Jump to content
marecek

Otwór w nadkolu do Intercoolera (przeróbka z passat3b.de)

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    Znalazłem coś takiego:

    http://www.passat3b.de/tips/30.html

     

    porównując nadkole z S4 i Passata 1.8T, doszli do wniosku, że czegoś tu brakuje - tej plastikowej kratki, która niejako uwalnia przepływ powietrza / chłodzenie intercoolera w czasie jazdy. Koszt jest nieduży, efekt wizualny też. Ale po co to? :P

    30-7.jpg

    Wytworzony w ten sposób przeciąg w intercoolerze ma służyć jakiemuś wzrostowi wydajności / ilości Nm? Robił ktoś coś takiego?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    Może wtedy jest przepustowość powietrza z dwóch stron stąd lepsze chłodzenie,a może chodzi poprostu o chłodzenie hamulców.Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    :!: Obecnie passaty T mają IC i cała sprawa jest o to, że powietrze wchodzi ale ma duże trudności ze swobodnym odejściem (zakole a za nim mało miejsca) dlatego niektórzy robią taką małą przeróbkę, aby zrobić lepszy przeciąg przez IC który wtedy lepiej schładza powietrze.

     

    :P A ma to duże znaczenie na jakość mieszanki paliwowej i zużycie paliwa. Im bardziej zimne (żadsze) powietrze doprowadzone do silnika tym łatwiej i szybciej spala się co daje nam same korzyści - tak w skrócie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    To może się zainteresuje :)

    Jeżeli to nadkole od Audi kosztuje tyle, ile oni mówią - 17Euro (nr 8D0 821 171 G) to się pobawię :)

     

    Może ktoś sprawdzić cenę tego artykułu u nas?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest BARANMC

    jak dla mnie to jest jedynie po to schłodzic te nawiercone tarcze oraz dla swietnego efektu wizualnego

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    BARANMC, ten otwór rozpatrujemy tylko po stronie IC ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Ale też VW ;)
    Rok prod: ---

    tarcze sie i tak chłodza ;) bo przecież przod jest wentylowany ( przynajmniej u mnie )

     

    a to ma na celu poprawić przebieg powietrza :) nie ma sensu kupywac nadkola od s4 ;) lepiej skaś skombinować kratex :) na jakiejś www widziałem kolo sam kratex wsadził do tego biały :) popsikał na koniec czarnym matowym sprejem i efekt ten sam za duzo mniejsze pieniadze ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2015

    To jest modyfikacja, ktora planuje juz dluzszy czas. Niestety nie wiem co mi bardziej stoi na przeszkodzie, moj calkowity brak umiejetnosci dlubania czy brak czasu.

    Koszt nadkola S4 to 90 zl, mam namierzonego sprzedawce. Kratex moze i bedzie tanszy ale nie wiem czy warto - otwor wentylacyjny w nadkolu jest profilowany.

    Ta modyfikacja nie ma nic wspolnego z chlodzeniem hamulcy - nawet nie jest to efekt uboczny. Celem tego jest jak juz powiedzial Marek, chlodzenie IC czyli w konsekwencji wieksza moc.

    Dla zainteresowanych - ta modyfikacja ma sens tylko i wylacznie w slinikach doladowanych, silnikom wolnossacym to calkowicie i absolutnie nic nie da (no bo i co mogloby dac)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    kubelt, zwróć uwagę na fotę tego Passata 3B na zdjęciu - widzisz te wloty ( a raczej wyloty ) powietrza w zderzaku? Jakiś maniak przeciągów ;). Nie widziałem jeszcze w PL takiego dziurawego zderzaczka w passacie :).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2015

    Ogolnie jakis dlubniety passat. Widze jakas zolc za wachaczami co sugeruje obnizone zawieszenie, tarcze hamulcowe nawiercane... ciekawe, czy poszly za tym jakies modyfikacje silnika czy tez jest to zwykly lans :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    kubelt, no na pewno czip jeszcze :P Bo to koszta śmieszne. Tylko zwróć uwagę, że na żadnej stronie z galeriami nikt się nie chwali, że ma czipa :P Oni płacą tam podatek od mocy auta, dobrze myślę?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2015

    Wiesz, ze nie pamietam. Spedzialem tam chyba z 8 lat i nie pamietam. AFAIR wysokosc ubezpieczenia jest zalezna od mocy silnika i to wlasnie moc 150KM jest limitem danego przedzialu. Upewnie sie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Witam

     

    Mam swojego paska od mieisiaca i juz mi przyslo do glowy cos w tym stylu co przedstawia to zdjecie, ogladajac samochod przed kupnem doszedlem do wniosku ze umieszczenie IC nie jest optymalne. Tak jak juz wyzej kilka osoba sie wypowiadalo sluzy to podniesieniu momentu i mocy silnika np przy dluzszej dynamicznej jeździe kiedy chlodzenie powietrza doladowujacego jest bardzo zachwiane przez nagrzany silnik i turbine. Proces polega na tym ze czym powietrze bardziej schlodzone tym wiecej (a nie mniej) tlenu (powietrza) dostaje sie do silnika, nastepuje optymlane wypelnienie cylindrow. Przy schladzaniu gaz sie kurczy a wiec o wiele wiecej zmiesci sie go w tej samej pojemnosci niz gdyby byl rozgrzany. Pozdrawiam wszystkich.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest binary

    Nawet jesli to nie sadze, aby po takiej zmianie zysk mocy byl zauwazalny. Zreszta mozna to zmiezyc na dyno lub chociarzby vag-com'em zrobic log i porownac temperature powietrza na dolocie.

     

    Prawdziwe zyski daja przejscie z malego seryjnego SMIC (side mounted IC) na wiekszy FMIC (front mounted IC). Koszt nie liczac robocizny to jakies $500-$1000 w zaleznosci od producenta i wielkosci kitu.

     

    FMIC ma ogromne znaczenie przy upgrade'dzie do BT (big turbo - Garrett's GT2X, GT28R, GT28RS, GT2871R, GT3071R, etc) czyli mocy 250 i wiecej HP.

     

    Przy Stage 3 (kkk k04) wzrost wacha sie od 10-15 HP gdy uzyjemy FMIC.

     

    Oto jak wyglada FMIC:

     

     

     

    FMICmountnmeasure.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2015

    Montaz kratki wentylacyjnej daje zauwazalne efekty, szczegolnie w lato w dniach z wysokimi temperaturami. Gdy temp powietrza rosnie daje sie zauwazyc, ze silnik "zaczyna" puchnac. Na http://www.streetracing.pl byla nawet dyskusja poparta eksperymentem na skodzie fabii TDI, ktorej przybylo pare kucy i Nm. Jak na modyfikacje o tak niskich kosztach to IMHO warto.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest binary

    Moze i tak, ale tak naprawde 'pare kucy' to czasami roznica miedzy jednym a drugim przejazdem na dyno (mniej wiecej taki duzy potrafi byc margines bledu).

     

    Jest to temat bardzo podobny do sporow na temat filtrow stozkowych i tego typu modow.

     

    IMHO mod'y ktore daja mniej niz 10KM nie sa warte uwagi. No ale to tylko moja opinia ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Monger

    binary, masz 1.8T i w cieplejsze dni nie czujesz jak Ci silnik puchnie przy ostrej jeżdzie? Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest FIMC, ale koszt to min 1500zł. Czytałem nawet, że gość na śląsku wymienia ori SIMCa na customowy i wyrabia się do 170KM (TDI ARL, AWX). Koszt to ok 900PLN

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Sopel

    Tez musze walnac taka krateczke w passku bo cos po 3 tys obrotow ma malutka moc i nieche sie zbytnio na obroty wkrecac trzeba prubowac wszystkiego a to sie napewno przyda bo faktycznie tam jest chlodniczka od IC i niema cyrkulacji powietrza a skoro robia to w S4 to pewnie tez nie na darmo!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2015

    Po twoich postach widze, ze usilnie probujesz dodac mocy swojemu passkowi poprzez wszelkiej masci tuning a nie chcesz przyjac do wiadomosci, ze byc moze twojemu silnikowi cos jest. Pojedz na hamownie, sprawdz na czym stoisz, zrob diagnostyke i dopiero wtedy zacznij sie zastanawiac, co dalej. Wielokrotnie wymieniane przez ciebie objawy nie sa normalne i wlozenie kratki w nadkole nie pomoze ci sie ich pozbyc.

    To, ze cos jest uzasadnione w S4 nie znaczy, ze bedzie w 1.9 TDI, z wielu powodow.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy