Skocz do zawartości
kamillo88

[B5] Wymiana czujnika ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam mały problem, bylem dzisiaj na VAG i pokazało mi że mam walnięty czujnik ABS tylniego kola prawego tylko nie wiem jak go wymienic i jak sie do tego zabrac zeby nic nie uszkodzic wiecej. PRosze o pomoc jak ktos wymieniał i wie jak to pokolei robic z gory dziekuje i pozdrawiam:):):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh przed chwilą sam go naprawiłem :)

Mój był tylko zabrudzony, więc trochę benzynki ekstrakcyjnej i wszystko śmiga jak należy. Najgorsze moim zdaniem jest jego wyjęcie. Mianowicie od kanału nie da się jego odkręcić. Ja zdejmowałem koło i zaciski więc miałem dostęp chociaż tez nie jakiś super, amortyzator przeszkadzał. Wykręca się go w boki, prawko lewo i ciągnie wyciąga (ma dosyć silny magnes więc nie patyczkuj się). Uważaj jedynie na kabel by go nie zepsuć. Mój czujnik był w kształcie beczki, a na nim takie wytłoczenie prostokątne - właśnie przez nie ściągałem czujnik. Powodzenia, bo u mnie samo przeczyszczenie (było na stykach błoto) dało to samo co wymiana czujnika ;D ABS już sprawdzałem wszystko ok, VAG-iem wykasowałem błędy i już nic nie wyskakuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest on jakos w maire na wierzchu? co by mozna bylo go wyczyscic bez sciagania nieczegbo? (oprocz kola oczywiscie) ja mam problem z lewym tylem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znajduję się za tarczą. Ja, żeby go zdjąć musiałem okręcić koło i zacisk, bo mój był mocno włożony i od dołu nie było takiego dojścia. Zdejm z niego plastikowe zabezpieczenie (bardzo łatwo, schodzi rękoma) następnie spróbuj szczypcami go przekręcać na boki i wyjmować go, powinien wyjść po jakimś czasie. Tutaj zdjęcie wyjętego czujnika i jego bębna (tak to można nazwać - srebrny otwór na zdjęciu), specjalnie zrobiłem zdjęcie (już drugi raz wyjmowałem - wiedziałem jak więc koła nie musiałem zdejmować) :

czujnik1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po długich przygodach z absem musze wymienic czujnik i chciałbym sie dowiedziec czy czujnik przednigo koła powinien wchodzic do końca? bo jak ja go próbuje wcisnac to wystaje jeszcze jakis 4mm i dalej nie idzie. Poprostu zapiera sie o tzw. "bieżnię" czy to normalne ? oO Po dniu jeżdżenia leciutko sie przytarł.

Ponadto po wymianie czujnika na nowy vag nadal pokazuje blad ;/

 

00285 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; przedni prawy (G45)

30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem

 

Czy rozwiazania problemu szukac w samym czujniku czy lepiej ożenić auto z elektrykiem samochodowym zeby sprawdzil polaczenia. Chyba ze ktos wie na ktory pin do sterownika przychodzi sygnał z tego koła?

btw jak sprawdzic czy czujnik jest dobry? na "przejśćie" czy omomierzem ? poniewaz obawiam sie ze te obtarcie moglo go uszkodzic;/

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś mi podać rozpiskę pinów na złączu od sterownika ABS w VW B5 ??? VAG pokazuje mi uszkodzenie czujnika w prawym przednim kole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki sam błąd w vag'u. Po wymianie wahaczy, mechanicy nie wiedzieli jak wyjąć czujnik i zaczeli go kręcić we wszystkie strony - rezultat nie działa a wystarczyło znaleźć wtyczkę w nadkolu:)

Teraz nie wiem jak wyjąć ten czujnk też go kręcę we wszystkie strony i nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podłącze się do tematu - po wymianie końcówki i jednego z wahaczy mam błąd czujnika ABS prawy przód- nie mogę go wyciągnąć - mam pytanie o sposób jego mocowania - ?wcisk ?sprężyna ?śruba - dzwoniłem do serwisu a tam powiedzieli, że potrzebny specjalny przyrząd i żeby do nich przyjechać :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Podłącze się do tematu - po wymianie końcówki i jednego z wahaczy mam błąd czujnika ABS prawy przód- nie mogę go wyciągnąć - mam pytanie o sposób jego mocowania - ?wcisk ?sprężyna ?śruba - dzwoniłem do serwisu a tam powiedzieli, że potrzebny specjalny przyrząd i żeby do nich przyjechać :lol

one ciezko wychodza pewnie kreci sie na boki a nie chce wyjsc musisz uzyc sily ale najpierw kup nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kup nowy, bo jak łeb się kręci - to już jest popsuty czujnik, mi mechanik tak samo załatwił sprawę. Trzeba go wyrwać po prostu. Możecie go psuć do woli, na części pierwsze - gdy się raz przekręcił, a nadal siedzi, już nigdy nie zadziała. Czujnik jest na wcisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie dzis bawilem sie z czujnikami na przodzie mojego paska...i powiem ze nie mialem jakiegos problemu z wyjéciem ich,zdjelem tylko kolo zeby dojscie bylo lepsze.nie uzywalem zadnych kluczy,kombinerek -bron boze:)itp.

wystarczy dobrze ujác ,i krecác na boki ciágnác do tylu....

miedzy czujnikiem a kolumná jest wklad ktory trzyma wlasnie czujnik by sie nie przesowal....

 

 

ps.czy ktos zna parametry tych czujnikow? moje mialy 1.40 k oma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To powinne być dobre, mniej więcej mają taką rezystancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyskakuje mi błąd na vagu że mam padnięty czujnik przedni..

zrobiłem kilka zdjęć.. ale nie brałem się za wyjmowanie bo nie chce popsuć.. może mi ktos powiedziec jak to wyjąć ? i gdzie jest wtyczka ? bo w golfie to wtyczka była przy czujniku a tutaj to jak jest ?

http://img43.imageshack.us/gal.php?g=zdjcia0089y.jpg

proszę o popatrzenie na fotki które zrobiłem i pomoc :)

hm.. kontrolka abs i esp mi się czasem świecą czasem nie.. jak skasowałem to vagiem to przestały.. ale czasem sie zapalają i jest że własnie przedni czujnik abs sie cośtam :)Front right ABS wheel speed sensor itd G47 i Open or short to B+ -Intermitent czy jakos tak :)

 

jak to wymienic ? co radzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złącze masz za tą gumową zaślepką w nadkolu, możesz też tam się dostać wymontowując schowek, ale to dużo roboty i po co się w to bawić, zmierz rezystancję czujnika, powinno być ok 1,4 k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz :) spróbuje to zrobić oczywiście.. czyli czujniki w passacie są z kabelkiem dłuższym co sięga aż do nadkola gdzie jest kostka ? a tam znajdę zaślepkę gdzie się do tego dostanę i wtedy rozepnę tą kostkę i wetknę w kostkę czujnika tam czerwony i czarny przewód od miernika i zmierze rezystancję i ma byc 1,4 ? dobrze rozumiem?

powiedz mi jeszcze co mam ustawić na mierniku żeby to zmierzyć ? i które przewody włożyć w mierniku w którą dziurkę :) niestety mam miernik ale nie znam sie na tym ;/

taki mam miernik : http://sklep.delta.poznan.pl/obrazki/dt-830d_obrazek1_duzy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw miernik na 20 k i tam powinno Ci pokazać 1,4 na zakresie 2000 powinien Ci pokazać ok 1400

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wymieniłem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Żeby wyjąć czujnik przy przednim kole, trzeba się nie lada natrudzić. Wychodzi opornie, trzeba na przemian kręcić kluczem (bodajże 19) i ręcznie ciągnąć, ja uciąłem przewód przy czujniku i kręciłem na siłę jednocześnie odpychając od piasty kluczem, w momencie gdy widziałem dokładnie część walcową czujnika skojarzyłem czemu nie działa (część plastikowa czujnika się kręciła podczas gdy walcowa metalowa była nieruchoma). Otóż mechanicy podczas wymiany łożyska w kole nie wiedzieli jak odłączyć czujnik więc zaczęli kręcić i tym samym ukręcili część plastikową od części metalowej walcowej.

Po wyjęciu czujnika nie wyrzucajcie go, będzie służył do pomiarów gniazda w który się go wkłada.

Żeby nowy czujnik lekko wskoczył w gniazdo trzeba najpierw solidnie je wyczyścić ja użyłem pilnika do metalu (okrągły) i co parę minut próbowałem włożyć stary czujnik, kiedy już wchodził z bardzo lekkim oporem trysnąłem do gniazda smar miedziany i włożyłem nowy, działa! Nic nie trzeba vag'iem kasować, po zapaleniu kontrolka od ABS jeszcze mi się paliła ale po przejechaniu 10 m zgasła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanko

czy z przodu przy czujniku ABS w 3bg czy gdzies tam przy kostce jest jakas blaszka montazowa czy do zapiecia tego czy zabezpieczenia czy cos.. bo mechnik mi mowil ze chyba jest i warto kupci bo stare sie lamią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego tam nie widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności