jabber1981 Zgłoś #41 Napisano 30 Grudnia 2009 No to czyli raczej to bedzie pewne ze to głowica........póki co mozna z tym jezdzic tak mi powiedzial jeden z mechanikow, mowil ze to nie wpływa na nic tyle tylko, ze musisz dolewac płynu.......no ale pasowałoby to wreszcie zrobic, a koszt pewnie nie mały... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luki 25 Zgłoś #42 Napisano 2 Stycznia 2010 koledzy mam wyciek płynu chłodniczego w moim pasku krućce sprawdziłem są ok co dalej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimga Zgłoś #43 Napisano 25 Stycznia 2010 witajcie. jakiś czas temu opisywałem swój przypadek. Nie było żadnych innych objawów poza tym, że ubywało płynu, zwłaszcza przy bardziej dynamicznej jeździe. Żadnych nagarów, nalotów, śladów na bagnecie, dymienia, wycieków, puchnięcia węży, zapachu spalin ze zbiorniczka itp, itd. Okazało się, że była to jednak uszczelka pod głowicą. Po wymianie jest ok. Jeżdżę już jakiś czas. Koszt całkowity - w zakresie wymiany uszczelki, z planowaniem i sprawdzeniem szczelności -naprawy ok. 1500zł. Po demontażu wszystko nadawło się do ponownego użycia, poza jedną świecą żarową, którą przy okazji wymieniono. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kickboxing Zgłoś #44 Napisano 25 Stycznia 2010 Witam mam pytanie dzisiaj pojechałem do pracy swoim samochodem do pracy, stal prawie 8 godzin na dworze na mrozie -24 stopnie. i jak chciałem go zapalić, udało mi się dopiero za 3 razem, ale aż cały silnik drżał. jak zapalił to zaświeciła się kontrolka wody temperatury, samochód trochę pochodził i zgasła. jak jechałem do domu, jakieś 3 km od domu temperatura wody podniosła mi się powyżej 90 stopni, oczywiście przystanąłem odczekałem az spadła temperaturę i w drogę, a że było zimno bo przestało grzać. dojechałem do domu po wielu przystankach i okazało się ze nie mam płynu w zbiorniczku wyrównaczym, chociaż byłem przekonany ze to termostat. pod zbiorniczkiem mokro cała pokrywa zalana. możliwe ze wyciekło ze zbiorniczka czy jest to moze uszczelka pod głowicą czy to zbiorniczek. jak sie zgasi samochód to słychać jak ciśnienie usieka. co to jest i jak to naprawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #45 Napisano 26 Stycznia 2010 Miales za niska temp krzepniecia plynu zamarzlo i gdzies strzelilo, wezyk albo zbiorniczkek wyrownawczy, poza tym to dzial o b6 a nie b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jabber1981 Zgłoś #46 Napisano 26 Stycznia 2010 Jimga czyli na 100% była to u Ciebie uszczelka pod głowica? Ja kilka dni temu dalem do innego mechanilka, podobno mechanior jak sie patrzy , ale tez nie znalazl przyczyny niestety.......moze to tez glowica, pytanie tylko czy mozna sprawdzic czy to uszczelka bez rozbierania całej głowicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #47 Napisano 24 Lutego 2010 Witam . Jesli cieknie plyn z chlodnicy , to jak radzicie sa jakies metody naprawy czy wymiana . Ewentualnie jesli naprawa to jaka metoda najlepiej , jesli wymiana to gdzie sa tanie i nowe bo w ASO od 900 do 1100 PLN. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vallentino Zgłoś #48 Napisano 24 Lutego 2010 Witam Wszystko zależy jak duży masz wyciek, jak delikatnie ubywa to możesz zastosować środek do uszczelniania chłodnic z dodatkiem srebra. (Tylko jedna buteleczka bo termostat zatkasz) Najlepiej z USA. Jak szybko ci wycieka i duża ilość pozostaje lutowanie, regeneracja, lub kupno nowej chlodnicy. Używek też niebrakuje jeśli dobrze poszukasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #49 Napisano 24 Lutego 2010 Witam Wszystko zależy jak duży masz wyciek, jak delikatnie ubywa to możesz zastosować środek do uszczelniania chłodnic z dodatkiem srebra. (Tylko jedna buteleczka bo termostat zatkasz) Najlepiej z USA. Jak szybko ci wycieka i duża ilość pozostaje lutowanie, regeneracja, lub kupno nowej chlodnicy. Używek też niebrakuje jeśli dobrze poszukasz. odradzam dodatki uszczelniajace mialem przypadek coprawda w hondzie ale zapchal mi sie uklad gdzies w bloku silnika i byla amba chyba ze sto razy rozbieralem uklad bo grzal sie mimo ze wszystko dzialalo tz termostat otwieral itd plukalem milion razy i sie udalo dzieki bogu ale nie polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #50 Napisano 24 Lutego 2010 Dzieki za odpowiedzi. Wyciek jest spory bo jak dojechalem do domu i ostygl silnik to zbiorniczek byl pusty . Wlazlem do kanalu bo widzialem mokre na pokrywie silnika od spodu i tak przewody cale a z chlodnicy kap kap, tam gdzie jest dolne mocowanie szybkozlaczki ,dziury zadnej nie widzialem. Wygladalo to jakby wiatrak tylko ten przed kompresorem klimy po zalonczeniu sie wyciagal z powietrzem plyn bo jakies pare centymetrow do gory od dolu chlodnica byla mokra . W szczelinach rozowy plyn . Dotychczas bylo zimno, mrozy i termostat nie puszczal na chlodnice i bylo ok . Dzis cieplej plyn sie podgrzal lepiej termostat puscil pelny obieg i wyszlo tak mysle . Tylko czy wiatrak o ktorym pisalem zalacza sie z temp. plynu czy z clima chodzi tego nie wiem , a moze obydwa chodza . Bo ten przed kompresorem napewno chodzil bo sa male rozpryski , wiec musial sie obracac . Wymiana chlodnicy chyba jest prosta 2 szybkozlaczki i 4 sruby czy tak ? Jeszcze mam pytanie jesli chodzi po zalaniu nowym plynem po wymianie chlodnicy, czy jakas procedura jest jesli chodzi o napelnianie wzgledem odpowietrzania ukladu . Czy zwyczajnie zalac , posmigac i dolac do zbiorniczka jak brakowac bedzie ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #51 Napisano 24 Lutego 2010 Dzieki za odpowiedzi. Wyciek jest spory bo jak dojechalem do domu i ostygl silnik to zbiorniczek byl pusty . Wlazlem do kanalu bo widzialem mokre na pokrywie silnika od spodu i tak przewody cale a z chlodnicy kap kap, tam gdzie jest dolne mocowanie szybkozlaczki ,dziury zadnej nie widzialem. Wygladalo to jakby wiatrak tylko ten przed kompresorem klimy po zalonczeniu sie wyciagal z powietrzem plyn bo jakies pare centymetrow do gory od dolu chlodnica byla mokra . W szczelinach rozowy plyn . Dotychczas bylo zimno, mrozy i termostat nie puszczal na chlodnice i bylo ok . Dzis cieplej plyn sie podgrzal lepiej termostat puscil pelny obieg i wyszlo tak mysle . Tylko czy wiatrak o ktorym pisalem zalacza sie z temp. plynu czy z clima chodzi tego nie wiem , a moze obydwa chodza . Bo ten przed kompresorem napewno chodzil bo sa male rozpryski , wiec musial sie obracac . Wymiana chlodnicy chyba jest prosta 2 szybkozlaczki i 4 sruby czy tak ? Jeszcze mam pytanie jesli chodzi po zalaniu nowym plynem po wymianie chlodnicy, czy jakas procedura jest jesli chodzi o napelnianie wzgledem odpowietrzania ukladu . Czy zwyczajnie zalac , posmigac i dolac do zbiorniczka jak brakowac bedzie ? Pozdrawiam. Wymiana chlodnicy chyba jest prosta 2 szybkozlaczki i 4 sruby czy tak ? tak ale przedtem zdejmiesz zderzak co do zalania wlewasz do pełna odpalasz auto i czekasz aż się zagrzeje (90*C) w trakcie srpawdzasz i uzupełniasz płyn i potem gasisz uzupełaniasz zakręcasz korek i sprawdzasz czy ogrzewanie jest oki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #52 Napisano 24 Lutego 2010 Zderzaka nie bede zdejmowl bo w b6 nie trzeba chyba , tylko wlot powietrza przed filtrem rozkrece i wiatraki zdejme ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #53 Napisano 24 Lutego 2010 a pewny jestes ze chlodnica padla ? jeszeli jest to kolo jakiegos lacznika to to sa elementy plastikowe moze da sie sklejic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #54 Napisano 24 Lutego 2010 Nie to raczej nie lacznik bo kapie na samym dole z metalu od chlodnicy a lacznik jest suchy i dalej z boku chlodnicy i plastik boczny chlodnicy nie jest taki mokry tyle co w czasie jazdy sie zamoczyl . Czy odpowietrzanie w b6 jest normalna sprawa tak jak pisales czy miales na mysli b5 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #55 Napisano 24 Lutego 2010 Nie to raczej nie lacznik bo kapie na samym dole z metalu od chlodnicy a lacznik jest suchy i dalej z boku chlodnicy i plastik boczny chlodnicy nie jest taki mokry tyle co w czasie jazdy sie zamoczyl .Czy odpowietrzanie w b6 jest normalna sprawa tak jak pisales czy miales na mysli b5 ? w kazdym tak samo czy to bmw czy to vw ale zapodaj w szukajce i napewno bedziesz mial dokladny opis do b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #56 Napisano 22 Marca 2010 Niestety u mnie również ubywa płynu. Wycieków, nalotów i innych objawów brak. Zauważyłem natomiast że płynu ubywa tylko podczas długich tras. Np. gdy przejechałem 1000km bez żadnej dłuższej trasy, nie ubyło nic. Natomiast wczoraj przejechałem ponad 800km na autostradzie i po przyjeździe okazało się że ubyło z max do prawie min. Czy ktoś miał podobny przypadek lub wie co może być przyczyną ubywania płynu tylko przy długich trasach. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcir2d2 Zgłoś #57 Napisano 22 Marca 2010 bywa ze płyn chłodzący dostaje się do chłodniczki recyrkulacji spalin znajduje się ona nad turbiną to może byc powodem ubytków ---------- Post added at 23:27 ---------- Previous post was at 23:25 ---------- poprawka wydostaje się z chłodniczki do wydechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manu20 Zgłoś #58 Napisano 24 Marca 2010 (edytowane) Przy jakim przebiegu zaczęło wam ubywać płynu chłodniczego? Otóż u mnie też ubywa płynu. Jeżdżę przeważnie trasy 1000km i więcej, krótkich miejskich tras nie wiele. Mam ok. 48tys. km. Przeważnie się "zasysał" płyn w zbiorniczku wyrównawczym i zapalała się kontrolka o jego minimalnym stanie. Ostatnio po trasie ok. 2,6tys. km ubyło płynu chłodniczego ale wcale nie ubyło oleju (a zawsze trochę ubywało) co prawda nie dawno był wymieniany ale mnie to zastanowiło. Mam nadzieję, że płyn nie powędrował do oleju:niekumam A jak wasze perypetie z ubywającym płynem widzę, że jak narazie to skutkuje "tylko" wymiana uszczelki pod głowicą. Obu to była u mnie też tylko uszczelka a nie pęknięta głowica. A link podawany w temacie dotyczy silnika 1.9. Czy identyczna dolegliwość jest przy 2.0 PD 140? Edytowane 24 Marca 2010 przez manu20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #59 Napisano 24 Marca 2010 U mnie wymieniono krociec przy chlodnicy i jest OK- plynu nie ubywa. -- luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #60 Napisano 24 Marca 2010 Przy jakim przebiegu zaczęło wam ubywać płynu chłodniczego? Otóż u mnie też ubywa płynu. Jeżdżę przeważnie trasy 1000km i więcej, krótkich miejskich tras nie wiele. Mam ok. 48tys. km. Przeważnie się "zasysał" płyn w zbiorniczku wyrównawczym i zapalała się kontrolka o jego minimalnym stanie. Ostatnio po trasie ok. 2,6tys. km ubyło płynu chłodniczego ale wcale nie ubyło oleju (a zawsze trochę ubywało) co prawda nie dawno był wymieniany ale mnie to zastanowiło. Mam nadzieję, że płyn nie powędrował do oleju:niekumam A jak wasze perypetie z ubywającym płynem widzę, że jak narazie to skutkuje "tylko" wymiana uszczelki pod głowicą. Obu to była u mnie też tylko uszczelka a nie pęknięta głowica. A link podawany w temacie dotyczy silnika 1.9. Czy identyczna dolegliwość jest przy 2.0 PD 140? jezeli plyn poszedl do oleju to bedziesz mial serek na korku bagnecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach