Skocz do zawartości
vwiater

Interfejs OBDII jaki wybrac

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego niestety masz Vaga KKL a Turan jest na CAN. Zmiana programu nie pomoże bo kabelek nie jest przystosowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się żeby nie zaczynać nowego wątku,

Chciałem wymienić fejsik (Vag KKL 409 USB), kiedyś kupiłem u kolegi z forum...na nowy coby poszedł na lepszym oprogramowaniu (może HEXA). Co mi polecacie w rozsądnej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale obecnie nic nie sprzedaje owych kabelków.

Nieprawda... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli nieprawda to prosze podaj gdzie można i za ile :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są już dostępne wersje 908 i w lepszych pieniążkach... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od razu mówię że przeczytałem od deski do deski :)

Prosiłbym tylko żeby ktoś mnie poprawił jeśli źle rozumiem:

 

1) Kabel za 50 pln: (KKL):

spokojnie wystarcza do aut do 2004, zczytywanie błędów i kasowanie ich. Ale nie da rady zaprogramować immo i programować modułu komfortu itp.

 

2) Kebelek droższy: np: http://www.telwis.pl/product_info.php/cPath/21_30/products_id/60

 

zastosowanie to samo (do 2004) ale potrafi więcej jeśli chodzi i programowanie kluczyków i inne adaptacje.

 

3) HEX-Can-usb - potrafi to co nr 2 ale auta do 2007 roku.

 

Z tego co wyczytałem najlepszy fejs na ten moment to VCDS 908?

I obsługuje on WSZYSTKIE auta do 2010 roku? Czyli jest to all-in-one?

 

I jak to jest z awaryjnością tych klonów? (klon = chinol?) Rzeczywiście tak łatwo to popsuć? (mając jednak troche pojęcie o IT).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1) Kabel za 50 pln: (KKL):

spokojnie wystarcza do aut do 2004, zczytywanie błędów i kasowanie ich. Ale nie da rady zaprogramować immo i programować modułu komfortu itp.

Tak.

2) Kebelek droższy: np: http://www.telwis.pl/product_info.ph...products_id/60

 

zastosowanie to samo (do 2004) ale potrafi więcej jeśli chodzi i programowanie kluczyków i inne adaptacje.

Nie, to tylko polska droższa wersja KKL, to wszystko.

3) HEX-Can-usb - potrafi to co nr 2 ale auta do 2007 roku.

No tak mniej więcej. W przypadku wersji 704 nie radzi sobie z nawigacjami typu RNS300 i RNS510, po prostu nie łączy się z nimi i miewa kłopoty z długim kodowaniem, ale nie w każdym przypadku. 805 już radzi sobie z w/w problemami bez najmiejszego kłopotu. W przypadku 908 dochodzi najważniejsza i cekawa funkcjonalność, czyli odczyt przebiegu za wyjątkiem EDC15 również EDC16 (czyli 2.0 TDI i pokrewne). Reszta zmian jest tutaj:

http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=20

Z tego co wyczytałem najlepszy fejs na ten moment to VCDS 908?

I obsługuje on WSZYSTKIE auta do 2010 roku? Czyli jest to all-in-one?

 

I jak to jest z awaryjnością tych klonów? (klon = chinol?) Rzeczywiście tak łatwo to popsuć? (mając jednak troche pojęcie o IT).

Tak, 908 to jest najlepsze co można nabyć. Działa z wszystkimi autami do 2010 roku, wszystko koduje, nie ma problemów z niczym. Co do kloników, po prostu są wrażliwsze, znaczy bardzo nie lubią aktualizacji, ale przy pomocy kilku prostych sztuczek może posłużyć długo i bezawaryjnie. Poza tym nowa wersja instalatora do 908 zrobiona przez ping-pongów jest naprawdę fajna, część zabezpieczeń ma już zaimplementowanych, a nie jak w przypadku wcześniejszych 704, 805, gdzie pracowało to na ori instalatorach, a te jak wiadomo "ssały co widziały"... :) choć i z nimi przy odrobinie inteligencji usera z niewielkim pojęciu o IT, można było długo i bezawaryjnie pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A o co konkretnie chodzi z tymi aktualizacjami? ;) Są to takie których można po prostu nie robić i wszystko jest ok?

Co one tak na prawde aktualizują? Kabel z np 704.1 do 802?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a te jak wiadomo "ssały co widziały"...
Dobry tekst.

Sory za OT, ale nie mogłem się powstrzymać. :rotfl:

Jeśli chodzi o kabelki pod VCDS 7XX 8XX i wyżej, nie jest to dla przeciętnego amatora, bo jest dość niebezpieczny w rękach laika, a średnio zaawansowany użytkownik wie jak się ustrzec uwalenia takiego klona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A o co konkretnie chodzi z tymi aktualizacjami?

Każdy fejs ma coś w rodzaju numeru serwyjnego, kloniki mają tą cechę, że mają "uniwersalny", który jest na czarnej liście, dedykowany VAG-COM lub VCDS nie "reaguje" na ten, ale każdy inny upadte uwrażliwia soft na "uniwersalnego seriala" i zrobi mały "reprogram" procka, przez to jest kaputt, ale tylko programowo.

Są to takie których można po prostu nie robić i wszystko jest ok?

Tak, dokładnie, ale czasami update'y lecą podstępnie, ale i na to jest prosty sposób.

Co one tak na prawde aktualizują? Kabel z np 704.1 do 802?

Są dwa rodzaje aktualizacji, "relase" i "poprawki". Relase, update wersji softu + kabla, ta druga chyba nie wymaga komentarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orientuje sie ktos czy mozna kabelek vag podlaczyc pod pda(np dell axim?) czy lepiej juz kupic z wlasnym wyswietlaczem vag-a ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
orientuje sie ktos czy mozna kabelek vag podlaczyc pod pda(np dell axim?)

Z moich informacji wynika, że istnieje okrojona wersja VAG-COMa 311.2 zaimplemetrowana na PDA + odpowiednia przejściówka. Funkcjonalność podstawowa.

czy lepiej juz kupic z wlasnym wyswietlaczem vag-a ??

Chodzi Ci o tester diagnostyczny, tak? Takie urządzenia służą jedynie do odczytu błędów, kasowania i tyle, wszelkie adaptacje, kodowania nie wchodzą w rachubę. Najprościej i najporęczniej będzie użyć KKLa lub HEXa z malutkim 9' netbookiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o coś w tym stylu:

http://www.allegro.pl/item892511647_komputer_diagnostyczny_vag_5053_vw_audi_polski.html

 

mam sporo problemów i chętnie bym sobie kupił takie cos zeby zobaczyć co w trawie piszczy (przydało by się również później),chciałbym rownież sprawdzić swój oryginalny przebieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest zwykły skaner, czyli urządzenie o którym pisałem wcześniej, podstępnie nazwany VAG 5053, tak aby kojarzyło się z VASem, ale generalnie z tym urządzeniem nie ma praktycznie nic wspólnego. :(

chciałbym rownież sprawdzić swój oryginalny przebieg.

Tym skanerem na pewno tego nie zrobisz, pozostaje Ci VAG-COM w wersji 704 lub VCDSy od wersji 805 wzwyż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodziło mi o coś w tym stylu:

http://www.allegro.pl/item892511647_komputer_diagnostyczny_vag_5053_vw_audi_polski.html

 

mam sporo problemów i chętnie bym sobie kupił takie cos zeby zobaczyć co w trawie piszczy (przydało by się również później),chciałbym rownież sprawdzić swój oryginalny przebieg.

Czytałeś poprzedni post Sipowitza?"Takie urządzenia służą jedynie do odczytu błędów, kasowania i tyle, wszelkie adaptacje, kodowania nie wchodzą w rachubę. Najprościej i najporęczniej będzie użyć KKLa lub HEXa z malutkim 9' netbookiem."Przebiegu na pewno tym nie sprawdzisz minimum Hex.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytałem wyraźnie ,ale nie byłem pewny dlatego podałem przykład. Musiałbym to sprawdzić i szukam czegoś co sprosta moim wymaganiom. Problem z kablem taki, ze bateria w laptopie nie trzyma mi-wiec albo kupno bateri(ok 400zł) albo nowy laptop(np mini laptop). Rozumiem, ze kabel do laptopa podłącza się pod usb a nie czasami rs232 (bo tego chyba juz nie ma w nowych lapkach).

 

Mam pomysł: kupię długi przedłużacz lub przetwornicę i podłącze lapka w aucie wiec spokojnie sobie kablem sprawdzę wszystko tak więc pozostanie tylko wybór kabla odpowiedniego do mego paska.

Dzięki za pomoc.

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem z kablem taki, ze bateria w laptopie nie trzyma mi-wiec albo kupno bateri(ok 400zł) albo nowy laptop(np mini laptop).

Jest prostsze rozwiązanie, zasilacz samochodowy, dobierasz wtyk, ustawiasz napięcie wg ori łądowarki i gotowe

 

zasilaczsamochodowy.jpg

 

Rozumiem, ze kabel do laptopa podłącza się pod usb a nie czasami rs232 (bo tego chyba juz nie ma w nowych lapkach).

Wszystkie współczesne są na USB, ale jeśli masz życzenie ori możesz kupić w wersji COM, czyli zwie się to wtedy HEX-COM+CAN. Kloniki tylko w wersji USB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czytałem wyraźnie ,ale nie byłem pewny dlatego podałem przykład. Musiałbym to sprawdzić i szukam czegoś co sprosta moim wymaganiom. Problem z kablem taki, ze bateria w laptopie nie trzyma mi-wiec albo kupno bateri(ok 400zł) albo nowy laptop(np mini laptop). Rozumiem, ze kabel do laptopa podłącza się pod usb a nie czasami rs232 (bo tego chyba juz nie ma w nowych lapkach).

 

Mam pomysł: kupię długi przedłużacz i podłącze lapka w aucie wiec spokojnie sobie kablem sprawdzę wszystko tak więc pozostanie tylko wybór kabla odpowiedniego do mego paska.

Dzięki za pomoc.

Ewentualnie za około 50PLN można kupić samochodowy zasilacz do lapka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ewentualnie za około 50PLN można kupić samochodowy zasilacz do lapka

Widziałem nawet w opcji z listem ekonomicznym za niewiele ponad 30 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możecie koledzy tak na szybko polecić dobry sprawdzony kabelek, żebym nie miał później problemów?

 

wezmę ten zasilacz chyba

http://www.allegro.pl/item894509797_uniwersalny_zasilacz_samochodowy_do_laptopa.html

 

Wielkie dzięki jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności