Jump to content
ciuciek

Coś terkocze w kokpicie

Recommended Posts

W każdym układzie z silniczkiem (w tym czarnym plastiku w którym jest silniczek, a z którego wychodzi tylko dźwignia do sterowania daną klapką), jest coś na wzór potencjometru. Dzięki niemu układ klimatronika wie, w jakim położeniu jest klapa. Ponieważ ustawienie to przez lata jest najczęściej w jednym poziomie (DOCELOWO, po osiągnięciu zadanej temperatury), dlatego też ścieżki tego potencjometru w jednym miejscu się bardziej wycierają-zużywają. Następuje brak stabilnego sygnału (tak jak w zużytym starym potencjometrze podgłaśniania od radia, które przy podgłaśnianiu zaczyna trzeszczeć). Skutkuje to tym, ze silniczek chcąc precyzyjnie osiągnąć położenie zadane przez sterownik klimy, zaczyna w szybkim tempie zmieniać kierunek. Ponieważ na dźwigni idącej klapki są lekkie luzy, dlatego słyszymy to jako terkotanie.

Na pewno jest to rzetelne wyjaśnienie sprawy, ale w samochodach, które mają kilka lat. U mnie takie terkotanie czasami, w zasadzie bardzo rzadko słychać i nie sądzę, żeby to była kwestia zużycia, bo mój samochód ma dopiero dwa lata z groszami. Poza tym, gdyby coś było zużyte, to by terkotało cały czas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale z całego tego wątku nie dowiedziałem się jak można naprawić ten silniczek nawiewu. Wystarczy go przeczyścić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale z całego tego wątku nie dowiedziałem się jak można naprawić ten silniczek nawiewu. Wystarczy go przeczyścić?

ja :ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale z całego tego wątku nie dowiedziałem się jak można naprawić ten silniczek nawiewu. Wystarczy go przeczyścić?

 

Ja u siebie przeczyściłem w ten sposób 4 "potencjometry".

Różnica jest kolosalna, tylko czasami coś stuknie raz czy dwa razy.

Wcześniej miałem orkiestrę w układzie klimatyzacji. Na światłach wyłączałem klimę, bo mnie coś trafiało jak ciągle słyszałem te odgłosy.

Teraz - cisza.

Na ile to wytrzyma - nie wiem. U siebie zrobiłem to we wrześniu 2010 i efekt ciszy nadal się utrzymuje.

 

Tylko nie pytajcie się jaka nafta i gdzie są te silniczki. Na forum było o umiejscowieniu silniczków już pisane...

 

Na pewno jest to rzetelne wyjaśnienie sprawy, ale w samochodach, które mają kilka lat. U mnie takie terkotanie czasami, w zasadzie bardzo rzadko słychać i nie sądzę, żeby to była kwestia zużycia, bo mój samochód ma dopiero dwa lata z groszami. Poza tym, gdyby coś było zużyte, to by terkotało cały czas...

 

W Twoim przypadku trzeba się z tym pogodzić. Jeździłem nowymi paskami z 2010 roku i tez co jakiś czas stuknęło w klimie. Tak już jest.

W Vectrze GTS, która mialem wcześniej - kopletna cisza. Nawet odgłosu nawiewu nie słyszałem (a była to cichutka benzyna). W Pasku inaczej to rozwiązano i trzeba się przyzwyczaić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz, ja nie mówię, że mi to przeszkadza. Po prostu podzieliłem się swoimi przypuszczeniami dotyczącymi układu automatyki sterującej naszymi klimami. Jeżeli sensoryka nie jest spracowana (mam na myśli te potencjometry, o których piszesz - przy okazji dowiedziałem się czegoś nowego, dzięki), a mimo to terkoce, to po prostu może być tak, że automatyka czasem sama z siebie się zakałapućka, bo jest tylko gupią automatyką. I jak już wspomniałem, wystarczy wtedy tryknąć pokrętło temperatury o jeden stopień w górę lub w dół i przestaje hałasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tryknąć pokrętło temperatury o jeden stopień w górę lub w dół i przestaje hałasować

To prawda; może to być następstwem dwóch sytuacji:

1) zmieniając pokrętłem temperature, powodujesz zmianę (minimalną) położenia klapy, a więc przesunięcie styku na tym potencjometrze z miejsca bardziej zużytego, w mniej zużyte;

2) "...automatyka czasem sama z siebie się zakałapućka, bo jest tylko gupią automatyką..."

Share this post


Link to post
Share on other sites
zrobiłem test wyszło IO lewy i prawy jednak nie jestem pewien tego szumu ponieważ cały czas jest to wyraźnie słyszalny powiedziałbym nawet uciążliwy przy włączeniu dźwięk natomiast po przekręceniu na LO nawiew nie był znacząco zimniejszy niż nawiew bez klimy z włączonym ECO

 

 

Ponawiam pytanie test wypada ok

byłem u speca od klimy powiedział ze kompresor pięknie pracuje i zeby przyjechać jak zrobi sie ok +15 stopni więc na moment odpusciłem

ale dzisiaj sie prawie zagotowałem

nawiew z włączonym eko był wg mnie takiej samej temperatury jak wyłączonym nastawem na LO tak jakby klima wogle nie chłodziła

oczywiscie kompresor w srodku auta wg mnie chodzi stanowczo za głosno wydając dziek jakby szurania

 

pomóżcie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ponawiam pytanie test wypada ok

byłem u speca od klimy powiedział ze kompresor pięknie pracuje i zeby przyjechać jak zrobi sie ok +15 stopni więc na moment odpusciłem

ale dzisiaj sie prawie zagotowałem

nawiew z włączonym eko był wg mnie takiej samej temperatury jak wyłączonym nastawem na LO tak jakby klima wogle nie chłodziła

oczywiscie kompresor w srodku auta wg mnie chodzi stanowczo za głosno wydając dziek jakby szurania

 

pomóżcie

może to dmuchawa powietrza jest słyszalna

Share this post


Link to post
Share on other sites
może to dmuchawa powietrza jest słyszalna

 

nie dmuchawa jesli włączony jest EKO ( czyli wyłączona sprężarka tak przynajmniej jest w moim modelu nie ma tego szurania) jesli wyłączę EKO pojawia sie słyszalny szum

TYLKO DLACZEGO NIE DMUCHA ZIMNYM POWIETRZEM skoro nie pokazuje zadnych błędów

 

ps czy np minimalna ilość czynnika chłodzącego była by wykryta przez test ?? i czy coś bu sę wyświetliło??

Edited by szuwarx

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie dmuchawa jesli włączony jest EKO ( czyli wyłączona sprężarka tak przynajmniej jest w moim modelu nie ma tego szurania) jesli wyłączę EKO pojawia sie słyszalny szum

TYLKO DLACZEGO NIE DMUCHA ZIMNYM POWIETRZEM skoro nie pokazuje zadnych błędów

 

ps czy np minimalna ilość czynnika chłodzącego była by wykryta przez test ?? i czy coś bu sę wyświetliło??

Jak pojedziesz nabić klimę i gościu podłączy sprzęt to ci powie ile zostało i ile dobił do pełnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak pojedziesz nabić klimę i gościu podłączy sprzęt to ci powie ile zostało i ile dobił do pełnego.

czyli rozumiem ze system sam nie sprawdza ilości czynnika ?? i nie wywala błędu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie

 

Szuwarx

Zmień szpeca bo klima załącza się od +5 jak się nie mylę ale na pewno nie od

+15

Edited by robert.gda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od +4 ale Robert ma rację, zabieraj auto od tego szamana póki jeszcze nic nie popsół.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Też to mam. Powód śmiesznie banalny-pozostawiona płyta CD w odtwarzaczu. Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak pojedziesz nabić klimę i gościu podłączy sprzęt to ci powie ile zostało i ile dobił do pełnego.

 

ODKOPIE TEMAT dawno mnie nie było na forum

szuranie pozostało czynnika chłodzącego nie było prawie wcale ok 15%

klimę nabiłem 1 kwietnia działa do dzisiaj . Myślałem ze gdzieś mam wyciek ale myślę ze juz dawno by czynnik uciekł

tak wiec mam tylko nadzieje , że sprężarka sie nie wys**a przez ten szum

 

pozdr szuv

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie występuje "wycie" pochodzące od dmuchawy uaktywniające się nieraz na postoju, lecz najbardziej podczas pokonywania zakrętów, ciężko się dostać do dmuchawy celem wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym nieszczęsnym  terkotaniem walcze już z dwa lata.  Doszło nawet do tego, że kupiłem te potencjometry na chińskim portalu aukcyjnym.  Obecnie nie terkocze, ale i też nie wieje ze środkowych nawiewów. 

Pyranie: jak mają być ustawione strzałki na potencjometrach przed ich założeniem  ?  te wytłoczone na kółeczku potencjometra. Czy w kierunku części okrągłej, czy styków ?

...może to przyczyna problemu ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma być założone tak jak w ściąganym :) To jak masz założone zależy jak zatrzymasz silniczek. Jeśli byłby źle założony potencjometr byłby błąd w VCDS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Temat już trochę stary.. Chodzi o passata b6 w automacie, Dziwne trzaski z nawiewów przy włączeniu wstecznego. gdy gaszę i odpalam auto, ruszam do przodu nic nie słychać, potem wsteczny i to samo. podejrzewam że jest to klapka od obiegu zamkniętego, czy można ją odłączyć??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje się, że można to dezaktywować przyciskiem od automatycznego zamykania obiegu. Czy to nic nie daję?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy