lukazz Zgłoś #61 Napisano 26 Stycznia 2014 Z tym syczącym powietrzem to tak ma być.Jeżeli chodzi o króciec to proponuje zaklepać wkoło niego wytrzyma do końca pompy w końcu i tak się rozcieknie. Sprawdź wartość podciśnienia i wtedy prawie napewno okaże sie że jest dobre a przyczyną słabszych hebli sa tarcze i klocki z niższej półki. Problem polega na tym że klocki i tarcze mam dobrej jakości zakupione u kolegi z naszego forum, dałem za nie prawie 800 zł dlatego dziwi mnie to że już druga osoba twierdzi że to wina klocków/tarcz to za ile trzeba kupić taki zestaw aby było dobrze, z opini na tym forum wywnioskowałem ze Zimmerman-y to jedne z lepszych zestawów... teraz to już sam nie wiem co myśleć dobrze że przynajmniej z tą grodzią się wyjaśniło że tak ma być bo to zawsze jakieś koszta mniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #62 Napisano 26 Stycznia 2014 Ja mam na przodzie i tyle klocki i tarcze boscha i złego słowa nie powiem. Na przodzie już dwa lata od wymiany i klocki oraz tarcze są ok, na tyle dopiero rok nowy komplet i również sa ok. Hamulce jak brzytwa, a na pompie tandem luźny króciec który zaklepałem. Kupiłem już drugą pompę ale czekam z wymiana już rok od zaklepania aż się rozleci a tu działa jak trzeba. Co do twojego problemu, może płynu dawno nie wymieniałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #63 Napisano 26 Stycznia 2014 Ja mam na przodzie i tyle klocki i tarcze boscha i złego słowa nie powiem. Na przodzie już dwa lata od wymiany i klocki oraz tarcze są ok, na tyle dopiero rok nowy komplet i również sa ok. Hamulce jak brzytwa, a na pompie tandem luźny króciec który zaklepałem. Kupiłem już drugą pompę ale czekam z wymiana już rok od zaklepania aż się rozleci a tu działa jak trzeba. Co do twojego problemu, może płynu dawno nie wymieniałeś? Tarcze, klocki przód tył nowe, płyn nowy, układ odpowietrzony, jeden odpowietrznik nowy, odpowiedni smar gdzie trzeba:) Dla mnie hamuje dobrze choć fakt czasami trzeba mocniej nacisnąć szczególnie pod koniec hamowania ale to bardzo sporadycznie choć teraz nie wiem czy nie jestem już przewrażliwiony jak się ociepli założę te dwa gumowe węże o których mowa w innym poście dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba86 Zgłoś #64 Napisano 27 Stycznia 2014 witam odgrzewam kotleta:) mam Pompe Vacum firmy LUK standard oznaczenie końcówka 209 A chce zamienić na Bosha czy wszystkie z oznaczeniem końcowym 209 np.M firmy Bosch będą pasować do mojego Passata AJM 115 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #65 Napisano 27 Stycznia 2014 Tarcze, klocki przód tył nowe, płyn nowy, układ odpowietrzony, jeden odpowietrznik nowy, odpowiedni smar gdzie trzeba:) Dla mnie hamuje dobrze choć fakt czasami trzeba mocniej nacisnąć szczególnie pod koniec hamowania ale to bardzo sporadycznie choć teraz nie wiem czy nie jestem już przewrażliwiony jak się ociepli założę te dwa gumowe węże o których mowa w innym poście dzieki NIe wiem na ile to będzie przydatne ale u mnie zauważyłem mianowicie taką rzecz ostatnimi czasy. Po zaciągnięciu mocnym ręcznego kilkukrotnie na postoju to heble w czasie jazdy poprawiają mi się o prawie 50%, lekkie naciśnięcie i można się zapomnieć a głowa boli " smilieid="528" class="inlineimg" border="0">. Przypuszczam a raczej na pewno u mnie na wiosen do roboty będzie przesmarowanie i wyczyszczenie zacisków + tłoczki jak i reszta z tyłu. Słabszy hebel będzie też winą zbyt wielkiej odległości klocka od tarczy ( tył i samoregulacja) witam odgrzewam kotleta:) mam Pompe Vacum firmy LUK standard oznaczenie końcówka 209 A chce zamienić na Bosha czy wszystkie z oznaczeniem końcowym 209 np.M firmy Bosch będą pasować do mojego Passata AJM 115 KM tak do PD był robiony jedne model ważne że jest 209 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #66 Napisano 27 Stycznia 2014 NIe wiem na ile to będzie przydatne ale u mnie zauważyłem mianowicie taką rzecz ostatnimi czasy. Po zaciągnięciu mocnym ręcznego kilkukrotnie na postoju to heble w czasie jazdy poprawiają mi się o prawie 50%, lekkie naciśnięcie i można się zapomnieć a głowa boli " smilieid="528" class="inlineimg" border="0">. Przypuszczam a raczej na pewno u mnie na wiosen do roboty będzie przesmarowanie i wyczyszczenie zacisków + tłoczki jak i reszta z tyłu. Słabszy hebel będzie też winą zbyt wielkiej odległości klocka od tarczy ( tył i samoregulacja) coś w tym jest co piszesz , też zauważyłem taką zależność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitoleko Zgłoś #67 Napisano 28 Stycznia 2014 Witam. Pod numerami pomp 038145209 są oznaczenia np. V120, V140. Ciekawe co one oznaczają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #68 Napisano 30 Stycznia 2014 czy cięższe palenie w mrozie z podejrzeniem na vacum pompe ,daje takie objawy ze ciężej pali ,pompa jest lekko zapocona -musze sprawdzić dokładnie,jest jakby słabsze zimne i motor zaczyna glosniej chodzic przy ruszaniu 1i 2biegu..??? z reszta już dawno zauwazylem ze brakuje mocy,swiece i aku ok ale to palenie ???... np. -10c zakreci rozrusznikiem z 2 razy po czym zalapuje raz i odpala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominikc200 Zgłoś #69 Napisano 30 Stycznia 2014 Jestem właśnie po wymianie vacum pompy bo też ciężko palił jak temp. spadła w okolice 0. Miałem pompe LUK z końcówką A kupiłem BOSCH-a z końcówką Q, wymieniłem i w kwestii palenia nic się nie zmieniło. Poprawiły się natomiast hamulce i lepiej się zbiera do 2000 obr. Dalej natomiast muszę go dłużej kręcić żeby odpalił, więc niekoniecznie wymiana pompy vacum pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #70 Napisano 30 Stycznia 2014 przy 0 to mi pali ok:) rok temu lepiej palil a niegrzala ani jedna swieca....,wymieniłem i było ok, zbierac to fakyt slabo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #71 Napisano 30 Stycznia 2014 dodaam jeszcze ze przy -20 lekko skacza obroty,chwilke! swiece sprawdzone kablem bez wykręcania może zle? i czemu tak twardo klekocze? ,nie na wolnych ale chwile przy ruszaniu zimny? postaram się nagrac film z odpalania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #72 Napisano 31 Stycznia 2014 Tez mam ten ruszajacy sie krociec z pompy. Hamulce dzialaja OK. Ale jak sie depnie przy 180 km/h ze 2 razy takie mega hamowanie to pozniej juz nie da rady zahamowac. Jakiej pompy mam szukac ? Bosha ? jakis numer ? jak tego w ogole szukac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominikc200 Zgłoś #73 Napisano 31 Stycznia 2014 (edytowane) Szukaj Boscha 038145209 najlepiej z końcówką M lub Q bo one są najnowsze. Ja znalazłem na allegro pompę z końcówką M, zadzwoniłem i w rozmowie wyszło że gość ma tez z końcówką Q ale nie wystawioną więc od razu kupiłem. Te z końcówką Q jak dobrze kojarzę produkowane były od 2010 r. do teraz. Ważne: do pomp Boscha przychodzi inna uszczelka niż do pomp LUK. Ja kupiłem dla świętego spokoju nową w ASO o nr 038145215 cena 34 zł. Ps. pompy LUK i BOSCH są zamienne. Edytowane 31 Stycznia 2014 przez dominikc200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #74 Napisano 31 Stycznia 2014 czyli awaria tej pompy, może być mało odpowiedzialna za zle palenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #75 Napisano 31 Stycznia 2014 Ważne: do pomp Boscha przychodzi inna uszczelka niż do pomp LUK. Ja kupiłem dla świętego spokoju nową w ASO o nr 038145215 cena 34 zł. Ps. pompy LUK i BOSCH są zamienne. Do luka również idzie taka sama uszczelka, tylko do tych montowanych w późniejszych latach np. z końcówką N. Wiem bo taka właśnie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominikc200 Zgłoś #76 Napisano 31 Stycznia 2014 Do luka również idzie taka sama uszczelka, tylko do tych montowanych w późniejszych latach np. z końcówką N. Wiem bo taka właśnie mam Faktycznie masz rację :dobrze, zasugerowałem się moją stara pompą z końcówką A gdzie są dwie odrębne uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #77 Napisano 31 Stycznia 2014 Wymiana jest trudna ? Dam rady to zrobic sam ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #78 Napisano 31 Stycznia 2014 Jest ciężki dostęp szczególnie do jednej śruby. Najłatwiej ją odkręcić po uprzednim spuszczeniu płynu i odkręceniu króćca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominikc200 Zgłoś #79 Napisano 31 Stycznia 2014 Powinieneś dać spokojnie radę. Tak jak pisze machina123 ciężko jest szczególnie z jedną dolną śrubą bo jest mało miejsca wiec proponuje Ci zacząć od niej. Natomiast nie jest konieczne spuszczanie płynu i demontaż króćca. Ja użyłem klucza imbusowego 5 (elki) dłuższą częścią włożyłem w główkę śruby a na krótszą stronę założyłem klucz oczkowy żeby móc pociągnąć i się udało. Jak się z tą śrubą uporasz to reszta pójdzie łatwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #80 Napisano 31 Stycznia 2014 Powinieneś dać spokojnie radę. Tak jak pisze machina123 ciężko jest szczególnie z jedną dolną śrubą bo jest mało miejsca wiec proponuje Ci zacząć od niej. Natomiast nie jest konieczne spuszczanie płynu i demontaż króćca. Ja użyłem klucza imbusowego 5 (elki) dłuższą częścią włożyłem w główkę śruby a na krótszą stronę założyłem klucz oczkowy żeby móc pociągnąć i się udało. Jak się z tą śrubą uporasz to reszta pójdzie łatwo. Masz króciec ze świecami żarowymi? od której strony silnika dostawałeś się do tej upierdliwej śruby, od aku czy od serwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach