Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

kolega ma seata leona 130 km w tdi. miał podobne objawy jak ja tylko ze u niego wyłaczała sie turbina. kupił zawór n75 i tydzien było ok. później turbo właczało mu sie tez przy 3 tys dopiero. był u mechanika w ząbkach i zapłacił 750 zł za naprawe bo do wymiany była gruszka sterujaca. była uszkodzona i przy duzym cisnieniu załaczała turbo . wiec moze i umnie jest ten problem ? tylko ze u mnie jak podłacze do gruszki przewodzic i zasysam mocniej ustami to ten lizak rusza sie . jakies porady ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może zrobisz logi dynamiczne a potem zaczniemy gdybać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a który kanał nalezy zbadac vagiem jako logi dynamiczne zeby stwierdzic co jest nie tak z turbina ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kanał 11 pozycje 2 i 3 i zobaczysz jakie jest ciśnienie wymagane i rzeczywiste. Poszukaj na forum, było sporo o diagnostyce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kanał 11 pozycje 2 i 3 i zobaczysz jakie jest ciśnienie wymagane i rzeczywiste. Poszukaj na forum, było sporo o diagnostyce.

Mają się pokrywać ze sobą w całym zakresie obrotów podczas próby dynamicznej dokonanej na 3 lub 4 biegu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jarucki, na moje oko masz rację, powinny, ale to prawie nie realne do uzyskania bo jest pewna bezwładność układu. Powinny być przynajmniej bliskie siebie - ale to tylko moje zdanie ;). Bo na przykład dodajesz gazu, komputer żąda powietrza, a turbina musi się rozkręcić, więc określenie tego mianem "całym zakresie obrotów" jest raczej nie realne do uzyskania. Mam rację, czy żyję w błędzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobrze gadasz, są jakieś różnice w granicach błędu! ale to jest Detal!

po za tym wartość żądana z rzeczywistą powinno iść w parze!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Ja mam taki problem z turbinką:

1. Nie bierze oleju

2.Nie spada moc

3.W dolocie znajduje się minimalnie oleju

4. Wirnik nie ma luzów

 

Natomiast na wylocie przez łącznik elastyczny jak pocisnę skrapla się olej i scieka na wydech czego konsekwencja jest dym z pod maski.

Czy to oznaki konczenia sie turbo ? Czy tylko wystarczy wymienić tulejki?

 

POzdrawiam,

Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem taki sam problem jak wszyscy. Zrobiłem wszystko po kolei jak jest tutaj opisane na forum i wszystko poskutkowało. Auto jest jak nowo narodzone. Największy problem miałem tylko z odkręceniem całej turbiny ale wszystko udało mi się opanować i wszystko zostało zrobione w warunkach garażowych :) Nie myślałem, że będzie to takie proste :)

Pozdrawiam i życzę wszystkim szerokiej drogi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, miałem taki sam problem jak wszyscy. Zrobiłem wszystko po kolei jak jest tutaj opisane na forum i wszystko poskutkowało. Auto jest jak nowo narodzone. Największy problem miałem tylko z odkręceniem całej turbiny ale wszystko udało mi się opanować i wszystko zostało zrobione w warunkach garażowych Nie myślałem, że będzie to takie proste i co

Pozdrawiam i życzę wszystkim szerokiej drogi

i co u ciebie było nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i co u ciebie było nie tak ?

za pewne zasyfione turbo od strony gorącej :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega mówi, wszystko praktycznie było zasyfione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to w sobote biore sie do roboty :) zobaczymy co z mojego garetta wyciągne :) dzięki margorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mających problemy z przeładowaniem turbiny a co za tym idzie spadek mocy. Moje doświadczenia z tym problemem i próby szukania rozwiązania trwały ok 10 miesięcy. Przeszukałem forum i doszedłem do wniosku że należy jednak przeczyścić kierownice turbiny bo pewnie zapieczone. Jednak w sierpniu tego roku po przejechaniu z dosyć ciężką przyczepą i dużym wysileniu z silnika zaczęły dochodzić metaliczne stuki. W warsztacie nastąpiła diagnoza,prawdopodobnie wytarte "szklanki". Po wymianie popychaczy silnik odzyskał swój dawny dźwięk ,turbina nie przeładowuje w żadnym zakresie obrotów i obciążenia, nie dymi i co najważniejsze nie mam obaw że przy wyprzedzaniu straci moc. Być może u innych forumowiczów też to jest przyczyną a nie zapieczone kierownice.

Pozdrawiam.

Passat AWX 2002. ok 200 tys. km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki koszt naprawy byl u ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robiłem wymianę u znajomego w warsztacie więc koszt tylko 8 popychaczy ok 600 zł ale wziąłem te najdroższe bo czytając co się dzieje po wymianie przy tańszych nie chciałem ryzykować. Czas naprawy ok 2 godzin i 100 robota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Czytając ten wątek doszedłem do wniosku że i mnie również czeka czyszczenie "żaluzji" w turbinie. Ostatnio kilka notlaufów było zwłaszcza przy gwałtownym przyśpieszaniu.

Vag wyplup, że było przeładowanie. Trzeba tylko znaleźć czas na swoje auto bo jak to mówią szewc w dziurawych butach chodzi ...

 

 

Pytania są następujące:

 

1. Po jakim przebiegu u Was występował problem zapieczonych kierownic ?

2. Na jak długo to pomagało ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Po jakim przebiegu u Was występował problem zapieczonych kierownic ?
to zależy tylko i wyłącznie od stylu jazdy! Czyściliśmy turbo w Octavi 110KM i po może 2tys km występowało ponownie przeładowanie! Ostra reprymenda i przegonienie auta pomogło :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bania_87

Witam wszystkich. Jestem nowym posiadaczem passata tdi 115 koni i od jakiegos czasu walcze z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotow silnika. A mianowicie auto ciagnie dopiero od 2000 obrotow choc ma turbine ze zminna geometria lopatek. Turbine juz regenerowalem nawet 2 razy byla wyciagana myslac ze cos zle zrobili.. podmienialem zawor N75 przeplywke i dalej bez zmian. Zawor sterojacy lopatkami dziala bo widac jak sie przesowa.. Czy zna ktos podobny przypadek ? Z gory dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na forum, więc chcę przywitać wszystkich forumowiczów. Mam pytanie może nie wprost dot. turbiny ale czy jakość tankowanego oleju napędowego może mieć wpływ na żywotność turbiny? Mam tu na myśli oleje ultimate, verwa, itp. Czy tankując tylko takie paliwo, można zafundować turbinie dłuższy przebieg? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności