Skocz do zawartości
mwlodarc

1.8 TSI - ktory Castrol najlepiej dolac?

Rekomendowane odpowiedzi

ja też w dniu dzisiejszym borykałem sie z tym problemem! ale zadzwoniłem do serwisu i powiedziano mi że każdy fullsyntetyczny olej może być lany(dolewany) który spełnia normę 507 00 do TSI, miałem do wyboru castrol profesional lub 6 pln. droższy Castrol EDGE-i ten właśnie wybrałem! proszę nie zapominać o chłodzeniu turbinki przez jakieś 2 minuty po dłuższym odcinku jazdy! bo przy TSI trzeba dbać o turbinkę tak jak przy TDI! pozdrawiam Bartosz :dobrze

a na moim oleju specyfikacja przedstawia się tak: VW 504 00/507 00; i wszystko jest OK!

1L kosztuje 50pln.

 

 

---------- Post added at 17:24 ---------- Previous post was at 17:18 ----------

 

a co do VW Wątarski to ja nie narzekam i serwisowałem tam Vw Polo4 i teraz będę serwisował Passata. Pozdrawiam

 

nie wiem jak u Ciebie ale u mnie instrukcja twierdzi, że turbina ma swój system chłodzenia, który działa nawet po wyłączeniu silnika. Faktycznie po ostrej jeździe i po wyłączeniu silnika spod maski dobiegają jakieś "jęki i zawodzenia"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 TSI (od 2010 r) i 1.4 TSI są chłodzone cieczą chłodniczą a nie olejem.

1.8 TSI przed 2010 rokiem był to zmodyfikowany silnik 1.8 FSI (stąd oznaczanie TFSI. Od końca 2009 to silnik zbudowany praktycznie od podstaw.

Edytowane przez MarkII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wprowadzaj ludzi w błąd! 1.8 TSI nie ma nic wspólnego z 1.8T a tym bardziej ze starym 1.8 FSI. Oznaczenie TFSI to oznaczenie tych samych silników w Audi. Silniki z Audi, a zwłaszcza 2.0 TFSI różni się tylko nieznacznie od 2.0 TSI stąd ciut większa moc.

1.8 TSI/TFSI są/były robione w 3 wersjach Skoda/VW:

BZB – norma EURO4, 160KM, paliwo E95, jedna sonda lambda,stary DV (Audi A3/TT, Seat Leon/Altea, Skoda Octavia, VW Passat)

CDAA – Norma EURO5, 160KM, paliwo E95, dwie sondy lambda, nowy DV, zmiana położenia czujnika MAF na bliżej sprężarki, precyzyjniejszy odczyt przepływów powietrza, zmieniono dolot aby polepszyć przepływ powietrza (Audi A3, Skoda Octavia, Skoda Superb, VW Golf)

CDAB – Norma EURO5, 152 KM, przystosowany do paliwa o E91

... oraz kilku wersjach Audi:

BYT - brat BZB w Audi A3/TT od listopada 2006 r.

CABA, CDHA - silnik 88kW/120KM kwiecień 2008 r.

CABB - Audi A4 od 2011 r.

CABD - Audi A5 od października 2007 r.

CDHB - Audi A4 Quattro od kwietnia 2008 r.

CJEB - Audi A4 Quattro 170KM od 2011 r.

CCUA - Audi A4 160KM od listopada 2007 r.

Edytowane przez Andrzej Woo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2,0 tfsi i leję 0W40 Castrol Edge Sport...teraz to się nazywa 0W40 FST. taki mi wlali w VTG. To jest rzadko spotykany olej, w wielu sklepach go w ogóle nie ma. czasami można dostać na orlenie, ja ostatnio kupiłem litr na dolewki w Norauto.

 

Ogólnie jak masz jakiś LongLife to wlej dokładnie ten sam, który masz - może masz na silniku przywieszkę castrola z oznaczeniem oleju i przebiegiem przy którym był ostatni przegląd?

 

P.S. Mi mówiono, że w Polsce Long Life nie ma racji bytu, że są gorszej jakości paliwa niż na zachodzie i podali też 5 innych argumentów, więc robię standardowo co 15k albo co roku przegląd olejowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pomóżcie mi podjąć decyzję bo mam dylemat. Rzecz dotyczy co prawda 2.0 TFSI (BWA), a nie 1.8 TSI, ale temat pokrewny.

 

Ostatnie 15.000 km przejeździłem na Castrolu 5W30. Z racji tego, że wzrosło mi nieco zużycie oleju na nim i że nasłuchałem się masy złych opinii na temat olejów tej firmy, to postanowiłem zmienić producenta. ;)

I tu moje zdziwienie. Powiedziano mi, że jak już wlałem Castrola to lepiej przy nim pozostać (ewentualnie zmienić na 5W40), bo po wlaniu oleju innej marki silnik mi się rozszczelni itp. A co dalej, to wiadomo. ;)

 

Planowałem wlać Motula 5W40, ale teraz to już sam nie wiem. Przebiegu mam około 136.000 km (realny :P ). Czy ktoś spotkał się z podobną opinią na temat Castrola?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stanowczo zbyt dużo pierdół na temat Castrola. Wszystkie moje samochody jexdziły na tym oleju, wnikliwie analizuje rynek i uważam Castrol za czołowego producenta substancji smarnych. Jest innowacyjny i postępowy. To Castrol wprowadzał oleje z linii Magnatec, EDGE z obniżoną ilością popiołu. Pozostań przy Castrolu 5w-30 własnie z uwagi na jego niską zawartość spopielin i nie słuchaj bzdur.

Edytowane przez MarkII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem przy przebiegu 3500km na olej TOTAL QUARTZ INEO.

Przecież wiadomą sprawą nie od dziś jest fakt, że na świecie jest 2-3 liczących się producentów baz olejowych - reszta korzysta z ich produktów i ewentualnie dorzuca swoje dodatki.... (kierowałbym się bardziej na słowo EWENTUALNIE).

Poza tym jeśli zmienia się olej co 12-15kkm to nie ma stresu o popioły - te bowiem występują zazwyczaj kiedy interwały między przeglądowe są wydłużane do 25-30kkm.

 

Podobnie do paliwa w PL - koncernów jest wiele - baza LOTOS lub ORLEN + ewentualne dodatki. Jedyne paliwo które nie jest "nasze" to jest Shell V-Power Racing który jest importowany z bazy paliwowej z Niemiec (przyjeżdża w autocysternach lub cysternach kolejowych).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwól że się nie zgodzę, spopieliny wytrącają się na gładziach cylindrów, gdzie temperatura sięga 150 St C, daltego też, wartości spopeielin Edga są znacznie mniejsze w tym przypadku niż konkurencji. To od spopielin i siarczków olej robi się ciemny. Faktem jest, ze zalecenia producentów co do marek oleju to marketing i nic ponadto, jednak Castrol to naprawdę dobra baza i jeśli VW zalecał by np Motula to i tak lał bym Castrla, bo Motul jest olejem przewartościowanym (porównywałem kiedyś na innym forum dwa oleje motocyklowe Motula V300 i Castrola Power 1. Wynik był druzgocacy dla Motula).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś spotkał się z podobną opinią na temat Castrola?

lej dalej castrola i nie przejmuj się. Ja zalewam Castrola Edge Profesional 5W30 dawniej TXT z serwisu i robiony na serwis, obecnie w kolorze lekko zielonym z tzw. barwnikiem fluorescencyjnym, pozwala określić czy był olej zmieniony. Koszt 34 zł/litr i najważniejsze - pewność że oryginał.

 

Ja spotkałem się iż po zalaniu castrolem z allegro zwiększyło się zużycie o 1 litr na 10 tyś... gość chciał oszczędzić... po powrocie na pewny olej było już ok. Co do innych olejów to trudno powiedzieć, na seacie mam zalany oryginalny olej z serwisu 5W30 też jest ok, na skodę szwagier leje ELF solaris llx 5W30 też z normą 507.00 i też chwali że ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam 0W40 do wysilonego 2,0 tfsi i jest bardzo dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, to może i pozostanę przy Castrolu. ;) A powiedzcie mi, co sądzicie o zamianie 5W30 na 5W40? Przebieg około 136.000 km i do tej pory jeździł na 5W30. Tyle, że jak to 2.0 TFSI lubi czasem wziąć troche oleju. :D Bez przesady, ale jednak. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5W30 od 5w40 różni się nie tylko parametrem lepkościowym w wysokich temperaturach ale składem uszlachetniaczy przede wszystkim, które wpływają na czystość oleju. Linia EDGE 5w30 jest olejem "szlachetniejszym" pozwalającym na zachowanie wyższej czystości silnika, o większych właściwościach myjących.

Sugeruję pozostać przy 5w30 ale nabyć go naprawdę z pewnego źródła, darując sobie Allegro itp. Castrol podobnie jak części Bosch jest najbardziej podrabiana marką. Nie zdziwię się jeśli po zakupie oryginalnego oleju, problem z chlipaniem oliwy się zmniejszy. Nie ma się co jednak oszukiwać, silniki koncernu VW są tak skonstruowane, że mają tendencję do spalania pewnej ilości smarowidła. Nic na to nie poradzisz.

 

BTW Przebieg samochodu do rodzaju stosowanego oleju ma się nijak i nie jest żadnym !!!! wyznacznikiem zmiany oleju. Jeśli twierdzi tak jakikolwiek mechanik, omijaj go proszę szerokim łukiem i daj mu do podkucia konia a nie samochód.

Edytowane przez MarkII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za odpowiedź. :) Spróbuję tutaj na forum kupić Castrola, bo z tego co wiem jest tu kilku godnych polecenia forumowiczy, tyle, że nie wiem którzy to... :haha

Edytowane przez Cronos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, to może i pozostanę przy Castrolu. ;) A powiedzcie mi, co sądzicie o zamianie 5W30 na 5W40? Przebieg około 136.000 km i do tej pory jeździł na 5W30. Tyle, że jak to 2.0 TFSI lubi czasem wziąć troche oleju. :D Bez przesady, ale jednak. ;)

 

Poczytaj sobie o 0W40 (edge sport, obecnie nazywany FST). Mi w VTG zmienili z 5W40 na 0W40 - to jest półka wyżej, troszkę droższy. Jest natomiast dostępny np w norauto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc przy Twoich przeróbkach to może ma sens, natomiast ja jeżdże całkowicie seryjnym raptem 200 konnym tatowozem, więc nie wiem, czy jest sens zalewać go "wyczynowym" olejem. ;) Nieco wyższa cena nie jest problemem, tylko sensowność tego wyboru. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinujcie z lepkością bo wam się rozkraczy hydraulika zaworowa i uszczelnienia.

Należy stosować oleje wg norm VW dla danego silnika. Inne normy oleju przewidziane są w zalezności od zakodowania auta na serwis long life a inne dla serwisu zależnego od przebiegu. Producent oleju ma drugorzędne znaczenie. Na rynku nie ma obecnie złych olejów, są tylko dobre i lepsze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, dzięki za odpowiedź. :) Spróbuję tutaj na forum kupić Castrola, bo z tego co wiem jest tu kilku godnych polecenia forumowiczy, tyle, że nie wiem którzy to... :haha

 

Ja kupuje u Maciejek z odbiorem na Łopuszańskiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dysponuje ktoś nr filtrów powietrza do 1.8 tsi? Oznaczenie BZB

Edytowane przez korexus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak napisal ktoś wcześniej castrol to ściek i jest w tym racja , jest to olej przereklamowany tak samo jak motul , obecnie w polsce na pieerwszy rzut sa stosowane dwa oleje castrol i mobil , mobil jest o tyle lepszy że jest olejem obojętnym

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś napisać ile wchodzi oleju do 1.8TSI?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności