Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegów czy do czyszczenia turbiny są potrzebne jakieś nowe uszczelki czy też jest składana bez uszczelek dzięki za odpowiedż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów czy do czyszczenia turbiny są potrzebne jakieś nowe uszczelki czy też jest składana bez uszczelek dzięki za odpowiedż

 

Jest potrzebna uszczelka do wydechu. Nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam Passata 1.9 TDi AHU i podczas jazdy wyłącza mi turbo nie zawsze ale coraz częściej się zdarza. Zauważyłem w komputerze olej , jaka przyczyna?? Czy czas na wymianę turbo czy wystarczy wyczyścić inercoler?? Dodam ,że po podłączeniu do laptopa nie pokazuje błędów .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważyłem w komputerze olej
Rozjaśnij bo nie kumam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:mlask

Mam prośbę.

Czy ktoś posiada zdjęcie lub schemat budowy turbosprężarki na którym widać jak powinna być założona okrągłą blaszka pomiędzy obudową a wirnikiem wydechu( strzałaka na miniaturce przy profilu) ??

 

Rozebrałem całą turbinę i aktualnie to wszystko czyszczę; ale mam wątpliwości co do tej blaszki bo jest ona trochę luźna i wypukła w jedną stronę i nie wiem jak ją założyć, czy ma być tak luźna czy nie.

 

Dodam że jest to sprężarka od 1.9 TDI -115KM:fajny

DSC01820.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma być luźna, jest wypukła bo stanowi sprężystą uszczelkę. Przy składaniu powinna trafić w otwór (zagłębienie) w "pokrywie" muszli. Jak się to dokładnie składa, to nie powinno być problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz teraz juz wiem jak to powinno działać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po "czyszczeniu" chodź tak naprawdę bardziej pechowego przypadku pewnie nikt nie miał. - w skrócie:

demontaż turbiny z bólem bez kanału się "udał" (niezbędne długie przedłużki do kluczy nasadowych 12mm) - ozłocę kogoś za patent na górną nakrętkę od kolektora bez ściągania górnego.

Zaskoczeniem była dla mnie podpora turbiny która była przykręcona do bloku śrubą (na klucz 16mm) klucza nie dawało się poprawnie włożyć bo brak miejsca ( oczkowy/nasadowy za gruby) dopiero płaskim po osadzeniu w 3/4 z mega męczarnią poszła.

"Szczęśliwy" Turbo na stół - pierwsze oględziny gruszka cała / kierownice stoją

Po rozpołowieniu przed pełnym sukcesem stoją 3 śruby na torxy - spryskane wd40 odczekane i teraz.... dwie poszły a przy próbie odkręcenia trzeciej ( dwa bity kompletnie zniszczone pomimo, że nie Chińszczyzna :zeco wklejam fotkę) a trzeci najtwardszy bit zniszczył śrubę (frez) :dolamam

 

NOsz !!! na ostatniej śrubce poległem ... Zdołowany co mogłem to zrobiłem

turbo wymoczone w benzynie / wypędzlowane / Kierownice pusciły - ale na jak długo to starczy ????

 

I teraz Wielka prośba - ma ktoś może odsprzedać taką śrubkę ?

Następne podejście będzie musiało zakończyć się jej odkręceniem/zniszczeniem i wymianą na dobrą.

DSC04299b.JPG

Edytowane przez tofana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie śruby 3x Torx odkręciły się bez problemu bez "namaczania"

Ja niestety nie mam takich na zbyciu. Możliwe ze jakies firmy regenerujące suszarki bedą takowe posiadać.

 

Ewentualnie poszperaj w Etce i może znajdziesz takie lub bardzo podobne. Najważniejsze aby śrubki były przeznaczone do wysokich temperatur (Żaroodporne, Oxydowane, czarne)

 

Mi najwięcej problemu przysporzyły śrubki M5 (na klucz 10mm) te co trzymają gruche i łączą połówki turbo.

 

Były juz spalone i nasadka 10mm (6 kątna) przeskakiwała.

Nasadka 9mm nie pasowała.

 

Żeby je odkręcić musiałem uzyć migomata i przyspawać do tychże śrub nowe nakrętki i po takim zabiegu dopiero udało się się je odkręcić.

 

Śruby wymieniłem na nowe żaroodporne + podkładki.

 

Kierownice wyczyszczone ale z racji dużego luzu poosiowego turbo nieuchronnie kończy swój żywot. Jak narazie błedu przeładowania nie wywala.

 

Kolego co do odkręcenia tej śruby T20

 

Przed próbą odkręcenia podgrzej powierzchnię np opalarką

Namaczanie WD40 lub zwykła czysta ropa

Nastepnie weź jakiś zwykły stary Bit T20 i zeszlifuj jego czoło ponieważ krawędzie są zaokrąglone i przez to czasami sruba się obrabia.

Tym samym bitem:

wsadz go do śruby i delikatnie uderz w BIT małym młoteczkiem aby zluzować napięcie wewnątrz śruby.

Zrób to z wyczuciem.

Zeszlifowane gniazdo Bita pod "puknięciu" młoteczkiem powinno naciąć w śrubie nowe rowki pod właściwy Nowy dobry BIT

Nowy bit którym będziesz odkręcał tez bym oślifował zeby była jak największe powierzchnia bez tych zaokrąglen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest potrzebna uszczelka do wydechu. Nic więcej.

 

Mógłbyś dać namiar na tę uszczelkę ? Etka nic nie pokazuje ani po stronie turbiny ani na kolektorze wydechowym.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mógłbyś dać namiar na tę uszczelkę ? Etka nic nie pokazuje ani po stronie turbiny ani na kolektorze wydechowym.

 

Proszę bardzo :dobrze

dla AFN 3A0 253 115

 

feeb6aa7d1b18296m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do odkręcenia tej śruby T20 ...

 

Dzięki za porady / każde będą cenne przy następnej próbie.

Na dzień dzisiejszy największy kłopot to zdobycie owych śrubek - odpytałem wstępnie firmy regenerujące z czego tylko jedna się odezwała z informacją o braku takiej możliwości - gdyż sprzedają całe komplety części zamiennych. /wiadomo co to za interes sprzedaż 3 śrubek .... ale może jednak ktoś odsprzeda nawet używane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę bardzo dla AFN 3A0 253 115

 

Bóg zapłać dobry człowieku, a ja durny zamiast na wydech to na kolektor patrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polecam mimo wszystko dodatkowy zakup nowych nakrętek (wiele nie kosztują N 902 002 01) + smar miedziany wysokotemperaturowy a zwiększą się szanse na ew bezproblemowy kolejny demontaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za porady / każde będą cenne przy następnej próbie.

Na dzień dzisiejszy największy kłopot to zdobycie owych śrubek - odpytałem wstępnie firmy regenerujące z czego tylko jedna się odezwała z informacją o braku takiej możliwości - gdyż sprzedają całe komplety części zamiennych. /wiadomo co to za interes sprzedaż 3 śrubek .... ale może jednak ktoś odsprzeda nawet używane.

 

Masz tutaj małe zdjęcia poglądowe :bleble

na czerwono zaznaczone to czego potrzebujesz razem z numerem katalogowym.

 

Czyli potrzeba 3 szt śrub M4x20mm z łbem typu Torx T20

 

902c36ec8d9dcf0bm.jpg

 

 

51e22d6287513264m.jpg

 

---------- Post added at 01:28 ---------- Previous post was at 01:06 ----------

 

EDIT:

 

tutaj masz linka z możliwością kupna takich śrubek w wersji Inox czyli nierdzewne.

Skoro Inox to zapewne stal nierdzewna tzw kwasówka czyli odporna na temperaturę, kwasy zasady, sole i inne ekstremalne warunki jakie panują we wnetrzu suszarki.

 

https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item=48-425-19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszystko ładnie pięknie przeczytałem od dechy do dechy ale nigdzie nie wyczytałem ile oleju zalać do turbiny przed odpaleniem auta. Jeden wiem że odpalił na sucho a z tego co wyczytałem to nie jest zbyt "zdrowe" Po prostu zalać na oko czy jakaś określoną ilość???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie wszystko ładnie pięknie przeczytałem od dechy do dechy ale nigdzie nie wyczytałem ile oleju zalać do turbiny przed odpaleniem auta. Jeden wiem że odpalił na sucho a z tego co wyczytałem to nie jest zbyt "zdrowe" Po prostu zalać na oko czy jakaś określoną ilość???

 

Jak,ja się kiedyś naszukałem to znalazłem to:

 

Wypełnić otwór wlotu oleju turbosprężarki przed

uruchomieniem

 

http://www.mytnik.com.pl/index.php?news_id=83

 

Powinno coś pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie oleju podawanego do turbo jest tak spore że nawet jeśli zamontujesz ją na sucho to się nic nie stanie

 

sprawdzone "na własnej" turbinie :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciśnienie oleju podawanego do turbo jest tak spore że nawet jeśli zamontujesz ją na sucho to się nic nie stanie

 

sprawdzone "na własnej" turbinie

 

sprawdzaj sobie tak na swojej turbinie ale nie polecaj tego innym....

 

Zalej do pełna wchodzi dosłownie pare ml

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zapodałem oleju strzykawką ile się dało + odkurzaczem przytykając do muszli pokręciłem nią na spokojnie.

Po skręceniu pokręciłem 3 razy bez odpalania rozrusznikiem (na odcięciu ).

- Czy można zrobić coś więcej dla spokoju sumienia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności