Gość Grinch Zgłoś #641 Napisano 23 Sierpnia 2010 ... Potrzebuje VAG który będzie diagnozował: vw passat b5 FL AVF 2004 Audi A4 B6 AWX i AVF Golf IV 1.9 TDI Vw Passat 1998 AFN ... Musi być na USB i działać pod Vistą No i oczywiście być normalną wersją a nie jakąś demo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillotop Zgłoś #642 Napisano 26 Sierpnia 2010 Witam, Jak VAG COM 311.2 z interfacem VAG COM KKL od Viakena i przy zastosowania przedluzacza 10m sobie radzi? Czy ma to znaczacy wplyw na komunikacje? Prosze Wasze doświadczenia w tej dziedzinie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #643 Napisano 26 Sierpnia 2010 Kwestia samego sprzętu (lapka), 10m to dużo jak na tego typu komunikację, dlaczego? zanika sygnał, zanika też napięcie...USB uzywa +5V i 500mA, i po 20 metrach z tych 5V i 500mA zostaną okruszki:D szczególnie tym bardziej, im bardziej kabelki są dłuższe i cieńsze a przedłużacz aktywny to po prostu dodatkowy zasilacz na kablu: wzmacnia sygnał, oraz daje zasilanie urzadzeniom końcowym, zasilanie wtedy odbywa się z niego a nie z płyty głównej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillotop Zgłoś #644 Napisano 26 Sierpnia 2010 Dzieki sipowitz za szybka reakcje, niemniej pytanie dotyczy COMa. Jak sie ma to w tej sytuacji? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #645 Napisano 26 Sierpnia 2010 W przypadku COM (RS232) jest o wiele łatwiej, nawet 30m nie jest przeszkodą dla tego standardu przesyłania danych. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillotop Zgłoś #646 Napisano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Dziękuje, zatem ze spokojem zakupie sobie przedluzacz. Jeszcze secundo: Interfejs VAG K+CAN Commander 1.4 FULL czy Interfejs VAGTachoUSB 3.01 (oba od Viakena)do zczytywania immo i odczytu/zapisu EEPROMu (nie tylko immo). Chodzi o szerokie zastosowanie i możliwie małe wadliwe działanie (typu przekłamania w odczycie czy zapisie, czy zrywanie samego polaczenia). Widać, że Commander jest nowoczesniejszy i wydaje sie byc bardziej uniwersalny (wynika z opis produktow) natomiast dziwi mnie w takiej sytuacji korzystniejsza cena. Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez kamillotop Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #647 Napisano 26 Sierpnia 2010 Commander 1.4: - wady: brew pozorom jest bardziej problematyczny, niestablina praca, kilka(naście) razy czasami potrzebuje, aby się połączyć. Trzeba mieć również sprawdzony soft, gdyż nie będzie działać prawidłowo. - zalety: pozwala odczytywać fragmenty lub całość pamięci licznika lub sterownika silnika, pracuje po magistrali CAN (jednakże rzadko się to przydaje), pozwala odczytać PIN, pozwala na korektę licznika i wskazań w sterowniku silnika, VAG Tacho 2.5 (2.5 to ostatnia wersja, 3.01 to zwykły fake wersji 2.5): - wady: pracuje tylko po K-line, obsługuje tylko liczniki, nie pozwala na "zajrzenie" do sterownika silnika - zalety: korekta samego licznika, zapis/odczyt epromu licznika, stabilna praca, łączy się zawsze i bez problemu ze znanym mu licznikiem, kodowanie kluczy, odczyt błędów sterownika silnika (wersja podstawowa). To takie zestawienie zrobione "na kolanie". Generalnie warto mieć oba sprzęty, zawsze których gdzieś się przyda bardziej niż inny. Musisz sam zdecydować do czego będzie Ci potrzebny i podjąć odpowiednią decyzję. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillotop Zgłoś #648 Napisano 27 Sierpnia 2010 Jeszcze raz dziekuje, prawdziwie rzeczowe porownanie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #649 Napisano 27 Sierpnia 2010 Panowie- zauważyłem że w Astrze II też jest obdII. czy może ktoś się bawił i wie jaki soft sobie załatwić aby coś tam zczytać ??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #650 Napisano 29 Sierpnia 2010 czy vcds można użyć zamiast vag tacho w 1z Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #651 Napisano 29 Sierpnia 2010 czy vcds można użyć zamiast vag tacho w 1z Jeśli w celu korekty przebiegu i/lub odczytu PINu, zdecydowanie nie. Generalnie są to dwa różne sprzęty. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #652 Napisano 29 Sierpnia 2010 dzięki bo chcę kupić kabel który umożliwi mi korektę przebiegu ale też myślałem o kupnie klona vcds-a ze względu na to że będę musiał kiedyś zmienić -kupić nowsze auto a na co mi kupować wszystkie kabelki jeśli mógłbym mieć jeden ale jeśli nie nadaje się do starych aut to sobie narazie odpuszczę i rozejrzę się za vag tacho Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #653 Napisano 29 Sierpnia 2010 kabel do podstawowej diagnostyki mam wczytując sie w forum pewnie coś źle zrozumiałem bo vcdsem mogę sprawdzić przebieg w nowym aucie ale nieskoryguję go? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #654 Napisano 29 Sierpnia 2010 vcdsem mogę sprawdzić przebieg w nowym aucie ale nieskoryguję go? Dokładnie tak. Poza tym VAG Tacho obsługuje tylko licznik a VCDS sprawdza/wylicza przebieg ze sterownika silnika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #655 Napisano 29 Sierpnia 2010 to już tylko z ciekawości pociągnę dalej, czym dokonuje się korekty w nowych autach? dzięki za poprzednie wyjaśnienia i wyrozumiałość he he Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #656 Napisano 29 Sierpnia 2010 czym dokonuje się korekty w nowych autach? Zwykle Commanderem 3.0 (ale nie fake, jakie krążą po sieci), tylko wersją droższą i tutaj mniej więcej do rocznika 2006, gdyż od maja 2007 w B6 niestety trzeba szafę już na stół. Prawdopodobnie wersja Commandera 8.3 robi takie rzeczy. Jak coś cennik masz TUTAJ. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubi87 Zgłoś #657 Napisano 29 Sierpnia 2010 Interesuje mnie pełna diagnostyka auta programem VCDS, oraz program Vag Tacho. VCDSa wiem gdzie kupić ale Vag Tacho??? Interesuje mnie tylko oryginalna wersja. Albo jakaś alternatywa dla Vag Tacho ??? Pomóżcie albo dajcie znać na gg, będę wdzięczny. POZDRO gg:11078149 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #658 Napisano 29 Sierpnia 2010 gdzie kupić ale Vag Tacho??? Interesuje mnie tylko oryginalna wersja. Chociażby TUTAJ. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubi87 Zgłoś #659 Napisano 29 Sierpnia 2010 A jest jakaś dystrybucja w Polsce? Bo te co na allegro sprzedają to nie wiem trzeba dużo się bawić z szukaniem softu potem coś działa albo nie. Potrzebuje do warsztatu do liczników dobrego programu albo alternatywę Vag Tacho. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #660 Napisano 29 Sierpnia 2010 A jest jakaś dystrybucja w Polsce? Jak zapewne widziałeś, nie ma. W warsztacie chcesz korygować przebiegi? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach