vpw Zgłoś #41 Napisano 16 Maja 2009 Mam wrażenie, że podniesienie mocy zawsze odbije się na podzespołach. Sprzęgło, skrzynia, półosie napędowe, wtryski, turbina - raczej nie są robione nadmiarowo, bo to więcej kosztuje. Kiedyś w zawirusowanym Mondku posypało się sprzęgło i wtryski. Ale ponad 2 lata jazdy było tego warte. Inne egzemplarze bez chipa jeździły o jakiś rok-dwa dłużej do tych napraw. Ja jednak bym bardzo chętnie podniósł te 140 kM. Każdy konik i Nm więcej na pewno wyjdzie na zdrowie paskowi. Jednak 140 jest mułowata przy prędkościach powyżej 140-150 km/h. Zazwyczaj to wystarcza do normalnej jazdy, ale już wyprzedzanie przy 130 lub jazda na autostradzie powyżej 180 jest mało przyjemna. Prędkość maksymalna 203 km/h pewnie da sie osiągnąć po 10 minutach przyspieszania, ale chyba nie tędy droga. Ten samochód ma potencjał do normalnej jazdy przy tej prędkości a nie do osiągania jej z trudem. Ostatnia przejażdżka do Włoch przez Niemcy i Austrię pokazała, że samochodzik jest świetny, tylko te 10-15% więcej mocy uczyniłoby jazdę przyjemniejszą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #42 Napisano 16 Maja 2009 kolego nie zgodze sie z Tobą.mój Passat na samej 3 sie rozpedza momentalnie do 120 a nie mowiac juz o innych biegach.w trasie spokojnie na 5 biegu moge przśpieszyć od 120 do nawet 180 i to bez żadnej zamuły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #43 Napisano 16 Maja 2009 kolego nie zgodze sie z Tobą.mój Passat na samej 3 sie rozpedza momentalnie do 120 a nie mowiac juz o innych biegach.w trasie spokojnie na 5 biegu moge przśpieszyć od 120 do nawet 180 i to bez żadnej zamuły Potwierdzam, ale my mamy PD a on CR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #44 Napisano 17 Maja 2009 Pamiętajcie, że są to odczucia wybitnie subiektywne. Dla jednego to samo auto będzie 'zamulone' a inny powie, że 'rozpędza się momentalnie'. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #45 Napisano 17 Maja 2009 kolego nie zgodze sie z Tobą.mój Passat na samej 3 sie rozpedza momentalnie do 120 a nie mowiac juz o innych biegach.w trasie spokojnie na 5 biegu moge przśpieszyć od 120 do nawet 180 i to bez żadnej zamuły No ja tez sie nie moge z nim zgodzic.Moj spokojnie,plynnie bez zadnego problemu rozpedza sie do 200km/h i nie moge powiedziec,zeby jazda z predkoscia 180km/h na autostradzie byla malo przyjemna i upierdliwa.Pewnie jak za jakiś czas przesiąde się na coś mocniejszego to 140km też wyda mi się wtedy "zamulone" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_wa Zgłoś #46 Napisano 4 Czerwca 2009 Mam wrażenie, że podniesienie mocy zawsze odbije się na podzespołach. Sprzęgło, skrzynia, półosie napędowe, wtryski, turbina - raczej nie są robione nadmiarowo, bo to więcej kosztuje.[...] Ja jednak bym bardzo chętnie podniósł te 140 kM. Każdy konik i Nm więcej na pewno wyjdzie na zdrowie paskowi. Zwroc uwage na to na ile i czy w ogole roznia sie podzespoly silnikow 140/170. Skrzynia, sprzeglo, polosie - raczej wszystko jest to samo. Moze jest roznica w turbinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość SonY_Milk Zgłoś #47 Napisano 5 Czerwca 2009 Koledzy podłączam się do tematu: Wczoraj miałem okazję pojeździć chwilę (jako pasażer niestety, kolega demonstrował nabytek rodziców) TDI 170 KM manual i powiem (subiektywnie!) iż nie zrobił na mnie ten silnik wielkiego wrażenia... na codzień jeżdżę A6 C5 1.9TDI AFN, więc pasek 170 KM powinien fruwać po takiej przesiadce... Być może coś nie tak z silnikiem, albo kierowca za lekką nogę miał... nie wiem nie wiem... wyrażam subiektywne zdanie <peace> :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #48 Napisano 5 Czerwca 2009 IMO d.upa nie kierowca:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość SonY_Milk Zgłoś #49 Napisano 5 Czerwca 2009 IMO d.upa nie kierowca:) Sorry, this is not possible with your browser. Całkiem prawdopodobne, bo jechał samochodem rodziców i bał się wcisnąć pedał akceleracji do końca po tym przejechaliśmy się moim mułem AFN i był zdziwiony jak to idzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siemi1 Zgłoś #50 Napisano 12 Lipca 2009 A jka to jest teraz z samochdami z rocznika modelowego 2008, 2009 i 2010? Z tego co widze wszystkie diesle sa Comon Railz DPFem wiecie jak one chodza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #51 Napisano 13 Lipca 2009 170'tka chodzi całkiem przyzwoicie. Jednakże nie liczyłbym na osiągi wyścigówki w passacie. Jest zbyt ciężki (tak jak ktoś napisał wcześniej w tym wątku). Ale na polskie drogi spokojnie wystarczy. Common rail jest dużo cichszy niż pompki i pali też trochę mniej. Jak z tuningiem to nie wiem, bo na pewno nie będę u siebie robił. Wystarcza mi 8,6sek do 100 i 220km/h max Spalanie poniżej 6 litrów 50%miasto. Jazda raczej spokojnia. Czytałem gdzieś wypowiedź Mastersa, że problemem jest DPF, który po zbyt mocnym chipie po prostu się topi, a usunąć jest go ciężko. Zresztą, jak już wielokrotnie pisałem - passatem szaleć NIE MA SENSU! Nie jest do tego zupełnie stworzony. Ciężki, duży, wygodny i ekonomiczy krążownik szos na długie dystanse. Niedawno zrobiłem trasę do Włoch i powrót, prawie 4000km. Rewelacja. Plecy nie bolą, tankowanie nie częściej niż 1100 -1200km. A do szaleństw mam starą M3, a nie tam chipowanie diesla - przeróbka karocy na odrzutowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siemi1 Zgłoś #52 Napisano 13 Lipca 2009 Jak pisalem samochód w leasingu wiec sam kasy pakowac nie bede:) pytanie czy warto doplacac prawie 5000 do 170KM czy zostac przy 140. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vw2008 Zgłoś #53 Napisano 13 Lipca 2009 Jeśli chodzi o 170'tke [PD] to w moim przypadku był charakterystyczny dołek [dostawał moc,przerwa, i zaś dostawał moc] po chipie zmieniła się charakterystyka auto ciągnie w całym zakresie dlatego warto było zrobić chipa , co do DPF to wytrzymuje on spokojnie 200 Km i 400 Nm , pojawiło się już auto [170 PD] z usuniętym DPF http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27969&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #54 Napisano 13 Lipca 2009 pytanie czy warto doplacac prawie 5000 do 170KM czy zostac przy 140. warto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość damianplflow Zgłoś #55 Napisano 18 Lipca 2009 Na forum ktoś napisał iż Passat B6 140 KM z podświateł rakietą nie jest - błąd. Jedynka fakt jest wolna, ale wystarczy lekko depnąć do 2,5 tys obrotów i błyskawicznie na 2 i wtedy nie ma żadnego "ale". Samochód się zbiera jak ta lala. Co do 170KM nie widziałem szczególnej różnicy prócz tego, że samochód wkręcał się lepiej na wyższe obroty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #56 Napisano 18 Lipca 2009 Osobiście kulam się B6 2.0 TDI 140KM z chipem i jest różnica pomiędzy 140KM a 167KM i o wiele większym momencie. ile zapłaciłeś za chipa ? i jak to masz zrobione nowego softa wgrali czy co ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzycho_gd Zgłoś #57 Napisano 19 Lipca 2009 Czy ktoś ma doświadczenie czy na tego typu silnikach (8v) wymiana chipa lub przeprogramowanie da jakiś odczuwalny efekt (nie tylko w portfelu) ? Do tej pory nie narzekałem na moc, ale czasami przydało by się "kopnięcie" żeby wyprzedzić pędzącego TIRa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #58 Napisano 19 Lipca 2009 żeby wyprzedzić pędzącego TIRa. masz problemy żeby wyprzedzić tira ? <lol> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #59 Napisano 19 Lipca 2009 ale czasami przydało by się "kopnięcie" żeby wyprzedzić pędzącego TIRa. u mnie żeby wyprzedzić tira to nawet redukcji nie potrzeba.tylko ogień na 5 i poszedł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #60 Napisano 19 Lipca 2009 wszystko zalezy ile masz miejsca ale tir jedzie te 89 wiec czasem jak jest malo miejsca reduje sie do 4 Jedynka fakt jest wolna, ale wystarczy lekko depnąć do 2,5 tys obrotów i błyskawicznie na 2 i wtedy nie ma żadnego "ale". Samochód się zbiera jak ta lala. bez przesady, zbiera sie ale to nie jest sportowy samochod, zeby sie nim podniecac:) wystarczy do sprawnego przemieszczania sie, chyba e jak wynika masz serie specialna ( 2005 rok i CR) to moze faktycznie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach