Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

zużyty nie jest na pewno bo kupiony był nowy dwa misiące temu ;)

moze to byc wina braku wody?

Edytowane przez Danjel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
530 A - 62 A.h(akumulator) do passata b5 1.9TDI. 99 r. może być ??

 

może być ale jeśli masz alternator 120A to bierz CENTRA FUTURA 72AH 720A lub 77AH 760A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze to byc wina braku wody?
2 miesiace i nie ma juz wody w nim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie ponieważ pod koniec ubiegłego roku kupiłem nowy akumulator CENTRA FUTURA CA722 12V 72Ah 720A alternator mam 120A. Autem jest bardzo mało jeżdżone od nowego roku może wyjechałem z 4 razy po 15 km. A od ponad 2 tygodni stoi w garażu bo czekam na części :blady i w sumie minie prawie miesiąc niczym wyjadę :doh

Dla akumulatora taki długi przestój w tych temperaturach nie jest za bardzo zdrowy więc tydzień temu go wyjąłem i przyniosłem do domu. Nie posiadam obecnie miernika a napięcie sprawdzałem tanim woltomierzem (przeznaczonym do ciągnika) i wyniosło w granicach 12,1 - 12,3. Prostownik mam automatyczny Einhell a BT BC 15.

Jak długo ładować nowy akumulator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musze uciekac to nie bede sprawdzal co t oza prostownik, ale piszesze ze automat, to mozliwe ze masz diode od ladowania. Jak ona przestanie swiecic to znaczy ze akumulator sie nie laduje i mozesz go odlaczyc. A nawet jak aku postoji pod prostownikiem pare godzin wiecej to nic mu nie bedzie.

ja ostatnio smigam polo siorki i moj tez stoi w garazu pare tygodni. Aku mam 5letnie i trzyma 11.9V, podobnie jak u Ciebie i nie ma zadnego problemu, pali na dotyk. Gdyby bylo po -20. to inaczej, a teraz te temp tak zle mu nie zrobia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zużyty nie jest na pewno bo kupiony był nowy dwa misiące temu ;)

moze to byc wina braku wody?

Proponuję poszukać fachowca. To nie brak wody tylko elektrolitu, a jego brak świadczy o podwyższonym napięciu ładowania. Nie wykluczone, że razem z naprawą alternatora przyjdzie wymienić akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , mam takie pytanie zostawiłem auto w garażu z odłączoną klemą minusową i po dwóch dniach jak przyszedłem po auto to nawet centralny zamek nie działał akumulator rozładowany prawie do zera , pytanie czemu się rozładował skoro klema minusowa była zdjęta? jak by też masy gdzieś dotknęła to by go rozładowało? aku ma 2 lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa 2 opcje , rozładowany i nie naładowałeś , albo padł aku. Jak nie jest podpięty to nie ma innej możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

]Jakieś problemy wcześniej były , że odłączyłeś klemę ?

no wymieniałem taśmę od poduszki bo miałem błąd , ale nie skończyłem i tak zostawiłem auto w garażu z odpiętą klemą, a jak by klema minusowa stykała gdzieś z metalem to by rozładowało akumulator? dziwne bo nigdy tak nie było aku dobrze kręcił bo ma dopiero drugą zimę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Passat 2.0 benzyna/LPG z 2002 r. Problem z akumulatorem a mianowicie był pobór prądu od 3 lat przez uszkodzony zamek klapy bagażnika, nie zamykał sie przez uszkodzony zamek i świeciła sie kontrolka że jest otwarty co rozładowywało akumulator, żaróweczka w bagażniku i sam czujnik. Samochodem trzeba było codziennie jeździć choć kilka km inaczej na następny dzień nie dało sie go odpalić, poprzedni właściciel olewał sprawę bo i tak codziennie jeździł ale w zimie już nie zawsze udawało sie odpalić samochód, dokładnie rok temu kupił nowy akumulator Bosh S4 ale usterki nie wyeliminował tylko dalej jeździł a nowy akumulator cały czas sie rozładowywał w nocy choć mógł codziennie go odpalać, ale jak postałby już 2 dni to już sie nie dało go uruchomić. Od 2 mies jestem właścicielem tego auta, nie jeżdżę codziennie wiec miałem problemy z odpalaniem pomimo że akumulator jest nowy, znalazłem tę usterkę zamka, naprawiłem i przez 3 tygodnie było wszystko super, zimą w mrozy -10 po 2 dniach nie jeżdżenia passat odpalał bez problemu ale teraz od 2 tygodni problem znów wrócił tzn. znów po nocy na parkingu pod chmurką nie daje sie uruchomić, po odpaleniu z kabli z drugiego auta i przejechaniu do pracy ok 10 km po 8 godz nie chce już odpalać.

Stąd moje pytanie, czy akumulator pomimo tego ze jest nowy bo ma rok, to po takim użytkowaniu przez poprzedniego właściciela nadaje sie na złom czy może powinienem szukać przyczyny w aucie że nadal coś ciągnie prąd z akumulatora?

 

Z góry Serdecznie dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy akumulator pomimo tego ze jest nowy bo ma rok, to po takim użytkowaniu przez poprzedniego właściciela nadaje sie na złom czy może powinienem szukać przyczyny w aucie że nadal coś ciągnie prąd z akumulatora?

Przydałoby się pomierzyć pobór prądu i sam aku i wtedy postawić diagnozę bo tak to wróżenie z fusów. Poczytaj temat na pierwszych stronach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, czytałem, na forum też znalazłem co może być przyczyną problemu. Ja na akumulatorach sie nie znam, nie mam też czym zmierzyć czy jest pobór prądu, niestety też do miasta nie bardzo mam czas w ciągu tygodnia pojechać do jakiegoś mechanika aby sprawdził sam akumulator, dlatego postanowiłem poprosić Was o pomoc, bo może faktycznie jest tak że przez takie użytkowanie akumulatora jego żywotność jest na wykończeniu i ktoś z Was może przechodził przez coś takiego lub ma właśnie więcej wiedzy na temat akumulatorów. Wiem że to jest wróżenie z fusów i gdybym mógł to oczywiście podjechałbym gdzieś aby sprawdzić ten akumulator, choć w sumie w lublinie chyba nie ma dobrych elektryków i w ogóle mechaników albo na takich nie trafiłem. Wcześniej miałem golfa VI 1.9 TDI Asv i z nim to zwiedziłem zdecydowaną większość lubelskich mechaników i wiem że idą na łatwiznę i oszukują przy naprawach a ceny mają z kosmosu, a dzięki właśnie forum udawało mi sie bezbłędnie diagnozować auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mam też czym zmierzyć czy jest pobór prądu

proponuję wstąpić do jakiegoś supermarketu, na jakiś stragan na "rynku" czy nawet do "chińskiego marketu" i kupić najtańszy miernik za 10 -15 zł.. tak samo w supermarketach sprzedawane za grosze są mierniki elektrolitu...

proponuję bo:

to jest wróżenie z fusów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam przeczytałem cały temat i mam taki problem który meczy mnie już rok moze dłużej i zawsze pojawia się jak przychodzi zima, tylko że w tamtym roku tzn. z 2011/2012 pasek nie chciał normalnie odpalić przy temp około -20 stopni a w roku 2012/2013 juz przy temperaturze od -3 do -10 stopni i prawie co dzień rano musze odpalac na kable i po tych 9 godz. w pracy czasem uda się uruchomić normalnie ale ledwo co łapie albo musze od kogoś pożyczyc prądu, a czesto mam tak że np. w piatek o 16 jestem w domu gaszę silnik i jak chce w poniedziałek rano uruchomić to po przekreceniu kluczyka albo ledwo co widać cyferki na wyswietlaczu albo wogóle nic nie widać bo coś i gdzieś tak wciąga mi ten prąd z aku.

a teraz konkretnie jestem z elektroniki zielony jak trawa nie za bardzo wiem jak dokonać tych pomiarów dotyczących z wyjęciem bezpieczników na jakich ustawieniach mierzyć pobór prądu po wyjeciu bezpieczników i którą końcówkę z miernika gdzie przyłożyć oraz jak sprawdzić prąd ładowania na jakich ustawieniach i ten pomiar z tym miernikiem wpiętym szeregowo miedzy aku. a klemę też na jakich ustawieniach, a także czy tym miernikiem da się zmierzyć prąd ladowania wychodzący z alternatora, a miernik kupiłem taki więc jak możecie po napiszcie mi te informacje i jak jest to mozliwe to pokażcie na zdjęciachto oraz gdzie w pasku znajduje się to:

Witam.

 

Przez kilka miesięcy o mało sobie włosów nie wydarłem.

Akumulator 100% sprawny, a po kilku dniach (niekiedy nawet po kilku godzinach) auto nie daje się uruchomić.

Szukałem, sprawdzałem, wymontowałem centralkę alarmu i zamka - niec nie pomogło.

 

Wiecie co było przyczyną ?

 

ZAWIESZAŁ SIĘ PRZEKAŹNIK. Nie zawsze rozłączał po wyłączeniu stacyjki.

Żarło (zmierzyłem) ok. 18 A !!!

 

Wymieniiłem przekaźnik za 10 zł i jak ręką odjął.

Już nie pamiętam kiedy wyjmowałem akumulaotor aby go doładować.

Najciekawsze było to, że ten przekaźnik niekiedy się rozłączał a innym razem nie. było więc trudno znaleźć tę usterkę.

 

Może to komuś pomoże.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

23022013567.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak sprawdzić prąd ładowania

Odpalasz auto przewody wpięte w miernik tak jak na obrazku pokrętło przekręcasz w lewo na 20V prądu stałego. Czerwony przewód do klemy + czarny do klemy - i masz ładowanie, dodajesz gazu włączasz odbiorniki w aucie i masz ładowanie pod obciążeniem.

pomiar z tym miernikiem wpiętym szeregowo miedzy aku. a klemę też na jakich ustawieniach

Odpinasz klemę minusową czerwony kabel od miernika wpinasz do gniazda 10A, pokrętło miernika ustawiasz tak aby znacznik był skierowany na ikonkę 10A i dokonujesz pomiaru dotykając jednym przewodem od miernika do słupka akumulatora, a drugim do tej odpiętej klemy. Jeżeli wynik wyniesie poniżej 0,2A można przełożyć czerwony przewód w gniazdo środkowe, a pokrętło ustawić w prawo na 200mA, aby wynik był dokładniejszy. Tak samo wygląda procedura sprawdzania poszczególnych bezpieczników. Oczywiście na zgaszonym aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze zrozumiałem żeby wykonać pomiar na bezpiecznikach to:

muszę odpiąć klemę minusową, czerwony kabel od miernika wpiąć do gniazda 10A, pokrętło miernika ustawić na ikonkę 10A i dotykać jednym przewodem od miernika do słupka akumulatora, a drugim do tej odpiętej klemy i po kolei wyciągać bezpieczniki z skrzynki.

zapomniałem dodać że mam już rozłączone kostki od tylnych lewych drzwi miedzy słupkiem a drzwiami i odpietą wtyczkę od zamka w bagarzniku tego odpowiedzialnego za działanie lampki w bagarzniku oraz wyciągnołem bezpiecznik od radia i zobaczymy czy jutro zapali bez kabli bo dziś odpaliłem na kable i pochodził sobie z 35 minut

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba było sprawdzić jaki ma pobór w stanie spoczynku bez odłączania czegokolwiek. Jeżeli było by za dużo to wyjmować bezpieczniki i sprawdzać czy spadnie i ewentualnie przy którym bezpieczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nic nie mierzyłem w pasku dopiero zamierzam zacząć mierzenie

no i wczoraj zabrałem się za pomiary prądu miernikiem

1) silnik uruchomiony ładowanie bez obciążenia 14,43 V

2) silnik uruchomiony ładowanie pod obciążeniem czyli włączone światła xenon, światła drogowe, klima, radio, światła awaryjne, swiatło przeciwmgielne tylne, ogrzewanie tylnej szyby 14,24 - 14,20 V

3) napięcie akumulatora na wyłączonym silniku (klemy na słupkach) 12,36 V

4) napięcie akumulatora na wyłączonym silniku (klemy na słupkach) + załączony alarm fabryczny i załączony drugi alarm zamontowany przezemnie 12,35 - 12,33 V

5) napięcie akumulatora na wyłączonym silniku (klemy na słupkach) otwarte drzwi przednie od pasazera 12,28 - 12,27 V

6) pobierany prąd przy rozruchu wachał się od 10,95 - 10,50 V (odpalanie 10 razy pod rząd)

7) odpięta klema minusowa z akumulatora, plusowa żabka podpięta do klemy minusowej, a minusowa żabka podpieta do minusowego słupka akumulatora drzwi otwarte ale zamek w drzwiach zamkniety i światło zgaszone, a miernik ustawiony na 10A, pobór prądu 0,43 A:

wypięty bezpiecznik 37 telefon, radio i spadek do 0,06 A

wypięty bezpiecznik 15 Zespół wskaźników, automatyczna skrzynka przekładniowa i spadek do 0,05 A

wypięty bezpiecznik 14 Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększających komfort: regulacja lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi i spadek do0,03 A

CZYLI ZŁODZIEJ PRĄDU NAMIERZONY I JEST TO RADIO tylko teraz trzeba dojść co tam jest źle podłączone bo jak narazie to muszę wyciągać na noc bezpiecznik ze skrzynki od radia i wszystkie ustawienia w radiu się kasują

i czy te wartości podane od punktu 1 do 6 są dobre dla akumulatora tzn. pożyje ten akumulator jeszcze a aku. to centra 80Ah/700A

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość klajniak91

Witam Panowie!

Szybkie pytanko bo tatuś mi namieszał...

Po wymianie akumulatora rozkoduje mi się radio czy coś w tym stylu? :P Chodzi o błędy wszelakie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności