karlos Zgłoś #1 Napisano 19 Maja 2009 witam mam problem z moim paskiem wpada mi w tryb awaryjny przy gwałtownym przyspieszaniu powyzej 100km/h ale tylko w trasie nigdy w cyklu miejskim podłączyłem pod vag kody błędu P0234 i 16618 znalazłem opis i to oznacza zbyt wysokie ciśnienie doładowania. prośba czy ktoś miał podobny problem??Co może byc ewentualnie przyczyną a może znacie jakiegoś kumatego mechanika w łódzkim. z góry dzięki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #2 Napisano 19 Maja 2009 (edytowane) wpisz "notlauf" w wyszukiwarke Edytowane 19 Maja 2009 przez blade13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #3 Napisano 19 Maja 2009 Mialem kiedys to samo w Seacie Altea 2.0 TDI jak postal kilka tygodni.Podobno jakies wodziki od turbiny sie zapiekaja.Moga puscic jakby "rozruszac" sie albo nie i wtedy trzeba ingerowac.Tak mi powiedzial jeden mechanior od diesli.U mnie po kilku akcjach tzn tryb awaryjny,gasilem i jazda dalej w normalnym trybie wszystko wrocilo do normy.Tak tez sie dzieje jak podobno ludzie jezdza 60-80km/h na 6-tce:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #4 Napisano 20 Maja 2009 Proponuję na początek zlogować autko na 003, 008, 011 i zapodać logi w dziale Diagnostyka VAG. Wtedy poszukamy co go boli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #5 Napisano 20 Maja 2009 U mnie powodem takich przypadków (dość częstych trybów awaryjnych) były nagary i zapiekające się przez to kierownice turbiny. Pomogło wyjście turbo i dokładne czyszczenie (w znającym się na rzeczy warsztacie). Powodem jest to, że albo jeździ się na wysokich biegach a niskich obrotach, albo jak u mnie większość km w cyklu miejskim gdzie nie wiele możliwości przegonienia auta na wyższych obrotach aby nagar przepalić. Ale jeśli jest przeładowanie to do chwili usunięcia przyczyny trzeba bardzo delikatnie operować gazem, bo turbinka może nie wytrzymać zbyt wysokich ciśnień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #6 Napisano 21 Maja 2009 mi mechanik zaproponował przed ingerencja przejezdzic ze 2 zbiorniki na VERVIE ona ma lepsze składniki smarujace i pomaga pozbyc sie nagru. mam trase w przyszlym tygodniu wiec zaleje verve i zobaczymy.okaze sie czy mu to pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #7 Napisano 21 Maja 2009 mi mechanik zaproponował przed ingerencja przejezdzic ze 2 zbiorniki na VERVIE ona ma lepsze składniki smarujace i pomaga pozbyc sie nagru. Nie wiem jak to jest, ale jeżdzę tylko na Verwie i nie uchroniło to turbo przed nazbieraniem się nagaru. Ale może w trasie ułatwi przepalenie tego syfu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2009 a propo co to znaczy zlogowac auto bo nie bardzo kumam??? nie mam nic do stracenia przegonic go na vervie, a jesli zapieczone kierownice sa to tak czy siak czeka mnie wizyta u mechanika. czy znacie kogos konkretnego godnego polecenia w łódzkim??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #9 Napisano 21 Maja 2009 Turbo po prostu przeładowuje i komputer wpiernicza go w tryb awaryjny. Z reguły są 3 opcje zawsze - zawór EGR, N75 albo zapiekające się właśnie kierowniczki turbiny. Nie wiem jak jest w 2.0 TDi ale z reguły pomaga dokłądne wyczyszczenie wszystkiego.. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #10 Napisano 21 Maja 2009 a propo co to znaczy zlogowac auto bo nie bardzo kumam??? Poczytaj... http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 Ogólnie chodzi o sprawdzenie parametrów pracy LMM (przepływki), turbo oraz ciśnień. Robi sie dynamicznie i statycznie. Ale do będę się rozwodził, wszystko masz ładnie opisane w powyższym linku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #11 Napisano 21 Maja 2009 super strona wszystko wyjasnia duze dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2009 WITAM problem rozwiazany znalazlem kumatego mechanika ktory nie chciał wymieniac pół auta zeby sprawdzic co jest przyczyna. problemem były faktycznie zapieczone kierownice turbiny ale juz były nawet podgiete wiec został ten element wymieniony turbina uszczelniona, byłem w trasie sprawdzilem i wszystko ok. jesli ktos z łódzkiego ma podobny problem a szuka mechanika to podam namiary pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankowiak Zgłoś #13 Napisano 1 Czerwca 2009 Witaj Kolego - miałem identyczne objawy. na A2 nawet TIR y mnie wyprzedzały. sprawdź czujnik temperatury przy turbinie. prawdopodobnie zapchał się nagarem i pokazuje komputerowi bzdury. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #14 Napisano 2 Czerwca 2009 sprawdź czujnik temperatury przy turbinie gdzie go szukac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #15 Napisano 2 Czerwca 2009 facet mieszka na Czechach koło Zduńskiej Woli nr domu podam ci jak mi wystawi fakture ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #16 Napisano 22 Czerwca 2016 Witam, sprawdziłem u siebie podciśnienie doładowania i nie wiem co o tym myśleć, na gruszke idzie ok 7 (foletowy na zdjeciu), natomiast z pompy idzie mi aż 25 (zielony kolor linii), znaczy to że gdzieś po drodze mi to podcisnienie ginie, ale mniejsza z tym, znajde usterke. Interesuje mnie natomiast to podcisnienie dawane przez pompe, z tego co sie orientuje to wskazówka powinna znajdować sie na zielonym polu, tymczasem u mnie leci dużo wyżej, czy to normalne? Więc czy gdy znajde nieszczelność i ją zlikwiduje to to za duże podciśnienie nie bedzie powodowało problemów typu notlaufy lub inne ? Do tej pory jeździłem na tym podciśnieniu małym, ale nie zauważałem jakiegoś dużego spadku mocy, od niskich się ładnie zbiera i dobrze ciągnie, na wysokich troche gorzej ale da sie przeżyć, natomiast u ojca w AWX gdy miał takie samo małe podciśnienie to auto ciągneło dopiero od 2tys obrotów, natomiast u mnie tego nie ma i nie wiem co o tym myśleć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlos58 Zgłoś #17 Napisano 21 Listopada 2016 Witam koledzy. Mam problem z moim Passatem B7 170km DSG. Auto użytkowane jest głównie w mieście, kilka miesięcy temu na autostradzie złapałem tryb serwisowy i oczywiście spadła moc do nienadającej się do jazdy, po restarcie wszystko ok. Od jakiegoś czasu jednak tryb włącza się regularnie w trasie, po podłączeniu do VCDS pokazał mi się błąd P0234, przeczytałem ma forum, żeby co jakiś czas przeciągnąć auto w trasie i tak właśnie robiłem włącznie z laniem lepszej ropy, ale niestety to nie pomogło. Wczoraj na autostradzie ponownie chciałem go trochę rozbujać i oczywiście po chwili przyspieszania znowu kickdown. Po restarcie spróbowałem ponownie i auto przyspieszało bardzo dobrze, aż do kolejnego wysypu, tym razem jednak oprócz migającej sprężynki zapaliła się również kontrolka katalizatora której ponowne uruchomienie silnika jednak nie usunęło. Po powrocie do domu podłączyłem auto ponownie do VCDS i oprócz błędu P0234 wyskoczył jeszcze jeden P00AF - Actuator Module for Turbocharger 1. Dzisiaj rano po przejechaniu ok 100km przy wolnej jeździe kontrolka zgasła. Niestety nie mogę za wiele znaleźć odnośnie tego błędu. Czy możecie podpowiedzieć w czym może leżeć problem? Czy to problem z turbiną lub którymś czujnikiem? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Nie chcę jechać do ASO bo ceny są tam wiadome, a takie kickdowny nie są za wesołe szczególnie w trakcie wyprzedzania. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
renegat207 Zgłoś #18 Napisano 21 Listopada 2016 A próbowałeś robić logi dynamiczne? Wartości czujników są szczególnie ważne do oceny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #19 Napisano 21 Listopada 2016 Witam koledzy.Mam problem z moim Passatem B7 170km DSG. Auto użytkowane jest głównie w mieście, kilka miesięcy temu na autostradzie złapałem tryb serwisowy i oczywiście spadła moc do nienadającej się do jazdy, po restarcie wszystko ok. Od jakiegoś czasu jednak tryb włącza się regularnie w trasie, po podłączeniu do VCDS pokazał mi się błąd P0234, przeczytałem ma forum, żeby co jakiś czas przeciągnąć auto w trasie i tak właśnie robiłem włącznie z laniem lepszej ropy, ale niestety to nie pomogło. Wczoraj na autostradzie ponownie chciałem go trochę rozbujać i oczywiście po chwili przyspieszania znowu kickdown. Po restarcie spróbowałem ponownie i auto przyspieszało bardzo dobrze, aż do kolejnego wysypu, tym razem jednak oprócz migającej sprężynki zapaliła się również kontrolka katalizatora której ponowne uruchomienie silnika jednak nie usunęło. Po powrocie do domu podłączyłem auto ponownie do VCDS i oprócz błędu P0234 wyskoczył jeszcze jeden P00AF - Actuator Module for Turbocharger 1. Dzisiaj rano po przejechaniu ok 100km przy wolnej jeździe kontrolka zgasła. Niestety nie mogę za wiele znaleźć odnośnie tego błędu. Czy możecie podpowiedzieć w czym może leżeć problem? Czy to problem z turbiną lub którymś czujnikiem? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Nie chcę jechać do ASO bo ceny są tam wiadome, a takie kickdowny nie są za wesołe szczególnie w trakcie wyprzedzania. Pozdrawiam Sprawdź gruszkę na turbinie czy szczelna np. strzykawką z wężykiem, masz wysysać a nie pchać ciśnienie do niej. Sprawdź wężyki podciśnieniowe czy "coś" ich nie przegryzło. Gruszka bez podciśnienia daje turbinę na maksymalną moc, podciśnienie ją zmniejsza (wyłącza) tylko dlaczego u Ciebie nie chce zmniejszyć? Sprawdź co pisałem i daj znać. - - - - - aktualizacja - - - - - Poza tym w autach z dpfem ciężko zamulić turbo sadzą (sterownice). Przecież raz na tysiąc km. lub częściej wypala się filtr i jest tam taka temp. że z sadzy nic nie zostaje. Chyba że ma się usunięty dpf to wtedy można ją zamulić i trzeba na traskę co jakiś czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlos58 Zgłoś #20 Napisano 21 Listopada 2016 Jutro spróbuję zrobić. A możesz podpowiedzieć, ponieważ w vcds mam nieaktywną funkcję 08- meas blocks, w której opcji mogę zrobić logi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach