Gość maly2rafcio Zgłoś #1 Napisano 8 Września 2006 Rozleciał mi się tłumik końcowy. Tzn zewnętrzna blacha była już jak ser a teraz odczepił się jeszcze od środkowego, więc czeka mnie wymiana. Rozglądałem się po internecie i stwierdzam, że to wcale nie taka tania zabawa. Bosal, Walker cholernie drogie. Znalazłem jednak firmę IZAWIT gdzie ten tłumik kosztuje 135 zł. Co myślicie na temat tej firmy. Dodatkowo czy dużo roboty jest z jego zamontowaniem, czy lepiej samemu się za to nie zabierać. Czy potrzebn są jakieś dodatkowe elementy (np. jakieś łączniki, usczelki), żeby połączyć tłumik końcowy ze środkowym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość blasito Zgłoś #2 Napisano 8 Września 2006 wiem z doświadczenia, że oszczędzanie na tłumiku do niczego dobrego nie prowadzi... jak zamontujesz dziadostwo to będziesz wymieniał znowu niedługo- wyjdzie w końcu drożej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #3 Napisano 8 Września 2006 Witam! Jeśli chodzi tylko o tłumik końcowy połączony jest ze środkowym złączką rurową z opaskami zaciskowymi skręcanymi śrubami, jeśli zaciski i złączka nie skorodowały zbytnio można ich zamontować ponownie. Problemem w tym przypadku może być: odkręcenie nakrętek opasek zaciskowych, rozłączenie połączenia na złączce rurowej. Narzędzi specjalnych nie potrzeba, autku trzeba jednak podnieść tył aby uzyskać dostęp do rozkręcanego elementu, lub skorzystać z kanału albo podnośnika kolumnowego tak byłoby bezpieczniej. Na temat tej firmy nie wiem nic. Uwaga ! Części przednie układów wydechowych są różne w silnikach 9A,KR,RF,EZ,2e trzeba o tym pamiętać!! W wysokoprężnych połączeni tłumika końcowego też złączka rurowa.! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #4 Napisano 8 Września 2006 lepiej zainwestować troszku w tłumik i mieć wolne na przynajmniej 2 lata acha do połączenia końcowego ze środkowym przydaje się specjalna pasta uszczelniająca stosują ją warsztaty które się tym zajmują ale skąd ją biorą nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość GTS Zgłoś #5 Napisano 8 Września 2006 witam sam wymieniałem tłumik na nie firmowy 2 lata temu i jak do tej pory jest oki więc, ile odpowiedzi. tyle zdań na temat nie firmowych, a firmowych. pozdrawiam GTS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maly2rafcio Zgłoś #6 Napisano 8 Września 2006 Dziś po pracy podjadę do kliniki tłumika i zobaczę ile mi zaśpiewają za tą przyjemność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sztrybi Zgłoś #7 Napisano 8 Września 2006 Pewien mechanik powiedzial mi ze jak wleje sie do tlumika koncowego olej to tlumik tak szybko nie zardzawieje.Tylko nie nalezy wlewac duzo bo bedzie cholernie dymic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VampBeer Zgłoś #8 Napisano 8 Września 2006 Ostatnio wymieniałem tłumik końcowy zainwestowałem w tłumik firmy ASMET z 2 letnia gwarancja wraz z 5 minutową wymianą zapłaciłem 230zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rodżer Zgłoś #9 Napisano 9 Września 2006 Witam, też miałem ten problem-tłumik się rozpadł i odpadł Pracując w budżetówce nie mogłem sobie pozwolić na bosal Kupiłem cały układ (bez katalizatora)-rura, tłumik środkowy, tłumik końcowy i te sprytne zaciski do połączenia tego w całość z IZAWITU właśnie. Wjechałem na kanał, nie bez trudu rozmontowałem to co z układu zostało i poskładałem nowy-właściwie bez żadnych problemów, ale jak odpaliłem silnik okazało się, że idzie bokami na łączeniach. Na szczęście w piwnicy odnalazłem wspomnianą pastę uszczelniającą. Po ponownym rozłożeniu/złożeniu+pasta wszystko super. Niedługo mija rok i jak na razie nie widać problemów. Tłumiki sa bardzo fajnie zrobione, z blachy pokrytej aluminium. Za ww komplet zapłaciłem 170 zeta. Nie ma tylko tej fajnej passatowej końcówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #10 Napisano 10 Września 2006 przerobiłem wymianę końcowego zimą, pozałowałem wtedy kasy a teraz żałuję tej decyzji, kupiłem coś za ok. 130-14 zł (nie pamiętam w tej chwili producenta ale to coś takiego jak płóciennik czy izawit czy asmet), w zasadzie od razu po założeniu w okolicy 2tys. obrotów wyraźnie słuszalny rezonans, masakra i teraz dojrzewam do decyzji (a w zasadzie dojrzewa mój portfel) o wymianie środka i końca, bo środek jest na rurze za nim przepalony prawie, i mam zamiar kupić bosala (zadowolonu jestem z użytkowania tej marki na lpg oplowskim) lub walkera (słyszałem pzytywne opinie ale sam nie używałem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maly2rafcio Zgłoś #11 Napisano 12 Września 2006 Jestem już po wymianie. Jednak oddałem w fachowe ręce. Okazało się że oprócz końcowego tłumika do kitu była też rura od tłumika środkowego, ta która łączy się z tłumikiem końcowym. Wziąłem Izawit (mam nadzieję, że się nie zawiodę). Koszt tłumika z montażem i wymianą wspomianej rury 160 zł. I nastała cisza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2006 A ja w chyba kwietniu za tłumik tylny i środkowy zapłaciłem 300zl. Możliwa jest taka cena ? Czy zdarli ze mnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maly2rafcio Zgłoś #13 Napisano 12 Września 2006 Sam tylni kosztował 130 z wymianą, 30 zł rura od środkowego. Jak pytałem o środkowy to powiedzieli że też 130. Więc byłoby w mnie 260 a może więcej bo też wymiana środkowego, więc chyba cena 300 do zaakceptowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luq@sz Zgłoś #14 Napisano 6 Listopada 2006 Ja jestem zdania że jeżeli chcecie jezdzić długo passatem to warto zainwestować w kwasiaka. Na wiosnę montuje tylni tłumnik z kwasoodpornej stali jest cieżki fajnie wyglada i powinien przeżyć 14-stolatka passata. Fakt bedzie troche głośniejszy ale cóż żyłka tuningowa więc nie wszystko musi być wygodne i ciche:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dgrabo1 Zgłoś #15 Napisano 8 Listopada 2006 chciałbym zapytać czy ze zaciski na śruby do łączenia tłumików można dostac bez problemu w sklepie z cześciami samochodowymi i pastę uszczelniającą, jak ona sie nazywa??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #16 Napisano 8 Listopada 2006 bez problemu, a jeśli nie będzie to tylko świadczy o tym sklepie, zmień sklep wtedy a na pewno w każdym sklepie z tłumikami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dgrabo1 Zgłoś #17 Napisano 8 Listopada 2006 dzięki za info.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brzoza Zgłoś #18 Napisano 19 Kwietnia 2010 (edytowane) a co myślicie o tłumiku polmostów albo Asmet? Edytowane 19 Kwietnia 2010 przez Brzoza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #19 Napisano 19 Kwietnia 2010 (edytowane) Ja to założyłem rok temu i na razie nic mu nie jest. Złe nie są, ale jakieś rewelacyjne na pewno też nie. PS: Mowa o Polmostrów, bo widze że edytowałeś.... Edytowane 19 Kwietnia 2010 przez sebam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 19 Kwietnia 2010 Asmet sprawdził mi się w poprzednim aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach