Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Witam:) mam taki problem z turbina gdyż daje mi słabe ciśnienie sprawdzałem na vagu i pokazuje mi 1,6 bara miał ktoś taki problem? Turbina była czyszczona i to tez nie dało efektu :( Prosze o pomoc jesli ktos mial taki problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Chcę wyciągnąć turbinę i zacząłem od odkręcenia przewodu olejowego.Odkręciłem nakrętkę i przewodu nie mogę ruszyć.Proszę o radę bo nie chcę czegoś popsuć,czy ten przewód trzyma się na tej górnej nakrętce czy coś trzeba jeszcze odkręcić.Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Potrzebuję zdjąć samą obudowę turbiny razem z kierownicami bez wyjmowania jej całej z auta w celu sprawdzenia zasyfienia.

Czy jest możliwość lub ktoś próbował to zrobić?

 

Silniki AWX, AVB, AVF, lub BGW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jest możliwość lub ktoś próbował to zrobić?

Nie ma niestety takiej możliwości.

Żeby zdjąć, musisz wyjąć turbinę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mam to samo Jadąc jak nie przekraczam 3tyś rpm to auto przyspiesza żwawo i wszystko jest ok Ale jak tylko chcę go popędzić mocnej to wpada najprawdopodobniej w tryb awaryjny i do 3tyś tylko się kręci a słaby jak nie wiem co. Wyłączę silnik i po odpaleniu znowu śmiga aż znowu mu nie "depnę" czytając te poprzednie opisy wnioskuję że to może być wiele przyczyn. Podjadę do mechanika na kompa i zobaczę co jest w pamięci błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i mam to samo Jadąc jak nie przekraczam 3tyś rpm to auto przyspiesza żwawo i wszystko jest ok Ale jak tylko chcę go popędzić mocnej to wpada najprawdopodobniej w tryb awaryjny i do 3tyś tylko się kręci a słaby jak nie wiem co. Wyłączę silnik i po odpaleniu znowu śmiga aż znowu mu nie "depnę" czytając te poprzednie opisy wnioskuję że to może być wiele przyczyn. Podjadę do mechanika na kompa i zobaczę co jest w pamięci błędów

 

Miałem dokładnie tak samo. Silnik na biegu jałowym nie chciał się wkręcać powyżej 3000 rpm.

Gdy mu ujmowałem gaz u znowu dodawałem, wkręcał się bez problemu.

Nie mówię i jeździe bo to była masakra o wyprzedzaniu to już mogłem zapomnieć.

U mnie przyczyną było turbo. tzn zapieczone kierownice. Pomimo czyszczenia były te same objawy.

Wymieniłem turbo na nowe i autko śmiga aż miło.

Regeneracja mojej turbiny nie wchodziła w grę bo miała zbyt duże luzy wzdłużne i poprzeczne.

VAG zgłaszał błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent

czyli przeładowanie -> notlauf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc wczoraj podjechałem do mechanika, podłączyliśmy komputer i był błąd czujnik ciśnienia doładowania czy jakoś tak. Zanim jednak pojechałem do warsztatu przegoniłem go na "dwójce" do maksymalnych obrotów i tak przejechałem ze dwieście może trzysta metrów. Za mną była ściana czarnego dymu z mojego autka Potem już nie chciał zakopcić No i podjechałem do warsztatu. Możliwe ze wydech był "oblepiony" sadzą i przy takim zachowaniu wyrzucił to z siebie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.z uwagi na to że miałem już nie jedno auto z turbodoładowaniem i nie jeden problem z turbina chciałbym dorzucić swoje 3 grosze do tematu. odnośnie pierwszego postu w tym temacie użytkownika " margorz " to jest tam parę mylnych informacji.wyszczerbione łopatki wirnika od strony gorącej nie są efektem przeładowania tylko "lejących" wstrysków. zbyt duża dawka paliwa dopalana jest w wydechu co znacznie zwiększa temperaturę i wypala wirnik turbosprężarki. proszę też spojrzeć na lapatki zmiennej geometrii.powinny byc idealnie proste a tu sa ewidentnie powyginane od temperatury nie od przeładowania. jeśli nie zrobisz wtrysków to parę miesięcy i będziesz miał niedoładowanie bo wirnik będzie tak zjedzony ze nie spaliny nie będą miały co napędzać. jeśli chodzi o czyszczenie to osobiście sam balem się rozebrać turbinę i woziłem do mojego znajomego na ul.opolska we Wrocławiu.jak miałem zdemontowane turbo to porządne wyczyszczenie tj.wypiaskowanie kulka szklana kosztowało 100 zł.jeśli ktoś z forum byłby zainteresowany to mogę podać na nich dokładny namiar.pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siema posiadam passata 2,5 TDI 2002 AUTOMAT MAM PROBLEM SAMOCHUD ROZPEDZA SIE DO 160KM /H I DALEJ NIE IDZE CZY TO ZNACZY ZE TURBINA NIE DZIALA CZY CO PROSZE O POMOC

 

---------- Post added at 20:42 ---------- Previous post was at 20:31 ----------

 

siema posiadam passata 2,5 TDI 2002 AUTOMAT MAM PROBLEM SAMOCHUD ROZPEDZA SIE DO 160KM /H I DALEJ NIE IDZE CZY TO ZNACZY ZE TURBINA NIE DZIALA CZY CO PROSZE O POMOC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być wiele. Podstawa to diagnostyka, VAG i do dzieła. Oprócz tego obsłuchanie i ogląd tego co pod maską itd. Przy twoim silniku 160km/h to powinna być kaszka z mleczkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki układu smarowania turbosprężarki.

Panowie pomóżcie, bo nie mogę znaleść w tym wątku wyczerpującej odpowiedzi. Szukałem w Etce i w google i nie mogę znaleść numerów ani żadnego opisu tychże uszczelek. Chciałbym wziąść się za czyszczenie swojego turbo , ale przedtem wolałbym mieć wszystko zakupione, a nie ze starą uszczelką biegać do sklepu, żeby kupić na wzór - tak biegać bo auto będzie przecież bez turbawki ;)

Jeżeli jest to gdzieś opisane w tym wątku to bardzo przepraszam, ale naprawdę szukam już od ponad godziny.

Pozdrawiam

PS: Silnik ATJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszczelki układu smarowania turbosprężarki.

Panowie pomóżcie, bo nie mogę znaleść w tym wątku wyczerpującej odpowiedzi. Szukałem w Etce i w google i nie mogę znaleść numerów ani żadnego opisu tychże uszczelek. Chciałbym wziąść się za czyszczenie swojego turbo , ale przedtem wolałbym mieć wszystko zakupione, a nie ze starą uszczelką biegać do sklepu, żeby kupić na wzór - tak biegać bo auto będzie przecież bez turbawki ;)

Jeżeli jest to gdzieś opisane w tym wątku to bardzo przepraszam, ale naprawdę szukam już od ponad godziny.

Pozdrawiam

PS: Silnik ATJ

 

Słabo szukałeś ! W tym temacie Strona 26 post nr #507:zeco-> http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/4086-Turbina-czyszczenie-kierownic?p=1394753&viewfull=1#post1394753

 

a dla przypomnienia :

 

1). Uszczelka spływu oleju nr 028145757 1szt

 

2). Pierscień uszczelniający (podkładka uszczelniająca)od rurki olejowej do kroćća przy bloku silnika nr N0138128 -> A12x15,5x1,5mm 2szt

 

 

Pozycja nr 2 wymagana jest tylko w przypadku jeśli nie udaję się odkręcić rurki od turbiny (połączenie stożkowe) i wtedy trzeba odkręcać rurkę zasilającą od kroćca na bloku tuż za alternatorem. Tam przychodzą te 2 pierscienie na śrubę drążoną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to przepraszam bardzo , ale chyba źle zrozumiałem, te pozycje jak najbardziej znalazłem.

Ja doszukiwałem się jeszcze jakichś uszczelek w samej turbinie w środku :debil

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w środku w turbinie nie wymiania się żadnych uszczelek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.mam paska 2.0 136 koni z turbina ze zmienna geometria i wszytsko wskazuje na to ze mam zapieczona zmienna.teraz pytanie do Was gdzie z tym pojechac zeby nie zdarli kasy i zrobili jak nalezy.ile za to moga skasowac turbiniarze?sam nie mam ani czasu ani narzedzi zeby to zrobic a poza tym slyszalem ze czaem ciezko jest wybic,rozpolowic turbine i moga popekac kolektory i wtedy turbo do kubla...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedz na Opolska we Wroclawiu.firma ALDO SYSTEM .dobre ceny maja i znaja sie na robocie.ja u nich naprawiam turbiny i jak na razie zero problemow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bylem na opolskiej.rano oddalem auto po poludniu bylo zrobione.za wyciagniecie ,wyczyszczenie i zamontowanie spowrotem plus wymiana oleju(przy okazji) i filtrow panowie skasowali mnie 350 zl.jak dla mnie cena bardzo zadowalajaca.z czystym sumieniem moge rowniez polecic ten warsztat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, a u mnie urwałem jedną z 3 śrub M4x20 mm TorX T20 od pierścienia kierowniczek i teraz mam problem, zeby takie znaleźć. Powiedzcie gdzie dostanę takie śrubki>? moze tam na opolskiej we wrocławiu?? gdybym wiedzial ze za 350 zł mi tam wyczyszcza moje turbo to na pewno sam bym sie nie bawił ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, a u mnie urwałem jedną z 3 śrub M4x20 mm TorX T20 od pierścienia kierowniczek i teraz mam problem, zeby takie znaleźć. Powiedzcie gdzie dostanę takie śrubki>? moze tam na opolskiej we wrocławiu?? gdybym wiedzial ze za 350 zł mi tam wyczyszcza moje turbo to na pewno sam bym sie nie bawił ;/

 

Tu masz odpowiedź :mlask

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/4086-Turbina-czyszczenie-kierownic?p=1199958&viewfull=1#post1199958

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności