Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Szary proszę cie przestań, bo wchodzisz na jakiegoś narwańca ;-)

 

Ty i całe forum przeciwko mnie?...naprawdę przeinterpretowujesz sobie niektóre wypowiedzi i próbujesz zyskać zwolenników tą i innymi manipulacjami...

 

Dzwonią do mnie ludzie z tego i innych for i już kupę aut "leczyłem" na odległość...więc naprawdę odpuść sobie to lizusostwo...jesteś tutaj po to żeby ludzi ci pomniki wznosili?

 

Możesz sobie pisać i 2ie strony bezsensownych i prowokujących wywodów jeśli ci to ulży...każdy ma swój rozum i będzie postępował ze swoim samochodem tak jak uważa za stosowne...

 

p.s przyjeżdżały do mnie auta po wymianie G450 i powracającym problemem DPFa...adaptacja...i klienta widziałem dopiero za jakiś czas jak na wymianę oleju czy chip tuning podjechał...dlatego zapamiętaj jedno...twój samochód nie jest żadnym wyznacznikiem zwłaszcza ze po naszych drogach jeżdżą ich tysiące!

Kolego jeśli nie masz ochoty lub wiedzy aby odpowiedzieć na kilka razy ci jasno zadane pytanie - Co się stanie gdy się nie zrobi tej adaptacji,to nie odpisuj w ogóle i przestań dolewać oliwy do ognia,bo ta dyskusja do niczego nie prowadzi i robi się nudna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja już kilka stron temu napisałem po co adaptacja ma być zrobiona...... ECU wie że G450 jest nowy i nie bierze pod uwagę korekty wynikającej ze zużycia mebrany po określonym przebiegu, co jest potrzebne do prawidłowego wskazania zapełnienia sadzą i tyle...tylko że o tym już pisałem...każdy tuner może sobie to zaobserwować przeglądając zawartość eep.

 

[ATTACH=CONFIG]74105[/ATTACH]

 

12.jpg

 

 

Ja uważam że adaptacja jest potrzebna, zwłaszcza gdy g450 jest wymieniany razem z DPFem i wykonuje ją zawsze.

Może w tylko jednym aucie na 100 może się coś wydarzyć(będą problemy z regeneracją bo będzie inicjowana zbyt często lub zbyt rzadko) po jej nie wykonaniu ale ja nie ryzykuje i każda wymianę przeprowadzam zgodnie z wytycznymi ... w urządzeniach serwisowych czy to VW, Forda czy Opla jest opcja adaptacji g450...

 

Oczywiście nie prowadziłem eksperymentów i nie mam tego naukowo udowodnione...ale chyba niezależni inżynierowie którzy pracują dla różnych producentów nie doszli do podobnych wniosków dlatego że pili na jednej imprezie tylko na podstawie odpowiednich badań. Dlatego stworzyli podobnie działające algorytmy, które biorą pod uwagę wile czynników a przy odpowiednio zmienionych informacjach w eep mogą działać odpowiednio inaczej...

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Co się stanie gdy się nie zrobi tej adaptacji

 

Jakie jest twoje zdanie na ten temat ? Pytam bo widze w podpisie ewentualne doswiadczenie .

 

---------- Dodano o 22:55 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:29 ----------

 

ECU wie że G450 jest nowy i nie bierze pod uwagę korekty wynikającej ze zużycia mebrany po określonym przebiegu, co jest potrzebne do prawidłowego wskazania zapełnienia sadzą i tyle

 

 

Czyli ECU po wymianie G450 nadal widzi korekte ze starego G450 i ja bierze pod uwage . Tylko po co ma ja brac pod uwage skoro jest nowy G450 idealnie sprawny . Skoro ECU wie ,ze czujnik jest nowy to nie przestawia odrazu na nominalne parametry.

 

Jesli umnie blad starego G450 po wymianie na nowy ,zgasl po 4-5 odpaleniach auta ,to czy wtrakcie tych odpalen nie zostaly samoistnie wybadane parametry nowej membrany .Bo widzialem u siebie ,ze wlasnie przy odpalaniu blad sie pojawia ,jakby przy tej operacji byla sprawdzana sprawnosc G450.

 

---------- Dodano o 22:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:55 ----------

 

Ja uważam że adaptacja jest potrzebna, zwłaszcza gdy g450 jest wymieniany razem z DPFem i wykonuje ją zawsze.

 

Dobrze ze piszesz "Ja uwazam" ,aczkolwiek caly czas pisalem o wymianie samego czujnika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szary, sterownik wie że po jakimś tam przebiegu czujnik jest w jakimś tam stanie dlatego nawet jak założysz inny - nowy to nadal dla ecu czujnik będzie "stary". Adaptacja to właśnie kasowanie tego "przebiegu".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
sterownik wie że po jakimś tam przebiegu czujnik jest w jakimś tam stanie dlatego nawet jak założysz inny - nowy to nadal dla ecu czujnik będzie "stary". Adaptacja to właśnie kasowanie tego "przebiegu".

 

Ok.

 

Dobra tylko jesli G450 zwalony (podaje dane poza zakresem ,dziwne ,zle dane , ma za wysokie wychyly membrany na max -min ) to czy ECU nie zapamietuje tych najgorszych danych z chwili zwalki G450 ?

Zamiast danych z czasu koncowego ,sprawnego dzialania czujnika ,oczywiscie wraz z poprawka na stan czujnika po jakims przebiegu .

 

 

Jesli blad wystepowal i znikal po odpaleniu auta , to czy podczas odpalenia ,G450-membrana nie przechodzi testu wychylen min i max , skoro w 99% problem lub jego koniec uwidacznial sie wlasnie w chwili odpalenia (wlasne doswiadczenie). Bo przeciez chyba przy wszystkich odpaleniach auta G450 przechodzi diagnoze , bo nie stale mi sie swiecil blad .

 

I teraz tak mysle , jesli ECU widzi i wprowadza jakies zmiany wedle przebytego przebiegu G450 ,az do sygnalizacji jego niesprawnosci-bledu , koniecznosci wymiany . To dowodzi ze dokonuje sie jakas diagnoza sprawnosci czujnika . Wiec jesli ECU radzi sobie z ocena stanu -sprawnosci czujnika-membrany po kolejnych km przebiegu ,to raczej poradzi sobie z ocena stanu nowo wymienionego G450 .

 

To wydaje mi sie logiczne ,tyle ze po wymianie G450 na nowy na postoju i bez odpalenia sie to nie odbedzie . Wiec albo po wymianie czujnika na postoju robic trzeba adaptacje ,albo po wymianie odpalic auto kilka razy . Wtedy w obydwu sposobach blad zniknie a parametry nowego G450 ,albo beda ustawione-wprowadzone kompem ,albo zbadane przez samodiagnoze G450 wykonana przez ECU .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok.

 

Dobra tylko jesli G450 zwalony (podaje dane poza zakresem ,dziwne ,zle dane , ma za wysokie wychyly membrany na max -min ) to czy ECU nie zapamietuje tych najgorszych danych z chwili zwalki G450 ?

Zamiast danych z czasu koncowego ,sprawnego dzialania czujnika ,oczywiscie wraz z poprawka na stan czujnika po jakims przebiegu .

 

 

Jesli blad wystepowal i znikal po odpaleniu auta , to czy podczas odpalenia ,G450-membrana nie przechodzi testu wychylen min i max , skoro w 99% problem lub jego koniec uwidacznial sie wlasnie w chwili odpalenia (wlasne doswiadczenie). Bo przeciez chyba przy wszystkich odpaleniach auta G450 przechodzi diagnoze , bo nie stale mi sie swiecil blad .

 

I teraz tak mysle , jesli ECU widzi i wprowadza jakies zmiany wedle przebytego przebiegu G450 ,az do sygnalizacji jego niesprawnosci-bledu , koniecznosci wymiany . To dowodzi ze dokonuje sie jakas diagnoza sprawnosci czujnika . Wiec jesli ECU radzi sobie z ocena stanu -sprawnosci czujnika-membrany po kolejnych km przebiegu ,to raczej poradzi sobie z ocena stanu nowo wymienionego G450 .

 

To wydaje mi sie logiczne ,tyle ze po wymianie G450 na nowy na postoju i bez odpalenia sie to nie odbedzie . Wiec albo po wymianie czujnika na postoju robic trzeba adaptacje ,albo po wymianie odpalic auto kilka razy . Wtedy w obydwu sposobach blad zniknie a parametry nowego G450 ,albo beda ustawione-wprowadzone kompem ,albo zbadane przez samodiagnoze G450 wykonana przez ECU .

 

Szary, chodzi o licznik przebiegu na danym czujniku a nie o to jak się wychyla membrana, jakiś inżynier założył że po jakimś tam przebiegu czujnik będzie w jakimś zakresie wyeksploatowany i tyle. Nie ma opcji samo uczenia bo to jest za prosty układ, musiałby istnieć układ kontrolujący stan membrany żeby to działało tak jak piszesz.

Kiedyś jak przeglądałem materiały serwisowe dotyczące DPFa to wyczytałem że G450 powinien zostać wymieniony co 200tyś km....jeśli więc ECU wylicza że po 200tyś km-ów g450 powinien zostać wymieniony a ten został wsadzony nowy przy np. 150tyś km bez adaptacji, to po ok 50tyś km, może dojść do jakiś anomalii w układzie DPF, inne tryby regeneracji, inne odstępy między regeneracjami itp.

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak go zaadoptować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

008450 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit: Signal Low

P2102 -- 000 -- - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 146283 km

Time Indication: 0

Date: 2100.14.16

Time: 21:19:58

 

Freeze Frame:

RPM: 2024 /min

Speed: 52.0 km/h

Load: 15.7 %

Load: 100.0 %

Lambda: 100.2 %

Mass Air / Rev.: 700.0 mg/str

Temperature: 63.0°C

 

009316 - Unknown Error Code

P2464 -- 000 -- - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 146283 km

Time Indication: 0

Date: 2100.14.16

Time: 21:19:58

 

Freeze Frame:

RPM: 2024 /min

Speed: 52.0 km/h

Pressure: 110 mbar

Hex Value: 0xFF04

Temperature: 198.0°C

(no units): 219.3

Mileage: 820 km

Może ktoś pomoże czujnik różnicy ciśnień podmieniany i nic.

Miałem taki objaw, że podczas jazdy dosłownie ciapala mi kontrolka świec i komuniat engine work schop potem zaczela mygać cyklicznie dolączyła kontrolka od silnika i auto jeździlo normalnie. Na koniec zapalił się dpf i auto zamuliło nie ma mocy.

Pomocy, może tu ktoś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana, uszkodzona przepustnica-klapa regulująca co w rezultacie doprowadzilo do zasadzenia dpf. Wymian przepustnicy i wypalenie DPF pomogło ale nie było łatwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
008450 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit: Signal Low

P2102 -- 000 -- - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 146283 km

Time Indication: 0

Date: 2100.14.16

Time: 21:19:58

 

 

zajmij się usunięciem tej usterki (przepustnica) a DPFa zostaw w spokoju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
A jak go zaadoptować?

 

Tu sie tego nie dowiemy raczej .

 

 

 

Kolego kmink w jaki sposob ECU wie ze G450 jest nowy ?

 

Poprostu jest nowy i dziala w odpowiednim zakresie , tak mysle .

 

 

 

 

W jaki sposob ECU czy cos innego wylicza korekte membrany ?

 

Piszesz ze " sterownik wie że po jakimś tam przebiegu czujnik jest w jakimś tam stanie dlatego nawet jak założysz inny - nowy to nadal dla ecu czujnik będzie "stary" " , skad wie sterownik o tym ,skoro jak piszesz jest to prosty uklad ?

 

Caly uklad napewno jest jakos testowany/sprawdzany pod wzgledem bledow i napewno nie po ilus km tylko non stop .

 

Poprostu jest okreslony zakres jej pracy wedle danych przekazywanych przez G450 .

 

A mi sie wydaje ,ze membrana w G450 dziala dobrze w jakims zakresie ,jesli zaczyna przekraczac zakres zapala sie lampka check i tyle .

 

 

Jakie masz zdanie na temat lania do paliwa specyfikow polepszajacych ON i czyszczacych uklad paliwowy ,z perspektywy DPF-a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szary, ...sterownik LICZY a nie mierzy jak mocno jest "zużyta" membrana, podczas adaptacji robiony jest pomiar ciśnienia, którego wynik jest traktowany jako początkowy dla nowego czujnika a resztą to już sprawa algorytmu,

 

Jedynie fizyczne uszkodzenie mebrany(np. przy ektremalnie zawalonym DPFie) a przez to niemozliwość wykonania pomiaru spowoduje pojawienie się infrmacji na desce rozdzielczej

 

co do specyfików...nie wiem, do tej pory żaden z moich klientów nie miał problemu z DPFem który można by było zrzucić na uszlachetniacz do paliwa ale na 100% Ci nie odpowiem.

 

Na pewno jesli układ paliwowy będzie czysty i sprawny to będzie to tylko z pożytkiem dla filtra.

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugi raz mi się zdarzyło, że po trasie 1000km na autostradzie, zapaliła mi się kontrolka dpf.

Czy to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drugi raz mi się zdarzyło, że po trasie 1000km na autostradzie, zapaliła mi się kontrolka dpf.

Czy to normalne?

 

Nie jest to normalne, zrób diagnostykę a wyjdzie szydło z worka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr wypaliłem serwisowo i nie pokazuje żadnych błędów vcds.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ktoś może mi zinterpretować wartośc i stani DPF-a, które dzisiaj mi odczytano w ASO. Były podane tylko nastepujące dane:

 

34,1%

71,2

0,0%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od ostatniej procedury wypalania (czyli mojego posta z dnia 28-10-2011, 18:14) mineło czasowo prawie 5 miesięcy, przejechałem od tego czasu coś ok. 6tyś głównie po mieście bez żadnej ingerencji w DPF. Dochodzą do tego niskie temperatury a co za tym idzie wiecznie niedogrzany silnik. W dniu dzisiejszym wyświetliło mi dokładnie wszystko to co za pierwszym razem( kontrolka DPF, silnika oraz migająca spirala). Nie wiem czy do końca wskazanie procentu zapełnienia DPF był prawdziwy... 20% bo zeby zjechać do 0,0% musiałem 2x uruchomić procedurę wypalania no i przejechać jakieś 40km ! Tym razem zrobiłem to na trybie ręcznym (bieg 3) ok. 1800-2000 obr/min i stała temperatura 750st.

Teraz pytanie, ile takich procedur wypalania wytrzyma DPF ? I w jakim może być aktualnie stanie po tym co napisałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Ktoś może mi zinterpretować wartośc i stani DPF-a, które dzisiaj mi odczytano w ASO. Były podane tylko nastepujące dane:

 

34,1%

71,2

0,0%

 

34,1% -współczynnik zapełnienia(sadza)

71,2 mg -masa zanieczyszczeń(popiół/olej)

:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

34,1% -współczynnik zapełnienia(sadza)

71,2 mg -masa zanieczyszczeń(popiół/olej)

 

Masa zanieczyszczeń jak w samochodzie z przebiegiem ok 250-300tyś km, maksymalna dopuszczalna przez producenta to ok 57-60g. W tym DPFie jest juz tyle popiołu i osadów że nie ma za dużo miejsca na sadzę, dlatego wypalanie DPFa może być inicjowane częściej - wystarczy niewielka ilośc sadzy żeby DPF był zapełniony w stopniu "wyzwalającym" regeneracje.

 

Reasumując - kontroluj poziom oleju i zbieraj kasę na wymianę DPFa na nowy bądź regenerowany - ale nie płukany jakimiś czarodziejskimi środkami bo te popiołu i "szlaki" nie usuną

 

p.s jak tak sobie będziesz uruchamiał regenerację wymuszoną to stopisz filtr i jeszcze coś uszkodzisz w aucie! DPF masz do wymiany i żadne czary mary Cie przed tym nie uchronią!

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

współczynnik zapełnienia to grupa 075 pozycja 3 a masa zanieczyszczeń to grupa 068 pozycja 2 ?

Edytowane przez eldo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności