Skocz do zawartości
FILIP190

komp z AFN w 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

trochę poczytałem i wiem że 1Z różni się od AFN osprzętem i duzo jest zabawy żeby z 1Z zrobić AFN (turbina, przepływka, EGR, wtryski)

ale tak sobie głośno myślę co by było jakby do 1Z wsadzić kompa od AFN...

 

jest to w ogóle możliwe?

i czy to ma jakiś sens czy będzie coś lepiej?

 

jeśli się wygłupiłem z tym pytaniem to sorry:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMO wygłupiłeś sie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest to w ogóle możliwe?

i czy to ma jakiś sens czy będzie coś lepiej?

 

inne sterowanie turbulum czyli inny soft ... [dalej chyba nie trzeba tlumaczyc ;)]

 

[oczywiscie zakladamy ze sterowniki sa takie same... bo jak sa inne to juz sama wtyczka moze nie pasowac ... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam silniczek AHH 90 km. dostałem od kumpla zwirusowanego kompa którego wyją z swego paska którego zakupił w dojczach, i po wymianie auto zbiera się niesamowicie i to bez żadnego strojenia.komp jest wystrojony na 120 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie czyli da sie tak??

 

inne sterowanie turbulum czyli inny soft ... [dalej chyba nie trzeba tlumaczyc ]

 

niestety trzeba :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam silniczek AHH 90 km. dostałem od kumpla zwirusowanego kompa którego wyją z swego paska którego zakupił w dojczach, i po wymianie auto zbiera się niesamowicie i to bez żadnego strojenia.komp jest wystrojony na 120 km

 

napisz dokladnie jaki byl ten pasek kolegi bo wprowadzasz niepotrzebnie zamet ....

 

niestety trzeba

turbo 1Z sterowne jest nadcisnieniem [turbo na WG] natomiast AFN ma turbo VTG [sterowane podcsnieniem] - co daje nam dwa różne softy zeby jednym i drugim sterowac ... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 1Z podejdzie komp od AHU i tyle, ale to jedynie Ci pomoże w dalszym modowaniu bo to juz 16 bitowiec i można więcej wycisnąć bardziej rozbudowany sterownik i mapy - wygodniej też się go programuje. Natomiast z AFN daj sobie spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
turbo 1Z sterowne jest nadcisnieniem [turbo na WG] natomiast AFN ma turbo VTG [sterowane podcsnieniem] - co daje nam dwa różne softy zeby jednym i drugim sterowac ...

 

Hmmm gdzieś w sieci czytałem opis adaptacji turbo od AWX/AVF w silniku typu 1Z/AHU gdzie sterowanie tak jak napisałeś jest zupełnie inne!

Ale nikt tam nie pisał o zmianie softu! rzecz która na pewno była wymieniana to rzeczywiście cały układ sterowanie turbosprężarka a w szczególności zaworek N75!

Przecież to głownie N75 odpowiedzialny jest za sterowanie turbo! a komputer mierzy/przetwarza wartości, między innymi Ciśnienie doładowania którym "zarządza" ECU.

 

Więc Proszę o rozszerzenie tej kwestii, bo być może się mylę i sieję herezje:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
turbo 1Z sterowne jest nadcisnieniem [turbo na WG] natomiast AFN ma turbo VTG [sterowane podcsnieniem] - co daje nam dwa różne softy zeby jednym i drugim sterowac ... ;)

Jesteś tego pewien? Wiem, że że recyrkulacja sterowana jest podciśnieniem, a chyba w 1z jest tylko jedna pompka odpowiedzialna za wytwarzanie podciśnienia. Oczywiście mogę się mylić, ale kiedyś odcinałem wężyk od recyrkulacji i na pracującym silniku dość mocno przysysało palec.

Ale spoglądając w etkę (silnik 1z) pod zakładką "instalacja podciśnienia" mamy taki obrazek:

instpodci.png

 

Ja tam widzę i n75 i turbo...

Mylę się?

Edytowane przez John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w 1z jest zaworek N75 i turbo, ale zaworek N75 steruję WG znazcy się jak turbina zaczyna ładować za dużo to N75 otwiera WG i spaliny idą prosto do wydechu omijając turbinę, a recylkulacja spalin EGR to jest inna sprawa i czym innym sterowana.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze a jak mam w swojej 1Z zawór EGR?

To coś zmienia?Bo zainteresowany jestem tym tematem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście przekładałem kompa z AFN do mojego AHU (to samo co 1Z). I jak czytam te komentarze, że kolega się wygłupił z tą przekładką, że to nie zadziała to mnie śmiech ogarnia :haha

 

Wystarczy zmienić zasadę działania seryjnego N75, tak by odwrócić działanie impulsu.

 

Ja już na to patent mam, wszystko śmiga jak należy, pełna regulacja turbiny z ori AHU (tak tak ori turbo na WG jest sterowana kompem do turbin VNT). Jak ktoś chce schemat mojego patentu, to wytłumaczę jak odwrócić sygnał.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak ktoś chce schemat mojego patentu, to wytłumaczę jak odwrócić sygnał.

 

Zrób jakiegoś tutka napewno nie jeden połakomi się na takie coś jeśli faktycznie daje odrobine choć zysku;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość macrob

A ja z innej beczki. Przełożyłem z pewnych względów, stacyjkę i immo z innego auta, i nie chciało odpalić, dołożyłem komputer i zaskoczył. :) Problem w tym ,że na "żywca" przełożyłem zestaw z Passata B4 z silnikiem 1Z do takiego z motorem AFN :). I co? W zyciu mi tak nie przyspieszał, aż się boję , że zoś może się uszkodzić w silniku lub turbinie????. Spalanie średnio na poziomie 5,6 ale przyspieszenia ma naprawdę potężne. Pytanie, czy mogę spowrotem założyć komp z AFN i czy można "zgrać" immo z innym ECU?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz wstawić schemat ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności