Skocz do zawartości
Gość djmlody12

Jak wymienić tuleje tylnej belki w passacie B4 kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Tuleje kosztują około 38zł tyle płaciłem za FEBI.

A ten wachacz też u mnie stuka taj jak u Ciebie ale jeszcze tego nie robiłam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafbud1986

Odnawiam temat czy moze ktoś z urzytkownikow forum potrafi wymienic te tuleje w belce i ma gdzie to zrobic Ja jestem z Warszawy i jakos niewierze w swoje umiejętnosci na tyle aby mlotkie naparzac w belke :) Jak by ktos by był w stanie mi pomuc to prosze o PW oczywiscie w kwestii finansowej sie dogadamy i jakas flaszeczka bedzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżam temat, czy mógłby ktoś wrzucić fotki jak są zamontowane tuleje tylnej belki, z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fotki nie mam, ale z tego co pamiętam, to tuleja tym "uchem" odstającym na zewnątrz, ma być zamontowana:

 

1. po stronie zewnętrznej uchem do tyłu

 

2. po stronie wewnętrznej uchem do przodu

 

Ucho mam na myśli to, co widzimy na tym zdjęciu po lewej stronie:

http://moto.allegro.pl/item837907994_tuleja_tylnej_belki_zawieszenia_passat_b3_b4_febi.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a czy to normalne, że mechanicy w moim mieście za wymianę tych tulei wołają średnio 180-200zł plus nowe tuleje ?? bo ta cena mnie przeraża ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest zla cena,facet ktory sie za to bierze musi sie liczyc z tym ze nie obejdzie sie bez wyjecia belki,choc z reguly da sie zrobic bez tej niezbyt przyjemnej czynnosci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, bo mechanik u którego byłem pokazał mi fotkę z ETKI i tam jest narysowane do dołu, i twierdzi że tak ma być, a w książce jest napisane tak jak piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe weim jak to jest ale meni toż to czeka ojciec wymieniał z meisiac temu w swoim kombi B3 wyja belke i elegancko wszystko pasowało mu nie miał z tym problemow no trodszke młotkiem puknol i byłook założylismy ismiga jak ta lala:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NIe weim jak to jest ale meni toż to czeka ojciec wymieniał z meisiac temu w swoim kombi B3 wyja belke i elegancko wszystko pasowało mu nie miał z tym problemow no trodszke młotkiem puknol i byłook założylismy ismiga jak ta lala:)

A u mnie w B4 po wymianie tych tulei wali jakbym jechał teraz bez opon, na samych felgach :-/ jest gorzej niż przed wymianą, tuleje FEBI czekam na fotkę, lub jakiś rysunek, widok z boku, jaki kąt tego mimośrodu w stosunku do wahacza belki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz zaraz podeśle ci chwila momet.

 

---------- Post added at 18:08 ---------- Previous post was at 17:59 ----------

 

kurcze nie da rady ale wim ze jest ksiazka zeskanowana i w necie wpisz sam naprawiam passat b3 i tam wyskoczy bodajże ze strony http://www.chomikuj i znajdziesz na pewno z tego co pamietam na teraz to kat miedzy nadwoziem a belka powinein tworzyc kat 13, 30 stopnia ale jak samochod jest na kołach bez obciazenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wewnętrzne do przodu zewnętrzne do tyłu.

A dokładna instrukcja http://volkswagen.msk.ru/suspension/b4/b4_rear_susp.pdf

<adres trzeba sobie skopiować i wkleić do przeglądarki bo serwer nie lubi przekierowań >

rear_susp.jpg

Edytowane przez rochserv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wewnętrzne do przodu zewnętrzne do tyłu.

A dokładna instrukcja http://volkswagen.msk.ru/suspension/b4/b4_rear_susp.pdf

<adres trzeba sobie skopiować i wkleić do przeglądarki bo serwer nie lubi przekierowań >

 

 

dzięki, tylko czy one są idealnie równolegle do belki, bo jak zamontują nowe tuleje, to już po postawieniu z podnośnika nic nie zrobią, a chce przypilnować by teraz założyli je dobrze. te co już zamontowali są w ten sposób założone, tzn wew do przodu, zewn. do tyłu, tylko jeszcze kąt został, pod jakim powinny być zamontowane.

Przydałby się rysunek belki wraz z tulejami, rzut z boku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katy zamontowania samych tulei w stosunku do belki nie są takie istotne , te uszy są tak ustawione żeby nie waliło o nadwozie . Natomiast w manualu piszą ze 13,5 +/-1 stopnia płaszczyzna mocowania ucha do nadwozia w stosunku do osi belki.

Ja skręcam śruby silent blockow dopiero po opuszczeniu na kola po to aby nie były wstępnie napięte i tyle . A skoro u ciebie coś tłucze po wymianie to albo bardzo źle zamontowane / nie dokręcone lub rozwalone podczas montażu. A belka była cala wyciągana ? Może to coś z mocowaniem amortyzatorów . Tu jest fotostory z wymiany ... mocowanie do nadwozia nie ruszane ,belka nie wyciągana. http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=12216

Edytowane przez rochserv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeli juz chcesz czegos pilnowac ,to przypilnuj aby sruby od tuleji dokrecili po postawieniu auta na kolach....jesli dokreca na podnosniku to dluga na nich nie polatasz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu widać conieco:

http://moto.allegro.pl/item855794380_belka_tylna_vw_passat_b3_91_rsedan.html#gallery

 

Tuleje trzeba zamontować tak, żeby te uszy szły poprostu równolegle do belki i tyle.

Ja tam kątów nie mierzyłem, a śmigam już półtora roku i nic nie tłucze, a tył w końcu jak przyklejony do drogi (nawet w koleinach).

Przed wymianą, nieraz nie mogłem sie na swoim pasie utrzymać :eek:

 

Na fotce też to widać:

 

1. ucho na zewnątrz belki do tyłu

2. ucho od wewnątrz belki do przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tu widać conieco:

http://moto.allegro.pl/item855794380_belka_tylna_vw_passat_b3_91_rsedan.html#gallery

 

Tuleje trzeba zamontować tak, żeby te uszy szły poprostu równolegle do belki i tyle.

Ja tam kątów nie mierzyłem, a śmigam już półtora roku i nic nie tłucze, a tył w końcu jak przyklejony do drogi (nawet w koleinach).

Przed wymianą, nieraz nie mogłem sie na swoim pasie utrzymać :eek:

 

Na fotce też to widać:

 

1. ucho na zewnątrz belki do tyłu

2. ucho od wewnątrz belki do przodu

Dzięki, więc tak, jak montowali miesiąc temu to: założyli dokładnie tak jak na fotce, równolegle do belki, dokręcali po postawieniu samochodu na kołach. Jakie masz tuleje, bo może te FEBI sa tak twarde że nic nie "amortyzują", poza tym właśnie się boję czy mi amorków nie załatwili, belka podczas wymiany tulei wisiała tylko na amorkach, nie była podparta wogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amorkom nic nie będzie. Tuleje na ukos też ciężko wbić, chyba że są wybite gniazda. W takim wypadku tuleja wchodzi bez oporu albo wręcz jest luźna w belce i będzie tłukła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jazda jak na felgach moze objawiać sie tym ze tuleje były zbyt długo nei wymieniane a co za tym idzie opony lekko scieło i kolejnym następstwem jest przy zdrowych tulejach tarcie opon w przeciwnym kierunku i daje odczucie jazdy jak na samych felgach:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed wymiana wogóle nie tłukło, po przeglądzie diagnosta stwierdził że są wybite więc wymieniłem na nowe, tylko pogorszyłem komfort jazdy :-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności