Skocz do zawartości
wasil1

Nadal coś stuka

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj wymieniłem w warsztacie kompletne zawieszenie przednie, wahacze, łączniki i końcówki drążków. Naprawa trwała ponad 5 godzin! Prawa końcówka drążka nie chciała wykręcic się nawet w imadle i z przedłużką, więc musiałem kupić prawy drążek. Nie wspomnę, że jedna śruba łącząca górne drążki wyszła po godzinie motania się a druga urwała się i trzeba było rozwiercać. Przy okazji wymieniłem popękane przewody elastyczne hamulców. Po wyjechaniu na trelince nadal coś stuka z przodu. Majstrzy sprawdzili mocowanie amorków, przeguby. Wszystko ok a stuka dalej. Macie koledzy jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien ze tek stuk pochodzi z zawieszenia ? Nie masz wrażenia ze jest on po którejś ze stron i bardziej przy słupku przednim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś stuka z przodu, z lewej strony, tak to słyszę. Poprawiłem już nawet mocowanie nadkoli, zdemontowałem i zamontowałem zderzak przedni, przejrzałem osłonę silnika i nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj się przejechać powoli po nierównościach i przy tym uchyl (10-15cm) drzwi kierowcy i powiedz mi czy stukot ucichł. Jesteś pewien ze majster po dokręcał wszystkie śruby , szczególnie te od łączników stabilizatora?

ps. stukot jest tylko podczas jazdy czy pojawia się też podczas ruszania i hamowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić klocki hamulcowe bo też potrafią być lużne w zacisku i stukać na nierównościach.Jest tam taka blaszana spreżynka która czasem się urywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały czas byłem przy montażu, jeden skręcał a drugi po nim sprawdzał. Faktycznie, przy hamowaniu mam wyczuwalny na kole kierownicy pojedynczy stukot, myślałem, że po wymianie wahaczy przejdzie. Jutro przyjrzę się klockom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może maglownica lub lewy drążek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ajkc czy to mogą być luźne zaciski klocków hamulcowych, jeżeli podczas jazdy coś szumi przy większych prędkościach (powyżej 60km/h) oraz jak jade na samym sprzęgle na 1 biegu, a gdy zaczynam hamować hałas ustaje?:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie, przy hamowaniu mam wyczuwalny na kole kierownicy pojedynczy stukot, myślałem, że po wymianie wahaczy przejdzie. Jutro przyjrzę się klockom.

 

Witam mam dokladnie tak samo i tez nie wiem co to jest grrrrrrrrr

Wszyscy mechanicy diagnosci mowia ze nie ma luzow.

Jedna sprawa, ze mam jakis maly wyciek z lewej strony maglownicy moze to jest problemem ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak czesto i ile dolewasz płynu do wspomagania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to taki metaliczny dźwięk to zobacz te klocki ja mam zużyte tarcze i klocki i jest to metaliczny jak by ktoś młotkiem o metal walił a to właśnie klocek o tarcze tak wali weź przejedź po nierównościach a potem przejedź się z delikatnie wciśniętym hamulcem jeśli będzie nadal to znaczy że to nie widna klocków , zobacz też czy Ci sie koła nie poluzowały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo okazało sie ze sruba mocujaca amortyzator w łozu sie poluzowała i przy małych predkosciach był dziwny stukot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciezko mi okreslij ile. Auto kupilem 3 m-ce temu wiec nie wiem ile bylo, ostatnio dolalem okolo 100-150 ml i jest na max. O wycieku poinformowal mnie warsztat gdy cos innego naprawialem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja musiałem dolewac ok 100ml dziennie tragedia była stam agonalny gdybym podczas deszczu zapomniał gdzie zaparkowałem mogłem dojsc po sladach powiedzieli tobie z kad ten wyciek?u mnie ciekło z tej harmoniljki nad kołem . co do stuków to moze poduszki silnika ,krzyzak łoaczacy maglownice z kierownica

Edytowane przez radek777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...złap jedną ręką za kolektor ssący, drugą za blok silnika i zacznij szarpać... jesteś w stanie "bujnąć" silnikiem kilka cm w każdą stronę -> wyeliminujesz przynajmniej poduszki albo stukanie dochodzące od elementów silnika obijających się o jakiś inny element...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem skad to stukanie w inny sposob :). Poprostu bujalem przodem najpierw z jeden i drugiej strony. Jak bujalem od strony kierowcy skrzypienie i lekkie stuki sa slyszalne jak robie to z drugiej strony to jest cicho chyba, ze naprwade mocno go rozbujam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na łoze amorka lub masz peknieta sprezyne poluzowana nakretke lub ktos zamontował amora bez podkładki .wynmij kolego kolumne z amorem (lewarek 3 sruby16 w komorze silnika zdejmujesz koło odkrecasz srube trzymajaca amor i długi wachacz 18 i masz kolumne w rece odkrecasz 2 sruby 13 na pokrywie i wiszisz srube która trzyma tłoczek amora jesli sie poluzowała to takie sa objawy u mnie narobiło sie tam troszke wiurów metalowych)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo całe zawieszenie wymienione i ciągle słychać pojedyńczy metaliczny stuk podczas hamowania, jak puszcze hamulec i nacisnę znowu to samo, myślę że to klocek ale nie mam czasu sprawdzić, może ktoś to już przerabiał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie sobie poduszki mocowania silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ajkc czy to mogą być luźne zaciski klocków hamulcowych, jeżeli podczas jazdy coś szumi przy większych prędkościach (powyżej 60km/h) oraz jak jade na samym sprzęgle na 1 biegu, a gdy zaczynam hamować hałas ustaje?:cool:
ajkc czy to mogą być luźne zaciski klocków hamulcowych, jeżeli podczas jazdy coś szumi przy większych prędkościach (powyżej 60km/h) oraz jak jade na samym sprzęgle na 1 biegu, a gdy zaczynam hamować hałas ustaje?
spider.owp.Według mnie nie odbijają dobrze hamulce lub klocki mogą być zuzyte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności