Skocz do zawartości
pshemo_05

1.9TDI 130KM AVF - spadek mocy, blad 17965

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o analize logow - Passat 1.9TDI, silnik AVF, 2003, 130KM, 178tys.km.

 

Przy 'przycisnieciu' spada moc (nie piszczy o wejsciu w stan awaryjny) pojawia sie blad:

 

 
Control Module Part Number: 038 906 019 KD 
 Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG  4897
          Software Coding: 00002
           Work Shop Code: WSC 05314
          Additional Info: WVWZZZ3BZ4E139141     VWZ7Z0C8408560
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
       P1557 - 35-00 - -

 

Po wykasowaniu bledu auto odzyskuje moc do nastepnego przyduszenia na obrotach.

 

Zalaczone logi dynamiczne (robione po kazdorazowym wykasowaniu bledu, bo inaczej auto rozpedza sie jak stary diesel).

 

Prosze o podpowiedz gdzie szukac awarii?

003.jpg

008.jpg

010.jpg

log19.xls

011_1.jpg

Edytowane przez pshemo_05

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze, no na pierwszych rysunkach widać, że auto pompuje jak głupie (ale mamy tylko info z przepływomierza), a później wklejasz trzeci rysunek, na którym turbina jest kompletnie odłączona (MAF sensor + MAP sensor).

 

Wklej log auta PRZED wystąpieniem awarii (ewentualnie moment wystąpienia) i coś, gdzie widać duty cycle zaworka N75 - kanał 11... będzie wiadomo czy problem "taki sam jak wszystkie", czy może w końcu coś ciekawszego się dzieje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem takie cos u mnie wina były tekie cienke wezyki podcisnieniowe czy jakos tak wymnieniłem wszystkie i juz po problemie wymien u siebie mam nadzieje ze pomogłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurcze, no na pierwszych rysunkach widać, że auto pompuje jak głupie (ale mamy tylko info z przepływomierza), a później wklejasz trzeci rysunek, na którym turbina jest kompletnie odłączona (MAF sensor + MAP sensor).

 

No to mnie tez zdziwilo. Wykasowywalem blad przed kazda proba a tam widac ze nadal jest na 'wylaczonej' turbinie. Jedyna opcja to taka, ze odciecie wystapilo juz przy starcie gdy ja pilnowalem kiedy zaczac robic logi. Niemniej spadek mocy nie byl za bardzo odczuwalny(wedlug mnie, bo za kierownica siedzial kolega).

 

Wklej log auta PRZED wystąpieniem awarii (ewentualnie moment wystąpienia) i coś, gdzie widać duty cycle zaworka N75 - kanał 11... będzie wiadomo czy problem "taki sam jak wszystkie", czy może w końcu coś ciekawszego się dzieje ;)

 

Kanal 11 jest zlogowany na rysunku 011.jpg. Najprawdopodobniej wlasnie tam przy 3780 RPM nastapilo odciecie turbiny. To miejsce gdzie MAF actual po stalej wartosci nagle sie lami i leci w dol. Nie bylo to efektem puszczenia pedalu gazu, tylko auto odcielo dmuchawke :-(

 

Mala dopowiedz: to nie moj pasio tylko kolegi wiec za wiele o aucie nie wiem (ale w razie czego sie dopytam). Kolega uczulony na obchodzenie sie z zimna/rogrzana turbinka itp. dbajacy o auto. Z ostatnich rzeczy to miesiac temu wymiana oleju (jesli dobrze pamietam Mobil1 5W50).

 

 

kolego miałem takie cos u mnie wina były tekie cienke wezyki podcisnieniowe czy jakos tak wymnieniłem wszystkie i juz po problemie wymien u siebie mam nadzieje ze pomogłem

 

Czyli, jak rozumiem, podejrzenia w strone nieszczelnosci na wezach?

Edytowane przez pshemo_05

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to było przyczyna u mnie kosz niewielki ja kupiłem 3m i mi wystarczyło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kanal 11 jest zlogowany na rysunku 011.jpg. Najprawdopodobniej wlasnie tam przy 3780 RPM nastapilo odciecie turbiny. To miejsce gdzie MAF actual po stalej wartosci nagle sie lami i leci w dol. Nie bylo to efektem puszczenia pedalu gazu, tylko auto odcielo dmuchawke

 

przyjrzyj się jeszcze raz temu rysunkowi... wartości MAF sensora (przepływomierza) podawane w tysiącach? Pomyśl co jest nie tak i wrzuć jeszcze raz ;)

 

jeśli to faktycznie jest kanał 11 i tylko popierniczone są etykiety (skąd - nie wiem), to masz "to co wszyscy", czyli regulator "walczy", żeby zbić doładowanie, a doładowanie jest nadal maksymalne (2 bary). Jeśli to nie przewody podciśnieniowe, to podmieniasz N75 (tańsza opcja) i czyszczenie lub wymiana turbo (droższa opcja).

 

Powtarzam tylko, że rysunek 11.jpg przedstawia coś dziwnego, a nie kanał 11... (etykiety kolumn są złe).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przyjrzyj się jeszcze raz temu rysunkowi... wartości MAF sensora (przepływomierza) podawane w tysiącach? Pomyśl co jest nie tak i wrzuć jeszcze raz ;)

 

jeśli to faktycznie jest kanał 11 i tylko popierniczone są etykiety (skąd - nie wiem), [...]

Powtarzam tylko, że rysunek 11.jpg przedstawia coś dziwnego, a nie kanał 11... (etykiety kolumn są złe).

 

Faktycznie zle dodalem etykiety. Podmienilem rysunek z logami grupy 11 na zrobiony jeszcze raz na oryginalnym pliku bez grzebania z etykietami.

 

Rysunek podmieniony w pierwszym poscie. Ten z zalacznika do tego postu -> czytaj nizej.

 

Niemniej nadal mam watpliwosci czy o taki log Marecek Ci chodzilo :-(

 

Jako ciekawostka - ten sam soft (vag-com 3.11), na tym samym kompie dla mojego silnika (BGV bodajze) przyjal etykiety:

Spec, intake press -> Absolute Pres,

Actual intake press -> Absolute Pres,

D, cycle MAP -> Duty Cycle

Tutaj juz trzeba sie mocniej domyslac co jest co, bo 2 kolumny maja ta sama etykiete, a rozne wartosci - screen w zalaczniku (z tym moim pasiem tez pewnie zwroce sie do Was o pomoc bo wyglada mi na dlubniety program i tryb awaryjny tez mu sie zdarzyl:-( )

11_bgv.gif

Edytowane przez pshemo_05

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak to było przyczyna u mnie kosz niewielki ja kupiłem 3m i mi wystarczyło

 

Czy te weze podcisnieniowe ujete sa na rysunku z ETKI z zalacznika (zrodlo: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/2003/404/49/3938966/) ?

O ktores konkretne z nich chodzi? Ktorys 'numerek'? Czy po prostu trzeba sie zabawic i wymienic wszystkie te cienkie?

131140.jpg

Edytowane przez pshemo_05

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O ktores konkretne z nich chodzi? Ktorys 'numerek'? Czy po prostu trzeba sie zabawic i wymienic wszystkie te cienkie?

 

zabaw się i wymień wszystkie cienkie... tylko nie kupuj ich w ASO, bo to będzie droga naprawa...

 

wg mnie ciśnienie jest w normie (jak na niedłubany samochód). Wykres, który wkleiłeś w poście nr #7 widać, że regulator jako-tako radzi sobie z przeładowaniem (lekkim). Wcześniej (post #1, ostatni obrazek) było widać, że turbo nie reaguje na regulację i pompuje maksa (więcej, niż ogarnia map sensor).

 

Rozruszałeś kierowniczki i zaczęło to jako tako działać...

 

BTW. masz doładowanie zadane 1,3 bara, więc to chyba seria (nie program) jest dla tego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba namieszalem sklejajac dwie sprawy w jednym watku :-( W #7 poscie dorzucilem tylko info o swoim Passacie, a watek dotyczy glownie passata kolegi. To z #7 to tylko taka mala dygresja byla dotyczaca innego 'olabelowania' wartosci w przypadku 2 roznych aut. Patrzmy moze tylko na rysunki z pierwszego postu bo o to auto glownie chodzi, to z #7 pominmy-zaloze do neigo oddzielny watek bo tam bedzie jeszcze kilka bledow z VAGa i pozostale kanaly.

 

W poscie #1 poprawilem ostatni rysunek (etykiety) - czy teraz z niego widac duty cycle zaworka N75 i pozostale wartosci z grupy 011?

 

Na chwile obecna resumujac nasuwa sie diagnoza: turbo nie raguje na regulacje i jak juz podniesie cisnienie to dmucha ile wlezie a sterowanie ciagle dostaje info, ze jest za malo. W efekcie turbo wchodzi na maksymalna wartosc, w pewnym momencie odcina ja sterowanie bo osiagnela za duza roznice w stosunku do tego co miala nadmuchac i... spada moc, dziekujemy, koniec przedstawienia, kurtyn zapada :-(

 

Pierwsza przyczyna do zdiagnozowania: cisnienie ucieka na wezach (turbawka daje co moze, ale 'cala para idzie w gwizdek'), sprawdzic/wymienic weze?

 

Dobrze drogi Holmsie (Marecek)? ;-)

Edytowane przez pshemo_05

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. ja się pogubiłem... jeśli chcesz coś nowego analizować, to załóż nowy temat, bo robisz na prawdę spory bałagan.

 

Na chwile obecna resumujac nasuwa sie diagnoza: turbo nie raguje na regulacje i jak juz podniesie cisnienie to dmucha ile wlezie a sterowanie ciagle dostaje info, ze jest za malo. W efekcie turbo wchodzi na maksymalna wartosc, w pewnym momencie odcina ja sterowanie bo osiagnela za duza roznice w stosunku do tego co miala nadmuchac i... spada moc, dziekujemy, koniec przedstawienia, kurtyn zapada

 

to nie do końca tak jest jak napisałeś:

 

turbo dmucha cały czas - w zależności od tego, ile spalin wygeneruje silnik. Jeśli ciśnienie przekracza wartość zadaną (co następuje w Twoim przypadku), sterownik wysyła informację o tym, żeby trochę przydusić turbinę - zmieniając kąt natarcia spalin na wirnik (zmniejsza efektywność przemiany energii spalin - zmniejszając jednocześnie prędkość wirnika i ciśnienie w kolektorze dolotowym).

 

U Ciebie sterownik "dostrzega problem" i próbuje zbić ciśnienie wysyłając sygnał do zaworku N75. Zawór N75 kieruje ciśnienie na odpowiednie wyjście, a stąd przewodem ciśnieniowym powietrze trafia do tzw. "sztangi", czyli serwomechanizmu (siłownika pneumatycznego) wypychającego cięgno mechanicznie zespolone z tzw. "kierowniczkami" w turbinie. Kierowniczki zmieniają kąt natarcia spalin na wirnik...

 

Jeśli regulator nie zadziała i sterownik cały czas "widzi" zbyt duże ciśnienie doładowania w kolektorze ssącym, to odcina dawkę paliwa - przez co spaliny nie są w stanie "rozkręcić" turbiny (tzn. obserwujesz to jako nadciśnienie rzędu 0,2-0,3 bara).

 

Czy to wyjaśnia temat? :)

 

U Ciebie gdzieś na drodze pomiędzy zaworem N75 a kierowniczkami jest problem. Jaki? Jeśli próbowałeś już "cisnąć" w celu "rozruszania" kierowniczek, to pozostaje jeszcze sprawdzenie czy "sztanga" rusza się lekko - jeśli tak, to być może problem leży w uszkodzonym zaworku N75 albo nieszczelności w którymś z przewodów podciśnieniowych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprobowalem przeczytac calosc ale sie pogubilem i napisze w skrocie ..

wywnioskowalem ze sa dwa paski ... ;)

 

w jednym kierownice w turbo stoja deba ...

w drugim cos jest lizniete w sofcie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy przepływka morze być przyczyną trybów awaryjnych czyli jeśli zawyża lub zaniża wartości ,turbo wyeliminowałem (wyczyszczone)N75 nowy wężyki nowe a dalej łapie notlauf (filtr powietrza nowy)Obecnie przebywam za granicą więc nie mam dostępu do VAG-u i nie znam wartości jakie pokazuje .Proszę o odpowiedz.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pytanie czy przepływka morze być przyczyną trybów awaryjnych czyli jeśli zawyża lub zaniża wartości ,turbo wyeliminowałem (wyczyszczone)N75 nowy wężyki nowe a dalej łapie notlauf (filtr powietrza nowy)Obecnie przebywam za granicą więc nie mam dostępu do VAG-u i nie znam wartości jakie pokazuje .Proszę o odpowiedz.Pozdrawiam

 

nie moze ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprobowalem przeczytac calosc ale sie pogubilem i napisze w skrocie ..

wywnioskowalem ze sa dwa paski ... ;)

 

No namieszalem troche wstawiajac dygresje o drugim. Zajmujemy sie tylko pierwszym, ktorego logi sa podane w pierwszym poscie.

 

w jednym kierownice w turbo stoja deba ...

 

Hmmm... myslisz, ze rozruszanie kierowniczek by pomoglo? Kolega, wlasciciel tego Passata jezdzi raczej dynamicznie i obcy mu PSJ ;) Dodatkowo przed robieniem logow przegazowalismy go troche, a i samo robienie logow zaprzega kierowniczki do pracy. Poruszac nimi 'manualnie'?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam więc jeśli przepływka nie morze być powodem trybu awaryjnego to gdzie szukać przyczyny auto sporadycznie łapie notlauf ale jednak coś jest nie tak.Dolot też sprawdziłem wydaje mi się że wszystko jest szczelne.Zapomniałem dodać że mam lekko ugjenty IC.Ale jest szczelny sprawdziłem .Proszę o jakieś rady bo nie wiem co robić.Z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych kolegów !

Co do tematu ..... wymieniłem czujnik turbiny , ale nie pomgło , potem całą turbinę , na początku było o.k. , ale teraz gdy przyspieszę , autko nadal wpada w notlaufa ! Wydałem już sporo pieniędzy i nadal nie wiem co mam robić ?????!!!!!! Bardzo proszę o jakieś sugestie ....... ! Czy powodem może jeszcze coś być innego niż turbinka ? Może to przepływka ???? jak to sprawdzić bez Vaga ??????? ( nie posiadam , a same podłączenie to prawie stówka !!!! )

Bardzo ale to bardzo proszę o pomoc i zarazem z góry dziękuje za podpowiedzi !!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Vipek7

Czy komuś udało się zdiagnozować jednoznacznie problem? Pytam, bo mam dokładnie takie same objawy i szukam rozwiązania...

 

P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy komuś udało się zdiagnozować jednoznacznie problem? Pytam, bo mam dokładnie takie same objawy i szukam rozwiązania...

 

P.

jednoznacznie to się nie da na odległość. Albo sztanga stoi, albo kierownice, albo regulator nawalił i nie ma mechanizmu ograniczającego doładowanie... Teraz trzeba szukać.

 

Co do kolegi z Sulejówka, to przecież kolega ma pod domem dwie fajne firmy, które żyją z naprawiania passatów - Roda-mechanika.pl i CTA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Vipek7

Witam, poniżej moje spostrzeżenia, może się komuś przydadzą....

Odszukałem dawno nie używany kabelek VAG, zainstalowałem na lapciu soft i poszedłem do auta... Po podłączeniu, okazło się, że czujnik "map sensor" bez konkretnej zależności - od obrotów silnika, od temperatury, obciążenia - zaczyna przekazywać informację do komputera o doładowaniu na poziomie 2980 milibarów !!!! wtedy wpada notlauf i mamy błąd:

 

według VAG-COM:

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

 

według vag 4.9:

17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

Niezależnie od zmian obciążenia, prędkości, biegu itp. map sensor trzyma taką wartość przez losową ilość czasu, potem zaczynają wartości wracać do normy - tak nagle jak się pojawiły. Wtedy można dopiero skasować błąd i wszystko wraca do normy - na naprawdę krótki czas....

 

Czy map-sensor może zepsuć się "na chwilę", potem wrócić do normy, popracować właściwie przez pare, może parenaście minut i znowu się zepsuć? Czy ktoś może miał taki objaw? Zdaje mi się, że popsuty map-sensor powinien pokazywać złe wartości cały czas....

 

Co dziwniejsze jest to, że dopóki auto jest zimne, nie ma tago problemu, co z początku zwróciło moją uwagę na wężyki podciśnienia, które pod wpływem temperatury, gdy nagrzeje się powietrze w komorze silnika, robią się bardzo miękkie i mogą się zaciskać - wszystkie są jeszcze fabryczne (2001r.), a mają sporo przetarć i po głębszych oględzinach widać jakby parciały....

 

Dziś wymieniam wężyki podciśnienia, które myślę, że nie są bezpośrednią przyczyną, ale sytuacja mnie zmotywowała do zrobienia z tym porządku, a potem będę przeglądał instalację - wiązkę i wtyczkę do map-sensora, potem zdam relację....

 

------------

Paweł

Edytowane przez Vipek7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności