kzarczyn Zgłoś #1 Napisano 20 Lipca 2009 Witam Dzisiaj na przeglądzie przyczepili mi się do wycieku oleju spod miski olejowej i wypadało by to w końcu zrobić. Czy da się zdjąć miskę bez większych problemów i specjalnych narzędzi czy trzeba coś kombinować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mckmi Zgłoś #2 Napisano 20 Lipca 2009 Największy problem będziesz miał z odkręceniem dwóch śrub znajdujących się za osłoną koła zamachowego przy skrzyni biegów. Praktycznie nie da sie tam włozyć normalnie klucza - można pokombinawać albo odkrecic skrzynie. Jeśli chodzi o uszczelkę to jako takiej nie sprzedają - można ją kupić jedynie z blachą ale to już jest spory koszt. Proponuje uszczelnić na sylikon - tylko pamietaj aby dokładnie oczyścić i odtłuścić powierzchnię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 20 Lipca 2009 W miejsce o którym piszesz wchodzi bez problemu nasadka 10mm 3/8" Ważne żeby przed zdjęciem miski umyć miskę i dolną część bloku. I przyda się jakiś żelazny argument żeby ją odkleić, u mnie pomimo 1500g młotka nie dało się i zostawiłem (chciałem zdjąć z ciekawości, nie z konieczności ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #4 Napisano 20 Lipca 2009 Skoro cieknie to chyba nie jest mocno przytwierdzona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #5 Napisano 21 Lipca 2009 O ile z odkręceniem śrubek nie ma problemu to ze zdjęciem samej miski już jest. W twoim silniku najprawdopodobniej znajduje się uszczelka z blachą http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19842&highlight=uszczelka+blach%B1 i całość(miska, uszczelka i plasikowe coś) jakoś nie chce zejść z pompy olejowej. Ja żeby zdjąć miskę połamałem troche ten plastik natomiast brachol jak wymieniał tą uszczelką w golfie z silnikiem aaz to uchylil miskę i poprostu odkręcił pompę i wtedy wyszło wszystko bez problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 21 Lipca 2009 W golfie miska jest inna, moim zdaniem najpierw trzeba odkleić uszczelkę od miski, zdjąć miskę i dopiero potem zdjąć uszczelkę z blachą. To co haczy no najprawdopodobniej smok, uszczelkę trzeba obrócić odpowiednio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #7 Napisano 21 Lipca 2009 inter-cars w Lublinie na rapackiego 14 tel 0817184300 mają takowe i tak bez blachy ok 100 a z blachą ok 200 i mogą z ciągnąć pewnie potrwa to ze dwa dni z Wrocławia (bez problemu) koszt ok 40 PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
don_mateo Zgłoś #8 Napisano 21 Lipca 2009 A jak sprawa wygląda przy wymianie tej uszczelki w silniku benzynowym 1.8? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #9 Napisano 21 Lipca 2009 Tam jest tylko miska i uszczelka więc no problem (przynajmniej w moim ABSie tak jest, a RP to model wcześniej - prawie to samo) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pytonek Zgłoś #10 Napisano 2 Sierpnia 2009 uszczelke kup normalna bez blachy i nie przykrecaj jej na zaden sylikon zaluz uszczelke przykrec z wyczuciem przejedziesz z 200 kilometrow to dokrec ja jeszcze raz z czuciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #11 Napisano 13 Października 2009 Jestem już po wymianie uszczelki. Kilka informacji dla potomnych. Te dwie śruby idealnie odkręca się nasadką 10, na grzechotkę 1/4" + elastyczna przedłużka (w sklepie uświadomili mi że jest coś takiego jak chciałem kupić przedłużkę i przegub). Miska nie chciała odpaść ale wystarczyło przywalić drewnianym kołkiem. Uszczelkę miałem bez blachy, za to na koszu ssącym pompy mam założony deflektor. U mnie w sklepie: uszczelka "tekturowa" - 15 PLN uszczelka metalowo-gumowa - 60 PLN uszczelka z blachą - 75 PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartas204 Zgłoś #12 Napisano 13 Października 2009 to czemu mi mój mechanik powiedział że w AFN bd musiał poluźnić silnik żeby wyciągnąć miskę ? Prawda to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Araphaell Zgłoś #13 Napisano 9 Grudnia 2010 Przy tych śrubach proponuje zobaczyć na kole zamachowym za przerwą, ustawiając na 5 przód-tył można ustawić pod śrubą i łatwo odkręcić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #14 Napisano 9 Grudnia 2010 Przy tych śrubach proponuje zobaczyć na kole zamachowym za przerwą, ustawiając na 5 przód-tył można ustawić pod śrubą i łatwo odkręcić kotlet dla potomnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 9 Grudnia 2010 Tym bardziej że to w B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #16 Napisano 9 Grudnia 2010 Tym bardziej że to w B5 może to jakiś nowy patent dla 35i kto wie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Araphaell Zgłoś #17 Napisano 27 Grudnia 2010 sorki siekłem się w forach, a tak an marginesie to to dotyczy b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
clone18 Zgłoś #18 Napisano 27 Grudnia 2010 Witam. Śmieszny zbieg okoliczności. Właśnie wróciłem z kanału i wymieniałem uszczelke pod miską wszystko poszło sprawnie. najgorsze były te dwie śrubki koło skrzyni ale miałem takie małe klucze pod ręką sprawa jest prosta. Ogólnie silikon dałem tylko na miske a nie na blok silnika. Blok jest równy także uszczelka sklei sie dobrze i nie będzie ciekło a miska jest z takimi rowkami i tam dałem silikonu. MIske musisz ściągnąć. bez tego ani rusz. pod miską jest sitko i cały gardziel (nie wiem jak sie to profesjonalnie nazywa) to musisz odkręcić zeby wyciągnąć uszczelke a potem to już wiadomo - dużo cierpliwości i płynu czyszczącego pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
333michasz333 Zgłoś #19 Napisano 29 Października 2013 to czemu mi mój mechanik powiedział że w AFN bd musiał poluźnić silnik żeby wyciągnąć miskę ? Prawda to ? bo tak jest łatwiej ją wyjąć. trzeba poluzować na poduszkach silnika i go trochę do góry, robi się więcej miejsca wtedy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach