Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tytułem wstępu:

 

Passata mam od pół roku. Zakupiony od zaufanego człowieka. Użytkował go od kilku lat, regularnie serwisował w ASO na Połczyńskiej w Warszawie, do tego tankowanie tylko na firmowych stacjach. Grosza nie szczędził. Samochodem jeździł po Warszawie, kilka km do pracy. Raz na jakiś czas robił dłuższy wypad w Polskę, aby DPF oczyścić.

 

Rok produkcji 2006, silnik 2.0 BMR, 170 KM, aktualnie na liczniku 210.000 km. Od zakupu zrobiłem nim 15.000 km. Jakieś 5.000 km temu wyskoczyłem na autostradę, przejechałem może 10 km, zapaliła się kontrolka świec, spadła moc. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik. Zapalić już nie chciał. Laweta, zjazd do ASO, gdzie wymieniono w ramach dobrej woli VW (dziękuję Ci ASO !) wszystkie cztery pompo wtryski, problem znany i oklepany. Od momentu wymiany wszystko cacy.

 

Problem aktualny:

 

W piątek przed Świętami wymieniłem olej (sam kupiłem - Castrol Edge do TD, norma 507.00) z filtrem oraz filtr paliwa. Zrobiłem to w warsztacie "p. Henia". Po odessaniu starego oleju, weszło 4.3 litra nowego - trochę chyba dużo, ale mówiąc szczerze to na bagnecie trudno wiarygodnie odczytać poziom, bo jest to rozmazane po całości !!! Kto to zaprojektował, to nie wiem, bo w Golfie IV żony to jest elegancko widoczne.

Zrobiłem 10 km do domu i zostawiłem na weekend w garażu. W poniedziałek rano wyruszam do pracy, a mam 80 km w jedną stronę, z czego 60 km po autostradzie. Ledwie tylko wjechałem na autostradę, wyskoczył Check Engine. W przeciwieństwie do poprzedniej awarii nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy ani innych objawów oprócz kontrolki, niemniej zjechałem do domu pierwszym zjazdem.

 

Podłączam VAG-CANa PRO (dostałem od poprzedniego właściciela mojego Passata), czytam błędy silnika i mam:

 

SAE P0473 :A6 Czujnik cisnienia 1 spalin Zwarcie z potencjałem plus Zwarcie do plusa Lamp ON sporadyczny

 

Błąd wykasowany, człowiek się łudzi, że może jakieś chwilowe niedomaganie itp. Niestety, ale temat powraca. Po drugim wykasowaniu błędu zasięgnąłem języka u wujka Googla i tak trafiłem na ten wątek.

Zeszło się, ale przeczytałem w nocy wszystko od początku do końca w tej dyskusji. Tak BTW, to wywiązała się ciekawa dyskusja pomiędzy Kolegami: kmink i Szary nt. konieczności adaptacji G450. Mam VAG-CANa, myślę, że w tej sytuacji żal mimo wszystko nie zrobić adaptacji po wymianie G450, a chyba się tym sprzętem da to zrobić ? Jeśli się mylę, proszę o korektę.

 

Stwierdziłem, że zanim nabędę nowy G450, zrobię podstawowe sprawdzenie, zgodnie z opisem Kolegi kmink (dziękuję za zebranie tego w jednym poście, bardzo dobra robota Kolego!).

Interfejs podłączyłem dzisiaj rano na zimnym silniku, wyniki najciekawszych w temacie DPF komórek zamieszczam poniżej:

 

67.jpg

 

68.jpg

 

69.jpg

 

70.jpg

 

71.jpg

 

73.jpg

 

74.jpg

 

75.jpg

 

Po przeczytaniu całości tego wątku jestem przerażony wynikami, szczególnie masą popiołów (79.52), co kwalifikuje chyba DPF do wymiany (a raczej usunięcia). Mogę się mylić, bo prawie 600 postów to spora czytanka, ale gdzieś wcześniej ktoś napisał, że już 60 g zapełnienia powoduje w praktyce dyskwalifikację DPF.

 

W tej sytuacji mam dwa pytania:

 

1. Z oczywistych powodów, bo chyba się nie da tego naprawić za rozsądne pieniądze, nie zamierzam wymieniać DPFa na nowy ale pojadę gdzieś i go usunę. Czy w tej sytuacji warto dokładać te 200 PLN na nowy G450? Czym grozi jazda z wyskakującym błędem P0473 (j.w.) ?

Dodam, że nigdy nie pojawiły się u mnie objawy "choinki" na zegarach, spadku mocy, szarpania, jakiegoś katastroficznego dymienia itp.

 

2. Jako, że silnik BMR z 2006, to pewnie jest to trudniejszy sterownik do oszukania. Kogo polecacie z woj. mazowieckiego/łódzkiego, kto ma o tym naprawdę pojęcie ?

 

Z góry dziękuję za pomoc !

Edytowane przez frankie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kogo polecacie

 

Jedź do kmink-a do Poznania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy z takim problemem ("SAE P0473 :A6 Czujnik cisnienia 1 spalin Zwarcie z potencjałem plus Zwarcie do plusa Lamp ON sporadyczny" oraz blisko 80 jednostek popiołu w DPFie) mogę jeszcze trochę pojeździć ?

 

Raz, że do kmink-a mam 300 km w jedną stronę a dwa to muszę jeszcze ze dwa tygodnie się z tym przemęczyć, bo nie mam urlopu.

 

No i ponawiam pytanie, może głupie, czy jest w tej sytuacji sens wymieniać G450, skoro wywalę DPFa ? Pytam na zapas, co by nie uwalić do czasu ekstrakcji czegoś jeszcze innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kmink-a mam 300 km w jedną stronę

 

Ja z Łodzi miałem 250 ale warto było.W każdym bądź razie POLECAM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tylko dodać, że filtry cząstek stałych to nie tylko ceramika. To również metale, którymi jest nasycony. Metale mają za zadanie obniżyć temperaturę wypalania cząstek. Z mojego doświadczenia, jak również moich kolegów z branży po czyszczeniu chemicznym metale są wypłukiwane i filtry tracą swoje właściwości. Wynika to z silnych właściwości żrących środków chemicznych.

Druga kwestia dotyczy tanich zmieników. Ostatnio wykonywaliśmy usługę wyłączenia DPF w Mazdzie. Okazało się, że samochód miał zamontowany tani zmienik. Filtr był tylko ceramicznym wkładem bez jakichkolwiek metali. Czysty wkład. Stąd tak niska cena.

Ostatnia kwestia to już nie raz poruszany temat popiołu. Popiół jest produktem ubocznym podczas każdego wypalania i nie jest usuwalny z filtra. Jest tam magazynowany. Po każdym wypalaniu pojemność filtra się zmniejsza. Filtr jest tak skonstruowany, że tylko jego mechaniczne uszkodzenie pozwoli usunąć popiół z jego środka.

Jeżeli chcemy rozwiązać problem filtra to mamy dwa wyjścia dezaktywacja lub kupno nowego, oryginalnego filtra. Pozostałe rozwiązania możemy traktować jako pośrednie odsuwające problem w czasie.

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy po przepaleniu filtra, zagaszeniu wszystkich lampek bezpowrotnie, bądź usunięciu filtra ktoś obserwował podwyższanie się stanu oleju? Jeden z moich znajomych ma teorie o wadliwej głowicy i wyrabianiu się gniazd wtrysków (bądź coś podobnego) i mówi żeby od razu go sprzedać...

A mi się to autko tak podoba :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Również dołączam się do prośby.

 

W moim VCDS'ie jest taki przycisk "adaptacja". To od tego?

 

---------- Dodano o 16:06 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:40 ----------

 

Witam. Chcę opisać mój wątek z DPF-em. Zaświeciła mi się kontrolka od filtra. Pojechałem do ASO by podłączyć auto pod komputer i dokładnie zdiagnozować co się dzieje. Chłopaki stwierdzili że DPF trzeba wymienić bo jest zapchany i już samoregeneracja tu nic nie pomoże.Koszt tej operacji to ok. 7000PLN. Skasowali mnie na 200PLN.Ja zabrałem zabawki i do domu.Szukam alternatywy dla wymiany. Znalazłem w internecie fachowców co czyszczą filtry przy użyciu środków chemicznych. Umówiłem się na operację, przyjeżdżam do mechanika i opowiadam szczegóły. Na to mechanik że to może być zupełnie co innego. Podłączył auto pod kompa i odrazu po parametrach stwierdził że to czujnik ciśnienia,który mierzy ciśnienie przed i za DPF-em jest walnięty.Pajechaliśmy po takowy czujnik do ASO (170PLN). Wymiana trwała 10 minut koszt 200PLN. Jestem bardzo zadowolony z usługi tego pana. Widać że zna się na robocie. Zauważyłem nawet że klienci przyjeżdżają do niego z sąsiednich województw po 300 km.

Morał z tego taki że ASO to paproki że aż smuto.

 

A na kompie pokazał, ze to błąd czujnika? Czy facet po wartościach ciśnienia wiedział co i jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały ot, ale czy ktoś wie jak wypalić dpf tym sposobem ale w Audi A6 2.7tdi 2006?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można zresetować licznik popiołu np. po ręcznym czyszczeniu lub wymianie dpf.Robi się to w silniku > Coding II -> 30605 następnie wyłączyć zapłon na minutę.
Wpisujemy wartość 0?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szary, ...sterownik LICZY a nie mierzy jak mocno jest "zużyta" membrana, podczas adaptacji robiony jest pomiar ciśnienia, którego wynik jest traktowany jako początkowy dla nowego czujnika a resztą to już sprawa algorytmu,

 

Jedynie fizyczne uszkodzenie mebrany(np. przy ektremalnie zawalonym DPFie) a przez to niemozliwość wykonania pomiaru spowoduje pojawienie się infrmacji na desce rozdzielczej

 

co do specyfików...nie wiem, do tej pory żaden z moich klientów nie miał problemu z DPFem który można by było zrzucić na uszlachetniacz do paliwa ale na 100% Ci nie odpowiem.

 

Na pewno jesli układ paliwowy będzie czysty i sprawny to będzie to tylko z pożytkiem dla filtra.

CZy adaptacje powinno sie robic na wlaczonym zaplonie czy wlaczonym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytalem troche o tych filtrach ale nadal nie wiem co zrobic.

 

Mam B6 2.0 170km z 2006r, pokazuje mi ikone silnika i filtra czasteczek, probowalem dzis wypalic go predkosc 60km/h +- bieg 4, obroty 2tys i kontrolki nie znikly, czy prawidlowa procedura to obroty 2500-3000tys na jednym biegu np 3 stala predkosc i powłączane wszystko co pobiera prąd? I czy żeby wypalić spaliny musze mieć podłączony komp, czy da się bez? Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko kompem inaczej nie idzie jak swieca obydwie kontrolki, wypalanie trwalo u mnie prawie godz.(w serwisie VW)

170TKm to mozesz powoli zbierac kasę na nowy DPF albo wybebeszenie.

Edytowane przez Wojtasan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytanie wszystkich postow 2 razy, podlaczylem kompa do passata i heya w trase. Po osiagnieciu parametrow do wypalania wpisalem kod. Czekam, czekam i nic. Nie chce sie podniesc temp. przed turbo. cokolwiek bym nie robil temp. max. 380st. Pozniej zauwazylem w statusie regeneracji 000xx01 - regeneracja naturalna. No to gaz. Pojezdzilem tak ze 25 minut, pokopcilo za mna na bialo ale procenty stoja takie jak byly, nawet troche wzrosly z 63 na 65,7 powiedzmy.

Nie mam juz pomyslow. Czujnik r. cisnien zmieniany byl na nowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

kupiłem b53bg z silnikiem 1.9 131KM AVF i zauważyłem, że został założony filtr cząstek stałych (auto sprowadzone z włoch). Filtr marki remus, znajdujecsię zaraz za skrzynią biegów (podejrzewam, że zastępuje oryginalny katalizator, ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Do filtra nie ma żadnych wtyczek, a żadnego zbiorniczka na dodatkowy płyn też nie zauważyłem. Czy mogę usunąć ten filtr bez żadnych konsekwencji i zastąpić go seryjnym katalizatorem (lub czymś innym korzystniejszym)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem po tej operacji przebiegła pomyślnie, ale miałem też checka i on nie znikł skasowałem go teraz i zobacze czy wyskoczy ale to log przed kasowaniem

oto LOG:

 

Poniedziałek,30,Czerwiec,2014,22:44:47:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


               Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 03G-906-021-BMM.clb
Oznaczenie elementu: 03G 997 021 J    HW: 028 101 211 9
 Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000SG  2286
          Kodowanie: 0000072
          Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
                     VCID: 30656B51A37D279891C
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

001138 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) 
              P0472 - 000 - sygnał za niski - Sporadyczny
            Ramka zamrożona:
                   Stan błędu: 00100000
                   Priorytet błędu: 2
                   Częstość błędu: 34
                   Wskaźnik czasu: 0

            Ramka zamrożona:
                   Obroty silnika: 0 /min
                   Prędkość: 0.0 km/h
                   Obciążenie: 0.0 %
                   Napięcie: 12.39 V
                   Przebieg: 230 km
                   Temperatura: 90.0*C
                   Ciśnienie rzecz.: 958.8 mbar

001137 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) 
              P0471 - 000 - niewiarygodny sygnał
            Ramka zamrożona:
                   Stan błędu: 01110000
                   Priorytet błędu: 2
                   Częstość błędu: 1
                   Przebieg: 164841 km
                   Wskaźnik czasu: 0
                   Data: 2014.06.30
                   Czas: 14:17:46

            Ramka zamrożona:
                   Obroty silnika: 1533 /min
                   Prędkość: 39.0 km/h
                   (bez jednostek): -61.20
                   (bez jednostek): -5.10
                   (bez jednostek): 76.0
                   Temperatura: 192.0*C
                   Temperatura: 19.8*C

009299 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy ciśnienia 
              P2453 - 000 - niewiarygodny sygnał
            Ramka zamrożona:
                   Stan błędu: 01110000
                   Priorytet błędu: 2
                   Częstość błędu: 1
                   Wskaźnik czasu: 0

            Ramka zamrożona:
                   Obroty silnika: 0 /min
                   Prędkość: 0.0 km/h
                   (bez jednostek): -15.30
                   (bez jednostek): -5.10
                   (bez jednostek): 0.0
                   Temperatura: 210.0*C
                   Temperatura: 20.7*C


Kody gotowości: 1 1 0 0 0 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


               Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 03G-906-021-BMM.clb
Oznaczenie elementu: 03G 997 021 J    HW: 028 101 211 9
 Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000SG  2286
          Kodowanie: 0000072
          Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
                     VCID: 30656B51A37D279891C
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

001138 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) 
              P0472 - 000 - sygnał za niski - Sporadyczny
            Ramka zamrożona:
                   Stan błędu: 00100000
                   Priorytet błędu: 2
                   Częstość błędu: 34
                   Wskaźnik czasu: 0

            Ramka zamrożona:
                   Obroty silnika: 0 /min
                   Prędkość: 0.0 km/h
                   Obciążenie: 0.0 %
                   Napięcie: 12.39 V
                   Przebieg: 230 km
                   Temperatura: 90.0*C
                   Ciśnienie rzecz.: 958.8 mbar

001137 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) 
              P0471 - 000 - niewiarygodny sygnał
            Ramka zamrożona:
                   Stan błędu: 01110000
                   Priorytet błędu: 2
                   Częstość błędu: 1
                   Przebieg: 164841 km
                   Wskaźnik czasu: 0
                   Data: 2014.06.30
                   Czas: 14:17:46

            Ramka zamrożona:
                   Obroty silnika: 1533 /min
                   Prędkość: 39.0 km/h
                   (bez jednostek): -61.20
                   (bez jednostek): -5.10
                   (bez jednostek): 76.0
                   Temperatura: 192.0*C
                   Temperatura: 19.8*C

009299 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy ciśnienia 
              P2453 - 000 - niewiarygodny sygnał
            Ramka zamrożona:
                   Stan błędu: 01110000
                   Priorytet błędu: 2
                   Częstość błędu: 1
                   Wskaźnik czasu: 0

            Ramka zamrożona:
                   Obroty silnika: 0 /min
                   Prędkość: 0.0 km/h
                   (bez jednostek): -15.30
                   (bez jednostek): -5.10
                   (bez jednostek): 0.0
                   Temperatura: 210.0*C
                   Temperatura: 20.7*C


Kody gotowości: 1 1 0 0 0 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to ze masz G450 do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a orientujesz sie jaka to cena jest ? wogóle jak to wygląda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienialem w CBBB to placilem okolo 250zl, pogladowe zdjecia z googla:

 

dpf.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to kiedyś to własnie wymieniłem bo mi wąż pękł zalał olejem i tą jedną odnoge odłamało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popek ważne żeb to nie był zamiennik ,miałek kilka takich i kicha,orgonał podszedł za pierwszym razem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności