Skocz do zawartości
marecek

Otwór w nadkolu do Intercoolera (przeróbka z passat3b.de)

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sie zastanawiam...czy ktorys z WAS widzial co jest z tylu IC w PASSATCIE?? :hyhy:

 

podpowiem...ZBIORNIK PLYNU SPRYSKIWACZACZ. Odleglosc pomiedzy tylna sciana IC a przednia sciana ZBIORNIK PLYNU SPRYSKIWACZACZ wynosi ok 3-4cm i zaslania 90% powiezchni IC. 10% to odsloniety dol. Wiec niech mi ktos wytlumaczy jaki jest sens prucia calego nadkola??

 

Dzis bede sciagal zdezak wiec pstrykne fotke tego kawalka IC-->ZBIORNIK

 

Ocenicie sami czy warto pruc cale nadkole czy tylko 5cm od dolnej krawedzi nadkola.

Jesli juz tak bardzo kombinujecie z polepszeniem cyrkulacji powietrza wokul IC proponuje przeniesc lewy klakson w inne miejsce, poniewaz jest on doslownie w samym centrum kanalu IC. Druga sprawa... wytnijcie zbedne plastiki w kratce wlotowej do IC bo one mocno "utrudniaja" cyrkulacje powietrza do IC.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to koledzy wywalamy zbiornik z płynem ... co tam ;) butelkę 0,5L się podepnie ;) przeciągi są ważniejsze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v

Dzis bede sciagal zdezak wiec pstrykne fotke tego kawalka IC-->ZBIORNIK

 

Zrob duzo zdjec, zdjecie jest warte wiecej niz 1000 slow (ktos to mial w podpisie). Odnosnie wywalenia zbiornika plynu spryskiwacza, mozna go troche ochudzic. Beda zdjecia to sie wymysli rozwiazanie:) nie takie rzeczy sie robilo:).

 

W AUDI A4 jest troche lepiej, a tu juz nie ciekawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto zdjecia....

 

zdjecie 1.

 

pokazuje praktycznie zakryty caly tyl IC, na dole zostaje jakies 10cm niezaslonietego IC przez zbiornik spryskiwacza. Dno zbiornika spryskiwacza dotyka dolnej krawedzi zderzaka;

 

zdjecie 2.

 

 

boczna sciana IC jest cala zaslonieta prze zbiornik wiec kombinowanie z dziura w zderzaku jest zupelnie pozbawione sensu;

 

 

zdjecie 3.

 

ja przenioslem klakson z samego srodka kanalu dolotowego powietrza do IC wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie u Ciebie jest tam... ładnie upchane ;)

Ale patrząc po fotach - masz Xenony, więc i 2x większy zbiorniczek na płyn. Poza tym sam IC jest na fotach szerszy niż wyższy, a u mnie jest odwrotnie - czy w takim razie różnią się IC pomiedzy benzyną i dieselem?

 

Przeciąg jaki by nie był - lepszy niż żaden :P

 

Klakson idealnie się chowa pod kanałem dolotowym (można go odgiąć sporo w dół), więc to nie problem (ale fakt, że umiejscowienie ma nieszczęśliwe). Najgorsze są halogeny... :P

 

A sama kratka w zderzaku, która zamiast kierować powietrze, skutecznie tylko ogranicza jego przepływ, jest na szczęście bardzo miękka i plastyczna - nie ma najmniejszych problemów, żeby zbędny nadmiar plastiku wyciąć :P

 

W dieselkach są o wiele wyższe ciśnienia doładowania, z tego co się orientuję. Być może tam efekt "puchnięcia" IC wraz z temperaturą jest bardziej zauważalny. W swoim 1.8T odkąd zrobiłem tą "kratkę", nie czuję spadku mocy po kilkukrotnym naciśnięciu na gaz... ale może to dlatego, że już tak nie cisnę jak kiedyś :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

starosc nie radosc Marek :)

 

ja mam rowniez od kilku lat Castorama Tuning w nadkolu. Nie mam halogenów i nawiew na IC mam dosc dobry, jednak co by nie mowic FMIC jest debesciak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, piszecie o zasadności robieniu dziur w zderzaku (nadkolu), a zastanówmy się nad elementarną rzeczą, jaką jest zachowanie się strumienia powietrza, który opływa samochód podczas jazdy, szczególnie przy większych prędkościach i w jaki sposób się ono zachowuje. Myślę, że wszelkie dywagacje należałoby od tego rozpocząć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Panowie, piszecie o zasadności robieniu dziur w zderzaku (nadkolu)

 

Taka kratka jest zasadna w S4 wiec dlaczego nie w naszych Passatach?

 

Myślę, że wszelkie dywagacje należałoby od tego rozpocząć.

 

OK. Zaczynaj.

 

PS Nadkole od S4 zamowione. Co ciekawe zaplace za nie 90 pare zlotych w ASO, a jak bylem na gieldzie za uzywane nadkole z kratka (nie wiem od jakiego auta - chyba mazda 626) chcieli 100.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po zdjęciu nadkola wygląda to tak:

4a044a65e90ef2b6m.jpg

 

IC jest w znacznym stopniu odsłonięty... kratke mam, nadkole zdjęte... ide montować :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
To faktycznie u Ciebie jest tam... ładnie upchane ;)

Ale patrząc po fotach - masz Xenony, więc i 2x większy zbiorniczek na płyn.

 

jakos nie zauwazylem zeby przy xenonach zbiornik plynu byl wiekszy, 3,5l i ni grama wiecej

jesli to jest 2x wiekszy to jaki jest ten mniejszy ??

1,5l :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jeśli dobrze pamiętam (tak na 90%) mam 4,5 litrowy zbiornik na płyn do spryskiwaczy...

 

kratka już zamontowana w nadkolu :hurra: jutro rano nadkole montuje do paska :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakos nie zauwazylem zeby przy xenonach zbiornik plynu byl wiekszy

to słabo patrzyłeś,bo napewno jest większy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taka ciekawostka techniczna - czy ktoś mógłby mnie poprawić, ale te zbiorniczki różnią się między 3B i 3BG ;) Mój IC jest prawie cały zasłonięty przez zbiornik, a u adamsa widać na focie, że wszystko jest ślicznie odsłonięte ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wygląda to tak:

 

686b3c2ae158afddm.jpg

 

e3e05372475806ebm.jpg

 

nie wiedziałem że mam aż tak odsłonięty IC bo bym większą kratkę wstawił...

(kwestia czasu)

a zrobiłem to tak:

-kupiłem kratkę

-odpowiednio ją zmodyfikowałem

-dokleiłem siateczkę z tyłu by nie wpadały żadne kamyki do komory silnika

-zdjąłem nadkole

-wyciąłem otwór w nadkolu

-ładnie wszystko spasowałem

-przymocowałem na cztery śruby

-po bokach "uszczelniłem" silikonem

-pomalowałem sprejem

-zamocowałem nadkole

 

 

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v

To ja sie tez pochwale:)

 

Na tym zdjeciu widac kiepskie rozwiazanie

 

intercoolerxg0.th.jpg

 

Sa jakies mniejsze zbiorniki na plyn do spryskiwaczy?

 

Mozna ciac nadkole nozem bez problemu.

 

nadkoleprzedsz5.th.jpg

 

Efekt finalny

 

nadkolepoxt1.th.jpg

 

Nie polecam nitow zrywnych do mocowania (chyba ze z podkladka). Ja zamontowalem na ciasno wkrecone wkrety.

 

Ktos wie jak wyciagnac kratke ze zdezaka (nie mam swiatel przeciwmgielnych), zauwazylem ze mozna je troche poprawic, no i koniecznie przekrecic sygnal dzwiekowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli ktoś ma taki model paska jak ja i taki sam zbiornik na płyn do spryskiwaczy to te wloty powietrza w zderzaku mają sens (ostatnia fotka na stronie )

 

wstawiłem większą kratkę w nadkolu, przerobiłem dolot powietrza do IC, powycinałem zbędne plastiki które zamiast ułatwiać dolot powietrza to go utrudniały

 

aha - klakson mam po lewej stronie pod światłem (patrząc od przodu) zaraz obok jakiejś chłodnicy... (nie mylić z tubą widoczną na fotce)

 

na chwilę obecną u mnie wygląda to tak:

 

92a7a75227a756b1m.jpg

de745103472b9c58m.jpg

eb9af3fe83c62cf4m.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przegoniłem ostatnio paska i wskazówka na liczniku zatrzymała się za 200km :hurra:

 

byłem zaskoczony bo na szerszych oponach letnich prędkość max zawsze była około 195, na normalnych zimowych około 200 a tu nagle jakieś 205 - czy to możliwe że to sprawka tego małego moda ?! :przestraszony: (dwie osoby na pokładzie/ pół baku paliwa/ równa, prosta droga)

 

 

pozdro :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redtom

Z tymi zbiornikami to jakieś niestworzone rzeczy opowiadacie.

Zbiornik z i bez xenonów jest dokładnie takich samych rozmiarów. różni się tylko tym, że ma w połowie mniej więcej wysokości dodatkowy otwór na pompę (mocniejszą) do reflektorów.

miałem oba w ręku (własnym) więc wiem o czym mówię...

 

Większy to był dopiero w W8 ale to już zupełnie inna historia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem,ale byłoby bez sensu żeby miały obydwa takie same pojemności,spryskujesz 2 razy więcej przy xenonach czyli dolewasz co chwile płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

a co w W8 jest innego ze dali inny zbiornik ??

mysle ze roznica polega na xenonach lub ich braku

ETKA mowi ze powinienem miec wiekszy zbiornik a jednak nie mam,

wiec niewiem o co chodzi P:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności