Adam204 Zgłoś #41 Napisano 20 Stycznia 2012 (edytowane) 5w30 - 504.00 - 507.00taki ma być do ciebie bo on teraz spełnia normy 501.01- 502.00 a co do samych olejów to masz tutaj na forum sprawdzonych sprzedawców tutaj tematy: http://forum.vw-passat.pl/threads/68364-Wszystkie-czesci-do-Waszych-aut-i-oleje-Motul-NAJTANIEJ!-szczegoly-1str-) http://forum.vw-passat.pl/threads/34201-Pelna-gama-produktow-MOTUL-promocja-na-olej-do-konca-czerwca! Edytowane 20 Stycznia 2012 przez Adam204 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
allbart Zgłoś #42 Napisano 14 Kwietnia 2012 Witam a jaki olej wlac do vw passat 2.0 benzyna 115 koni ?? przebieg 190 tys wczesniej wlewany był castrol slx longlife (5w30 ?? nie wiem niema napisane ale pewnie tak) teraz kupilem go z olejem wlanym castrol (jakis tam) 10w40 i juz zglopialem czy przy wymianie jednak zmienic na taki sam jaki jest czy na 5w30 jesli na 5w30 czy moze byc shell helix ultra extra 5w30 ?? nie bedzie to mialo wplywu jesli jest przebieg 190 tys ?? moze jednak zostac przy 10w40 i co to za olej veedol syntron longlife ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #43 Napisano 14 Kwietnia 2012 a jaki olej wlac do vw passat 2.0 benzyna 115 koni ??przebieg 190 tys wczesniej wlewany był castrol slx longlife (5w30 ?? nie wiem niema napisane ale pewnie tak) teraz kupilem go z olejem wlanym castrol (jakis tam) 10w40 i juz zglopialem czy przy wymianie jednak zmienic na taki sam jaki jest czy na 5w30 jesli na 5w30 czy moze byc shell helix ultra extra 5w30 ?? nie bedzie to mialo wplywu jesli jest przebieg 190 tys ?? moze jednak zostac przy 10w40 miłej lektury http://forum.vw-passat.pl/threads/50009-Jaki-olej-wlewac-do-silnikow-TDI/page48 a na przyszłość to poszukaj sobie co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #44 Napisano 12 Maja 2012 kodem QG1 bym się nie sugerował, mój ma taki kod (longlife), a od nowości na wymiany oleju jeździł co 15 000 km do ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwesterr Zgłoś #45 Napisano 13 Maja 2012 (edytowane) samą wlepką to ja bym się nie sugerował no chyba że masz 100% pewności jeśli chodzi o przebieg ,ja tak samo mam QG1 ale wymianę będę robił po 15 tyś a nie po 30 Zgadzam się z przedmówcą, QG1 oznacza, że w fabryce silnik został zalany odpowiednim olejem oraz że może jeździć w trybie Long Life. Jeżeli dotychczas jeździł na LL to nadal może jeździć, ale biorąc pod uwagę rocznik (2003) i przebieg pewnie grubo powyżej 100tys. to pewnie lepiej wymieniać w trybie standardowym czyli max co 15k km. Ze swojej strony mogę tylko doradzić wszystkim nowym posiadaczom aby sprawdzali albo przy odbiorze auta albo przed pierwszym przeglądem, co jest wpisane w książce serwisowej bo polscy dealerzy lubią naciągać klientów na krótkie okresy miedzyprzeglądowe nawet gdy auto fabrycznie jest przystosowane do LL, jak to było w moim przypadku (na szczęście zorientowałem się w porę). Jeżeli jest wpisany krótki okres a auto jest przystosowane do LL to należy zarządać zmiany wpisu w książce oraz aktualizacji ustawienia komputera pokładowego, za darmo. Edytowane 13 Maja 2012 przez sylwesterr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebeq Zgłoś #46 Napisano 22 Maja 2012 Jeżeli jest wpisany krótki okres a auto jest przystosowane do LL to należy zarządać zmiany wpisu w książce oraz aktualizacji ustawienia komputera pokładowego, za darmo. Ja właśnie jestem po takiej operacji. ASO twierdziło, że z fabryki takie przyjechało, a oni zapomnieli zmienić. Teraz przestawili na LL za darmo, jak się o to upomniałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andreas5 Zgłoś #47 Napisano 8 Lutego 2013 pamiętajcie że LL zostało wymyślone pod kątem serwisu, im rzadziej zmieniasz olej i robisz większe przebiegi między wymianami tym szybciej niszczą się kluczowe podzespoły w samochodzie a to świetny interes dla ASO, ja wymieniam olej i filtry co 5000 a najpóźniej co 10000 km, stosuję Castrol Edge FST 5W40 TurboDiesel, silnik na nim pięknie pracuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzegorzG Zgłoś #48 Napisano 23 Lutego 2013 (edytowane) witam, wyszukalem na sklepowej pólce w promo w asda w uk castrol gtx 15w-40 A3/B3 part synthetic for petrol and diesel cars ja mam passata 2007 2.0 TDI 170KM czy ten owy olej da rade czy szukac mam dalej Edytowane 23 Lutego 2013 przez GrzegorzG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #49 Napisano 24 Lutego 2013 wyszukalem na sklepowej pólce w promo w asda w uk castrol gtx 15w-40 A3/B3 part synthetic for petrol and diesel carsa czemu chcesz zalać takim oleje silnik ? raczej jak na mnie to powinieneś szukać syntetyka a nie mineralnego ale to moje zdanie bo to jest temat o systemie LL a jaki olej do TDI taki temat jest w dziale B6 http://forum.vw-passat.pl/threads/21274-Jaki-olej-do-TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konkon Zgłoś #50 Napisano 25 Lutego 2013 Z olejami longlife w praktyce nie jest tak kolorowo. Zazwyczaj mają dość po 15 tys. km. Do tego jakość paliw, jazda w korkach a właściwie stanie, czego się nie bierze pod uwagę, częste rozruchy itd. Delikatny mechanizm w szklankach popychaczy, wałek lubią czystość. Z poważniejszych to panewki, w wysilonych nowoczesnych silnikach z turbo, stosuje się bardzo wytrzymałe, jednak nieodporne na zanieczyszczenia czy zakwaszenie oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #51 Napisano 1 Marca 2013 Liqi Moly Top Tec 4200 5W30- LONGLIFE III a nie lepszy ten http://allegro.pl/liqui-moly-4100-top-tec-5w40-niemiecki-5l-505-01-i3069737638.html producent sam dedykuje do normy 505.01 ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #52 Napisano 2 Marca 2013 Dlaczego twierdzisz że sam dedykuje??? Specyfikacje:ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; API SN/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; Porsche A40; VW 502.00 / 505.00 / 505.01; Mercedes - Benz 229.31 Liqui Moly rekomenduje ten produkt do samochodów które wymagają oleju ze specyfikacją: Fiat 9.55535-H2; Fiat 9.355535-M2; VW 505.01; Renault RN 0700 / RN 0710 KLIK ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #53 Napisano 2 Marca 2013 Nie mam zamiaru się sprzeczać, napisałem jakiego używam i mogę go polecić z czystym sumieniem. Ja też nie chcę , po prostu zaciekawił mnie Twój wybór Sam przesiadam się teraz z Motula na Liqui Moly i waham się który wybrać właśnie. Dlatego poruszyłem ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
YarpenZ Zgłoś #54 Napisano 9 Października 2014 Jadę do ASO na przegląd. U nich olej to ok 300 (do końca nie wiem jaki, być może Castrol z beczki, który wiele osób odradza). Mogę przywieźć własny olej, byle spełniał normę VW LongLife czyli 507 00. W porządnym (tak sądzę) sklepie jest taki wybór: TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 5L 504 00 507 00 MOTUL Specific 504 00 507 00 5W30 5L Shell HELIX ULTRA AV-L 5W30 5L 504 00 507 00 RAVENOL VMP 5W30 1L VW AUDI 504 00 507 00 TEXACO Havoline Ultra V 5W30 5L 504 507 LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 LONGLIFE III 5L Ceny różne, ale generalnie w granicach 150-200 za 5L lub ok 230 za 5+1 a czasem 5+2 (będzie na dolewki) Motul, Shell, Liqui Moly - o to jest pytanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #55 Napisano 9 Października 2014 Jeździłem długo na Motulu teraz LIQUI MOLY i śmiało polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
YarpenZ Zgłoś #56 Napisano 9 Października 2014 Jeździłem długo na Motulu teraz LIQUI MOLY i śmiało polecam. Motul wjechał, ASO podbiło LongLife (na tym mi zależało) - i tylko się zastanawiam skąd ja wziąłem że mieści się 5L i muszę dokupić 1L na dolewki... Teraz mam litr w bańce 5L i butelką 1L extra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał B5 Zgłoś #57 Napisano 13 Października 2014 Witam posiadam passata b5 fl 2001r 1.9TDI AVF pompowtryski mam go zalanego olejem Mobil 1™ ESP Formula 5W-30, brat ma tez takiego passata z tym samym silnikiem tylko ze ma olej Castrol 5W40 ? ktory z nas ma zły olej wlany, bo z tego co mi wiadomo to do pompowtrysków musza byc specjalne oleje , dlaczego ja mam 5W30 a on 5W40 ? Z góry bardzo dziekuje za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fcbsoci Zgłoś #58 Napisano 17 Października 2014 (edytowane) A ja kupiłemQuantum Longlife 3 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil była promocja w serwisie audi i 5L kosztowało 28 funtów . Mimo iż mam LL będę wymieniał co roku wraz z wszystkimi filtrami które kosztowały 44 funty wszystkie z Mann. 360 zł raz do roku to nie duże koszty a już mam wrażenie ze autko lepiej "idzie" . spełnia normy vw 504 i 507 i najnowszych bmw wiec to nie może być badziew. Edytowane 17 Października 2014 przez fcbsoci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hizo Zgłoś #59 Napisano 25 Października 2014 Witam, podepnę się z moim zapytaniem. Mam zalany olej 10w40 od 11 miesięcy i niedługo wymiana a mój TDi zrobił tylko 3tyś bo ostatnio jest prawie nie jeżdżony. Mam jeszcze starego benzyniaka (+ LPG) z apetytem na olej (4 litry na 10 tyś) którym dużo śmigam. Zastanawiam się czy olej zlany z diesla nada się do benzyniaka na dolewki i nie pogorszy mocno jego kondycji?. Z diesla do diesla to nawet bym się o to nie pytał bo wiadomo że nic złego się nie stanie. Niestety nowy olej w dieslu po chwili robi się czarny a u benzyniaka nie ma takiego efektu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #60 Napisano 20 Lutego 2015 503.00, 503.01, 506.00, 506.01 to też oleje LL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach