FILIP190 Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2009 trochę poczytałem i wiem że 1Z różni się od AFN osprzętem i duzo jest zabawy żeby z 1Z zrobić AFN (turbina, przepływka, EGR, wtryski) ale tak sobie głośno myślę co by było jakby do 1Z wsadzić kompa od AFN... jest to w ogóle możliwe? i czy to ma jakiś sens czy będzie coś lepiej? jeśli się wygłupiłem z tym pytaniem to sorry:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 5 Czerwca 2009 IMO wygłupiłeś sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #3 Napisano 5 Czerwca 2009 jest to w ogóle możliwe? i czy to ma jakiś sens czy będzie coś lepiej? inne sterowanie turbulum czyli inny soft ... [dalej chyba nie trzeba tlumaczyc ] [oczywiscie zakladamy ze sterowniki sa takie same... bo jak sa inne to juz sama wtyczka moze nie pasowac ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #4 Napisano 5 Czerwca 2009 ja mam silniczek AHH 90 km. dostałem od kumpla zwirusowanego kompa którego wyją z swego paska którego zakupił w dojczach, i po wymianie auto zbiera się niesamowicie i to bez żadnego strojenia.komp jest wystrojony na 120 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FILIP190 Zgłoś #5 Napisano 5 Czerwca 2009 no właśnie czyli da sie tak?? inne sterowanie turbulum czyli inny soft ... [dalej chyba nie trzeba tlumaczyc ] niestety trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #6 Napisano 5 Czerwca 2009 ja mam silniczek AHH 90 km. dostałem od kumpla zwirusowanego kompa którego wyją z swego paska którego zakupił w dojczach, i po wymianie auto zbiera się niesamowicie i to bez żadnego strojenia.komp jest wystrojony na 120 km napisz dokladnie jaki byl ten pasek kolegi bo wprowadzasz niepotrzebnie zamet .... niestety trzeba turbo 1Z sterowne jest nadcisnieniem [turbo na WG] natomiast AFN ma turbo VTG [sterowane podcsnieniem] - co daje nam dwa różne softy zeby jednym i drugim sterowac ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DIESEL-TUNING_P Zgłoś #7 Napisano 16 Czerwca 2009 Do 1Z podejdzie komp od AHU i tyle, ale to jedynie Ci pomoże w dalszym modowaniu bo to juz 16 bitowiec i można więcej wycisnąć bardziej rozbudowany sterownik i mapy - wygodniej też się go programuje. Natomiast z AFN daj sobie spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #8 Napisano 16 Czerwca 2009 turbo 1Z sterowne jest nadcisnieniem [turbo na WG] natomiast AFN ma turbo VTG [sterowane podcsnieniem] - co daje nam dwa różne softy zeby jednym i drugim sterowac ... Hmmm gdzieś w sieci czytałem opis adaptacji turbo od AWX/AVF w silniku typu 1Z/AHU gdzie sterowanie tak jak napisałeś jest zupełnie inne! Ale nikt tam nie pisał o zmianie softu! rzecz która na pewno była wymieniana to rzeczywiście cały układ sterowanie turbosprężarka a w szczególności zaworek N75! Przecież to głownie N75 odpowiedzialny jest za sterowanie turbo! a komputer mierzy/przetwarza wartości, między innymi Ciśnienie doładowania którym "zarządza" ECU. Więc Proszę o rozszerzenie tej kwestii, bo być może się mylę i sieję herezje:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #9 Napisano 17 Czerwca 2009 (edytowane) turbo 1Z sterowne jest nadcisnieniem [turbo na WG] natomiast AFN ma turbo VTG [sterowane podcsnieniem] - co daje nam dwa różne softy zeby jednym i drugim sterowac ... Jesteś tego pewien? Wiem, że że recyrkulacja sterowana jest podciśnieniem, a chyba w 1z jest tylko jedna pompka odpowiedzialna za wytwarzanie podciśnienia. Oczywiście mogę się mylić, ale kiedyś odcinałem wężyk od recyrkulacji i na pracującym silniku dość mocno przysysało palec. Ale spoglądając w etkę (silnik 1z) pod zakładką "instalacja podciśnienia" mamy taki obrazek: Ja tam widzę i n75 i turbo... Mylę się? Edytowane 17 Czerwca 2009 przez John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #10 Napisano 17 Czerwca 2009 Tak w 1z jest zaworek N75 i turbo, ale zaworek N75 steruję WG znazcy się jak turbina zaczyna ładować za dużo to N75 otwiera WG i spaliny idą prosto do wydechu omijając turbinę, a recylkulacja spalin EGR to jest inna sprawa i czym innym sterowana. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam_ruski Zgłoś #11 Napisano 14 Stycznia 2011 No dobrze a jak mam w swojej 1Z zawór EGR? To coś zmienia?Bo zainteresowany jestem tym tematem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #12 Napisano 15 Stycznia 2011 Ja osobiście przekładałem kompa z AFN do mojego AHU (to samo co 1Z). I jak czytam te komentarze, że kolega się wygłupił z tą przekładką, że to nie zadziała to mnie śmiech ogarnia :haha Wystarczy zmienić zasadę działania seryjnego N75, tak by odwrócić działanie impulsu. Ja już na to patent mam, wszystko śmiga jak należy, pełna regulacja turbiny z ori AHU (tak tak ori turbo na WG jest sterowana kompem do turbin VNT). Jak ktoś chce schemat mojego patentu, to wytłumaczę jak odwrócić sygnał. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam_ruski Zgłoś #13 Napisano 15 Stycznia 2011 Jak ktoś chce schemat mojego patentu, to wytłumaczę jak odwrócić sygnał. Zrób jakiegoś tutka napewno nie jeden połakomi się na takie coś jeśli faktycznie daje odrobine choć zysku;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość macrob Zgłoś #14 Napisano 24 Lipca 2011 A ja z innej beczki. Przełożyłem z pewnych względów, stacyjkę i immo z innego auta, i nie chciało odpalić, dołożyłem komputer i zaskoczył. Problem w tym ,że na "żywca" przełożyłem zestaw z Passata B4 z silnikiem 1Z do takiego z motorem AFN . I co? W zyciu mi tak nie przyspieszał, aż się boję , że zoś może się uszkodzić w silniku lub turbinie????. Spalanie średnio na poziomie 5,6 ale przyspieszenia ma naprawdę potężne. Pytanie, czy mogę spowrotem założyć komp z AFN i czy można "zgrać" immo z innym ECU? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyygi19 Zgłoś #15 Napisano 19 Października 2016 A możesz wstawić schemat ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach