maro.12 Zgłoś #1 Napisano 23 Sierpnia 2009 Witam. Jestem posiadaczem passka z 2004 roku 1,9 tdi 130 km AVF. Problem pojawił mi się 6 miesięcy temu, przy rannym rozruchu silnika, silnik jak by (przerywał, dławił się) po prostu równo nie pracuję, nie ma znaczenia od temperatury otoczenia czy minusowa czy teraz plusowa, do tego kopci-dymi na niebiesko. Nie równa praca trwa około 5 do 20 sekund na wolnych obrotach i przestaje, a dymi tylko na początku później przestaję. wymieniłem już w nim :mad::mad::mad::mad: 2 nowe pompowtryskiwacze, zawór EGR, pompkę poliwową, świece żarowe 4 nowe (beru czy jak tam je zwał), filtr paliwa, no i ostatnio regeneracja turbinki- no ale zato teraz śmiga, sprawdzałem i czyściłem przepływomierz i nic dalej to samo tylko Jak mechanior wymienił przewody podciśnieniowe na nowe i coś tam poczyścił chyba przy turbinie to przez dwa- trzy dni było ok i później to samo ale troche mniej z przerywaniem i dymieniem i tak samo po regeneracji turbiny przez 2-3 dni rewelacja i znów to samo, sprawdzałem pracę pompek i to nie u jednego mechanika i ok, tak samo ustawienie rozrządu i kątu wtrysku-w granicach błędu, po niedzieli pojadę na sprawdzenie emisji spalin i czy katalizator jest oki? Ludzie pomurzcie mi bo mie powoli szlak trafi:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: tyle kasy juz w niego władowałem i nie wiem ??????????????? czemu tylko dymi mi na niebiesko rano i troszeczkę przerywa mi silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2009 (edytowane) Podpinam się pod temat....chociaż jest ich sporo więc powinien był dołączony do istniejących. Chociaż dymienie na niebiesko jest związane z przepalaniem oleju, a nie paliwa (wtedy jest czarny dym). U mnie było / jest podobnie. Dymienie było powodem puszczanego już przez padającą turbine oleju. Ta została wymieniona na ori nową i dalej rano są lekkie chmurki. Myślę, że może to być poprostu jeszcze wypalający się pozostały olej w dolotach (może i katalizatorze). Jeśli po jakimś czasie nie ustąpi będę szukał dalej...może odma, separator oleju, EGR itp?!...oby nie Edytowane 24 Sierpnia 2009 przez Radoslav Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro.12 Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2009 no chociaż nie jestem sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro.12 Zgłoś #4 Napisano 3 Października 2009 Niestety dalej dymi. wyciąłem katalizator i wymieniłem czujnik temperatury dalej to samo. Może ktoś mi pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbyszko8406 Zgłoś #5 Napisano 3 Października 2009 moze odma CI wali olej ....albo uszczelniacze na zaworach puszczaja juz ...:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro.12 Zgłoś #6 Napisano 4 Października 2009 odnośnie odmy to odłączyłem na pewien czas przewód od odmy który się łączy z rurą do turbiny i zaślepiłem dziurę. Tak jeździłem jakieś 1000 km i objawy nie ustąpiły. Więc sprawa odmy wyeliminowana. a jak sprawdzić uszczelniacze? a druga sprawa to że jak rano uruchomię silnik, wydaje mi się że jakby czuć było na zewnątrz niespaloną ropą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M.G 1979 Zgłoś #7 Napisano 4 Października 2009 Rano przez pierwsze 20 sek dymi na niebiesko i nierowno pracuje .Pomozcie:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro15 Zgłoś #8 Napisano 4 Października 2009 mam ten sam problem z1.8t tylko jak stoje 2-3 min to dymi na niebiesko a potem jest ok (co mu dolega) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #9 Napisano 4 Października 2009 a moze zalac go srodkiem stp do czyszczenia wtryskow i układu paliwowego koszt jakies 19 zł a kozysci wielkie umojego brata w renualt pomogło a objawy były takie same plus ciezko zapalał zimny, wiec moze sprawdz sam jak to działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
benett32 Zgłoś #10 Napisano 4 Października 2009 Obym się mylił i nie miał racji ale takie "zadymienie" może być też efektem nieszczelności uszczelki pod głowicą. Sprawdźcie czy nie macie innych tego objawów, jak np: dzwięk "przelewania się" w centralce, bądź twarde przewody chłodnicze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #11 Napisano 4 Października 2009 niebieski dym= zły dym!!! ludzie jest peeełno tematów na forum odnośnie dymienia odma bądź turbo puszcza olej i stąd kolor spalin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro.12 Zgłoś #12 Napisano 4 Października 2009 Jakaś przyczyna musi być tego, najgorsze to że nie ma komu zdiagnozować w 100% że to jest tam usterka tylko gdybanie, a może to a może to. W najgorszej sytuacji jest użytkownik bo tylko kasy ubywa z portfela. Ja jeszcze się nie poddam i popróbuję usunąć to usterkę. W tym tygodniu pojadę jeszcze do innego speca i zobaczę jaką on diagnozuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #13 Napisano 4 Października 2009 Moim zdaniem to uszczelniacze zaworowe.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #14 Napisano 4 Października 2009 Moim zdaniem to uszczelniacze zaworowe.. Przy uszczelniaczach kopcilby caly czas. Chociaz nie zaszkodzi i je wymienic, na pewno juz troche popuszczaja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #15 Napisano 4 Października 2009 Właśnie że nie , miałem tak w swojej starej maździe , dymiła tylko krótko po rozruchu ( np po nocy ,wtedy olej spływa i się przez nie przedostaje!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #16 Napisano 4 Października 2009 A co może być jak mówicie ze jak uszczelniacze zaworów to dymi na niebiesko cały czas ja mam taki przypadek ze kopcił mi na niebiesko cały czas ale po wymianie rozrządu przestał kopcić już nie widać w lusterku tak jak przed wymianą patrzyłem VAG-iem i według niego jest rozrząd do synchronizacji w grupie 004 a auto teraz przestało kopcić ale jest druga strona medalu auto łyka olej IC suche jest, odma w butelce , od wymiany mam 5500km i juz wlałem około 1,5 litra oleju castrol 505.01 pozostaje albo pierścienie lub uszczelniacze ale jak można stwierdzić to tak na 100% ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #17 Napisano 4 Października 2009 Witam. Jestem posiadaczem passka z 2004 roku 1,9 tdi 130 km AVF.Problem pojawił mi się 6 miesięcy temu, przy rannym rozruchu silnika, silnik jak by (przerywał, dławił się) po prostu równo nie pracuję, nie ma znaczenia od temperatury otoczenia czy minusowa czy teraz plusowa, do tego kopci-dymi na niebiesko. Nie równa praca trwa około 5 do 20 sekund na wolnych obrotach i przestaje, a dymi tylko na początku później przestaję. wymieniłem już w nim :mad::mad::mad::mad: 2 nowe pompowtryskiwacze, zawór EGR, pompkę poliwową, świece żarowe 4 nowe (beru czy jak tam je zwał), filtr paliwa, no i ostatnio regeneracja turbinki- no ale zato teraz śmiga, sprawdzałem i czyściłem przepływomierz i nic dalej to samo tylko Jak mechanior wymienił przewody podciśnieniowe na nowe i coś tam poczyścił chyba przy turbinie to przez dwa- trzy dni było ok i później to samo ale troche mniej z przerywaniem i dymieniem i tak samo po regeneracji turbiny przez 2-3 dni rewelacja i znów to samo, sprawdzałem pracę pompek i to nie u jednego mechanika i ok, tak samo ustawienie rozrządu i kątu wtrysku-w granicach błędu, po niedzieli pojadę na sprawdzenie emisji spalin i czy katalizator jest oki? Ludzie pomurzcie mi bo mie powoli szlak trafi:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: tyle kasy juz w niego władowałem i nie wiem ??????????????? czemu tylko dymi mi na niebiesko rano i troszeczkę przerywa mi silnik a czasem sie maszyna nie zapowietrza? sa to typowe usterki dla zapowietrzania - przy odpaleniu pusci dymka niebieskiego i bedzie kulal przez pare sekund. Pompa Vacum sprawdzana? Przewody paliwowe? Moze zrob tak wepnij sie gruszka do sciagania paliwa w przewody i rano pociagnij paliwo. Zobacz czy bedzie roznica w paleniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #18 Napisano 4 Października 2009 Obym się mylił i nie miał racji ale takie "zadymienie" może być też efektem nieszczelności uszczelki pod głowicą. Sprawdźcie czy nie macie innych tego objawów, jak np: dzwięk "przelewania się" w centralce, bądź twarde przewody chłodnicze. Też mam problem z dymieniem, nierówne obroty przez te 20sekund, dodatkowo z rana jak jest zimny piszczy mi coś z przodu, ponoć jest to sprzęgiełko na alternatorze. Ale popiszczy i przestanie. Druga sprawa to te "przelewanie w centralce", masz na myśli odgłos przelewającej się wody? Bo niekiedy jak podgazuję to słychać odgłos przelewającej się wody gdzieś z przodu pod szybą, płyn w zbiorniczku jest ok. Może tak po prostu pompa wodna przepycha chłodziwo przez przewody. A co do dymienia, gdzieś na forum wyczytałem że pomaga czyszczenie EGR i kolektora spalin. Zbiera się tam nagar z diesla, rano jak silnik zimy to zaczyna się to spalać i przez to te niebieskie dymy. Nie czyściłem u mnie, bo nie mam czasu, to nie powiem że to w 100% pomoże. Jeśli ktoś przeczyści, komentarz mile widziany. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymondeck Zgłoś #19 Napisano 5 Października 2009 Witam U mnie problem polega na tym, że gdy jest ponizej 10 stopni to przy zapalaniu pusci niebieskiego dymka i chwile chodzi nierowno i lekko kopci a obroty faluja 900-920, ale wystarczy ze przegazuje go i juz wszystko wraca do normy. Gdy jest cieplo to pali normalnie. MOze to wina jakiegoss czujnika ?? Dodam ze po tym jak go tylko przgazuje delikatnie nawet nie musze przekroczyc 2 tys obr to auto juz nie puszcza dymka wraca do normy wszystko. Auto nie bieze oleju bo sprawdzam stan. Moze to jakis czujnik?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #20 Napisano 5 Października 2009 SeM@PassatB5 zanim odpalisz wylacz klime i wtedy odpal rano zobacz czy bedzie piszczec. szymondeck u mnie takie objawy byly przyczyna zapowietrzania. Zobaczcie gumowe weze wchodzace do filtra paliwa, oringi w tym filtrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach