Skocz do zawartości
Gość metrotest

TDI 2.0 170KM vs 140KM

Rekomendowane odpowiedzi

1. czy sa oczuwalne roznice miedzy 140 / 170 KM (szczegolnie przy wyprzedzaniu)
Różnica jest - może nie szalona (320Nm kontra 350Nm), ale NA PEWNO... zauważalna - tak jakby 2.0TDI nie był wystarczająco elastyczny :) Co do wyprzedzania - mój ojciec już by całą trasę tylko na V biegu robił takim samochodem :P

 

2. czy 170 KM to tylko zchipowane 140 KM czy tez sa tam nowsze technologie
piezoelektryczne wtryskiwacze pozwalające na precyzyjne dawkowanie paliwa + filtr cząstek stałych... czyli - pali mniej i jest jeszcze bardziej "ECOlogiczny" ;)

 

3. czy subiektwnie 170KM jest cichszy?
subiektywnie nie wiem, bo nie słyszałem - liczę jedynie, że piezoelektryczne wtryski mogą być nowszą, a co za tym idzie - cichszą technologią o pompowtrysków z wersji 2.0 / 140.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomek1975

dzieki ze reply. Tez gdzies czytalem ze w 170 KM sa inne wtryskiwacze, inne sterowniki komputera etc ale zmylil mnie troche dealer ktory powiedzial,, ze 170KM rozni sie tylko elektronika od 140KM.... no coz profesjonalizm dealerow czasami jest niski, on przekonywal mnie takze ze 150 KM FSI jest tak samo elastyczny jak 140 KM TDI - a zapomnial chyba o grupo ponad 100 Nm roznicy momemntu obrotowego (na marginesie, chyba te FSI sie slabo sprzedaja bo zarowno w Vw jak i w Skodzie wciskali mnie FSI 150 KM.......)

 

Jak by jednak nie patrzec to 140 KM to i tak szybkie auto - na nasze drogi i coraz aktywaniejsza policje to 1.9 TDI 105 KM bedzie niedlugo za duzo :znudzony:

 

Czy sa na sieci gdzies szczegolowe info o obyu silnikach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko72
170 jest cichsza ... i ładniej sie zbiera (common rail a nie pompowtryskiwacze)

 

Dodam że oprócz innych pompowtryskiwaczy ma większą turbinę.

Tak więc zastanawiam się czym jeździsz.

VW ma podobno zrezygnować z pompowtryskiwaczy po 2007 r.

 

Osobiście kulam się B6 2.0 TDI 140KM z chipem i jest różnica pomiędzy 140KM a 167KM i o wiele większym momencie.

Czuć ja przy przyspieszaniu i widać niestety w spalaniu.

 

PZDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Różnica jest - może nie szalona (320Nm kontra 350Nm), ale NA PEWNO... zauważalna - tak jakby 2.0TDI nie był wystarczająco elastyczny :) Co do wyprzedzania - mój ojciec już by całą trasę tylko na V biegu robił takim samochodem :P

 

piezoelektryczne wtryskiwacze pozwalające na precyzyjne dawkowanie paliwa + filtr cząstek stałych... czyli - pali mniej i jest jeszcze bardziej "ECOlogiczny" ;)

 

subiektywnie nie wiem, bo nie słyszałem - liczę jedynie, że piezoelektryczne wtryski mogą być nowszą, a co za tym idzie - cichszą technologią o pompowtrysków z wersji 2.0 / 140.

Ja słyszałem, że 2,0 tdi z filtrem cząstek to tylko różnica oprogramowania, pompowtryski i reszta ponoć takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pienio

witam, w mojej firmie mamy 2 paski 140 i 170ps i powiem krótko że jednak różnica jest odczuwalna, 170 ps zbiera się żwawiej nie ma to tamto, pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pienio
<marecek> totalna bzdura "mniej pali" jest dokładnie na odwród.
i tutaj nie masz racji, dokładnie jest odwrotnie niż myślisz, trasa bardzo często uczęszczana przeze mnie ( autostrada) Szwecja YSTAD-GOTEBORG CA 330 KM zawsze ten sam styl jazdy 120 (tempomat) i 170 ps średnio pali na tej trasie 6.0- 6,1 a 140 ps nigdy nie zszedł po niżej 6.5 l zazwyczaj mam 6.6 -6.7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z filtrem cząsteczek stałych mam racje, to jest już udowodnione.

A to że 170 ps ci mniej pali to zależy, ja dokładnie niewiem czym one się

różnią ale może być tak że np 170 to jest tylko 140 po chitunie,

a samochody po chitunie okazuje się, że mniej palą (troche to nie jest taka bardzo duża widoczność), to jest tak jak np ze skuterami o poj 50 cm jak są zablokowane to palą więcej dlatego że silnik pracuje na wysokich obrotach ponieważ nie może wskoczyć większy bo go blokuje do 50km/h a jak ma wysokie to i więcej pali, bo skuter bez blokady mniej pali ponieważ ma skonność zmniejszenia tych obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pienio
może być tak że np 170 to jest tylko 140 po chitunie,

witam, te 2 auta o których pisałem to fabryczne 170 i 140 ps. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

170KM ma inne turbo> Gdyby nie DPF to byla by to bardzo fajna i podatna motorownia na dluga i bezawaryjna eksploatacje z duzym potencjalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... mam 2.0TDI DPF (BMP) i w trasie, jak nie szaleję schodzę spokojnie do 5,5L/100km... niecałe 7 spala jak jeżdżę tylko na krótkich odcinkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pienio

5.5 l/100 trasa,, Jak ty to robisz ? jadąc na 6stym biegu przy min 2000 obr/min to daje prawie 120 km/h, chyba, że na 5tce 2000 obr/min = 90/h pytam bo ja w żaden sposób nie mogę zejść na trasie po niżej 5,8 na autostradzie sprawdzałem bardzo często (tempomat 120/h = 6,0 - 6.1

Edytowane przez pienio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja w żaden sposób nie mogę zejść na trasie po niżej 5,8 na autostradzie sprawdzałem bardzo często (tempomat 120/h = 6,0 - 6.1

 

Dziwne. U mnie przy 120km/h na 6ce 4,5l/100km.

Dziś tankowałem auto i średnie spalanie po zrobieniu 1160km wyszło 5,4 l/100km. W tym trochę miasta i szybka trasa do Wiednia i z powrotem z czego w tamtą stronę mi się mocno śpieszyło i na tempomacie trzymałem 180 - 200 km/h (Zilina - Bratysława) autostrada była prawie pusta i równa jak stół ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
180 - 200 km/h (Zilina - Bratysława) autostrada była prawie pusta i równa jak stół

 

a jak kolego z policja na tym odcinku bo 29 maja będe tamtędy jechał i nie wiem czy można spokojnie wykorzystać silniczek mojego Paska ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pienio
Dziwne. U mnie przy 120km/h na 6ce 4,5l/100km.

to pogratulować takiego spalania. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość k0gi

170KM Tdi to nie jest tylko elektroniczny tuning wersji 140KM TDi ,,, no co wy!

najważniejsza różnica to inne pompowtryskiwacze,

 

170TDi jest też zdecydowanie cichszy od 140TDi który dużo bardziej klekocze

 

jak masz kupować 140KM i go chipować, lepiej kupić 170KM i zostawić oryginał ;) dużo większa kultura jazdy! troszkę mniej pali, jest odczuwalnie dynamiczniejszy, nie zostawia chmury czarnej za sobą dzięki DPF i jest cichszy.

Na moje oczekiwania, i nie tylko moje zreszta, 170KM daje tyle mocy, frajdy i przyjemności z jazdy, że nie ma sensu go chipować do 200KM.

 

Ja po 120tys km i 2,5 roku jazdy mogę tylko chwalić! a 170KM w połączeniu z DSG daje naprawdę super duecik! POLECAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak kolego z policja na tym odcinku bo 29 maja będe tamtędy jechał i nie wiem czy można spokojnie wykorzystać silniczek mojego Paska

 

Na płatnej nie widziałem w obie strony ani jednego patrolu.

Poza autostradą - owszem zdarzają się. Przez wiochy zresztą należy jechać powoli. Osobiście wolę podgonić na autostradzie, na której widzę wszystko na kilometr przed sobą i która jest ogrodzona z obu stron ale w małych miejscowościach zwalniam do przepisowej prędkości.

Pomiędzy Ziliną a Bratysławą autostrada jest nadal w budowie i paręnaście kilometrów leci objazdami.

 

---------- Post added at 08:36 ---------- Previous post was at 08:35 ----------

 

to pogratulować takiego spalania. pozdrawiam

 

A jakie masz opony, tak z ciekawości (rozmiar)?

No i jakie paliwo? Bo ja leję wyłącznie Ultimata lub Verwe.

Edytowane przez Tomek_glw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pienio
A jakie masz opony, tak z ciekawości (rozmiar)?

No i jakie paliwo? Bo ja leję wyłącznie Ultimata lub Verwe.

witam 215/55/16 a diesel to tylko shell i 70% tankowanie za granicą (Szwecja Niemcy). oczywiście ćiśnienie sprawdzane często, to może te oponki za szerokie są ??????????????

Edytowane przez pienio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

roznica miedzy seria 170KM a 200KM jest naprawde spora. u mnie bylo 420 Nm ale zdjalem chipa - sprzeglo zaczelo sie zlizgac, na serii jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pienio
roznica miedzy seria 170KM a 200KM jest naprawde spora. u mnie bylo 420 Nm ale zdjalem chipa - sprzeglo zaczelo sie zlizgac, na serii jest ok

czyli nie warto chipować, szkoda auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien czy to wina auta czy kierowcy ( czyli moja )... to moj pierwszy diesel... nie slyszalem o innych przypadkach poslizgu sprzegla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności