Skocz do zawartości
Gość nurek

smar do szyberdachu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nurek

Zamierzam wymienic prowadnice szyberdachu, pytanie brzmi jakim samrem ja smarowac?

 

W orginale jest taki biały, jakby teflonowy, silikonowy...

 

Michal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też szukam smaru do szybra-w serwisie vw (GB) niestety nie mieli.W sklepie z częściami jeśli chodzi o smary jest TYLKO smar do łóżysk i przekładni,lub preparat typu 3w1,a Wurth nie jest zbyt popularny.

Prosiłbym o pomoc,gdzie moge kupic jakis smar do szyberdachów przeznaczony:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko dostać bo VW nie zaleca smarować szyberdachu po wyjechaniu z fabryki, coś jak to że się nie zmienia oleju w skrzyni ;)

Ja smarowałem szyber grafitowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sprzedawca polecił SMAR BIAŁY akurat marki boll ale inych też są, nadaje się ponoć idealnie do prowadnic itp. kolo 15zł za dużą puszke w sprayu, napryskalem u siebie bo tak sie sklada ze dzis zakonczylem naprawe szyberdachu i poki co poślizg jest.

 

P.S. Jest to normalny smar nie zadna woda jak wd40

Edytowane przez adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... jezeli jest to smar biały, to napewno nie zawiera grafitu, który napewno zabarwiłby smar na czarno. Można spróbowac zwykłym smalcem :) , on tez jest biały. A tak naprawdę, to w metalowych prowadnicach slizgaja się plastikowe nakładki. Smar nie może rozpuscic tego plastiku, a jednoczesnie musi dawac poślizg, w warunkach wilgoci. Nie może być na bazie ropy naftowej, bo rozpusci plastik. Tak jak pisałem - smalec, czysty cholesterol :D . Ja te prowadnice pryskam silikonem w sprayu co jakis czas, jest dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia polecam BIAŁY smar w sprayu, po założeniu "nowego" szyba nasmarowałem takim i jest OK Ale co jakiś czas można smarować, to nie zaszkodzi a może pomóc ;)

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pochwal się koniecznie, chociaż z doświadczenia wiem że wurth ma dobre preparaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc usunąłem stary smar,zaaplikowałem White Grease w/w firmy i różnica jest duża,dach otwiera się płynnie,nic nie trze i chodzi ciszej,także polecam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wie ktoś może jak oczyścic kanały spływowe z szyberdachu, bo cieknie w środku woda jak jest duży deszcz. Jak tam sie dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

demontujesz podsufitkę i zobaczysz rurki, podpięte do szyberdachu. ściągasz je i próbujesz czy mają przepływ. jak nie mają to drutem spróbuj je przepchać tylko ostrożnie bo to stary materiał, żeby Ci nie popękały..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam motyw bez demontażu - otwierasz szyber, lokalizujesz odpływy i dla testu wlewasz w tą rynienkę trochę wody i obserwujesz czy cieknie nadkolami woda, jak tak to jest git. Jeśli nie to bierzesz ze sklepu rowerowego pancerz do linki on jest super bo łatwo się wygina i rozmiarem pasuje idealnie i nim w miarę delikatnie przepychasz syf, co jakiś czas lej wody żeby sprawdzić czy już odetkałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
demontujesz podsufitkę i zobaczysz rurki, podpięte do szyberdachu. ściągasz je i próbujesz czy mają przepływ. jak nie mają to drutem spróbuj je przepchać tylko ostrożnie bo to stary materiał, żeby Ci nie popękały..

 

Można prosić o jakieś zdjęcia tych rurek bo u mnie nie ma nic takiego. Ewentualnie proszę o numer telefonu to zadzwonie do kogoś i na spokojnie mi powiecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można prosić o jakieś zdjęcia tych rurek bo u mnie nie ma nic takiego. Ewentualnie proszę o numer telefonu to zadzwonie do kogoś i na spokojnie mi powiecie.

 

Są 4sztuki na rogach ;)

 

im000083s.jpg

 

Fotka z manuala Tomka tu masz wszystko ;)

http://forum.vw-passat.pl/threads/1537-Wymiana-szyberdachu?p=823951&viewfull=1#post823951

 

 

Pozdrowionka :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są 4sztuki na rogach ;)

 

im000083s.jpg

 

Fotka z manuala Tomka tu masz wszystko ;)

http://forum.vw-passat.pl/threads/1537-Wymiana-szyberdachu?p=823951&viewfull=1#post823951

 

 

Pozdrowionka :vw:

 

U mnie czegoś takiego nie ma a szyberdach jest szklany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie czegoś takiego nie ma a szyberdach jest szklany.

 

Masz ori szyber? Jeżeli tak to rurki są, chyba że ktoś w przypływie radosnej twórczości je usunął. Ale z tym też nie ma problemu, rama szybra ma króćce i wystarczy dopasować średnicę węża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przepraszam za odgrzanie kotleta, ale nie chciałem nowego tematu otwierać więc dopisuję się tutaj.

Jestem posiadaczem Passka B3 GT z ori szybrem Rockwell blaszanym, kupiłem sobie na allegro ori szyber Rockwell od Passata B4 wersja szklana i niestety szyber jest spasztecony, tzn jest oderwany kawałek tego elementu do którego przyczepiona jest linka przez co szyberdach nie działa prawidłowo. Czy ten element mogę przełożyć z mojego szybra blaszaka i będzie on pasował ?

No i pytanie nr2 - szyber bardzo ciężko chodzi, bardzo trudno poruszać jest elementy które są ruchome, widać że ktoś to kiedyś smarował ale smar nałapał kurzu i innego syfu, czy w ogóle powinno się smarować prowadnice w szyberdachu czy jednak nie ? Gdzieś tu na forum wyczytałem że niby nie powinno się tego smarować, ale znów w innym miejscu piszą że jednak powinno się smarować, jak to w końcu jest ? W oryginale były jakoś smarowane ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz przełożyć samą szybę do siebie jak również bebechy od siebie w ramę z B4-ki.

A jak poskładasz to umyć i nałożyć nowego smaru grafitowego, przy prawidłowej regulacji będzie lekko chodził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności