Alvares Zgłoś #41 Napisano 4 Listopada 2009 Co myslicie o tych turbinach: http://moto.allegro.pl/item798493394_tuningturbina_audi_passat_1_8_t_k03_przerob_na_k04.html - regenerowana przez Karambola, a On zbiera raczej pozytywne opinie http://moto.allegro.pl/item804880273_turbosprezarka_audi_vw_1_8t_150_180_kkk_k03_k04.html - ? http://moto.allegro.pl/item797889683_turbosprezarka_audi_s3_tt_1_8_t_210_225_ps_k04.html - raczej ściema http://moto.allegro.pl/item800837065_turbosprezarka_k04_audi_s3_tts_nie_cupra_2_0_tfsi.html - ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #42 Napisano 4 Listopada 2009 http://moto.allegro.pl/item797889683...25_ps_k04.html - raczej ściema do tej musiałbyś przełożyć muszlę ssącą, bo to od poprzecznych silników jest (nie wiem czy się da w ogóle taką operację przeprowadzić) http://moto.allegro.pl/item800837065_turbosprezarka_k04_audi_s3_tts_nie_cupra_2_0_tfsi.html ^ jak wyżej. Nie podejdzie do wzdłużnego ze względu na kształt muszli dolotowej... (nie zmieści się po prostu), poza tym ona już z kolektorem wydechowym chyba przychodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #43 Napisano 4 Listopada 2009 No tak, nie zwróciłem uwagi ze one są do poprzecznego. A co z turbina od Karambola? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #44 Napisano 4 Listopada 2009 A co z turbina od Karambola? słyszałeś kiedyś o? Jak tak - to poszukaj osoby, która Ci o tym mówiła Tutaj jest wzmianka o tym wynalazku: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=49251 i tutaj mało przychylne: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28490&page=2 opinia jest taka, że z regenerowaną to ruletka. Jak masz szczęście do hazardu, to graj. Ani nie możesz być pewien czy się nie rozsypią za te pół roku jak minie gwarancja, ani jakie to będzie miało osiągi. Dwie takie same turbiny "hybrydy" po założeniu do takich samych aut dają różne przyrosty, różne osiągi. Decyzja należy do Ciebie, ale pamiętaj - nie od dziś wiadomo, że tylko bogatych stać na oszczędzanie (zwłaszcza na takich rzeczach jak turbo... ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #45 Napisano 4 Listopada 2009 Dzieki Marek. Więc czy aby podnieść moc, lub nawet zostając przy obecnych ustawieniach, będąc zmuszony do wymiany turbinu, jestem skazany na wydatek rzędu 3.000pln? Regenerowana to ruletka, używka kandydatem do regeneracji, chińskie zamienniki mają skośne łopatki więc zostaje tylko ori nówka...? Wiecie gdzie oprócz Aso i allegro można dostać dobrą turbine w rozsądnej cenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #46 Napisano 4 Listopada 2009 Wiecie gdzie oprócz Aso i allegro można dostać dobrą turbine w rozsądnej cenie? jeśli używaną, to albo allegro i jakiś kanał rssowy na odpowiednim słowie kluczu (k04?) i cierpliwie czekaj, albo poprzeglądaj dział giełda na racingforum.pl ludzie tam często pozbywają się gratów po upgrejdzie. Znajdziesz tam też użytkownika "godski", który handluje różnymi elementami - m.in. turbiny K04 miał we wrześniu na stanie po 2900 + VAT ze wszystkimi papierami i gwarancją... Może idzie się jakoś dogadać. Taniej nie widziałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #47 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) Alvares: Ja kupuję nową K03. Najtaniej znalazłem na allegro: http://moto.allegro.pl/item793723023_turbo_turbina_turbosprezarka_audi_skoda_seat_vw.html. Do tego jest roczna gwarancja w serwisie. K03 kosztuje u tego Pana 1900+vat. Ile K04 to nie wiem. W moim przypadku regeneracja kosztowałaby 900+vat ale oszczędny traci dwa razy. PS w autko wsadziłem już prawie połowe wartości samochodu następny będzie japończyk ale to za 10 lat jak się wydatki zamortyzują Edytowane 6 Listopada 2009 przez migor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #48 Napisano 9 Listopada 2009 Słuchajcie co jeszcze warto zrobić przy wymianie turbo, gdzieś mi się obiło o uszy, że warto wymienić jakiś przewód doprowadzający olej do turbiny ale nie za bardzo wiem o jaki kabel dokładnie chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #49 Napisano 9 Listopada 2009 przewód doprowadzający olej sam sobie odpowiedziałeś ...taki w oplocie metalowym, wygląda jak od wody przy baterii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #50 Napisano 9 Listopada 2009 Jakoś go nie kojarze ... no ale...warto go wymienić? ok 200zł kosztuje, nie wiem jaka jest jego charakterystyka pracy, czy się w jakiś sposób zużywa itd Jeden mechanik od regeneracji wspomniał, że przy wymianie turbo, jeśli chcę jeszcze długo jeździć (a chcę) to warto go wymienić i stąd moje pytanie co Wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #51 Napisano 10 Listopada 2009 jednak 310zł i trzeba czekać ponad tydzień bo w polsce nie ma.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaweq Zgłoś #52 Napisano 10 Listopada 2009 (edytowane) Ja chyba jednak zdecyduję się na: http://www.allegro.pl/item800863227_turbosprezarka_1_8_t_vw_passat_audi_nowa.htmll Jednak mam jeszcze takie pytanko czy lepiej wybrać KK3 za 1900 zł czy też BorgWarner za 2000 zł? Czy też nie ma to większego znaczenia? W obydwu przypadkach gwarancja jest na 12 miesięcy. Edytowane 10 Listopada 2009 przez slaweq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1982tomek Zgłoś #53 Napisano 15 Listopada 2009 Witam. Podlocze sie do postu . Mam takie pytanie mechanik zauwazyl wyciek oleju a mianowiecie pojawienie sie jego w rurze do iindecuuler czy to oznacza padanie turbiny ?co mam poczac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #54 Napisano 15 Listopada 2009 to zalezy ile masz tam tego oleju , jezeli z kieliszek ,to jest to standard , tylko w nowych samochodach jest tam sucho , po kilku latach juz pojawia sie tam troche oleju , ale w zadnym wypadku nie jest powiedziane ze pada turbawka , przyczyn jest wiele , poszperaj na forum , jest szeroko to opisane z czego sie moze tam brac olej , glowa do gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #55 Napisano 16 Listopada 2009 Olej w dolocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1982tomek Zgłoś #56 Napisano 16 Listopada 2009 to zalezy ile masz tam tego oleju , jezeli z kieliszek ,to jest to standard , tylko w nowych samochodach jest tam sucho , po kilku latach juz pojawia sie tam troche oleju , ale w zadnym wypadku nie jest powiedziane ze pada turbawka , przyczyn jest wiele , poszperaj na forum , jest szeroko to opisane z czego sie moze tam brac olej , glowa do gory to zalezy ile masz tam tego oleju , jezeli z kieliszek ,to jest to standard , tylko w nowych samochodach jest tam sucho , po kilku latach juz pojawia sie tam troche oleju , ale w zadnym wypadku nie jest powiedziane ze pada turbawka , przyczyn jest wiele , poszperaj na forum , jest szeroko to opisane z czego sie moze tam brac olej , glowa do gory Witam moze i kieliszek by sie tam uzbieral ale napewno nie wiecej poprostu na tym dolocie padl mi chyba symerik i sie pokazual olej i splywa na oslone od silnikiem. Sa tam slady oleju ale nie tak zeby sie wylewalo cy cos moze i do kieliszka by sie zmiescilo W sumie autko ma przejechane chyba 180tys i ladnie sie zabiera wiec jest okej chyba? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kass Zgłoś #57 Napisano 16 Listopada 2009 ja też mam taki dzwięk, tyle że, jak ustaliłem to kwestia wentylatora klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr.82 Zgłoś #58 Napisano 19 Listopada 2009 ja zauwazylem jeszcze dziwny skutek tego dzwieku ale na zimnym silniku odpalam silnik i slychac takie UUUUuuuuu zgasze silnik i to samo odpale przejade 100 metrow i znika na cieplym silniku tego nie ma i od wczoraj slysze jeszcze w pierwszej fazie tego dzwieku taki zgrzyt na okolo 1s nie ma zadnych bledow oleju nie ubywa przebieg 250 kkm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarus_83 Zgłoś #59 Napisano 7 Grudnia 2009 Witam, Posiadam passata b5 1,9 tdi 110km 98r, obecnie wkładam do niego silnik (silnik wyciągała inna osoba i dlatego pytam:)), Czy mógłby ktoś sprawdzić w swoim pasku gdzie jest podłączony przewód smarujący turbinę. Napewno w podstawie filtra oleju, jednak sa tam dwie opcje do wyboru. Pozdraiwam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sabaton Zgłoś #60 Napisano 25 Grudnia 2009 Witam wszystkich, dołączając się do tematu chciałbym zadać parę pytań. Jakieś 3 miesiące temu pojechałem do znajomego "pana Józia" który miał wymienić termostat. Uczynił to fachowo jednak znalazł jakiś pęknięty króciec więc wymienił go na coś co akurat miał w garażu pod ręką. Po tym eksperymencie straciłem w aucie turbodoładowanie. Pojechałem do serwisu turbosprężarek i za diagnozę wzięli 150 zł. Wg. nich zapiekły się kierowniczki i za naprawę krzyknęli 1000 zł. Zapytałem czy można jeździć bez turbo i czy to nie uszkodzi silnika, powiedzieli że tak ale że zapraszają na naprawę i zrobią to fachowo, że nie ma co wymieniać na inną, że ta jest w świetnym stanie tylko do wyczyszczenia. Wydawali się podejżani więc postanowiłem przez pewien czas pojezdzić bez turbiny. Po przejechaniu 2 tyś km. z silnika zaczęło się lać. Otwieram maskę i widze z każdego korka lejący się olej, zbiornik wyrównawczy cały brązowy. Zawiozłem załamany do serwisu, okazało się że to nie olej tylko ropa, w chłodnicy również. Fachowiec stwierdził niesprawny króciec (wczesniej wymieniany przez pana Józia) i powróciło turbo. Mechanik powiedział że stworzyła się poduszka powietrzna w silniku przez co zaczął wyrzucać ropę, było błędne sterowanie dopływem powietrza do turbiny oraz silnika i stąd wszystkie problemy. Chciałbym się zapytać czy to kolejna sciema czy owy wężyk mógł faktycznie spowodować takie problemy, oraz jeśli tak do od czego on własciwie był. Prosiłbym o fachowe wytłumaczenie gdyż nie ukrywam że nie jest to dla mnie jasne. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam i udanych bezawaryjnych swiąt życzę wszystkim wlascicielom Paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach