riccardoa Zgłoś #461 Napisano 8 Stycznia 2012 Szary proszę cie przestań, bo wchodzisz na jakiegoś narwańca Ty i całe forum przeciwko mnie?...naprawdę przeinterpretowujesz sobie niektóre wypowiedzi i próbujesz zyskać zwolenników tą i innymi manipulacjami... Dzwonią do mnie ludzie z tego i innych for i już kupę aut "leczyłem" na odległość...więc naprawdę odpuść sobie to lizusostwo...jesteś tutaj po to żeby ludzi ci pomniki wznosili? Możesz sobie pisać i 2ie strony bezsensownych i prowokujących wywodów jeśli ci to ulży...każdy ma swój rozum i będzie postępował ze swoim samochodem tak jak uważa za stosowne... p.s przyjeżdżały do mnie auta po wymianie G450 i powracającym problemem DPFa...adaptacja...i klienta widziałem dopiero za jakiś czas jak na wymianę oleju czy chip tuning podjechał...dlatego zapamiętaj jedno...twój samochód nie jest żadnym wyznacznikiem zwłaszcza ze po naszych drogach jeżdżą ich tysiące! Kolego jeśli nie masz ochoty lub wiedzy aby odpowiedzieć na kilka razy ci jasno zadane pytanie - Co się stanie gdy się nie zrobi tej adaptacji,to nie odpisuj w ogóle i przestań dolewać oliwy do ognia,bo ta dyskusja do niczego nie prowadzi i robi się nudna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #462 Napisano 8 Stycznia 2012 (edytowane) Przecież ja już kilka stron temu napisałem po co adaptacja ma być zrobiona...... ECU wie że G450 jest nowy i nie bierze pod uwagę korekty wynikającej ze zużycia mebrany po określonym przebiegu, co jest potrzebne do prawidłowego wskazania zapełnienia sadzą i tyle...tylko że o tym już pisałem...każdy tuner może sobie to zaobserwować przeglądając zawartość eep. [ATTACH=CONFIG]74105[/ATTACH] Ja uważam że adaptacja jest potrzebna, zwłaszcza gdy g450 jest wymieniany razem z DPFem i wykonuje ją zawsze. Może w tylko jednym aucie na 100 może się coś wydarzyć(będą problemy z regeneracją bo będzie inicjowana zbyt często lub zbyt rzadko) po jej nie wykonaniu ale ja nie ryzykuje i każda wymianę przeprowadzam zgodnie z wytycznymi ... w urządzeniach serwisowych czy to VW, Forda czy Opla jest opcja adaptacji g450... Oczywiście nie prowadziłem eksperymentów i nie mam tego naukowo udowodnione...ale chyba niezależni inżynierowie którzy pracują dla różnych producentów nie doszli do podobnych wniosków dlatego że pili na jednej imprezie tylko na podstawie odpowiednich badań. Dlatego stworzyli podobnie działające algorytmy, które biorą pod uwagę wile czynników a przy odpowiednio zmienionych informacjach w eep mogą działać odpowiednio inaczej... Edytowane 9 Stycznia 2012 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #463 Napisano 17 Stycznia 2012 Co się stanie gdy się nie zrobi tej adaptacji Jakie jest twoje zdanie na ten temat ? Pytam bo widze w podpisie ewentualne doswiadczenie . ---------- Dodano o 22:55 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:29 ---------- ECU wie że G450 jest nowy i nie bierze pod uwagę korekty wynikającej ze zużycia mebrany po określonym przebiegu, co jest potrzebne do prawidłowego wskazania zapełnienia sadzą i tyle Czyli ECU po wymianie G450 nadal widzi korekte ze starego G450 i ja bierze pod uwage . Tylko po co ma ja brac pod uwage skoro jest nowy G450 idealnie sprawny . Skoro ECU wie ,ze czujnik jest nowy to nie przestawia odrazu na nominalne parametry. Jesli umnie blad starego G450 po wymianie na nowy ,zgasl po 4-5 odpaleniach auta ,to czy wtrakcie tych odpalen nie zostaly samoistnie wybadane parametry nowej membrany .Bo widzialem u siebie ,ze wlasnie przy odpalaniu blad sie pojawia ,jakby przy tej operacji byla sprawdzana sprawnosc G450. ---------- Dodano o 22:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:55 ---------- Ja uważam że adaptacja jest potrzebna, zwłaszcza gdy g450 jest wymieniany razem z DPFem i wykonuje ją zawsze. Dobrze ze piszesz "Ja uwazam" ,aczkolwiek caly czas pisalem o wymianie samego czujnika . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #464 Napisano 18 Stycznia 2012 Szary, sterownik wie że po jakimś tam przebiegu czujnik jest w jakimś tam stanie dlatego nawet jak założysz inny - nowy to nadal dla ecu czujnik będzie "stary". Adaptacja to właśnie kasowanie tego "przebiegu". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #465 Napisano 18 Stycznia 2012 sterownik wie że po jakimś tam przebiegu czujnik jest w jakimś tam stanie dlatego nawet jak założysz inny - nowy to nadal dla ecu czujnik będzie "stary". Adaptacja to właśnie kasowanie tego "przebiegu". Ok. Dobra tylko jesli G450 zwalony (podaje dane poza zakresem ,dziwne ,zle dane , ma za wysokie wychyly membrany na max -min ) to czy ECU nie zapamietuje tych najgorszych danych z chwili zwalki G450 ? Zamiast danych z czasu koncowego ,sprawnego dzialania czujnika ,oczywiscie wraz z poprawka na stan czujnika po jakims przebiegu . Jesli blad wystepowal i znikal po odpaleniu auta , to czy podczas odpalenia ,G450-membrana nie przechodzi testu wychylen min i max , skoro w 99% problem lub jego koniec uwidacznial sie wlasnie w chwili odpalenia (wlasne doswiadczenie). Bo przeciez chyba przy wszystkich odpaleniach auta G450 przechodzi diagnoze , bo nie stale mi sie swiecil blad . I teraz tak mysle , jesli ECU widzi i wprowadza jakies zmiany wedle przebytego przebiegu G450 ,az do sygnalizacji jego niesprawnosci-bledu , koniecznosci wymiany . To dowodzi ze dokonuje sie jakas diagnoza sprawnosci czujnika . Wiec jesli ECU radzi sobie z ocena stanu -sprawnosci czujnika-membrany po kolejnych km przebiegu ,to raczej poradzi sobie z ocena stanu nowo wymienionego G450 . To wydaje mi sie logiczne ,tyle ze po wymianie G450 na nowy na postoju i bez odpalenia sie to nie odbedzie . Wiec albo po wymianie czujnika na postoju robic trzeba adaptacje ,albo po wymianie odpalic auto kilka razy . Wtedy w obydwu sposobach blad zniknie a parametry nowego G450 ,albo beda ustawione-wprowadzone kompem ,albo zbadane przez samodiagnoze G450 wykonana przez ECU . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #466 Napisano 21 Stycznia 2012 (edytowane) Ok. Dobra tylko jesli G450 zwalony (podaje dane poza zakresem ,dziwne ,zle dane , ma za wysokie wychyly membrany na max -min ) to czy ECU nie zapamietuje tych najgorszych danych z chwili zwalki G450 ? Zamiast danych z czasu koncowego ,sprawnego dzialania czujnika ,oczywiscie wraz z poprawka na stan czujnika po jakims przebiegu . Jesli blad wystepowal i znikal po odpaleniu auta , to czy podczas odpalenia ,G450-membrana nie przechodzi testu wychylen min i max , skoro w 99% problem lub jego koniec uwidacznial sie wlasnie w chwili odpalenia (wlasne doswiadczenie). Bo przeciez chyba przy wszystkich odpaleniach auta G450 przechodzi diagnoze , bo nie stale mi sie swiecil blad . I teraz tak mysle , jesli ECU widzi i wprowadza jakies zmiany wedle przebytego przebiegu G450 ,az do sygnalizacji jego niesprawnosci-bledu , koniecznosci wymiany . To dowodzi ze dokonuje sie jakas diagnoza sprawnosci czujnika . Wiec jesli ECU radzi sobie z ocena stanu -sprawnosci czujnika-membrany po kolejnych km przebiegu ,to raczej poradzi sobie z ocena stanu nowo wymienionego G450 . To wydaje mi sie logiczne ,tyle ze po wymianie G450 na nowy na postoju i bez odpalenia sie to nie odbedzie . Wiec albo po wymianie czujnika na postoju robic trzeba adaptacje ,albo po wymianie odpalic auto kilka razy . Wtedy w obydwu sposobach blad zniknie a parametry nowego G450 ,albo beda ustawione-wprowadzone kompem ,albo zbadane przez samodiagnoze G450 wykonana przez ECU . Szary, chodzi o licznik przebiegu na danym czujniku a nie o to jak się wychyla membrana, jakiś inżynier założył że po jakimś tam przebiegu czujnik będzie w jakimś zakresie wyeksploatowany i tyle. Nie ma opcji samo uczenia bo to jest za prosty układ, musiałby istnieć układ kontrolujący stan membrany żeby to działało tak jak piszesz. Kiedyś jak przeglądałem materiały serwisowe dotyczące DPFa to wyczytałem że G450 powinien zostać wymieniony co 200tyś km....jeśli więc ECU wylicza że po 200tyś km-ów g450 powinien zostać wymieniony a ten został wsadzony nowy przy np. 150tyś km bez adaptacji, to po ok 50tyś km, może dojść do jakiś anomalii w układzie DPF, inne tryby regeneracji, inne odstępy między regeneracjami itp. Edytowane 21 Stycznia 2012 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert !!! Zgłoś #467 Napisano 4 Lutego 2012 A jak go zaadoptować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert !!! Zgłoś #468 Napisano 5 Lutego 2012 008450 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit: Signal Low P2102 -- 000 -- - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 146283 km Time Indication: 0 Date: 2100.14.16 Time: 21:19:58 Freeze Frame: RPM: 2024 /min Speed: 52.0 km/h Load: 15.7 % Load: 100.0 % Lambda: 100.2 % Mass Air / Rev.: 700.0 mg/str Temperature: 63.0°C 009316 - Unknown Error Code P2464 -- 000 -- - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 146283 km Time Indication: 0 Date: 2100.14.16 Time: 21:19:58 Freeze Frame: RPM: 2024 /min Speed: 52.0 km/h Pressure: 110 mbar Hex Value: 0xFF04 Temperature: 198.0°C (no units): 219.3 Mileage: 820 km Może ktoś pomoże czujnik różnicy ciśnień podmieniany i nic. Miałem taki objaw, że podczas jazdy dosłownie ciapala mi kontrolka świec i komuniat engine work schop potem zaczela mygać cyklicznie dolączyła kontrolka od silnika i auto jeździlo normalnie. Na koniec zapalił się dpf i auto zamuliło nie ma mocy. Pomocy, może tu ktoś pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert !!! Zgłoś #469 Napisano 7 Lutego 2012 Sprawa rozwiązana, uszkodzona przepustnica-klapa regulująca co w rezultacie doprowadzilo do zasadzenia dpf. Wymian przepustnicy i wypalenie DPF pomogło ale nie było łatwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #470 Napisano 10 Lutego 2012 008450 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit: Signal Low P2102 -- 000 -- - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 146283 km Time Indication: 0 Date: 2100.14.16 Time: 21:19:58 zajmij się usunięciem tej usterki (przepustnica) a DPFa zostaw w spokoju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #471 Napisano 11 Lutego 2012 A jak go zaadoptować? Tu sie tego nie dowiemy raczej . Kolego kmink w jaki sposob ECU wie ze G450 jest nowy ? Poprostu jest nowy i dziala w odpowiednim zakresie , tak mysle . W jaki sposob ECU czy cos innego wylicza korekte membrany ? Piszesz ze " sterownik wie że po jakimś tam przebiegu czujnik jest w jakimś tam stanie dlatego nawet jak założysz inny - nowy to nadal dla ecu czujnik będzie "stary" " , skad wie sterownik o tym ,skoro jak piszesz jest to prosty uklad ? Caly uklad napewno jest jakos testowany/sprawdzany pod wzgledem bledow i napewno nie po ilus km tylko non stop . Poprostu jest okreslony zakres jej pracy wedle danych przekazywanych przez G450 . A mi sie wydaje ,ze membrana w G450 dziala dobrze w jakims zakresie ,jesli zaczyna przekraczac zakres zapala sie lampka check i tyle . Jakie masz zdanie na temat lania do paliwa specyfikow polepszajacych ON i czyszczacych uklad paliwowy ,z perspektywy DPF-a ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #472 Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) Szary, ...sterownik LICZY a nie mierzy jak mocno jest "zużyta" membrana, podczas adaptacji robiony jest pomiar ciśnienia, którego wynik jest traktowany jako początkowy dla nowego czujnika a resztą to już sprawa algorytmu, Jedynie fizyczne uszkodzenie mebrany(np. przy ektremalnie zawalonym DPFie) a przez to niemozliwość wykonania pomiaru spowoduje pojawienie się infrmacji na desce rozdzielczej co do specyfików...nie wiem, do tej pory żaden z moich klientów nie miał problemu z DPFem który można by było zrzucić na uszlachetniacz do paliwa ale na 100% Ci nie odpowiem. Na pewno jesli układ paliwowy będzie czysty i sprawny to będzie to tylko z pożytkiem dla filtra. Edytowane 12 Lutego 2012 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #473 Napisano 15 Lutego 2012 Drugi raz mi się zdarzyło, że po trasie 1000km na autostradzie, zapaliła mi się kontrolka dpf. Czy to normalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #474 Napisano 18 Lutego 2012 Drugi raz mi się zdarzyło, że po trasie 1000km na autostradzie, zapaliła mi się kontrolka dpf.Czy to normalne? Nie jest to normalne, zrób diagnostykę a wyjdzie szydło z worka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #475 Napisano 21 Lutego 2012 Filtr wypaliłem serwisowo i nie pokazuje żadnych błędów vcds. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ralfi Zgłoś #476 Napisano 2 Marca 2012 Witam Ktoś może mi zinterpretować wartośc i stani DPF-a, które dzisiaj mi odczytano w ASO. Były podane tylko nastepujące dane: 34,1% 71,2 0,0% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #477 Napisano 9 Marca 2012 Od ostatniej procedury wypalania (czyli mojego posta z dnia 28-10-2011, 18:14) mineło czasowo prawie 5 miesięcy, przejechałem od tego czasu coś ok. 6tyś głównie po mieście bez żadnej ingerencji w DPF. Dochodzą do tego niskie temperatury a co za tym idzie wiecznie niedogrzany silnik. W dniu dzisiejszym wyświetliło mi dokładnie wszystko to co za pierwszym razem( kontrolka DPF, silnika oraz migająca spirala). Nie wiem czy do końca wskazanie procentu zapełnienia DPF był prawdziwy... 20% bo zeby zjechać do 0,0% musiałem 2x uruchomić procedurę wypalania no i przejechać jakieś 40km ! Tym razem zrobiłem to na trybie ręcznym (bieg 3) ok. 1800-2000 obr/min i stała temperatura 750st. Teraz pytanie, ile takich procedur wypalania wytrzyma DPF ? I w jakim może być aktualnie stanie po tym co napisałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baron1 Zgłoś #478 Napisano 11 Marca 2012 WitamKtoś może mi zinterpretować wartośc i stani DPF-a, które dzisiaj mi odczytano w ASO. Były podane tylko nastepujące dane: 34,1% 71,2 0,0% 34,1% -współczynnik zapełnienia(sadza) 71,2 mg -masa zanieczyszczeń(popiół/olej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #479 Napisano 11 Marca 2012 (edytowane) 34,1% -współczynnik zapełnienia(sadza) 71,2 mg -masa zanieczyszczeń(popiół/olej) Masa zanieczyszczeń jak w samochodzie z przebiegiem ok 250-300tyś km, maksymalna dopuszczalna przez producenta to ok 57-60g. W tym DPFie jest juz tyle popiołu i osadów że nie ma za dużo miejsca na sadzę, dlatego wypalanie DPFa może być inicjowane częściej - wystarczy niewielka ilośc sadzy żeby DPF był zapełniony w stopniu "wyzwalającym" regeneracje. Reasumując - kontroluj poziom oleju i zbieraj kasę na wymianę DPFa na nowy bądź regenerowany - ale nie płukany jakimiś czarodziejskimi środkami bo te popiołu i "szlaki" nie usuną p.s jak tak sobie będziesz uruchamiał regenerację wymuszoną to stopisz filtr i jeszcze coś uszkodzisz w aucie! DPF masz do wymiany i żadne czary mary Cie przed tym nie uchronią! Edytowane 11 Marca 2012 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #480 Napisano 11 Marca 2012 (edytowane) współczynnik zapełnienia to grupa 075 pozycja 3 a masa zanieczyszczeń to grupa 068 pozycja 2 ? Edytowane 11 Marca 2012 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach