Gość nurek Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2009 Zamierzam wymienic prowadnice szyberdachu, pytanie brzmi jakim samrem ja smarowac? W orginale jest taki biały, jakby teflonowy, silikonowy... Michal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 5 Czerwca 2009 Oryginalny smar VW nr G00045002, kosztuje 100 zł za 90 gramów na pewno żaden smar w płynie, tylko stały, np http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20106%207.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #3 Napisano 11 Sierpnia 2009 Też szukam smaru do szybra-w serwisie vw (GB) niestety nie mieli.W sklepie z częściami jeśli chodzi o smary jest TYLKO smar do łóżysk i przekładni,lub preparat typu 3w1,a Wurth nie jest zbyt popularny. Prosiłbym o pomoc,gdzie moge kupic jakis smar do szyberdachów przeznaczony:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 11 Sierpnia 2009 Ciężko dostać bo VW nie zaleca smarować szyberdachu po wyjechaniu z fabryki, coś jak to że się nie zmienia oleju w skrzyni Ja smarowałem szyber grafitowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi Zgłoś #5 Napisano 11 Sierpnia 2009 (edytowane) Mi sprzedawca polecił SMAR BIAŁY akurat marki boll ale inych też są, nadaje się ponoć idealnie do prowadnic itp. kolo 15zł za dużą puszke w sprayu, napryskalem u siebie bo tak sie sklada ze dzis zakonczylem naprawe szyberdachu i poki co poślizg jest. P.S. Jest to normalny smar nie zadna woda jak wd40 Edytowane 11 Sierpnia 2009 przez adi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2009 Hmmm... jezeli jest to smar biały, to napewno nie zawiera grafitu, który napewno zabarwiłby smar na czarno. Można spróbowac zwykłym smalcem , on tez jest biały. A tak naprawdę, to w metalowych prowadnicach slizgaja się plastikowe nakładki. Smar nie może rozpuscic tego plastiku, a jednoczesnie musi dawac poślizg, w warunkach wilgoci. Nie może być na bazie ropy naftowej, bo rozpusci plastik. Tak jak pisałem - smalec, czysty cholesterol . Ja te prowadnice pryskam silikonem w sprayu co jakis czas, jest dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #7 Napisano 17 Sierpnia 2009 Z doświadczenia polecam BIAŁY smar w sprayu, po założeniu "nowego" szyba nasmarowałem takim i jest OK Ale co jakiś czas można smarować, to nie zaszkodzi a może pomóc Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #8 Napisano 5 Kwietnia 2013 kupiłem dzisiaj takie coś http://www.ebay.co.uk/itm/Wurth-HSW-100-White-Grease-500ml-0893104500-/111044017391?_trksid=p5197.m1992&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D14%26meid%3D6748623127745696950%26pid%3D100015%26prg%3D1006%26rk%3D1%26sd%3D111044017391%26 zobaczymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 5 Kwietnia 2013 Pochwal się koniecznie, chociaż z doświadczenia wiem że wurth ma dobre preparaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2013 No więc usunąłem stary smar,zaaplikowałem White Grease w/w firmy i różnica jest duża,dach otwiera się płynnie,nic nie trze i chodzi ciszej,także polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz26134 Zgłoś #11 Napisano 24 Maja 2013 Czy wie ktoś może jak oczyścic kanały spływowe z szyberdachu, bo cieknie w środku woda jak jest duży deszcz. Jak tam sie dostać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #12 Napisano 24 Maja 2013 demontujesz podsufitkę i zobaczysz rurki, podpięte do szyberdachu. ściągasz je i próbujesz czy mają przepływ. jak nie mają to drutem spróbuj je przepchać tylko ostrożnie bo to stary materiał, żeby Ci nie popękały.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #13 Napisano 24 Maja 2013 Ja polecam motyw bez demontażu - otwierasz szyber, lokalizujesz odpływy i dla testu wlewasz w tą rynienkę trochę wody i obserwujesz czy cieknie nadkolami woda, jak tak to jest git. Jeśli nie to bierzesz ze sklepu rowerowego pancerz do linki on jest super bo łatwo się wygina i rozmiarem pasuje idealnie i nim w miarę delikatnie przepychasz syf, co jakiś czas lej wody żeby sprawdzić czy już odetkałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #14 Napisano 24 Maja 2013 Do wszystkiego używam smaru CX silikonowego http://e-rolmet.pl/cx80-smar-silikonowy-40-p-918.html od karcherów po paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz26134 Zgłoś #15 Napisano 1 Czerwca 2013 demontujesz podsufitkę i zobaczysz rurki, podpięte do szyberdachu. ściągasz je i próbujesz czy mają przepływ. jak nie mają to drutem spróbuj je przepchać tylko ostrożnie bo to stary materiał, żeby Ci nie popękały.. Można prosić o jakieś zdjęcia tych rurek bo u mnie nie ma nic takiego. Ewentualnie proszę o numer telefonu to zadzwonie do kogoś i na spokojnie mi powiecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #16 Napisano 1 Czerwca 2013 Można prosić o jakieś zdjęcia tych rurek bo u mnie nie ma nic takiego. Ewentualnie proszę o numer telefonu to zadzwonie do kogoś i na spokojnie mi powiecie. Są 4sztuki na rogach Fotka z manuala Tomka tu masz wszystko http://forum.vw-passat.pl/threads/1537-Wymiana-szyberdachu?p=823951&viewfull=1#post823951 Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz26134 Zgłoś #17 Napisano 1 Czerwca 2013 Są 4sztuki na rogach Fotka z manuala Tomka tu masz wszystko http://forum.vw-passat.pl/threads/1537-Wymiana-szyberdachu?p=823951&viewfull=1#post823951 Pozdrowionka U mnie czegoś takiego nie ma a szyberdach jest szklany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 1 Czerwca 2013 U mnie czegoś takiego nie ma a szyberdach jest szklany. Masz ori szyber? Jeżeli tak to rurki są, chyba że ktoś w przypływie radosnej twórczości je usunął. Ale z tym też nie ma problemu, rama szybra ma króćce i wystarczy dopasować średnicę węża. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kapitan Bomba Zgłoś #19 Napisano 6 Listopada 2013 Bardzo przepraszam za odgrzanie kotleta, ale nie chciałem nowego tematu otwierać więc dopisuję się tutaj. Jestem posiadaczem Passka B3 GT z ori szybrem Rockwell blaszanym, kupiłem sobie na allegro ori szyber Rockwell od Passata B4 wersja szklana i niestety szyber jest spasztecony, tzn jest oderwany kawałek tego elementu do którego przyczepiona jest linka przez co szyberdach nie działa prawidłowo. Czy ten element mogę przełożyć z mojego szybra blaszaka i będzie on pasował ? No i pytanie nr2 - szyber bardzo ciężko chodzi, bardzo trudno poruszać jest elementy które są ruchome, widać że ktoś to kiedyś smarował ale smar nałapał kurzu i innego syfu, czy w ogóle powinno się smarować prowadnice w szyberdachu czy jednak nie ? Gdzieś tu na forum wyczytałem że niby nie powinno się tego smarować, ale znów w innym miejscu piszą że jednak powinno się smarować, jak to w końcu jest ? W oryginale były jakoś smarowane ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 8 Listopada 2013 Możesz przełożyć samą szybę do siebie jak również bebechy od siebie w ramę z B4-ki. A jak poskładasz to umyć i nałożyć nowego smaru grafitowego, przy prawidłowej regulacji będzie lekko chodził. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach