Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Passat B4 1.9 TDI 90KM, 1Z

Mam taki problem:

Podczas jazdy do 3000 obr. wszystko jest o.k. natomiast na 4 i 5 biegu powyżej 3000 obr. turbo lekko przeładowuje i następuje nagły spadek mocy. Jest to uciążliwe w trasie przy wyprzedzaniu. Poza tym prędkość max. spadła ze 170 na 140 km/h. Według wskazań VAGa turbo lekko przeładowuje lecz komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pytanie brzmi, czy turbo jest walnięte, czy może to przewody podciśnienia są do wymiany (niektóre wyglądają na sparciałe), czy też mogą być inne przyczyny?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie kopci to raczej nie przewody ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem żeby kopcił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc raczej to nie przewody :). Może poprostu kierowniczki w turbinie się zapiekly czy co tam jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może poprostu kierowniczki w turbinie się zapiekly czy co tam jest

 

teksty rzucasz, a nie wiesz o czym mowisz.

 

lekko zawsze przeladowuje zwlaszcza w granicach 2k obr. nie ma bledu to wezyki wymienic i obejrzec dolot. co sie dzieje z doladowaniem w momencie utraty mocy? przeplywka jak dawkuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kierowniczki
To chyba tylko w afn są?? Bo tam jest zmienna geometria łopatek turbiny. W 1z jest normalne turbo. Kolega podobnie w vw sharanie miał to wężyki podciśnienia wymienił i coś jeszcze chyba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

carlito123 miałem tą samą usterkę w swoim autku. Na 5 przy 130-140 km/h znikała moc. Pomogła "regeneracja" zaworu N75. Pękła mi w nim sprężynka i czasami było ok, a czasami brakowało mocy. Założyłem sprężynkę od długopisu odpowiednio uformowaną i smigam już od zimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Na początek powymieniam wszystkie przewody podciśnienia, jak nie pomoże sprawdzę N75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój pasek to samo mial, lecial 140 tylko. Wiec wymienilem N75 i jak ręką odjąl. Kosztowało mnie to 70zł na szrocie od paska b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzesiek 102

Trzeba sprawdzić czy w dolocie niema oleju ewentualnie przeczyścić go benzyną ekstrakcyjna i intercooler ,sprawdzić N75 i przewody.Jeżeli niema oleju to turbina powinna być OK,chyba że jestem w błędzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego w naszych 1Z turbina jest zwykła nie ma kierownicy tz,łopatek wymień N75 będzie dobrze to samo miałem i pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj carlito123. U mnie jest ten sam problem i po wizycie u znalomego specjalisty od diesla VW (a jest naprawdę dobry) , okazało sieę że jest zapieczone cięgno od otwierania zaworu upustowego na turbinie. Sprawdź najpierw to zanim wydasz kasę na N75 . A kumpel do tego doszedł po podłączyliśmy kompa i ten błąd wyskakuje tylko podczas wystąpienia (czyli z tego co on mi tłumaczył można go zauważyć tylko w czasie kiedy auto "przymula" właśnie u mnie przy 2750 rpm na 4-tym biegu i na 5-tymok. 2600 rpm) i tak właśnie było. Podłącz kompa i na podłączonym się przejedź i na 4-ce pociągnij powyżej 3000rpm. Dostaniesz od razu odpowiedź. Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem coś takiego tylko że w cordobie silnik AGR mechanik porobił cos z podciśnieniami bez wymiany żadnych elementów i potem wszystko hulało jak trzeba no i jechał tez jak powinien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wybierz się na któryś spot to obejrzymy co sie stało albo napisz na pw to jakoś sie ustawimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to i ja dam kilka groszy:)

mialem ten sam przypadek:)

posluchaj kolegow i sprawdz przewody podcisnienia cienkie czarne oraz dwa kolorowe czerwony i niebieski. one sa najtansze:)

potem n75(na podszybiu pod wycieraczka kierowcy:) ) przy wlaczonym silniku powinien delikatnie stukac.sa tacy co regeneruja lub nowy koszt ok 140zl

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak zawór N75. Po wymianie auto jeździ jak rakieta:). Dzięki za porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności