Gość pshemo Zgłoś #61 Napisano 12 Marca 2007 Może naklął się jak go płyn gorący poparzył. Generalnie największy kłopot może sprawić demontaż wtyczki z czujnika oraz jak przy wyciąganiu czujnika wylata o-ring. Potem nie ma juz żadnych problemów. Ja sie juz naklalem, a jeszcze nawet wtyczki nie wyciagnalem Przez platanine przewodow przeswituje mi cos zielonego, ale nie sposob sie tam dostac. Na zalaczonych fotach wszystko wyglada pieknie i ladnie... ale jak sie kawalek silnika zdemontuje Trzeba demontowac i rozbrajac jakies przewody, zeby sie do niego dostac czy nie? Bo juz zglupialem, bo w Waszych opisach jest wszystko cacus, a u mnie tkwi w gestwinie kabli i nie moge sie do niego dostac. Chyba, ze sie dobieram do innego czujnika...echh... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo Zgłoś #62 Napisano 13 Marca 2007 Teraz bede juz sie posilkowac fotami. Wiec bebechy mojego Paska wygladaja tak: ..dla ulatwienia sciagam oslone silnika i mamy takie cos: ...pomiedzy przewodami (pod odmą i pod wiazka przewodow WN) da sie dostrzec w miejscu oznaczonym kolkiem czujnik. W zasadzie to widac tylko dochodzace przewody, bo reszta jest ukryta gleboko pod kablami. Nie ma mozliwosci dojscia do nich od gory. Udalo mi sie wsadzajac lape od lewej strony bloku silnika i dolem dotknac tego czujnika. Jednak o jakichkolwiek operacjach na nim mozna zapomniec. Ledwo go widac. Na tyle slabo, ze jedynie lekko cos przebija sie na zielono. Na tym foto to jeszcze ladnie wyglada, ale tak naprawde to czujnik jest jakies 4cm pod wiazka kabli Troche zbyt mocno ukryty jak na ten czujnik. Moze to w innym miejscu go podpieli. Silnik 1.8T (AWT) '01 - moze niemieccy inzynierowie mieli taka fantazje Jedyny pomysl na dostanie sie do niego, ktory przychodzi mi do glowy, to odpiecie odmy, naciagniecie przewodow WN i... moze (w co i tak nie za bardzo wierze) sie uda. No i jestem w kropce Ktos ma pomysl jak to ugryzc? Gdy sobie ladnie rozrysujemy to co powyzej na foto, to wyjdzie nam takie cos Czujnik G62 to numerek 4. I uwierzcie, ze tak naprawde ta strzalka od czworeczki powinna sie wciskac grotem pomiedzy przewody i... grot strzalki by sie schowal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo Zgłoś #63 Napisano 13 Marca 2007 Kontunuujac cykl 'zadaj pytanie i sam sobie odpowiedz' informuje, ze w silniku AWT da sie wymienic. Trzeba sie troszke naglowic, ale sie da. A jak? Modyfikujemy troche 'przepis' na wymiane. - trzeba czujnik zaatakowac oburacz. Z lewej i prawej strony przecisnac 2 lapki, jedna uzbrojona w szczypce/kombinerki - wyciagamy zawleczke - wyciagamy poprzez platanine kabli czujnik w gore (trzymajac za wtyczke), poleci troche plynu, ale sie nie martwic tym. - odpinamy wtyczke juz na luziku, bo mamy ja jak na tacy - podpinamy nowy czujnik - wymieniamy oring (mogl zostac w gniezdzie czujnika) - przeciskamy czujnik na jego miejsce - od gory dociskamy go srubokretem - zapinamy spinke - wypalamy z zadowoleniem fajeczke - odpalamy silnik i podziwiamy jak wskazowka jedzie w gore do 90stC i sie ladnie zatrzymuje Potrzebne narzedzia: kombinerki/szczypce, plaski srubokret (do przycisniecia), drugi czlowiek do przytrzymania i dawania glupich rad Wersja hardcore: nie potrzebne nic oprocz zwinnych i silnych palcow Czas wymiany: okolo 5 minut Smacznego :-) I na koniec ciekawostki 1. Koszt czujnika w serwisie VW = 89zl, koszt identycznego czujnika (ten sam symbol, znaczki VW i Audi wybite) ale z przypieta karteczka, ze do Skody Octavii/Superb, kupiony w sklepie z czesciami do Skody=39zl. Na Allegro sa chyba jeszcze tansze (chyba cos kolo 20-30zl). 2. przed operacja obejrzalem sobie jak to jest przy silniku 1.8 '99. Tam to juz jest banal. Czujnik sterczy sobie ladnie w gore, bezproblemowy dostep. Ale tez i tam sporo jeszcze luzu w przedziale silnika jest. U mnie juz napakowane i ciasno. 3. koszt wymiany jaki zaspiewal ASO w Poznaniu - 200zł. Niezły zarobek Rożnica w usłudze to taka, że pewnie wykasowaliby błąd w kompie. Ja musze sie jeszcze podpiąć do kompa i wykasować go (chociaż podobno po 500km prawidłowej pracy czujnika sam się wykasuje). //edit: po przejechaniu okolo 300km podpialem sie do kompa - kodu usterki nie bylo, wiec albo sie nie wpisala, albo ECU sam wykasowal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca Zgłoś #64 Napisano 13 Marca 2007 Zgadzam się z kolegą pshemo, ze w silniku 1,8B bez turbo wymina czujnika to bułka z masłem, sam wymieniałem. Nawet nie trzeba płynu upuszczać, odkręcić dwie opaski zaciskowe i ściągnąć przewód powietrza idący od przepływomierza do przepustnicy, następnie odpiąć kostkę z czujnika i odciągnać na bok aby nie zawadzała. Przygotować sobie szmatkę. Wyciągnąć zawleczkę, i przygotować się na zamianę, szybkim ruchem wyciągnąć uszkodzony czujnik, zatkać otwór szmatką, sprawdzić gdzie jest o-ring, jeżeli jest na czujniku to ok, jeżeli nie to go wyciągnąć z króćca, szmatka zapobiega dużemu ubytkowi płynu, wsadzić nowy czujnik razem z o-ringiem. Następnie postępować analogicznie. Ewentualne ubytki płynu uzupełnić, mnie ubyło około szklanki. Zalecam wymieniać na zimnym silniku, bo można sobie paluchy poparzć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #65 Napisano 30 Kwietnia 2007 Czy gdy kupujemy czujnik temperatury np na allegro, to nowy oring jest w komplecie, czy trzeba dokupić. Z tego co widze wymiary 19,6 x 3 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #66 Napisano 30 Kwietnia 2007 kupowałem czujnik na allegro i nie było oringu w komplecie, można go nabyć w ASO za grosze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychubum Zgłoś #67 Napisano 11 Maja 2007 Witam wszystkich serdecznie,mnie również dotknął problem z temperaturą , jeżeli dobrze zrozumiałem to u mnie będzie chyba termostat,może krótko o objawach : odpalam jest ok. temperatura dochodzi do ok.90 i zaczyna spadać prawie do 0 , po unieruchomieniu czasami idzie na 90 albo prawie zero. Po odczekaniu do ok.50 , odpalam idzie do 90 i z powrotem No i właśnie tutaj się pojawiają problemy : gdzie jest termostat i czy są jakieś problemy z jego wymianą , oczywiście zakładając że o to idzie, mam silnik AHU 1998r dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #68 Napisano 12 Maja 2007 jeżeli dobrze zrozumiałem to u mnie będzie chyba termostat W Twoim przypadku, kolego, stawiam jednak na czujnik. Przecież założyciel tego wątku opisuje dokładnie takie same objawy! (i ja miałem identyczne przejścia z czujnikiem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Robos25 Zgłoś #69 Napisano 12 Maja 2007 Hej u mnie podobne sa obiawy od czasu do czasu wskazówka po nagrzaniu z 90 stopni spada o 2 kreski mialem robione badanie komputrerowe w ASO i wyszlo: sterownik silnika zablokowany czy to ma zwiazek z tym czujnikiem temperatury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niva5 Zgłoś #70 Napisano 12 Maja 2007 Miałem podobny problem czyli uszkodzony czujnik temperatury jednak nie mialo to wpływu na spalanie.Czujnik temperatury jest dwusekcyjny czyli dwa w jednym jeden odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej a drugi współpracuje z komputerem. wynikałoby z tego że są dwa warianty w przypadku jego uszkodzenia: 1. dobre wskazania temperatury na desce rozdzielczej i duże zużycie paliwa 2. złe temperatury na desce rozdzielczej i dobra praca silnka. Tak wynika z moich obserwacji i logicznego myślenia być może ktoś ma większą wiedze w tym temacie to sprostuje. Wymontowanie Termostat znajduje się w obudowie pompy cieczy chłodzącej, tylko w silniku benzynowym 1.6 dm:< AHL w króćcu wylotowym cieczy chło¬dzącej z boku kadłuba silnika. Termostat jeśli się nie mylę znajduje się pod pompą płynu chłodzącego. jeśli się mylę to proszę poprawcie mnie, bo jestem pewien tak na 70%. jeśli jest tak jak mówię, musisz zdjąć pasek z pompy, odkręcić ją z bloku silnika (kilka zwykłych śrubek) i tam siedzi termostat jest dokładnie na takim króćcu wychodzącym z bloku silnika. Wszystkie w tej chwili sprzedawane czujniki są 4 pinowe i koloru zielonego Koszt w ASO Skoda to około 80zł w VW-Audi to ponad 100zł. Można go również zakupić poza siecią ASO za cenę około 40-50zł Informuję od razu, że po wymianie czujnika auto będzie nieznacznie słabsze gdyż komputer stwierdzając uszkdzenie tego czujnika i znaczene wahania odczytu aktualnej temperatury płynu chodzacego. Komputer w takiej sytuacji automatycznie dezaktywuje wskazania tego czujnika i przyjmuje co ciekawe niższą wartość temperatury paliwa. Dokładnie wartość temperatury paliwa jaką komputer przyjmuje to -5 C. Przy takiej temperaturze paliwa auto zachowuje się jakby było na delikatnym box-ie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychubum Zgłoś #71 Napisano 12 Maja 2007 Witam ponownie ,już po wymianie termostatu i nic ...moja błędna diagnoza , nie wiem może mi tu trochę pomieszały te temperatury. Trudno się mówi,trzeba jechać dalej ,na szczęście to nie był jakiś kolosalny wydatek 26 zeta,ale teraz to czujnik raczej pewniak dzięki wszystkim kolegom którzy się w tym kierunku wypowiedzieli,w poniedziałek walczę z czujnikiem i postaram się coś o tym napisać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #72 Napisano 12 Maja 2007 99% czujnik. ja ak miałem. rura zimna od chlodnicy - no moze nie zimna ale nie ciepla by bylo w niej 90st, a temperatura skakala. po wymianie jak reka odja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo Zgłoś #73 Napisano 12 Maja 2007 Wszystkie w tej chwili sprzedawane czujniki są 4 pinowe i koloru zielonego Koszt w ASO Skoda to około 80zł w VW-Audi to ponad 100zł. Można go również zakupić poza siecią ASO za cenę około 40-50zł Koszt w sklepie z czesciami do Skody (ten sam oryginalny, ktory sprzedaja w ASO, trzeba tylko czasami podac symbol czesci, bo czesto maja ETKI obciete tylko do Skody a nie VW) - 39zl, koszt w ASO VW - 89zl. Po co przeplacac skoro nie widac roznicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Savage Zgłoś #74 Napisano 12 Maja 2007 a ja z tym czujnikiem to miałem takie przygody, że zaraz po zapaleniu silnik wchodził na wysokie obroty( jakieś 2000-2200) i po chwili spadały do ok. 1100. Po jakimś czasie wszystko wracało do normy i czasami już po rozgrzaniu silnika nagle dostawał pier****a i podnosił sobie obroty. Po zmianie czujnika narazie wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafitron Zgłoś #75 Napisano 13 Maja 2007 witam mój silnik to 1.9AHU 90KM i interpretacja waszych objawów jest na tyle różna, że nie do końca jestem pewien czy u mnie padł czujnik czy nie, a mianowicie... - po uruchomieniu zimnego silnika temperatura na wskaźniku rośnie normalnie do 90stopni po czym nagle opada do 0 tj by wskazywał wzrost temperatury a nie pokazywał już jej aktualnego pomiaru i tak za każym razem przy zimnym silniku, bo przy ciepłym wskazówka jest przez cały czas na 0;( jeszcze czasami tylko dodatkowo jak dosyć ostro zredukowałem, jechałem ostro na kawałku to znów wskakiwała na 90, żeby za chwilę całkowicie opaść do 0 i tak było przez całą zimę, a teraz......... teraz czujnik w ogóle przestał wskazywać temperaturę, tj by był zawsze rozgrzany;) co sądzicie o tym przypadku??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychubum Zgłoś #76 Napisano 16 Maja 2007 Witam ponownie i mam dobre wieści, po wymianie czujnika temp. jest ok. wskazówka idzie do 90 st. i zostaje na 90 st. no i bardzo dobrze . W/w zakupiłem za 32 zł. w sklepie do Skody,jest różnica w symbolu,był :919 501B w niebieskim kolorze , jest :519 501 powinno być B ,ale nie ma , no i właśnie czy z powodu braku tego B ...i co to B oznacza ? kolor zielony (nowy czujnik) Taka mała wskazówka przed wymianą w silniku AHU jest to bardzo proste , dobrze jest usunąć wcześniej płyn ze zbiorniczka wyrównawczego i na spokojnie wyciągamy spinkę i wymiana. Chciałbym tutaj podziękować kolegom biorącym udział w dyskusji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo Zgłoś #77 Napisano 16 Maja 2007 Wczesniej robili niebieskie, teraz robia zielone Zielony bedzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafitron Zgłoś #78 Napisano 18 Maja 2007 witam no ludzie pomóżcie - nie mogę zlokalizować tego czujnika, jak znalazłęm taki 4-pinowy na przewodzie powietrza to mechanik powiedział mi, że to coś od przepływomierza i nie wolno tego ruszać, a jak zapytałem o czujnik temperaturry to mi powiedział ,że są tu 3 przewody i tu są 3 czujniki temperatury;) no ludzie ja tego nie znajdę z takimi mechanikami;) pomóżcie, jakąś fotkę poproszę pozdrawiam 1.9tdi AHU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #79 Napisano 18 Maja 2007 rafitron, Może najpierw zlokalizuj normalnego mechanika... to pokaże ci wszystkie czujniki... Czujnik jest przeważnie z tyłu silnika czyli przy numerze nadwozia - może być tylko skierowany w różną stronę ale jest tam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafitron Zgłoś #80 Napisano 19 Maja 2007 znalazłem czujnik - uff;) jak odkreciłem pokrywę silnika sam się pokazał no i chciałem sprawdzić numer czujnika, zdjąłem zawleczkę, wyciągnąłęm czujnik........ a tu jak mi się lać zaczęło to kałuża wielka pod samochodem;( ile tego płynu mi wyleciało-zbiorniczek jest pusty???nie wiem ile muszę dokupić??? i czy jak będe kupował czujnik to będzie w komplecie ta uszczelka??? bo wpadła mi gdzieś pomiędzy silnik i znaleźć jej nie mogę jak wymiana czujnika rozwiąże moje problemy to naprawdę będę miał satysfakcje;) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach