markom13 Zgłoś #41 Napisano 9 Lutego 2011 (edytowane) No to juz wiem jakie podcisnienie ,dzieki Chopok.Jutro biore sie za sprawdzenie. A błąd jest taki : 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - No i troche pomierzyłem. Z pompy bezposrednio wychodzi prawie 1bar.Na gruszce juzmam 0.1bar . Lipa straszna.Sztanga sie wcale nie rusza podcisnieniowo. Nie miałem czasu dalej szukac.We wtorek mam wiecej wolnego i bede drążył temat.Moze ktos ma pomysł ,gdzie moze uchodzić podcisnienie? Przewody zmienione jak wczesniej pisałem. Edytowane 13 Lutego 2011 przez markom13 dopisanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markom13 Zgłoś #42 Napisano 16 Lutego 2011 Sam sobie odpowiem i moze zostanie dla potomnych A wiec pasek chodzi jak złoto. Problemem była nieszczelnosc na kolankach gumowych przy zaworach N75 i N18. Teraz gumeczki wymienione i jest wreszcie podcisnienie.Na gruszce jest 0.75. Wszystko chodzi super.Moc wróciła .Tak czy siak problemem na pewno był tez zawór N75 na początku naprawy ,sprawdzony w 100%. Dzieki za pomoc koledzy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekg000 Zgłoś #43 Napisano 23 Lutego 2011 Panowie u mnie było tak że ok rok temu straciłem moc. Po przeczytaniu wielu artykułów na forum padło na uszkodzony N75. Trafienie było słuszne, po wymianie tego zaworu moc powróciła na ok rok czasu. Kilka dni temu 120 km/h i znowu brak mocy - myślę zaworek szlag trafił. W między czasie sprawdziłem na polskim Vagu 4.9 i wyskoczył błąd 17965. Podmieniłem z N18, wielka ****. Ciągle jak 1.0 diesel. Myślę - wykręcam turbinę. Spryskałem śruby wd-40. Coś mnie tknęło aby sprawdzić cięgno, które pracuje pod gruszką, odpowiada za obrót łopatek w turbinie i ku memu zdziwieniu nie mogłem tego ruszyć palcami. Przy odpalaniu auta szło do góry i zatrzymywało się w tej pozycji.Przy dodawaniu gazu trochę pracowało,ale wydaje mi się że zakres pracy był znacznie ograniczony. Cóż, wd-40 pod gruchę, wygięte kombinerki i jazda tak w górę i dół. Przez ok trzy minuty zdrowo napier....... aż w końcu cięgno zaczęło chodzić w miarę luźno. Wszystko poskręcałem i w drogę. 120 , 140 , 160 , 180 a on dalej ciągnie!!!. Wiem że w najbliższym czasie turbinka do czyszczenia ale na jakiś czas to wystarczy. Jeśli masz N75 sprawny(powinien mieć ok 15,16 ohma oporności lub spróbuj podłączyć pod akumulator,wtedy powinien "pykać"), przewody szczelne to winą noutlaufu będą zapieczone kierownice w turbo. Też nie sądziłem że może mnie to spotkać, nie jeżdżę PSJ a tu nagle notlauf. Dziś puki co pasek idzie aż miło. Mam nadzieje że komuś przydadzą się moje wskazówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nyx Zgłoś #44 Napisano 15 Listopada 2011 Witam Nawiązując do tematu, W moim samochodzie znów pojawił się problem ze spadkiem mocy, co ciekawe pojawił się niedawno gdy zaczęły się jesienne chłody, gdy było ciepło i sucho z autem nie było problemu i turbina działała dobrze. Teraz znów ją odłącza. Czy jest jakiś czujnik przy turbinie który może odpowiadać za takie zachowanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #45 Napisano 15 Listopada 2011 zima i chlodne powietrze sprzyja trybom awaryjnym dot.doladowania tak , jest czujnik doladowania ale jezeli problem wystepuje od czasu do czasu to bardziej stawiam na sprezarke Vag do lapy i sporo sie wyjasni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nyx Zgłoś #46 Napisano 16 Listopada 2011 no nic dzięki za pomoc. Choć myślałem że to kwestia samego czujnika. Chyba nie pozostaje nic innego jak tylko zrobić logi. Czy taka usterka wyjdzie w logach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asedas Zgłoś #47 Napisano 16 Listopada 2011 a pompę podciśnienia sprawdziłeś? u mnie właśnie muszę znów uszczelnić króciec, bo spada moc czasem, a króciec lata jak szmata... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nyx Zgłoś #48 Napisano 17 Listopada 2011 a gdzie szukać tej pompy ? Kiedyś miałem przetarty taki czarny plastykowy przewód wchodzący do turbiny. Zaizolowałem go taśmą klejącą. Tylko, że wtedy nie miałem żadnych problemów z pojazdem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #49 Napisano 17 Listopada 2011 a gdzie szukać tej pompy ? z tylu glowicy [od strony sciany grodziowej] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galazy1981 Zgłoś #50 Napisano 26 Marca 2015 Objawy jak u kolegów. Wymieniony czujnik ciśnienia na rurze do kolektora dolotowego i po problemie Koszt 150zł oryginał. Warto było. Auto jak nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos87 Zgłoś #51 Napisano 27 Czerwca 2023 Cześć Panowie, Mam problem z passatem B5 FL 130 KM AVF. Gdy tylko zrobi się gorąco 27-30 stopni na zewnątrz to wywala mi błąd 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation Problem występuje tylko gdy jest gorąco. Rano samochód płynie. Od najniższych obrotów ładnie ciągnie. Gdy tylko zrobi się gorąco to zauważalnie czuć spadek mocy już przy samym ruszaniu i rozpędzaniu się. Myślałem że może być to chłodnica powietrza, ale zrobiłem teraz logi dynamiczne (przy temperaturze zewnętrznej 18 stopni) i temperatura tak jak w logach. Chyba do zaakceptowania ? Wymienione wszystkie wężyki podciśnienia, EGR czyszczony, wymieniony przepływomierz. Może być problem z MAP sensorem ? Zauważyłem, że samochód na postoju osiąga temperaturę w dolocie 40.5 stopni. Czy jest to normalne przy temperaturze zewnętrznej 18 stopni ? Wychodzi więcej niż podczas spokojnej jazdy. Temperatura na postoju: Błąd : Oczywiście jak wyskakuje błąd to silnik wchodzi w tryb awaryjny i brak jest mocy. Wyłączenie silnika i ponowne włączenie powoduje, że znów jest moc i tak do następnych upałów. Logi dynamiczne https://log.tunezilla.com/chart/706964#H8KLCAAUFMKbZAIDTcKOSw7DgjAMRMOvw6LDtURKwqDDonPClioLQ8KsNlJowqrDlMKtCsKnwqcpAsKxw7Fiw57Cm8KRw5vClsOuw7lxwovCg8KYwq7DpHnCnAjDlsKjwoYpwpfDuBICcUrDm8OtZMKQw4Iqw7TCocODIkXCjWbCsxpeY23CocKpwqTCj0FMYMOlScK0woZnaMKZwqUSDsOBPH8ywpXDmMO1wrrCj23Dph9oLQ44w4LDoQRnccOBw5XCg8Ocw67DscKseRpTw5TDr0/CrsOxw74NwqzCjMOXOcOAAAAA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach