Skocz do zawartości
jabber1981

wyciek płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Może kogoś pocieszy moja historia z wyciekającym płynem chłodniczym - nie zawsze kończy się problemem z głowicą.

Któregoś dnia odkryłem, że poziom płynu spadł do ca 30%... Dolewałem, ale wystarczyło przejechać 20 km i poziom płynu spadał o 1 cm.

Okazało się, że nieszczelna była pompa wody, którą wymieniałem z rozrządem pół roku temu (9 tys. km). Części markowe (Ina + Ruville).

 

Naprawa ograniczyła się do wymiany pompy (przy okazji, żeby nie ryzykować zmieniłem też rozrząd). Naprawa tańsza niż regeneracja głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy jakich przebiegach pękają te głowice ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 180tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ok 120k. Przy okazji uszczelka i kolektor dolotowy nowy. Tyle ze uje w aso wlali koncentrat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakaś paranoja żeby głowice pękały tak sobie a taka firma jak VW umywa ręce!!! Domniemam że po zakupie nowej robisz od 120-180 i masz pęknięta!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja myślę, że przy dzisiejszej technice i obliczeniach konstruktorzy VW doskonale to wyliczyli kiedy coś ma polecieć.. Więc to nie jest żadna paranoja tylko zwykłe zachowanie... Dlaczego 2 lata temu w USA świętowali setną rocznicę żarówki, która świeci do dziś?:) Wyobrażacie sobie cokolwiek dzisiaj trwałego?:) Technika poszła do przodu, obliczenia wytrzymałości materiałów są tak zaawansowane, że można spokojnie wyliczyć po jakim czasie ma się zacząć sypać wszystko po kolei;) Może trochę VW przesadzili z tymi usterkami które lecą jedna po drugiej bo w innych koncernach się o tym tak bardzo nie słyszy (może dlatego, że mniej samochodów lata), ale myślę, że to kwestia czasu jak 5 letnie autko będzie nadawało się na złom;)

przykra prawda:) Tak jest z samochodami, urządzeniami RTV AGD i innymi urządzeniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Można to zrozumieć ale z drugiej strony kupuje cos na 5 lat ale w odpowiedniej cenie!!! Przykładowo chce kupić zabawkę dla dzieci Bey Blade - chińszczyzna kosztuje 28zł i tu temat jest prosty kupuje na krotki okres bo wiem ,że się rozleci. Oryginał kosztuje jedna część 60zł. Mam też oryginał ktorym dziecko bawi się już 6niesięcy i nic sie nie dzieje. Chińszczyzna działała 1tydzień później zaczęło sie wszystko sypać. W przypadku samochodu moim zdaniem powinno byc podobnie a nie jest czego doskonałym przykładem jest passat. Ale faktycznie tak teraz zaczyna na świecie być!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie było tak: na trasie holandia – polska komunikat stop check coolant ... dolałem, przejechałem nastepne 300 km i to samo ... Predkosci między 140-160km/h. Ostatnie 300 kilometrów jechałem znacznie wolniej i ubytku cieczy nie było. Tak zaczeła sie moja przygoda z Uszczelką Pod Głowicą ..

 

Pacjent 1.9 BKC 105

 

- korek wymieniony

- korek oleju czysty

- test cisnienia brak wycieków

- test na zawartośc CO2 ok ...........

Płynu ubywało tylko przy dłuższej jeżdzie z predkosciami autostradowymi.

Po 150km autostradą wyglądało to tak :

 

Po kolejnych 100kilometrach :

 

Po wymianie uszczelki przy odkrecaniu korka nie ma żadnego psss i podnoszenia sie poziomu płynu...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. kupiłem Passata 2.0 TDI BGW 136KM i od razu problem z plynem chłodzącym mianowicie po przejechaniu 0k 100 km zapaliła sie kontrolka płynu. sprawdzam węże.wąż górny chodnicy twardy da sie ugiać ok 0,5 cm. odkręcam korek i płyn wróciło do zbiorniczka. wymieniam korek na jakiegós TOPRANA za 10 zł dolewam płynu i jezdze ok 150 km i nic nie ubywa,temp 90 stopni nie kopci olej czysty. pali na dotyk.mechanik mowi ze korek nie trzyma ciśnienia.kupuje oryginalny korek i znowu to samo płyn znika!!! zamiana korka na TOPRANA i znowu spokój, płynu nie ubywa silnik 90 stopni. czy to uszczelka pod głowicą?prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,jako ze to jest moj 1 post prosze o wyrozumialosc.

Passata posiadam od okolo miesiaca,niestety zauwazylem ubytek dosc spory plynu g12.na 2500km dolalem 1litr.

Nie ma zadnych wyciekow zewnetrznych,wiem powiecie glowica albo uszczelka pod nią.

dzis zrobilem test co2-zero spalin,weze miekkie,nie dymi na bialo,nie zauwazylem oleju w plynie i na odwrot.silnik chodzi rowno. plyn ucieka tylko przy duzej predkosci ,ale nie moge tego potwierdzic na 100%.

czy ktos moglby mi doradzic lub mial taka przypadlosc w swoim pasku? \

dziekuje z gory za rady.pozdrawiam Michał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij osłonę rozrządu i popatrz, bo wydaje mi się, ze leci ci z pompy wody. Ja tak właśnie miałem u siebie w tamtym tygodniu. I razem z pompą wody, wymieniłem od razu cały rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrzad byl wymieniany razem z pompa wody 19.07 po 20tys, zeszlego roku w aso,gdzie mam na to fakture i gwarancje...myslisz ze juz by padla?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem, czy juz by padła. Ale od swojego mechanika słysząłem, ze już trafiały mu się wadliwe pompy, które po wimianie nie wytrzymywały nawet pół roku. Jak zdejmiesz osłonę i sobie poświecisz, to bedzie widać, czy cieknie spod pompy lub z pompy. Plyn na silniku zostaje. Co prawda wyschnięty, ale ślad jest. Jeśli tam nic nie widać, to z tyłu silnika jeszcze popatrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok,dzieki za pomysl,sprawdze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładalem oryginalna regenerowana - z serwisu, bo tak mi doradził mechanik :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednak przy uszkodzonej pompie roslaby temp ,czy sie myle? a u mnie dochodzi do 90 i stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu ma rosnąć? Przecież płyn tylko wycieka . a skoro dolewasz, to jest w układzie, wiec co ma się przegrzewać? :fajny

Mi leciało około litra na 1000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzis zrobilem test co2-zero spalin
Wielokrotnie tu mówiono, że jest niemiarodajny. Pozostałych objawów tez nie miałem, poza tym, że jazda na wyższych obrotach powodowała ubytki płynu, no i węże były twarde. Po nocnym postoju, gdy odkręcasz korek, jest syknięcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wielokrotnie tu mówiono, że jest niemiarodajny. Pozostałych objawów tez nie miałem, poza tym, że jazda na wyższych obrotach powodowała ubytki płynu, no i węże były twarde. Po nocnym postoju, gdy odkręcasz korek, jest syknięcie?

 

nie,nie ma sykniecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój problem dotyczący znikającego płynu zniknął wraz ze wymianą rozrządu z pompą. Przejechałem już 5 tys km od wymiany i ani grama nie bierze.. a przed wymianą mniej więcej 250ml na 1000km.. Więc chyba pompa coś nie tak działała. Pompę kupowałem w serwisie oryginalną, bo z kompletu rozrządu dostałem pompę do 1.9tdi i musiałem ją zwrócić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności