kamillo88 Zgłoś #1 Napisano 25 Czerwca 2009 Witam wszystkich mam mały problem, bylem dzisiaj na VAG i pokazało mi że mam walnięty czujnik ABS tylniego kola prawego tylko nie wiem jak go wymienic i jak sie do tego zabrac zeby nic nie uszkodzic wiecej. PRosze o pomoc jak ktos wymieniał i wie jak to pokolei robic z gory dziekuje i pozdrawiam:)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #2 Napisano 25 Czerwca 2009 Heh przed chwilą sam go naprawiłem Mój był tylko zabrudzony, więc trochę benzynki ekstrakcyjnej i wszystko śmiga jak należy. Najgorsze moim zdaniem jest jego wyjęcie. Mianowicie od kanału nie da się jego odkręcić. Ja zdejmowałem koło i zaciski więc miałem dostęp chociaż tez nie jakiś super, amortyzator przeszkadzał. Wykręca się go w boki, prawko lewo i ciągnie wyciąga (ma dosyć silny magnes więc nie patyczkuj się). Uważaj jedynie na kabel by go nie zepsuć. Mój czujnik był w kształcie beczki, a na nim takie wytłoczenie prostokątne - właśnie przez nie ściągałem czujnik. Powodzenia, bo u mnie samo przeczyszczenie (było na stykach błoto) dało to samo co wymiana czujnika ;D ABS już sprawdzałem wszystko ok, VAG-iem wykasowałem błędy i już nic nie wyskakuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chabs Zgłoś #3 Napisano 28 Czerwca 2009 jest on jakos w maire na wierzchu? co by mozna bylo go wyczyscic bez sciagania nieczegbo? (oprocz kola oczywiscie) ja mam problem z lewym tylem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #4 Napisano 1 Lipca 2009 Czujnik znajduję się za tarczą. Ja, żeby go zdjąć musiałem okręcić koło i zacisk, bo mój był mocno włożony i od dołu nie było takiego dojścia. Zdejm z niego plastikowe zabezpieczenie (bardzo łatwo, schodzi rękoma) następnie spróbuj szczypcami go przekręcać na boki i wyjmować go, powinien wyjść po jakimś czasie. Tutaj zdjęcie wyjętego czujnika i jego bębna (tak to można nazwać - srebrny otwór na zdjęciu), specjalnie zrobiłem zdjęcie (już drugi raz wyjmowałem - wiedziałem jak więc koła nie musiałem zdejmować) : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu Zgłoś #5 Napisano 29 Października 2009 (edytowane) Witam Po długich przygodach z absem musze wymienic czujnik i chciałbym sie dowiedziec czy czujnik przednigo koła powinien wchodzic do końca? bo jak ja go próbuje wcisnac to wystaje jeszcze jakis 4mm i dalej nie idzie. Poprostu zapiera sie o tzw. "bieżnię" czy to normalne ? oO Po dniu jeżdżenia leciutko sie przytarł. Ponadto po wymianie czujnika na nowy vag nadal pokazuje blad ;/ 00285 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; przedni prawy (G45) 30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem Czy rozwiazania problemu szukac w samym czujniku czy lepiej ożenić auto z elektrykiem samochodowym zeby sprawdzil polaczenia. Chyba ze ktos wie na ktory pin do sterownika przychodzi sygnał z tego koła? btw jak sprawdzic czy czujnik jest dobry? na "przejśćie" czy omomierzem ? poniewaz obawiam sie ze te obtarcie moglo go uszkodzic;/ _scalone Edytowane 29 Października 2009 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JW_52 Zgłoś #6 Napisano 21 Marca 2010 Witam, może ktoś mi podać rozpiskę pinów na złączu od sterownika ABS w VW B5 ??? VAG pokazuje mi uszkodzenie czujnika w prawym przednim kole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biegu Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2010 Witam, mam taki sam błąd w vag'u. Po wymianie wahaczy, mechanicy nie wiedzieli jak wyjąć czujnik i zaczeli go kręcić we wszystkie strony - rezultat nie działa a wystarczyło znaleźć wtyczkę w nadkolu:) Teraz nie wiem jak wyjąć ten czujnk też go kręcę we wszystkie strony i nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J13L Zgłoś #8 Napisano 9 Maja 2010 Witam. Podłącze się do tematu - po wymianie końcówki i jednego z wahaczy mam błąd czujnika ABS prawy przód- nie mogę go wyciągnąć - mam pytanie o sposób jego mocowania - ?wcisk ?sprężyna ?śruba - dzwoniłem do serwisu a tam powiedzieli, że potrzebny specjalny przyrząd i żeby do nich przyjechać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 9 Maja 2010 Witam.Podłącze się do tematu - po wymianie końcówki i jednego z wahaczy mam błąd czujnika ABS prawy przód- nie mogę go wyciągnąć - mam pytanie o sposób jego mocowania - ?wcisk ?sprężyna ?śruba - dzwoniłem do serwisu a tam powiedzieli, że potrzebny specjalny przyrząd i żeby do nich przyjechać one ciezko wychodza pewnie kreci sie na boki a nie chce wyjsc musisz uzyc sily ale najpierw kup nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #10 Napisano 9 Maja 2010 Dokładnie kup nowy, bo jak łeb się kręci - to już jest popsuty czujnik, mi mechanik tak samo załatwił sprawę. Trzeba go wyrwać po prostu. Możecie go psuć do woli, na części pierwsze - gdy się raz przekręcił, a nadal siedzi, już nigdy nie zadziała. Czujnik jest na wcisk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mszydlik1 Zgłoś #11 Napisano 15 Maja 2010 ja wlasnie dzis bawilem sie z czujnikami na przodzie mojego paska...i powiem ze nie mialem jakiegos problemu z wyjéciem ich,zdjelem tylko kolo zeby dojscie bylo lepsze.nie uzywalem zadnych kluczy,kombinerek -bron boze:)itp. wystarczy dobrze ujác ,i krecác na boki ciágnác do tylu.... miedzy czujnikiem a kolumná jest wklad ktory trzyma wlasnie czujnik by sie nie przesowal.... ps.czy ktos zna parametry tych czujnikow? moje mialy 1.40 k oma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JW_52 Zgłoś #12 Napisano 15 Maja 2010 To powinne być dobre, mniej więcej mają taką rezystancję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d200d Zgłoś #13 Napisano 17 Maja 2010 Wyskakuje mi błąd na vagu że mam padnięty czujnik przedni.. zrobiłem kilka zdjęć.. ale nie brałem się za wyjmowanie bo nie chce popsuć.. może mi ktos powiedziec jak to wyjąć ? i gdzie jest wtyczka ? bo w golfie to wtyczka była przy czujniku a tutaj to jak jest ? http://img43.imageshack.us/gal.php?g=zdjcia0089y.jpg proszę o popatrzenie na fotki które zrobiłem i pomoc hm.. kontrolka abs i esp mi się czasem świecą czasem nie.. jak skasowałem to vagiem to przestały.. ale czasem sie zapalają i jest że własnie przedni czujnik abs sie cośtam Front right ABS wheel speed sensor itd G47 i Open or short to B+ -Intermitent czy jakos tak jak to wymienic ? co radzicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JW_52 Zgłoś #14 Napisano 17 Maja 2010 Złącze masz za tą gumową zaślepką w nadkolu, możesz też tam się dostać wymontowując schowek, ale to dużo roboty i po co się w to bawić, zmierz rezystancję czujnika, powinno być ok 1,4 k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d200d Zgłoś #15 Napisano 17 Maja 2010 Dzięki za odpowiedz spróbuje to zrobić oczywiście.. czyli czujniki w passacie są z kabelkiem dłuższym co sięga aż do nadkola gdzie jest kostka ? a tam znajdę zaślepkę gdzie się do tego dostanę i wtedy rozepnę tą kostkę i wetknę w kostkę czujnika tam czerwony i czarny przewód od miernika i zmierze rezystancję i ma byc 1,4 ? dobrze rozumiem? powiedz mi jeszcze co mam ustawić na mierniku żeby to zmierzyć ? i które przewody włożyć w mierniku w którą dziurkę niestety mam miernik ale nie znam sie na tym ;/ taki mam miernik : http://sklep.delta.poznan.pl/obrazki/dt-830d_obrazek1_duzy.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JW_52 Zgłoś #16 Napisano 17 Maja 2010 Ustaw miernik na 20 k i tam powinno Ci pokazać 1,4 na zakresie 2000 powinien Ci pokazać ok 1400 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biegu Zgłoś #17 Napisano 24 Maja 2010 Już wymieniłem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Żeby wyjąć czujnik przy przednim kole, trzeba się nie lada natrudzić. Wychodzi opornie, trzeba na przemian kręcić kluczem (bodajże 19) i ręcznie ciągnąć, ja uciąłem przewód przy czujniku i kręciłem na siłę jednocześnie odpychając od piasty kluczem, w momencie gdy widziałem dokładnie część walcową czujnika skojarzyłem czemu nie działa (część plastikowa czujnika się kręciła podczas gdy walcowa metalowa była nieruchoma). Otóż mechanicy podczas wymiany łożyska w kole nie wiedzieli jak odłączyć czujnik więc zaczęli kręcić i tym samym ukręcili część plastikową od części metalowej walcowej. Po wyjęciu czujnika nie wyrzucajcie go, będzie służył do pomiarów gniazda w który się go wkłada. Żeby nowy czujnik lekko wskoczył w gniazdo trzeba najpierw solidnie je wyczyścić ja użyłem pilnika do metalu (okrągły) i co parę minut próbowałem włożyć stary czujnik, kiedy już wchodził z bardzo lekkim oporem trysnąłem do gniazda smar miedziany i włożyłem nowy, działa! Nic nie trzeba vag'iem kasować, po zapaleniu kontrolka od ABS jeszcze mi się paliła ale po przejechaniu 10 m zgasła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #18 Napisano 26 Maja 2010 Jakie są ceny czujników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #19 Napisano 10 Czerwca 2010 pytanko czy z przodu przy czujniku ABS w 3bg czy gdzies tam przy kostce jest jakas blaszka montazowa czy do zapiecia tego czy zabezpieczenia czy cos.. bo mechnik mi mowil ze chyba jest i warto kupci bo stare sie lamią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JW_52 Zgłoś #20 Napisano 11 Czerwca 2010 Nic takiego tam nie widziałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach