mazi na korku ALL OK

- brak dymu w zbiorniku itp. objawów związanych z uszczelką głowicy

- DPF, all ok

- zapalanie all ok

 

 

 

Dokladnie to samo bylo u mnie :) w serviceheft jest napisane ze rozrzad przy 210tys... a u mnie przy 118tys juz pompa puscila. wsadzilem nowy rozrzad i spokoj do tej pory :).

 

co prawda balem sie ze uszczelka do roboty.. lub co gorsze glowica....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam.

 

Już po naprawie auta. Cała akcja zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Razem ze sprawdzeniem szczelności głowicy, wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych itp itd impreza zamknęła się w kwocie 2,2 k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam.

 

Mam pytanie do wszystkich, którzy wymieniali uszczelkę pod głowicą.

Czy potem po jakimś czasie dolewaliście płynu?

Ile i ewentualnie ile razy?

 

Bo ja dzisiaj musiałem dolać tak po około 1000 km. i się zastanawiam czy poszedł w układ czy znowu coś się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do wszystkich, którzy wymieniali uszczelkę pod głowicą.

Czy potem po jakimś czasie dolewaliście płynu?

Ile i ewentualnie ile razy?

Po wymianie UPD nic nie dolewałem, ewentualnie po letnim sezonie i jeździe w upałach po autostradach dolewka ok. 200-300 ml.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam.

 

Możliwe żeby układ był zapowietrzony?

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny że problemem była uszczelka?

Ja już prawie wymieniałem u siebie ale postanowiliśmy spróbować najpierw z chlodniczka EGR :) i mam spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odkopię temat, a mianowicie objawy mam takie:

- delikatnie ubywa płynu (od maks do min w ok. 4 miesiące),

- jak auto się dobrze rozgrzeje - czuć lekki swąd płynu w okolicach lewego koła (w środku nic),

- ostatnio, jak się zrobiło zimno - miałem wrażenie, że widzę smugę pary przy prawym halogenie (ale było dość mokro i mogła woda chlapnąć na tarczę/zacisk)...

 

Oczywiście silnik cały czas trzyma 90 st., nie ma żadnych niepokojących objawów...

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój przypadek:

Po zgaszeniu samochodu ciśnienie w układzie trochę rośnie i to był moment kiedy u mnie któryś z przewodów puszczał trochę płynu, za nic nie mogłem tego namierzyć (gdzieś od strony przegrody) bo wyciek był bardzo mały. Płyn płynąc po rozgrzanym bloku natychmiast parował. Wsypałem jakiś uszczelniacz najlepszy jaki udało mi się znaleźć. Od 4 lat nie dolałem ani setki płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja swojego czasu przejechałem w nocy, na gruntowej drodze, przez taki jakby rów w poprzek drogi i przyjumałem zdrowo zderzakiem, więc myślę raczej o chłodnicy... Ale ktoś mi jeszcze powiedział, że jakaś chłodniczka oleju, czy czegoś tam może też puszczać. Tylko, kurde, w tym silniku jest wszystko tak zabudowane, że gucio widać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A poziom oleju się nie zwiększa???

A jeżeli ubywa płynu chłodniczego i przybywa oleju to jaki to objaw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeżeli ubywa płynu chłodniczego i przybywa oleju to jaki to objaw?

 

Uszczelka pod głowicą prawdopodobnie:blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszczelka pod głowicą prawdopodobnie:blink

A jakie są jeszcze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakie są jeszcze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

 

Płyn w oleju poznać na bagnecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi ubywa płynu i przybywa oleju, ale płyn ewidentnie ucieka przez jakąś nieszczelność, a oleju przybywa bo mam DPF'a ;)

 

Objawy wywalonej UPG mogą być różne:

- nierówna praca silnika (jeśli rozszczelnienie występuje pomiędzy cylindrami)

- ubytek płynu, przybytek oleju,

- ubytek płynu, dymienie na biało *

- ubytek oleju, dymienie na niebiesko *

- ubytek płynu, mokre ślady na bloku,

- ubytek oleju, widoczny wyciek na blok.

 

* nie dotyczy aut z DPF, gdzie dymienie nie będzie widoczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności