Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

:rolleyes:dokładnie chodzi mi o pojemność i moc pozdrawiam:cool:

Edytowane przez mrjaskot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wlepkę w bagażniku to najlepiej sprawdź kody i będziesz miał pewność jaki ma być zamontowany. A jak nie masz wlepki, :)

to proszę:8c7d5b48762df802.png

 

I tak jak już pisałem wcześniej. W zależności jaki masz alternator (im mocniejszy alternator, tym większej pojemności akumulator).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze wazne zeby w danej pojemnosci jak najwiekszy prad rozruchowy byl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arekk

Mój akumulator (nówka sztuka 72Ah) postał 3 dni (trzy) w garażu ogrzewanym i padł. Serwis badał pobór prądu (postojowy) ale to wymaga cierpliwości ponad pół godziny, bo podobno komputer skanuje i monitoruje systemy. Pobór prądu wahał się od 0,05 do 0,3A.

Diagnoza: jeździć więcej, u nas w salonie naładowany akumulator starcza na tydzień???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji pomiaru pasożytniczego prądu.

W biuletynach technicznych VW napisano, że moduł komfortu nie przechodzi w stan uśpienia dopóki auto nie zostanie zamknięte.

Zatem auto stojące sobie bezpiecznie w garażu także powinno być zaryglowane właśnie żeby się akumulator nie rozładowywał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeździć więcej, u nas w salonie naładowany akumulator starcza na tydzień???
To co oni z nim robią??? Mój służbowy, roczny focus stał po firmą przez 3 tygodnie (Święta, Nowy Rok) i w tym tygodniu (było chyba z -15C) odpalił bez problemu, jak mówią na "dotyk". Jak widać nowe auta dużo lepiej sobie radzą z rozruchem niż wiekowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego przy temp -15 nie ma problemów ale po niżej-25 jest. Być może to nasza ropa. Dzięki dla GURALA pozdro...:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój akumulator (nówka sztuka 72Ah) postał 3 dni (trzy) w garażu ogrzewanym i padł. Serwis badał pobór prądu (postojowy) ale to wymaga cierpliwości ponad pół godziny, bo podobno komputer skanuje i monitoruje systemy. Pobór prądu wahał się od 0,05 do 0,3A.

Diagnoza: jeździć więcej, u nas w salonie naładowany akumulator starcza na tydzień???

 

Co oni robili w tym salonie, przeciez pomiar pradu to trwa sekundy. MIernik cegoey i jazda. No tak ale ASO potrzebuje komputera do tego :). A jesli ci kolego tak szybko akumulator pada to proponuje sprawdzic jego pojemnosc jesli z samochodem wszystko jest ok.

Edytowane przez traba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem mam taki.Pobor pradu na postoju jest 70mA, nie jest to pobor pradu ktory rozladuje akumalator w jedna noc a jednak zdaza mi sie raz na tydzien ze akumulator padnie calkowicie.Przy mrozach -20 odpalal od razu natomiast tydzien temu padl, naladowalem, caly tydzien jezdzilem ponad 100 km dziennie,codziennie odpalal za pierwszym razem a dzisiaj rano znowu padl z niewiadomych przyczyn.

Czy to bedzie akumulator do wymiany?Nie chce wyrzucic kasy na nowy akumulator poniewaz boje sie ze to nie bedzie wina akumulatora.Co o tym sadzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie chce wyrzucic kasy na nowy akumulator poniewaz boje sie ze to nie bedzie wina akumulatora.Co o tym sadzicie?

Na początek trzeba sprawdzić czy alternator nie jest przypadkiem już na tyle zużyty że ma słabe ładowanie, a i akumulator też można poddać badaniu czy nie traci napięcia przy odpalaniu, bo być może że mrozy przetrwał a teraz domaga się już emerytury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomierz prad ladowania i jaki jest pobierany z aku przy wlaczonym wszytskim co masz w samochodzie. Napiecie ladowania tez spradz, jesli jest ok to aku pod obciazneiem czy napiecie mu nie przysiada. Przede wszytskim powiedz ile ten aku ma??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 1001

mnie akumlator rozladowalo WYLACZONE radio ,padł akumlatorek w radiu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki akumulatorek w radiu???? I w jakim radiu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oddalem samochod do elektryka i znalazl zwarcie w przewodach w drzwiach lewych i prawych i na razie po klopocie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz elektryczne szyby??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pergamon
Problem mam taki.Pobor pradu na postoju jest 70mA, nie jest to pobor pradu ktory rozladuje akumalator w jedna noc a jednak zdaza mi sie raz na tydzien ze akumulator padnie calkowicie.Przy mrozach -20 odpalal od razu natomiast tydzien temu padl, naladowalem, caly tydzien jezdzilem ponad 100 km dziennie,codziennie odpalal za pierwszym razem a dzisiaj rano znowu padl z niewiadomych przyczyn.

Czy to bedzie akumulator do wymiany?Nie chce wyrzucic kasy na nowy akumulator poniewaz boje sie ze to nie bedzie wina akumulatora.Co o tym sadzicie?

 

Kolego mam podobny problem, przeklejam jedno z rozwiązań które może pomóc. Niestety nie znalazłem jeszcze odpowiedzi na pytanie: gdzie jest ten przekaźnik :)

 

"Witam.

 

Przez kilka miesięcy o mało sobie włosów nie wydarłem.

Akumulator 100% sprawny, a po kilku dniach (niekiedy nawet po kilku godzinach) auto nie daje się uruchomić.

Szukałem, sprawdzałem, wymontowałem centralkę alarmu i zamka - niec nie pomogło.

 

Wiecie co było przyczyną ?

 

ZAWIESZAŁ SIĘ PRZEKAŹNIK. Nie zawsze rozłączał po wyłączeniu stacyjki.

Żarło (zmierzyłem) ok. 18 A !!!

 

Wymieniiłem przekaźnik za 10 zł i jak ręką odjął.

Już nie pamiętam kiedy wyjmowałem akumulaotor aby go doładować.

Najciekawsze było to, że ten przekaźnik niekiedy się rozłączał a innym razem nie. było więc trudno znaleźć tę usterkę.

 

Może to komuś pomoże.

 

Pozdrawiam

Grzegorz "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PaczolTM

Witam Panów.

Ja borykam sie juz od dawna ze zbyt niskim napięciem ładowania.

Jestem po wymianie akumulatora i powiem szczerze, ze chciałbym w koncu ten problem rozwiązać, gyż nie chce aby nowy akumulator zbyt szybko sie wykończył.

Na klamrach przy włączonym silniku i bez obciążenia mam 13.6 - 13.7 V. Po przeszyszczeniu zaśniedziałych styków od ragulatora napięcia pojawiło sie 13.9 V,ale tylko na kilka dni. Później wszystko wróciło do normy.

Po obciążeniu napięcie na klemrach to 13.5- 13.6 V. Obciązony tylko światłami mijania.

Czy macie może jeszcze jakiś pomysł co sprawdzić lub co wymienić w alternatorze by napięcie było w okolicach 14.4 V ??? Gdzie może tkwic przyczyna takiego stanu.

Dziękuję za wszelkie rady i podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diody w altku

slaby pasek

slaby akku

cos zzrea praf

slaby altek

padl ahhu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PaczolTM

Witam

Dzisiaj dokonałek kolejnych stosownych pomiarów mojego alternatora. W zalezności od tego w którym miejscu mierzyłem otrzymałem różne wyniki.

I tak np:

1) Pomiar bezpośrednio za szczotkami 13.97 V

2) Pomiar na wyjściu z alternatora 13.8 V (zacisk sruby do przykręcenia przewodu +)

3) Pomiar na rozruszniku 13.75 V

4) Pomiar na zaciskach akumulatora 13.7 V

 

Wszystkie 4 pomiary były wykonywane bez obciążenia. Po włączeniu świateł, dmuchawy otrzymałem następujące wyniki

 

1) Pomiar bezpośrednio za szczotkami 13.97 V

2) Pomiar na wyjściu z alternatora 13.8 V

3) Pomiar na klamrach akumulatora 13.5 V

 

Według producenta akumulatora powinno być w zakresie ok 14-14.4 V

Czyżby te 0.5 V gineło na przewodach ???

Wykluczam masę, ponieważ biorąc masę z klamry akumulatora, a "+" z szczotek alternatora otrzymałem 13.97 V

 

Czy ktoś z szanownych kolegów stosował regulator napięcia o wartości 14.5 V ??? Obecnie mam 14V, ale zastanawiam sie nad zmianą na cos takiego:

http://www.allegro.pl/item596660873_regulator_napiecia_audi_vw_opel_80_14_5_v.html

 

Wtedy zbliżę sie do minimalnej wartości 14 V , ale na klamrach akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to wszystkie regulatory są na 14,4V. Może poprostu rozbierz alternator popatrz wszytskie połaczenia sprawdź płytke z diodami czy nie ma zwarć, stan szczotek, komutatora, podłaczenia uzwojeń do płytki z diodami i same diody (czy mają podobne wartości rezystancji w kierunku blokowania i przewodzenia, zwykły multimetr w kierunku blokowania pokarze ci przerwe). A jesli chcesz oszukiwać regulator to bys musiał rezystor miedzy jego jedną nóżke a mase wsadzić (ale nie jestem pewien tego pomysłu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności