carlito123 Zgłoś #1 Napisano 24 Lipca 2009 Passat B4 1.9 TDI 90KM, 1Z Mam taki problem: Podczas jazdy do 3000 obr. wszystko jest o.k. natomiast na 4 i 5 biegu powyżej 3000 obr. turbo lekko przeładowuje i następuje nagły spadek mocy. Jest to uciążliwe w trasie przy wyprzedzaniu. Poza tym prędkość max. spadła ze 170 na 140 km/h. Według wskazań VAGa turbo lekko przeładowuje lecz komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pytanie brzmi, czy turbo jest walnięte, czy może to przewody podciśnienia są do wymiany (niektóre wyglądają na sparciałe), czy też mogą być inne przyczyny? Z góry dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu passat Zgłoś #2 Napisano 24 Lipca 2009 Jeśli nie kopci to raczej nie przewody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlito123 Zgłoś #3 Napisano 24 Lipca 2009 Nie zauważyłem żeby kopcił... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu passat Zgłoś #4 Napisano 24 Lipca 2009 Więc raczej to nie przewody . Może poprostu kierowniczki w turbinie się zapiekly czy co tam jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #5 Napisano 24 Lipca 2009 Może poprostu kierowniczki w turbinie się zapiekly czy co tam jest teksty rzucasz, a nie wiesz o czym mowisz. lekko zawsze przeladowuje zwlaszcza w granicach 2k obr. nie ma bledu to wezyki wymienic i obejrzec dolot. co sie dzieje z doladowaniem w momencie utraty mocy? przeplywka jak dawkuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #6 Napisano 24 Lipca 2009 kierowniczki To chyba tylko w afn są?? Bo tam jest zmienna geometria łopatek turbiny. W 1z jest normalne turbo. Kolega podobnie w vw sharanie miał to wężyki podciśnienia wymienił i coś jeszcze chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
futro1983 Zgłoś #7 Napisano 24 Lipca 2009 carlito123 miałem tą samą usterkę w swoim autku. Na 5 przy 130-140 km/h znikała moc. Pomogła "regeneracja" zaworu N75. Pękła mi w nim sprężynka i czasami było ok, a czasami brakowało mocy. Założyłem sprężynkę od długopisu odpowiednio uformowaną i smigam już od zimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlito123 Zgłoś #8 Napisano 25 Lipca 2009 Dzięki za podpowiedzi. Na początek powymieniam wszystkie przewody podciśnienia, jak nie pomoże sprawdzę N75. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #9 Napisano 25 Lipca 2009 mój pasek to samo mial, lecial 140 tylko. Wiec wymienilem N75 i jak ręką odjąl. Kosztowało mnie to 70zł na szrocie od paska b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grzesiek 102 Zgłoś #10 Napisano 25 Lipca 2009 Trzeba sprawdzić czy w dolocie niema oleju ewentualnie przeczyścić go benzyną ekstrakcyjna i intercooler ,sprawdzić N75 i przewody.Jeżeli niema oleju to turbina powinna być OK,chyba że jestem w błędzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #11 Napisano 25 Lipca 2009 kolego w naszych 1Z turbina jest zwykła nie ma kierownicy tz,łopatek wymień N75 będzie dobrze to samo miałem i pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mendoza27 Zgłoś #12 Napisano 25 Lipca 2009 Witaj carlito123. U mnie jest ten sam problem i po wizycie u znalomego specjalisty od diesla VW (a jest naprawdę dobry) , okazało sieę że jest zapieczone cięgno od otwierania zaworu upustowego na turbinie. Sprawdź najpierw to zanim wydasz kasę na N75 . A kumpel do tego doszedł po podłączyliśmy kompa i ten błąd wyskakuje tylko podczas wystąpienia (czyli z tego co on mi tłumaczył można go zauważyć tylko w czasie kiedy auto "przymula" właśnie u mnie przy 2750 rpm na 4-tym biegu i na 5-tymok. 2600 rpm) i tak właśnie było. Podłącz kompa i na podłączonym się przejedź i na 4-ce pociągnij powyżej 3000rpm. Dostaniesz od razu odpowiedź. Pozdrawiam . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #13 Napisano 26 Lipca 2009 miałem coś takiego tylko że w cordobie silnik AGR mechanik porobił cos z podciśnieniami bez wymiany żadnych elementów i potem wszystko hulało jak trzeba no i jechał tez jak powinien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niemniem Zgłoś #14 Napisano 26 Lipca 2009 wybierz się na któryś spot to obejrzymy co sie stało albo napisz na pw to jakoś sie ustawimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karoll Zgłoś #15 Napisano 27 Lipca 2009 to i ja dam kilka groszy:) mialem ten sam przypadek:) posluchaj kolegow i sprawdz przewody podcisnienia cienkie czarne oraz dwa kolorowe czerwony i niebieski. one sa najtansze:) potem n75(na podszybiu pod wycieraczka kierowcy:) ) przy wlaczonym silniku powinien delikatnie stukac.sa tacy co regeneruja lub nowy koszt ok 140zl POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlito123 Zgłoś #16 Napisano 5 Września 2009 Jednak zawór N75. Po wymianie auto jeździ jak rakieta:). Dzięki za porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach