Daron Zgłoś #21 Napisano 4 Października 2009 W pierwszym poście kolegi pshemo_05 na ostatnim załączniku widać, że N75 zaciął się (wartość 94.4%) przez co nie ma regulacji turbiny - a co za tym idzie ciśnienie idzie do maxymalnych wartości (prawie 2bary), a co za tym idzie auto złapie prędzej czy później awaryjny. Może akurat w N75 jest problem ? Jeżeli go nie wymieniałeś spróbuj go podmienić. Acha - i jeszcze jedno... sprawdź czy przy dodawaniu nie 100% a jakiś 70-75% gazu auto da rade rozpędzić do więcej niż 3800obr (więcej niż teraz) i na 99% przejdzie dalej. Bo jeżeli nie dajesz 100% gazu to ciśnienie nie będzie rosło tak drastycznie i powinno dać rade go dalej pociągnąć. Najlepiej było by jakbyś podmienił od kogoś N75 (bo nawet jeżeli kupiłeś już nowy N75 jest zawsze 0.0001% szans, że będzie on wadliwy od nowości). Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Vipek7 Zgłoś #22 Napisano 5 Października 2009 Witam! Wracając do tematu - wymiana wężyków nie pomogła. Postanowiłem trzymać się swojej teorii i wymieniłem MAP Sensor (czujnik ciśnienia doładowania), skasowałem błędy i SUKCESS !! Auto wróciło do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MARECKI01 Zgłoś #23 Napisano 6 Lutego 2010 witam wszystkich posiadam passata 1,9 tdi 130 KM typ silnika AVF z2001 roku mam pytanie ostatnio zauważyłem że mój passat podczas jazdy dochodzi do 140/h i traci moc ,muszę się zatrzymać zgasić silnik i ponownie go zapalić wtedy jest ok co może być tego przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #24 Napisano 6 Lutego 2010 Zrób logi kolego inaczej nikt ci nie pomoże. Ludzie na forum to nie wróżki. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmat Zgłoś #25 Napisano 26 Lutego 2010 Witam, Mam podobny problem, zrobiłem więc logi. Pierwszy rysunek to logi zrzucone kiedy silnik przeszedł w tryb awaryjny a drugi log po restarcie motora czyli jak niby wszystko śmiga dobrze. Control Module Part Number: 038 906 019 KD Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 4897 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 05314 Additional Info: WVWZZZ3BZ4E264041 VWZ7Z0C8800381 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Bardzo proszę o analizę. Logs.zip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #26 Napisano 26 Lutego 2010 (edytowane) Bardzo proszę o analizę. http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php?wykres=bG9nLzg4Ni5jc3YsMiwxNCw4LDY0LDM1LFhZLCxvbixvbixvbixvZmYsLCwsLG9mZiwsLCwsMS45bCBSNCxFTkQ= (wykres po notlauf) http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php?wykres=bG9nLzg4OS5jc3YsMiwxNCw4LDcsNyxGVUxMLCwsLCxvZmYsLCwsLG9mZixvbixvbixvbixvbiwxLjlsIFI0LEVORA== (wykres przeładowania) nie bardzo jest co analizować... albo kierowniczki stoją dęba, bo duty cycle wysterowane na maxa, a ciśnienie szybuje do oporu, albo nie masz podłączonych przewodów ciśnieniowych wcale. Procedura standardowa - sprawdzić sztangę, sprawdzić gruchę (mozna np. kompresorem z niskim ciśnieniem dmuchnąć w przewód dochodzący do sztangi i sprawdzić czy się poruszy), a później rozbieramy muszlę gorącą i czyścimy... Edytowane 26 Lutego 2010 przez marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmat Zgłoś #27 Napisano 26 Lutego 2010 Dzięki za info. Zweryfikuje zatem swe zacięcie w weekend i spróbuje nadążyć za twoimi wskazówkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafir Zgłoś #28 Napisano 18 Lipca 2010 Witam! Wracając do tematu - wymiana wężyków nie pomogła. Postanowiłem trzymać się swojej teorii i wymieniłem MAP Sensor (czujnik ciśnienia doładowania), skasowałem błędy i SUKCESS !! Auto wróciło do normy. Witam u mnie takie same objawy co u Vipka7 wymiana map sensora nie pomogła,wężyki wszystkie ok,zawór recyrkulacji wymieniony,turbo wyczyszczone i nadal to samo po rozgrzaniu spadek mocy i na 4 ok 3000 obr notlauf ma ktoś jakiś pomysł co jeczcze może być??proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #29 Napisano 19 Lipca 2010 Rafir, pokaż logi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafir Zgłoś #30 Napisano 20 Lipca 2010 (edytowane) w czwartek jadę jeszcze do magika pod kts go podpiąć zobaczymy co nowego pokaże od razu porobię świeże logi i wam wrzucę bo mi już ręce opadają , a i jeszce zauważyłem ze jak jest zimny ciągnie jak diabli natomiast gdy osiągnie temp 90 stopni czuć spadek znaczny spadek mocy Witam i już wróciłem od niby mądrego pana który po podpięciu ktsa stwierdził że wszystko jest ok, dwa razy przy testach wpadł notlauf błąd stały przeładowanie ,tak jak pisałem turbo czyszczone powymieniane zawory przepływki itp stwierdził że trzeba wyregulować sztangę ,bo nie widzi innego problemu,na zapytanie czemu zaczął nagle więcej palić stwierdził że przez to bo silnik wchodzi w notllauf i ma stały błąd.Wiec do was zapytanie czy może dziać się tak jak on mówi z tym spalaniem,czy znowu trafiłem na wariata ktory tylko chce zarobić. A propo właśnie czekam na kabelek sam zrobie logi chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat Pozdrawiam Edytowane 22 Lipca 2010 przez Rafir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MarcosAVF Zgłoś #31 Napisano 23 Sierpnia 2010 (edytowane) A ja całkiem z innej beczki, bo nie mam doswiadczenia w logach, nie mam sprzetu ani nic takiego. Przetrzepałem troche forum i net, widac dużo o spadku mocy itp, ale nie widze przypadku jak u mnie(nie do konca u mnie, no ale..) Pali bezpiecznik(15a) który jest pod komputerem, nie wiem czy on tam powinien wogóle być(przekładka, wiec nie wiadomo). Pali w różnych okolicznosciach: Odpalenie auta z nacisnietym hamulcem i sprzegłem, Ruszenie z pedałem w podłodze; opony tracą przyczepnosc, bezpiecznik pada, auto nie jedzie, Mocne depnięcie na hamulec, bezpiecznik pada, I oczywiście nikt nie będzie wiedział co się stało. Wynika tak, że może to mieć związek z ESP i ABS. Nie wyskakuje żaden komunikat o trybie awaryjnym a turbina gwizda 'w powietrze'. Słychać ją ale jej nie czuć. Ostatnio widziane błędy to motorstrog werkstatt(niesprawnosc silnika, warsztat) i abgas werkstatt(układ wydechowy warsztat). Ktoś gdzieś powiedział że wina leży po stronie zerowników, czyli po prostu nie przykręcone kable od masy. Możliwe że tylko to jest problemem, no ale czy ktos miał tutaj podobny przypadek? EDIT: teraz wyszukałem że palony bezpiecznik to -Bezpiecznik urządzenia sterującego silnikiem 15A. Edytowane 23 Sierpnia 2010 przez MarcosAVF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nyx Zgłoś #32 Napisano 30 Listopada 2010 Witam Wszystkich podepnę się pod temat z turbiną aby nowego nie zakładać. Mam pytanie: dzisiaj pierwszy raz zdarzyła mi się dziwna sytuacja ze spadkiem mocy. To co kolega na początki pisał przy pewnej prędkości samochód w zasadzie przestał przyspieszać (wyłączona turbina?) bez żadnych komunikatów na desce rozdzielczej. Dopiero po zatrzymaniu się i wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko działa dobrze. Vagiem sprawdziłem sobie błędy i wyszło: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 KE Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4898 Coding: 00005 Shop #: WSC 05314 WVWZZZ3BZ5E081980 VWZ7Z0D0695044 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - Readiness: N/A A moje pytanie jest takie czy to zdarzenie może być jednorazowe, czy coś jest już uszkodzone? dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chopok Zgłoś #33 Napisano 30 Listopada 2010 Raczej sytuacja będzie się powtarzała - jeśli chodzi o uszkodzenie to musisz zrobić logi, wtedy można coś powiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nyx Zgłoś #34 Napisano 1 Grudnia 2010 A inne pytanie. Można samochodem normalnie jeździć? Czy dalsze użytkowanie może spowodować jakieś konsekwencje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chopok Zgłoś #35 Napisano 2 Grudnia 2010 Poza tym, że auto co jakiś czas będzie łapało awaryjny to nic szczególnego stać się nie powinno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markom13 Zgłoś #36 Napisano 9 Lutego 2011 Witam kolegów. Temat Notlaufu widze obszerny zawsze i wszedzie. Ja mam pytanie do Rafira.Czy poradziłes sobie z problemem ? Ma dokładnie te same objawy co u Ciebie. Jak autko zimne ,chula pieknie,jak tylko dojdzie koło 90 stopni - brak mocy. Zaczałem od N75,nowy ,nowiutenki z serwisu.Nowy MAP sensor,nowy EGR (popękane membrany były),turbawka wyczyszczona,chodzi jak malina,wyczyszczone przewody ,kolektor dolotowy i dalej to samo. Rozkładam ręce a moje konto juz sie sporo uszczupliło. A wiec ? Wiem ,ze powiecie "logi" .Mam problem z dostepem do kabelka.Wiem tylko ,ze ciagle pojawia mi sie ten cudny bład 17965.Błagam pomóżcie.... Aha,moje autko to B5 TDI AVF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #37 Napisano 9 Lutego 2011 Witam kolegów. Temat Notlaufu widze obszerny zawsze i wszedzie. Ja mam pytanie do Rafira.Czy poradziłes sobie z problemem ? Ma dokładnie te same objawy co u Ciebie. Jak autko zimne ,chula pieknie,jak tylko dojdzie koło 90 stopni - brak mocy. Zaczałem od N75,nowy ,nowiutenki z serwisu.Nowy MAP sensor,nowy EGR (popękane membrany były),turbawka wyczyszczona,chodzi jak malina,wyczyszczone przewody ,kolektor dolotowy i dalej to samo. Rozkładam ręce a moje konto juz sie sporo uszczupliło. A wiec ? Wiem ,ze powiecie "logi" .Mam problem z dostepem do kabelka.Wiem tylko ,ze ciagle pojawia mi sie ten cudny bład 17965.Błagam pomóżcie....Aha,moje autko to B5 TDI AVF. a przepływkę i dolot pod kątem lewego powietrza sprawdzałeś i oczywiście podciśnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chopok Zgłoś #38 Napisano 9 Lutego 2011 Zaczałem od N75,nowy ,nowiutenki z serwisu.Nowy MAP sensor,nowy EGR (popękane membrany były),turbawka wyczyszczona,chodzi jak malina,wyczyszczone przewody ,kolektor dolotowy i dalej to samo. Wiem ,ze powiecie "logi" Było zacząć od kupna kabelka - na pewno wyszło by o wiele taniej. Oczywiście czekamy na logi - najlepiej w momencie kiedy występuje problem z brakiem mocy. Czy są jakieś błędy w pamięci ECU? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markom13 Zgłoś #39 Napisano 9 Lutego 2011 a przepływkę i dolot pod kątem lewego powietrza sprawdzałeś i oczywiście podciśnienie Dzisiaj własnie kupiłem zegar,aby zmierzyc podcisnienie.Wiecie moze jakie powinno byc ? Do Chopoka- błąd w ECU jest cały czas - 17965. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chopok Zgłoś #40 Napisano 9 Lutego 2011 Do Chopoka- błąd w ECU jest cały czas - 17965. to nie jest pełny opis błędu no i oczywiście logi bo ciężko coś powiedzieć "po omacku" ---------- Post added at 21:19 ---------- Previous post was at 19:39 ---------- Dzisiaj własnie kupiłem zegar,aby zmierzyc podcisnienie.Wiecie moze jakie powinno byc ? do gruchy 0,85 bara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach