Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PaczolTM

Póki co zakupiłem ragulator 14.5 V. Koszt nie duży, wiec mogę sprawdzić jego działanie. Jak to nie pomoże będę szukał dalej. W tym tygodniu sprawa sie rozwiąże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam powiedzcie mi jaki mam kupic sobie akku do mojego paska oczywiscie chodzi mi o ah i amperarz moj pasek to B-5 1.6 skrzynia automat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paska mam od niespełna dwóch lat, jak do tej pory nigdy nie miałem żadnych problemów z akumulatorem, średnio dziennie robię ok. 100 km, tak że aku raczej doładowany. Nawet podczas tegorocznej zimy nie zdarzyło się żeby brakło prądu. Dzisiaj rano próbuję odpalić, ćwierć obrotu wału i stop. Kontrolki świecą ale silnik nie przekręci. Dzień wcześniej odniosłem wrażenie jakoby kręcił trochę ciężej, ale jakoś nie wzbudziło to u mnie specjalnych podejrzeń, sporo jeździłem tego dnia i doszedłem do wniosku że pewnie się doładuje, a tu taki zonk.

Pożyczyłem i podłączyłem pod starter, zapalił na rys, pochodził 10 minut, zgasiłem i już zakręcił o własnych siłach. Jeździłem dzisiaj trochę, kilka(naście) razy silnik był odpalany i nie było żadnego problemu.

Zmierzyłem jeszcze napięcie ładowania alternatora i wydaje się w porządku - w granicach 14,3 - co ciekawe zarówno na wolnych obrotach jak i przy 2000 (czy to normalne)?

Nic też nie wskazuje na zwarcie w instalacji i pobór prądu na lewo.

Wieczorem udało mi się jeszcze zdobyć areometr, i tutaj dwie rzeczy które mnie zaskoczyły:

- jedna cela chyba padnięta - zatopiony spławik całkowicie

- w pozostałych celach w normie: 1,25, ale elektrolit ma mętną barwę - jakby lekko podczerniałą.

 

Czy według was te oznaki świadczą o zmierzchu żywota mojego aku? Jaka może być przyczna tego nieoczekiwanego rozładowania i co jeszcze ewentualnie można by sprawdzić w warunkach domowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmierzyłem jeszcze napięcie ładowania alternatora i wydaje się w porządku - w granicach 14,3 - co ciekawe zarówno na wolnych obrotach jak i przy 2000 (czy to normalne)?
Normalne ;)
Wieczorem udało mi się jeszcze zdobyć areometr, i tutaj dwie rzeczy które mnie zaskoczyły:

- jedna cela chyba padnięta - zatopiony spławik całkowicie

- w pozostałych celach w normie: 1,25, ale elektrolit ma mętną barwę - jakby lekko podczerniałą.

Aku do wyrzucenia - zwarcie w jednej celi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rotson

Czesc wszystkim.

Mam problem z rozladowywaniem akumulatora, podpialem miernik pomiedzy bezpiecznik nr 14 (elektryczne szyby, lusterka ) i pobor pradu byl 0,5A. Narazie wyjalem ten bezpiecznik ale nie wiem co dalej czy jakies styki zabrudzone, kabel robi zwarcie? Prosze o pomoc dobrego czlowieka , ktory posiada wiedze na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie akumulator po pięciu dniach był całkowicie rozładowany. Przyczyną był odbiornik radiowy, pomimo wyłączenia pobierał 500 mA. Zamieniłem przewody w kostce zasilającej i akumulator trzyma dobrze, ale po włączeniu zapłonu za każdym razem trzeba wprowadzać kod.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie akumulator po pięciu dniach był całkowicie rozładowany. Przyczyną był odbiornik radiowy, pomimo wyłączenia pobierał 500 mA. Zamieniłem przewody w kostce zasilającej i akumulator trzyma dobrze, ale po włączeniu zapłonu za każdym razem trzeba wprowadzać kod

Coś nie tak z odbiornikiem. Teraz ściągasz całe zasilanie, a powinno być tylko od sterowania sciagane napięcie. Czy poprzednie połaczenie było takie że radio wyłaczało się z kluczyka???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm - to u mnie jest ciekawszy przypadek ...

Mój aku rozładowuje się w ciągu jednej nocy ( nowiutki miesięczny aku ).

Fakt faktem że tylko wtedy gdy jest mokro po deszczu. Jak jest słonecznie i sucho to problem nie występuje.

Sprawdzałem u elektryków pobory prądu, czy alt ładuje, zarówno na wyłączonym silniku jaki i w wersji na fulla. Wszystko w normie :|

Tylko deszcz przyjdzie i mogę se pomarzyć o jeździe....

Jedyny sposób to odpiąć "-" klemę - wtedy nie ma problemu z brakiem prądu.

Podejrzewam jakieś zwarcie, ale nie jestem elektrykiem, na tymże nie znam się w ogóle - może koledzy podpowiedzą jakieś rozwiązanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko deszcz przyjdzie i mogę se pomarzyć o jeździe....

Jedyny sposób to odpiąć "-" klemę - wtedy nie ma problemu z brakiem prądu.

Zrób pomiar poboru prądu na postoju po deszczu i w po niedeszczowej nocy. Samochod z podłaczonym radiem ale nie przekręconym klyczukiem powinien pobierac koło 100mA, bez radia połowe tego. Najprawdopodobniej woda gdzieś ci w drzwi leci (jesli masz elektryczne) lub jakąs krzynkę z bezpiecznikami lub przekaźnikami. Ogólnie ciężko znaleźć coś takiego. Ja w jednym punto szukam tego bezskutecznie od dłuszego czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektryki Ci u mnie aż nadto - comfortline więc wszystko mam na elektryce + parę pierdółek z doposażania :) Dzięki za podpowiedź - będę szukał ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak, albo deszczowy dzień albo oblej samochód z wenrza i pomierz prąd. Z tym że z tym wenrzem to może być niemiarodajne, zbyt mała ilośc wody. Weź to też pod uwagę. Zacznij sprawzdanie od wyciagniecia bezbieczników z doposażenia. Często tam tkwią błedy w montarzu. Jeśli prąd nie spadnie to nromalne bezpieczniki aż prąd spadnie. Będziesz wiedzieć który to obwód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przywracam temat. Wczoraj sprawdzałem ładowanie w moim passku, i włączony na wolnych obrotach ma 14,14.1. Gdy włącze wentylator ogrzewania, tylnią szybe i światła to spada mi do 13.25 co oznacza że mam troche słabe ładowanie, co może być tego przyczyną, regulator napięcia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być, również mogą być to szczotki lub komutator brudny. Możesz też miec jakies straty na przesyle takiego prądu, wszelapieko rodzaju łaczenia moga być brudne. Popatrz jak zachowuje się napięcie przy większej prędkości obrotowej silnika oraz pomież na alternatorze napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem wcześniej też przy różnych prędkościach obrotowych i wartość była ta sama, a przy alternatorze nie mierzyłem, ale sprawdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy od jakiegos czasu mam problem ze swoim autem. zbyt szybko rozladowuje sie aku. pobor pradu jest w okolicach 3A. sprawdzane 2 akumulatory. dzisiaj przy podlaczaniu slyszalem takie "buczenie" (odglos np zapalonej zarowki itp). doszedlem ze dochodzi on z okolic nadkola tylnego ze strony pasazera. przyszla mi na mysl taka rzecz ze auto moze miec zalaczona ciagle pompe paliwa i stad taki spory pobor pradu? ew co innego moze wydawac taki dzwiek z tych okolic? i ewentualnie jak moge to dokladnie zdiagnozowac i co najwazniejsze wykluczyc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ew co innego moze wydawac taki dzwiek z tych okolic? i ewentualnie jak moge to dokladnie zdiagnozowac i co najwazniejsze wykluczyc

Co innego może brzęczeć to nie wiem, może pompa może jakieś zwarcie. Teraz jest dużo wody i śniegu to ci może się gdzieś gotować. Najprostszą metoda detekcji takich rzeczy jest zwykły multimetr do 10A lub 20A nie ma znaczenia. Zarabiasz takie końcówki żebyś zamiast bezpiecznika mógł mógł wsadzić w gniazdo i sprawdzasz który obwód bierze tyle prądu. Potem schemat i patrzysz co jest podłączone i kolejno odłączasz i patrzysz kiedy prąd zmaleje. Można też podłączyć przy aku miernik i wyciągać bezpieczniki, ale jak sam jesteś to się nabiegasz. Jeśli wiązka będzie ci zwierać To po odłączeniu obciążeń omomierzem możesz posprawdzać, tylko wynik nie zawsze musi być właściwy. Rezystancja przewodów to mega omy jeśli jaki kolwiek innych przewód odłączony od wszystkiego i nie będący masą ma inną rezystancję to znaczy , że to on. Z prawa ohma wartość prądu płynącego w przewodzie jest stosunkowi wartości napięcia do rezystancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o zwykla prosta metode. sprawdzalem juz miernikiem bezpieczniki, nic nie wyszlo. jezeli pompa moze brzeczec to poprostu jak ja najlatwiej odlaczyc zeby sprawdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Ustaw miernik na 10A,odlacz kleme,wepnij miernik pomiedzy kleme a aku;niewazne jak, najwyzej wyswietli sie "minus cos tam".Zaraz zacznie wyc alarm i swiecic kierunki, pomiar wskaze,jak pisales okolo 0,5A.NIE ODLACZAJAC MIERNIKA WYLACZ ALARM(wiem,przydalaby sie trzecia reka), sprawdz pomiar.Jesli jest okolo 20mA instalacja jest ok(mysle,ze wlasnie tak jest).

 

2.Jezeli po punkcie "1" okaze sie,ze wartosc pradu przy zakresie ustawionym na mierniku(10A) jest bardzo mala lub niemiezalna(0 lub cos ponad) odepnij przyrzad,ustaw zakres 200mA,wepnij kable do odpowiednich wejsc miernika.I teraz wazne; TRZYMAJAC przewody miernika,jeden na klemie ,drugi na aku DOTKNIJ KLEMA DO AKU(w tym momencie prad nie idzie przez miernik,pomiar 0).Poczekaj na zadzialanie alarmu i wylacz go(trzecia reka) caly czas trzymajac przewody mier. i kleme na aku.Alarm wylaczony.Sciskajac przewod miernika do klemy(dobry styk) odlacz ja od aku i sprawdz pomiar teraz.Mysle, ze powinienes miec mala wartosc.jezeli jest za mala jak na ten zakres,zmniejsz go(caly czas trzymasz polaczenie miernika).

3.Nie wypinaj bezpiecznikow od poduszek.Prawdopodobnie spowoduje to wyswietlenie sie ich bledu i bedziesz musial kasowac vag-em.Do momentu nieskasowania bledu, poduszki beda prawdopodobnie nieczynne(w razie wypadku nie zadzialaja).

 

4.Jazeli pozbawisz alarmu zasilania,po ponownym podaniu napiecia, zalaczy sie(ale to juz wiesz).Objawy typu slabe piszczenie,kontrolki kierunkow migaja a kierunki nie i inne wariacje alarmu sobie odpusc.Jest to spowodowane bardzo malym napieciem aku i alarm zaczyna fiksowac.

 

5.Jesli pomiar w punkcie "2" bedzie mial mala wartosc,podepnij aku, wlacz silnik i zbadaj teraz NAPIECIE (V)(pisalem Ci to juz w moim poscie).Zakres miernika 20V,podlaczonego tym razem rownolegle do aku.Powinno byc okolo 14V.Po wlaczeniu swiatel glownych(mozesz jeszcze wlaczyc ogrz.tylniej szyby) ,napiecie nie moze dramatycznie spasc,ma byc okolo 13,8V.Jesli tak nie jest winny jest alternator.

 

6.Jezeli pobor pradu jest maly i napiecie ladowania dobre,akumulator jest uszkodzony i trzeba go wymienic.

 

Mam nadzieje,ze ta troche dluga rozpiska bedzie Ci pomocna.Napisz jak sobie poradziles.Pozdrawiam.

Dzięki Koledze TOMNIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem wszystko. problemem jest pobor pradu ze srodka auta. sadze ze to pompa przy zbiorniku i chce ja jakos odlaczyc zeby sie upewnic tylko nie wiem jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdzalem wszystko. problemem jest pobor pradu ze srodka auta. sadze ze to pompa przy zbiorniku i chce ja jakos odlaczyc zeby sie upewnic tylko nie wiem jak?

Ten sposób który ja ci podałem i kolega Rafał ci dokładniej to wyjaśnił jest najłatwiejszym sposobem dla ciebie. Są inne metody ale ty sprzętu nie masz do tego. Jest inny specjalny miernik potrzebny. Oczywiście że twój problem mieści się w środku samochody i właśnie tą metodą go znajdziesz. Nie oczekuj, że ktoś ci poda metodę przytknij tu mierniczek a on ci pokaże gdzie zwarcie. Poprostu patrzysz który bezpiecznik odpowiada za uszkodzony obwód i dalej zajmujesz się tym obwodem. Ty nie masz mierzyć bezpieczników tylko prąd płynący przez nie.

.Nie wypinaj bezpiecznikow od poduszek.Prawdopodobnie spowoduje to wyswietlenie sie ich bledu i bedziesz musial kasowac vag-em.Do momentu nieskasowania bledu, poduszki beda prawdopodobnie nieczynne(w razie wypadku nie zadzialaja).

Przy przełączaniu bezpieczników lub odpinaniu aku zawsze mogą pozostać błędy. W VW żadko to się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności