Skocz do zawartości
AdamUK

Oleje ktore pasuja do VW LongLife

Rekomendowane odpowiedzi

5w30 - 504.00 - 507.00
taki ma być do ciebie bo on teraz spełnia normy 501.01- 502.00 a co do samych olejów to masz tutaj na forum sprawdzonych sprzedawców

tutaj tematy:

http://forum.vw-passat.pl/threads/68364-Wszystkie-czesci-do-Waszych-aut-i-oleje-Motul-NAJTANIEJ!-szczegoly-1str-)

http://forum.vw-passat.pl/threads/34201-Pelna-gama-produktow-MOTUL-promocja-na-olej-do-konca-czerwca!

Edytowane przez Adam204

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

a jaki olej wlac do vw passat 2.0 benzyna 115 koni ??

przebieg 190 tys

wczesniej wlewany był castrol slx longlife (5w30 ?? nie wiem niema napisane ale pewnie tak)

teraz kupilem go z olejem wlanym castrol (jakis tam) 10w40

i juz zglopialem czy przy wymianie jednak zmienic na taki sam jaki jest czy na 5w30

jesli na 5w30 czy moze byc shell helix ultra extra 5w30 ?? nie bedzie to mialo wplywu jesli jest przebieg 190 tys ?? moze jednak zostac przy 10w40

 

i co to za olej veedol syntron longlife ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jaki olej wlac do vw passat 2.0 benzyna 115 koni ??

przebieg 190 tys

wczesniej wlewany był castrol slx longlife (5w30 ?? nie wiem niema napisane ale pewnie tak)

teraz kupilem go z olejem wlanym castrol (jakis tam) 10w40

i juz zglopialem czy przy wymianie jednak zmienic na taki sam jaki jest czy na 5w30

jesli na 5w30 czy moze byc shell helix ultra extra 5w30 ?? nie bedzie to mialo wplywu jesli jest przebieg 190 tys ?? moze jednak zostac przy 10w40

miłej lektury http://forum.vw-passat.pl/threads/50009-Jaki-olej-wlewac-do-silnikow-TDI/page48 a na przyszłość to poszukaj sobie co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kodem QG1 bym się nie sugerował, mój ma taki kod (longlife), a od nowości na wymiany oleju jeździł co 15 000 km do ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
samą wlepką to ja bym się nie sugerował no chyba że masz 100% pewności jeśli chodzi o przebieg ,ja tak samo mam QG1 ale wymianę będę robił po 15 tyś a nie po 30

 

Zgadzam się z przedmówcą, QG1 oznacza, że w fabryce silnik został zalany odpowiednim olejem oraz że może jeździć w trybie Long Life. Jeżeli dotychczas jeździł na LL to nadal może jeździć, ale biorąc pod uwagę rocznik (2003) i przebieg pewnie grubo powyżej 100tys. to pewnie lepiej wymieniać w trybie standardowym czyli max co 15k km.

 

Ze swojej strony mogę tylko doradzić wszystkim nowym posiadaczom aby sprawdzali albo przy odbiorze auta albo przed pierwszym przeglądem, co jest wpisane w książce serwisowej bo polscy dealerzy lubią naciągać klientów na krótkie okresy miedzyprzeglądowe nawet gdy auto fabrycznie jest przystosowane do LL, jak to było w moim przypadku (na szczęście zorientowałem się w porę). Jeżeli jest wpisany krótki okres a auto jest przystosowane do LL to należy zarządać zmiany wpisu w książce oraz aktualizacji ustawienia komputera pokładowego, za darmo.

Edytowane przez sylwesterr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli jest wpisany krótki okres a auto jest przystosowane do LL to należy zarządać zmiany wpisu w książce oraz aktualizacji ustawienia komputera pokładowego, za darmo.

 

Ja właśnie jestem po takiej operacji.

ASO twierdziło, że z fabryki takie przyjechało, a oni zapomnieli zmienić.

Teraz przestawili na LL za darmo, jak się o to upomniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pamiętajcie że LL zostało wymyślone pod kątem serwisu, im rzadziej zmieniasz olej i robisz większe przebiegi między wymianami tym szybciej niszczą się kluczowe podzespoły w samochodzie a to świetny interes dla ASO,

ja wymieniam olej i filtry co 5000 a najpóźniej co 10000 km, stosuję Castrol Edge FST 5W40 TurboDiesel, silnik na nim pięknie pracuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

wyszukalem na sklepowej pólce w promo w asda w uk castrol gtx 15w-40 A3/B3 part synthetic for petrol and diesel cars ja mam passata 2007 2.0 TDI 170KM czy ten owy olej da rade czy szukac mam dalej

Edytowane przez GrzegorzG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyszukalem na sklepowej pólce w promo w asda w uk castrol gtx 15w-40 A3/B3 part synthetic for petrol and diesel cars
a czemu chcesz zalać takim oleje silnik ? raczej jak na mnie to powinieneś szukać syntetyka a nie mineralnego ale to moje zdanie bo to jest temat o systemie LL a jaki olej do TDI taki temat jest w dziale B6 http://forum.vw-passat.pl/threads/21274-Jaki-olej-do-TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z olejami longlife w praktyce nie jest tak kolorowo. Zazwyczaj mają dość po 15 tys. km. Do tego jakość paliw, jazda w korkach a właściwie stanie, czego się nie bierze pod uwagę, częste rozruchy itd. Delikatny mechanizm w szklankach popychaczy, wałek lubią czystość. Z poważniejszych to panewki, w wysilonych nowoczesnych silnikach z turbo, stosuje się bardzo wytrzymałe, jednak nieodporne na zanieczyszczenia czy zakwaszenie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego twierdzisz że sam dedykuje???

 

Specyfikacje:

ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; API SN/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; Porsche A40; VW 502.00 / 505.00 / 505.01; Mercedes - Benz 229.31

Liqui Moly rekomenduje ten produkt do samochodów które wymagają oleju ze specyfikacją:

Fiat 9.55535-H2; Fiat 9.355535-M2; VW 505.01; Renault RN 0700 / RN 0710

 

 

 

KLIK !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam zamiaru się sprzeczać, napisałem jakiego używam i mogę go polecić z czystym sumieniem.

 

Ja też nie chcę , po prostu zaciekawił mnie Twój wybór :) Sam przesiadam się teraz z Motula na Liqui Moly i waham się który wybrać właśnie. Dlatego poruszyłem ten temat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jadę do ASO na przegląd. U nich olej to ok 300 (do końca nie wiem jaki, być może Castrol z beczki, który wiele osób odradza).

Mogę przywieźć własny olej, byle spełniał normę VW LongLife czyli 507 00. W porządnym (tak sądzę) sklepie jest taki wybór:

TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 5L 504 00 507 00

MOTUL Specific 504 00 507 00 5W30 5L

Shell HELIX ULTRA AV-L 5W30 5L 504 00 507 00

RAVENOL VMP 5W30 1L VW AUDI 504 00 507 00

TEXACO Havoline Ultra V 5W30 5L 504 507

LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 LONGLIFE III 5L

Ceny różne, ale generalnie w granicach 150-200 za 5L lub ok 230 za 5+1 a czasem 5+2 (będzie na dolewki)

Motul, Shell, Liqui Moly - o to jest pytanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem długo na Motulu teraz LIQUI MOLY i śmiało polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeździłem długo na Motulu teraz LIQUI MOLY i śmiało polecam.

Motul wjechał, ASO podbiło LongLife (na tym mi zależało) - i tylko się zastanawiam skąd ja wziąłem że mieści się 5L i muszę dokupić 1L na dolewki... Teraz mam litr w bańce 5L i butelką 1L extra :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam passata b5 fl 2001r 1.9TDI AVF pompowtryski mam go zalanego olejem Mobil 1™ ESP Formula 5W-30, brat ma tez takiego passata z tym samym silnikiem tylko ze ma olej Castrol 5W40 ? ktory z nas ma zły olej wlany, bo z tego co mi wiadomo to do pompowtrysków musza byc specjalne oleje , dlaczego ja mam 5W30 a on 5W40 ? Z góry bardzo dziekuje za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja kupiłemQuantum Longlife 3 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil była promocja w serwisie audi i 5L kosztowało 28 funtów .

Mimo iż mam LL będę wymieniał co roku wraz z wszystkimi filtrami które kosztowały 44 funty wszystkie z Mann.

360 zł raz do roku to nie duże koszty a już mam wrażenie ze autko lepiej "idzie" .

spełnia normy vw 504 i 507 i najnowszych bmw wiec to nie może być badziew.

Edytowane przez fcbsoci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się z moim zapytaniem. Mam zalany olej 10w40 od 11 miesięcy i niedługo wymiana a mój TDi zrobił tylko 3tyś bo ostatnio jest prawie nie jeżdżony. Mam jeszcze starego benzyniaka (+ LPG) z apetytem na olej (4 litry na 10 tyś) którym dużo śmigam. Zastanawiam się czy olej zlany z diesla nada się do benzyniaka na dolewki i nie pogorszy mocno jego kondycji?. Z diesla do diesla to nawet bym się o to nie pytał bo wiadomo że nic złego się nie stanie. Niestety nowy olej w dieslu po chwili robi się czarny a u benzyniaka nie ma takiego efektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

503.00, 503.01, 506.00, 506.01 to też oleje LL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności