Skocz do zawartości

Kapitan Bomba

  • Liczba zawartości

    55
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Kapitan Bomba

  • Urodziny 20.03.1979

Informacje osobiste

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Poznań

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    B3 1.6 TD 80KM (RA)
  • Rok produkcji
    1989
  • Link do tematu o samochodzie
    130129
  1. Witam, to znów ja z moim DW 50 Tele Thermo Top Sprawdziłem omomierzem świecę i czujnik płomienia - oba elementy mają przejście, tak więc nie mam pojęcia co może być grane. Wymontowałem płytkę z elektroniką i nie widać na niej śladów upaleń, itp itd. Piecyk jest z 1996r, sterownik nie posiada wyjścia diagnostycznego. Co mogło się stać ? Przypominam, że Webasto padło nagle po tym jak odpaliłem silnik na pracującym Webasto. Od tej pory przestało w ogóle reagować na zasilanie, kompletny brak reakcji, nie pobiera prądu, nie włącza wentylatora nawiewu, dosłownie nic.
  2. Witam, czy ktoś przerabiał obrotomierz z licznika VDO electronic wersja benzynowa, tak aby prawidłowo funkcjonował z dieslem? Kupiłem okazyjnie taki licznik w dodatku z MFA i chciałbym aby obrotomierz działał mi prawidłowo, bo niestety nie da się przełożyć obrotomierza z mojego starego licznika (stare VDO z jedną kontrolką kierunkowskazów w dodatku nie na płytce drukowanej tylko na folii). Wiem, że da się taką przeróbkę wykonać, mało tego w moim drugim samochodzie, tzn w Audi 80 B3 przerobiłem obrotomierz z benzyny do diesla a sama przeróbka jest bardzo prosta bo polega ona tylko na dolutowaniu dodatkowego opornika lub potencjometru w miejsce jednego z istniejących i już obrotomierz prawidłowo pokazuje. Niestety w przypadku licznika VDO electronic nie wiem jak się za przeróbkę zabrać, gdyż cała elektronika tego licznika jest na płycie głownej, a same zegary to po prostu ustroje elektromagnetyczne wciskane w płytę głowną licznika. Oprócz obrotomierza wiem, że muszę dokonać również przeróbki lub wymiany wiązki licznika, a także dorzucić wiązkę do manetki MFA (wiem, że funkcje związane ze spalaniem nie będą mi prawidłowo działać, ale licznik trafił się okazyjnie, manetkę MFA kupiłem okazyjnie razem z manetką tempomatu, więc jak już mam to wszystko to uruchomię sobie MFA, zawsze fajny dodatek to jest). Pozdrawiam Paweł
  3. Odebrane i odpisane Mam nadzieje, że padła co najwyżej świeca żarowa, a najlepiej żeby to był jakiś zimny lut, bo pewnie dostać cokolwiek do tych piecyków to spory problem
  4. Nic nie pobiera, zero reakcji Te stare piece DW-50 Thermo Top mają w ogóle możliwość diagnostyki komputerowej ? W moim piecu złącza są schowane pod jedną z górnych osłon (tą środkową) i wtyki są kanciate, zrobiłem zdjęcie telefonem jak to wygląda:
  5. W takim razie co może być przyczyną zupełnego braku reakcji ? Webasto zdążyłem już wymontować, chyba bez rozebrania się nie obejdzie
  6. Webasto mam zamontowane, Passat po remoncie śmiga, ale niestety Webasto wczoraj odmówiło posłuszeństwa Póki co mam je podłączone "na krótko", tzn mam podłączone pod zasilanie +12V przez 15A bezpiecznik, podłączyłem również sterowanie dmuchawą a na przewód sterujący załączaniem Webasta podaje +12V przez zwykły włącznik. Webasto to Thermo Top DW50 z wbudowanym zbiornikiem paliwa, działało dobrze w takim podłączeniu, niestety tylko do wczoraj Rano uruchomiłem je na chwilę i nie wyłączając go odpaliłem silnik, po odpaleniu silnika nie wiem czy nadal pracowało (bo gdy silnik pracuje Webasta nie słychać) a następnie je wyłączyłem. Później tego samego dnia próbowałem je znów załączyć i cisza Nie dzieje się absolutnie nic, nie słychać ani pracy wentylatora palnika, ani pompki cyrkulacyjnej, ani cykania elektrozaworka. Nie włączają się też wentylatory w kabinie, a póki było wszystko OK to po podaniu +12V na przewód który steruje załączaniem Webasta startowało samo Webasto i wentylatory w kabinie. Bezpieczniki mam dobre, zasilanie do pieca dochodzi (sprawdziłem to), niestety Webasto w ogóle nie reaguje. Gdzieś czytałem, że DW50 posiada zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora i w momencie gdy napięcie spadnie poniżej pewnego progu Webasto się wyłącza aby nie rozładować nadmiernie akumulatora. Wiadomo, że przy rozruchu silnika napięcie spada dość drastycznie, może przez to że miałem włączone Webasto przy rozruchu silnika odczytało ono ten chwilowy spadek napięcia jako nadmierne rozładowanie i się wyłączyło ? Jeśli tak, to czy powinno samo się ponownie włączyć gdy napięcie wróci do normy czy trzeba coś zrobić aby je odblokować ? Bardzo proszę o pomoc, Webasto kosztowało mnie sporo pieniędzy i bardzo bym chciał aby działało.
  7. Tak więc na 100% są 2 wersje tego regulatora. Tak samo jak w Audi 80 przyciski w konsoli środkowej produkowały 2 firmy tak samo może być i w Passacie.
  8. Kolega Lebow miał rację. Winna była żarówka kontrolki świateł postojowych, wymiana żarówki na diodę LED rozwiązała problem definitywnie. Co ciekawe żarówka była podłączona w szeregu z diodą 1N4007, czyżby ta dioda była przebita ? Może jutro to sprawdzę, tak czy siak nie zamierzam do żarówki wracać skoro dioda świeci równie dobrze i przynajmniej się nie grzeje Pozdrawiam
  9. Udało się, niestety chyba są 2 wersje tych regulatorów, bo to co opisał Qdlik niestety u mnie się nie sprawdziło Owszem przód trzeba zdemontować, ale aby rozebrać przełącznik trzeba jeszcze rozwiercić ostrożnie 3 nity, wtedy dopiero da się go otworzyć i naprawić podświetlenie.
  10. Przepraszam za odkop tematu, ale mam pytanko - jak rozebrać pokrętło regulacji wysokości świateł w B3 ? O ile wszystkie podświetlenia udało mi się ogarnąć, że działają o tyle tego jeszcze nie zrobiłem bo nie wiem jak to pokrętło rozebrać
  11. Dzięki za podpowiedź, jak masz fotki to podrzuć je do tematu, chętnie obejrzę jak to masz zrobione. Ja jednak chyba zostanę przy miejscu o którym pisałem wyżej a ujęcie powietrza do spalania podprowadzę gdzieś wyżej do komory silnika tak aby piecyk dostawał suche powietrze. W instrukcji montażu mojego piecyka napisali aby montować go jak najniżej się da, dzięki czemu trudno będzie go zapowietrzyć, w dodatku z paliwem nie będzie problemu bo filtr paliwa jest blisko więc podpinam tylko powrót z filtra do wlotu paliwa w piecyku a wylot do przewodu powrotnego zbiornika paliwa i po temacie Może też wymodzę jakąś osłonę która będzie chronić piecyk przed błotem
  12. Z wężami powinienem sobie jakoś poradzić, tam nie są bardzo grube węże, więc jak się uda to zmieszczą się za obudową filtra powietrza. Miejsce to ma taki plus, że węże paliwowe będą dość krótkie, bo filtr paliwa jest blisko. Minusem będzie za to konieczność lekkiej modyfikacji prawego wspornika zderzaka - będzie trzeba go nieco podciąć a przez to nieco osłabić, ale może dorobi się jakieś wzmocnienie a wtedy problem nie istnieje.
  13. Albo mi się wydaje albo piecyk miał zamontowany między zbiornikiem spryskiwaczy a akumulatorem ale u mnie też tam nie ma miejsca W AAZ jest dużo łatwiej, bo te silniki nie miały IC więc jest eleganckie miejsce na Webasto, natomiast RA/SB mają IC i jest problem. Jest jeszcze opcja z 2 strony między nadkolem a zderzakiem upakować ten piecyk, ale wtedy będzie problem gdzie wmontować klaxony i trochę kijowo będzie z prowadzeniem węży wodnych. Druga sprawa jak mocno się nagrzewa obudowa piecyka i wydech ?
  14. Znalazł ktoś dobre miejsce na piecyk Webasto w komorze silnika Passata B3 w Dieslu z turbo i intercoolerem ? Ja dziś robiłem przymiarki do montażu piecyka i chyba nic z tego Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedniego miejsca
  15. Chyba coś tam podłożę jednak
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności