Skocz do zawartości
vwiater

Interfejs OBDII jaki wybrac

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grinch

... Potrzebuje VAG który będzie diagnozował:

 

vw passat b5 FL AVF 2004

Audi A4 B6 AWX i AVF

Golf IV 1.9 TDI

Vw Passat 1998 AFN

 

... Musi być na USB i działać pod Vistą :bleble

No i oczywiście być normalną wersją a nie jakąś demo :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak VAG COM 311.2 z interfacem VAG COM KKL od Viakena i przy zastosowania przedluzacza 10m sobie radzi?

Czy ma to znaczacy wplyw na komunikacje?

Prosze Wasze doświadczenia w tej dziedzinie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestia samego sprzętu (lapka), 10m to dużo jak na tego typu komunikację, dlaczego?

zanika sygnał, zanika też napięcie...

USB uzywa +5V i 500mA, i po 20 metrach z tych 5V i 500mA zostaną okruszki:D

 

szczególnie tym bardziej, im bardziej kabelki są dłuższe i cieńsze

 

a przedłużacz aktywny to po prostu dodatkowy zasilacz na kablu: wzmacnia sygnał, oraz daje zasilanie urzadzeniom końcowym, zasilanie wtedy odbywa się z niego a nie z płyty głównej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki sipowitz za szybka reakcje, niemniej pytanie dotyczy COMa. Jak sie ma to w tej sytuacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku COM (RS232) jest o wiele łatwiej, nawet 30m nie jest przeszkodą dla tego standardu przesyłania danych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, zatem ze spokojem zakupie sobie przedluzacz.

 

Jeszcze secundo:

Interfejs VAG K+CAN Commander 1.4 FULL czy Interfejs VAGTachoUSB 3.01 (oba od Viakena)do zczytywania immo i odczytu/zapisu EEPROMu (nie tylko immo).

Chodzi o szerokie zastosowanie i możliwie małe wadliwe działanie (typu przekłamania w odczycie czy zapisie, czy zrywanie samego polaczenia).

Widać, że Commander jest nowoczesniejszy i wydaje sie byc bardziej uniwersalny (wynika z opis produktow) natomiast dziwi mnie w takiej sytuacji korzystniejsza cena.

Edytowane przez kamillotop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Commander 1.4:

- wady:

brew pozorom jest bardziej problematyczny, niestablina praca, kilka(naście) razy czasami potrzebuje, aby się połączyć. Trzeba mieć również sprawdzony soft, gdyż nie będzie działać prawidłowo.

- zalety:

pozwala odczytywać fragmenty lub całość pamięci licznika lub sterownika silnika, pracuje po magistrali CAN (jednakże rzadko się to przydaje), pozwala odczytać PIN, pozwala na korektę licznika i wskazań w sterowniku silnika,

 

VAG Tacho 2.5 (2.5 to ostatnia wersja, 3.01 to zwykły fake wersji 2.5):

- wady:

pracuje tylko po K-line, obsługuje tylko liczniki, nie pozwala na "zajrzenie" do sterownika silnika

- zalety:

korekta samego licznika, zapis/odczyt epromu licznika, stabilna praca, łączy się zawsze i bez problemu ze znanym mu licznikiem, kodowanie kluczy, odczyt błędów sterownika silnika (wersja podstawowa).

 

To takie zestawienie zrobione "na kolanie". Generalnie warto mieć oba sprzęty, zawsze których gdzieś się przyda bardziej niż inny.

Musisz sam zdecydować do czego będzie Ci potrzebny i podjąć odpowiednią decyzję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziekuje, prawdziwie rzeczowe porownanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie- zauważyłem że w Astrze II też jest obdII. czy może ktoś się bawił i wie jaki soft sobie załatwić aby coś tam zczytać ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy vcds można użyć zamiast vag tacho w 1z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy vcds można użyć zamiast vag tacho w 1z

Jeśli w celu korekty przebiegu i/lub odczytu PINu, zdecydowanie nie. Generalnie są to dwa różne sprzęty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki bo chcę kupić kabel który umożliwi mi korektę przebiegu ale też myślałem o kupnie klona vcds-a ze względu na to że będę musiał kiedyś zmienić -kupić nowsze auto a na co mi kupować wszystkie kabelki jeśli mógłbym mieć jeden ale jeśli nie nadaje się do starych aut to sobie narazie odpuszczę i rozejrzę się za vag tacho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kabel do podstawowej diagnostyki mam

 

wczytując sie w forum pewnie coś źle zrozumiałem bo vcdsem mogę sprawdzić przebieg w nowym aucie ale nieskoryguję go?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vcdsem mogę sprawdzić przebieg w nowym aucie ale nieskoryguję go?

Dokładnie tak. Poza tym VAG Tacho obsługuje tylko licznik a VCDS sprawdza/wylicza przebieg ze sterownika silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to już tylko z ciekawości pociągnę dalej, czym dokonuje się korekty w nowych autach?

 

dzięki za poprzednie wyjaśnienia i wyrozumiałość he he

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym dokonuje się korekty w nowych autach?

Zwykle Commanderem 3.0 (ale nie fake, jakie krążą po sieci), tylko wersją droższą i tutaj mniej więcej do rocznika 2006, gdyż od maja 2007 w B6 niestety trzeba szafę już na stół. Prawdopodobnie wersja Commandera 8.3 robi takie rzeczy. Jak coś cennik masz TUTAJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie pełna diagnostyka auta programem VCDS, oraz program Vag Tacho. VCDSa wiem gdzie kupić ale Vag Tacho??? Interesuje mnie tylko oryginalna wersja. Albo jakaś alternatywa dla Vag Tacho ??? Pomóżcie albo dajcie znać na gg, będę wdzięczny. POZDRO

gg:11078149

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie kupić ale Vag Tacho??? Interesuje mnie tylko oryginalna wersja.

Chociażby TUTAJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A jest jakaś dystrybucja w Polsce? Bo te co na allegro sprzedają to nie wiem trzeba dużo się bawić z szukaniem softu potem coś działa albo nie. Potrzebuje do warsztatu do liczników dobrego programu albo alternatywę Vag Tacho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jest jakaś dystrybucja w Polsce?

Jak zapewne widziałeś, nie ma. W warsztacie chcesz korygować przebiegi? :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności