Skocz do zawartości
maro.12

rano dymi na niebiesko

Rekomendowane odpowiedzi

Droga impreza z tymi uszczelniaczami, bo mi pije podobnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze dobrej jakosci to jakas stowka za 8 szt.Wymiana zalezy na kogo trafisz.W tych silnikach robi sie to bez zdejmowania glowicy,ale nie kazdy chce sie w to bawic i nie kazdy potrafi.Ja dalem 2 stowki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zaprowadziłem swojego passata 1,8T do mechanika. Pierwsza diagnoza to uszczelniacze na zaworach, jutro mam mieć auto do odbioru, mam nadzieję że ta naprawa załatwi mój problem z rannym dymieniem!!!

Jak odbiorę to napiszę jak wygląda sytuacja i jakie ewentualnie poniosłem z tego tytułu koszty!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy miałem podobny problem o którym wy piszecie

otóz u mnie buła wielka chmura szaro-niebieskiego dymu tuz po zapaleniu, podejrzewałem swiece żarowe-wymieniłem i nie pomogło.

Podpiałem pod vaga okazało się że ma za wczesny kat wtrysku, ustawiłem na 55-56 inaczej się nie dało i problem zginął

dodam ze jeszcze był problem gdy auto było jeszcze ciepłe to musiałem długo kręcić, po korekcji kata wtrysku jest ok

Autko ma 326 tkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój problem z passatem jeszcze się nie zakończył:/// Mechanik, do którego zaprowadziłem auto postawił kolejna diagnozę, otóż stwierdził, że są do wymiany pierścienie ponieważ nie ma ciśnienia na cylindrach!!! Trochę mnie to zdziwiło, bo nie odczułem żadnego spadku mocy, passat był żwawy, na ciepłym nie kopcił, nie zauważyłem aby brał olej!!! Kopcenie pojawiało się tylko na rannym odpaleniu! Czy jest możliwe, że to wina pierścieni? Miałem już dwa passaty 1,8T i nigdy nie miałem z tym silnikiem żadnych problemów, ten mi się trafił jakiś felerny:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mogę chyba juz napisać, że problem z dymieniem został rozwiązany. Tak jak pisałem we wcześniejszych moich postach wymienione zostały pierścienie oraz uszczelniacze na zaworach. Koszty jakie poniosłem to kwota 1500 zł (części + robocizna). Teraz rano samochód nawet jednego dymka nie puści:) Jak powiedział mi mechanik, przyczyna to najprawdopodobniej taka, że poprzedni właściciel nie wymieniał oleju przynajmniej przez 3 lata i zrobił około 50 tys km dolewając tylko olej. Porobiły się wszędzie nagary, puściły pierścienie i uszczelniacze. Dziwne nadal jest dla mnie to, że nie zauważyłem ubytek oleju, ale teraz jest to już nieistotne, ważne że passacik śmiga teraz bez zarzutu. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów! :papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro padly pieracienie to miales problemy z odpaleniem rano go ? przy slabym cisnieniu na cylindrach powinny byc takie problemy. to co pisales ze kppcil tylko rano bez spadku mocy i brania oleju to standardowy objaw samych uszczelniaczy. dal Ci wyniki badania kompresji na cylindrach ? moze skubaniec naciagnal Cie.... ale w sumie 1500 to malo za pierscienie , to standardowa cena robienia glowicy a nie wywalania dolu do wyjecie pierscieni.... dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest takie powiedzenie: "nie chwal słońca przed zachodem"
nie chwal dnia przed zachodem słońca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Czekała mnie jeszcze wymiana turbiny:/ Na chwile obecną jest ok i oby było tak dalej! Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, od paru dni zauwazyłem dziwny objaw , mianowicie zaczuna dymic na niebiesko z 15 do 30 sekund po odpaleniu, przu odpaleniu nie puszcza chmury dopiero po chwili , i tak do poki sie nie zagrzeje , pozniej juz nic zero dymu , co to moze byc?? zaznaczam ze nie puszcza dyma zaraz po odpalemiu jak kolegom z forum dopiero po 30 sekundach pracy i tak tylko pozniej przez 2 , 3 minutry i przestaje ,zaczoł tak dymic od dwoch trech dni , wiem bo jak odpale autko to zawsze daje mu z 3 ,4 minuty na zagrzanie wiec widze i wiem ze wczesniej tego nie bylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

\Witam mój passat "bierze" 1L oleju na 2000tys km jest to jakas paranoja ,samochód zadymi na zimnym jak go mocniej przegazuje i to nie zawsze , gdy sie zagrzeje nie dymi i jest to dla mnie dziwne bo jesli spalal by tyle oleju to za mna powinna byc mgła. bardzo proszę o jakies rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego producent zabezpiecza sie stwierdzeniem w instrukcji obsługi ze silnik może "brać" 1 litr oleju na 1 tkm a Tobie wychodzi połowa tej normy, wiec teoretycznie wszystko jest OK ale w praktyce mało który silnik tyle oleju "bierze"

U mnie silnik bierze ok. półtora litra oleju ale od wymiany do wymiany czyli po przejechaniu 15 tkm ale silnik jest na pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz co w domu mam tez passata ale z tym 110 konnym silnikiem i wymiana co 10 tys i tam nie trzeba nic dolewac , a 2 tys srednio robie w miesiacu i irytuje mnie dolewanie oleju co miesiac . rozumialbym jakbym za soba mial chmurę dymu i zgodził bym sie ze silnik jest do wymiany , ale on mi za dymi czasami przy odpaleniu jak zimny i z tym ze nie zawsze .bardzo proszę o pomoc od czego najpierw zaczac sprawdzac niechce wymienic pół silnika zeby pozniej sie okiazalo ze jednak to nie to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprościej jest zobaczyć czy niema nigdzie wycieków, ale najpierw musisz umyć cały silnik i wtedy się okaże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem jedynie olej pokazał sie przy egr ale nie ma tam tyle co mi ubywa.

DSC00099.jpg

Edytowane przez maciekseba2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże,doradzi ktoś gdzie szukac ? dodam ze gdu auto postoi i przy odpaleniu mocniej go przegazuje wtedy poakzuje sie niebieski dym ,tez zauważyłem wąż który idzie od turbiny i jest od oleju czy to może mieć wpływ na takie spalanie oleju 1Lna 2tys km

 

[ATTACH=CONFIG]85143[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jaki masz przebieg ? jaki olej jest wlany ? Co do zdjęcia to jest przewód z odmy i lubi się w tym miejscu pocić i tak jak pisał tppl1986 umyj silnik i dopiero szukaj wycieku .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przebieg mam 204tys olej to castrol edge5w40 . ogolnie wycieków nie mam odkrecilem tą pokrywe na dole (miske ) i śladów nei zostawialem , kurde biorąc taka ilosc oleju to przy ostrym wciskaniu go powinnien jak parowóz dymic , zauwazylem tez ze dymi najwiecej jak jest na biegu jałowym i mu sie wcisnie gaz czy to mogą byc uszczelniacze zaworów /?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak ... Ja mam nieco większy przebieg 211tys i oleju nie bierze (Motul 5w40)może trochę przydymi ale jak przegazuję , cały czas leje Verve . Wprawdzie przy ostatnim tankowaniu puścił chmurę niebieskiego dymu ale dolałem środka do paliwa i jest spoko , a co do uszczelniaczy to chyba jeszcze nie ten przebieg . No chyba że masz mocno cofnięty zegar ?

Może ktoś z kolegów coś podpowie bo faktycznie 1l oleju/2tys km to duży problem zwłaszcza jak nie masz poważnych wycieków .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie to jest paranoja taki przebieg robie w miesiąc ,mialem poprzednie auto 6 lat starsze i tam nawet grama nie wziął a tutaj obłęd . Zawiez do mechanika i wymienic pół silnika to nei sztuka zreszta nie mam na takie cos funduszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności