Skocz do zawartości

niva5

  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O niva5

  • Urodziny 16.02.1952

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Puławy

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9TDI 90KM (AHU)
  • Rok produkcji
    1999
  1. W latach 90-tych XX wieku na rynku zaczęły się pojawiać ulepszone wersje standardowych żarówek halogenowych. Obecnie dostępnych jest kilka typów, o różnych nazwach firmowych. Wspólna cechą takich żarówek jest skrócona żywotność, oraz znacznie wyższa cena, niż w przypadku standardowych. Wynosi ona w sklepach np. od ok. 36 zł (Premium) do ok. 90 zł (Blue Vision) – ceny za 2 szt. na początku 2003 r. Opis takich żarówek, posiadających homologacje europejskie i dopuszczonych do użytkowania na drogach publicznych: 1. Dające więcej światła Philips Premium +30% Osram Super +30% Narva Range Power +30% Tungsram Mega Light +30% Philips Vision Plus +50% Osram Silverstar +50% Tungsram Mega Light +60% Żarówki ze skróconym żarnikiem, który powoduje silniejsze skoncentrowanie światła (zwiększenie strumienia odpowiednio o 30, 50 czy 60%) w obszarze ok. 75 m przed samochodem, przy krawężniku jezdni. Sugerowane oznaczeniem zwiększenie całkowitego strumienia świetlnego byłoby oczywiście niezgodne z regulacjami europejskimi. Jednak skrócenie żarnika powoduje znaczne skrócenie żywotności żarówek. Aby temu zaradzić do gazu halogenowego wypełniającego bańki żarówek dodaje się ksenonu. Jednak nie ma on tutaj nic wspólnego ze świeceniem. Praktycznie żarówki tego typu świecą wyraźnie jaśniej niż zwykłe i lepiej oświetlają drogę. Philips Vision Plus posiadają ponadto bańkę pokrytą częściowo niebieskim filtrem, natomiast Osram Silverstar bańkę pokrytą od góry srebrną powłoką, która powoduje że żarówka jest mało widoczna na tle odbłyśnika reflektora. Oba te typy dają ponadto zwiększony o kilkanaście m zasięg światła na drodze. 2. Do jazdy w złych warunkach atmosferycznych Philips Allweather Philips Gold Osram Allseason Osram Allseason +30% Narva Azurro Tungsram All Day Żarówki posiadające bańkę pokrytą specjalnym filtrem, powodującym emisję żółtawego światła, dającego wyraźnie lepsze oświetlenie drogi w złych warunkach atmosferycznych (mgła, deszcz, śnieg). Philips Allweather emitują żółtawo-fioletowe światło. Philips Gold posiadają gęstszy filtr, niż Allweather, dają bardziej żółte światło, ale i o mniejszym strumieniu. Osram Allseason produkowane są w wersji zwykłej i +30%. Emitują jasnocytrynowe światło. Żarówki tego rodzaju nadają się doskonale do reflektorów przeciwmgłowych posiadających biały odbłyśnik i szyby. W reflektorach głównych dają natomiast gorsze oświetlenie drogi podczas dobrej przejrzystości powietrza, niż żarówki typu +30%. Jednak filtr żółty osłabia strumień światła i aby temu zaradzić zwiększa się strumień świetlny emitowany przez żarnik, co powoduje znaczne skrócenie żywotności żarówek. 3. “Blue”; dające białe światło Philips Blue Vision Osram Cool Blue Narva Range Power Blue 30% Tungsram Super Blue Żarówki posiadające bańkę pokrytą specjalnym niebieskim filtrem, powodującym emisję bielszego niż w przypadku zwykłych żarówek światła, dającego lepsze oświetlenie drogi w normalnych warunkach atmosferycznych. Oko ludzkie jest przyzwyczajone do naturalnego światła słonecznego, które jest odbierane jako białe. Oświetlenie żarówkami typu „blue” powoduje lepsze spostrzeganie znaków drogowych i mniej męczy wzrok kierowcy. Jednak filtr niebieski osłabia strumień światła i aby temu zaradzić zwiększa się strumień świetlny emitowany przez żarnik , co powoduje znaczne skrócenie żywotności żarówek. Żarówki BV są także produkowane jako pozycyjne 5W, ponieważ zwykła żarówka wyróżniałaby się żółtawym odcieniem na tle „białej” halogenowej. Oprócz powyższych w sprzedaży dostępne są ponadto 2 inne typy ulepszonych żarówek: 1. Żarówki o zwiększonej mocy, „rajdowe” Philips Rally Philips Turbo Philips Rally Allweather Philips Turbo Allweather Narva Żarówki o znacznie wyższej mocy, niż standardowe: 80/70W; 100/55W; 100/90W; 110/85W; 130/100W. Przeznaczone są do samochodów wyścigowych. Ze względu na znacznie większy strumień świetlny nie są dopuszczone do stosowania na drogach publicznych. Znacznie zwiększona moc żarówek powoduje wydzielanie się w nich dużych ilości ciepła oraz przepływ dużych prądów w instalacji elektrycznej samochodu, co w przypadku założenia takich żarówek do standardowych reflektorów „zwykłych” samochodów osobowych może spowodować pęknięcie szyby reflektora, żółknięcie i spływanie odbłyśników, uszkodzenie instalacji elektrycznej na skutek przeciążenia, niedostateczne ładowanie akumulatora. Ponadto w przypadku zatrzymania takiego pojazdu przez policję kierowcy grozi mandat i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Jak wynika z postów na forum Autokącika , oświetlenie drogi żarówkami 100/90 W wcale nie jest wyraźnie lepsze niż homologowanymi żarówkami typu +50%. 2. „Wynalazki” Techno Xenon, Laser Blue, Xenon Halogen i inne, przeważnie zawierające w nazwie słowa „xenon” czy „laser”. Są to produkty mniej znanych wśród producentów żarówek firm, które jak wykazał test zamieszczony w Auto Świecie nr 46, mają przeważnie kiepskie parametry, złe rozłożenie światła (bardzo jasne plamy w jednych miejscach i ciemne w innych), oślepiają kierowców jadących z przeciwka. Z postów na forum Autokącika wynika, że bardzo szybko się przepalają. Są natomiast bardzo drogie i umieszczone w efektownych opakowaniach. W nazwach używane są słowa „xenon” co ma sugerować niewiarygodną jasność świecenia, niemal taką jak lamp ksenonowych, czy „laser” – co jest już zupełną bzdurą. Jest to zwykłe wykorzystywanie niewiedzy kupujących, gdyż jak już napisano ksenon dodawany do żarówek nie ma nic wspólnego ze świeceniem. Lampa ksenonowa nie jest zaś żarówką, jak niektórzy błędnie sądzą, tylko lampą wyładowczą. W tym miejscu należy też wspomnieć o kolorowych nakładkach na żarówki, które dają światło mieniące się wszystkimi kolorami tęczy, lub wyraźnie niebieskie i znacznie osłabiają strumień świetlny, powodując fatalne oświetlenie drogi. Używanie czegoś takiego poza tym, że jest zabronione i może mieć konsekwencje w przypadku zatrzymania przez policję, jest po prostu prymitywnym buractwem."
  2. sedan wykaz żarówek światła mijania - H7 55W światła drogowe - H1 60W światła drogowe i przeciwmgielne w samochodach z zespolonymi reflektorami przeciwmgłowymi - H4 60/55W światła pozycyjne przednie - trzonek szklany 5W kierunkowskazy przednie i tylne - oprawka bagnetowa 21W kierunkowskazy boczne - trzonek szklany 5W światła hamowania, światła tylne - oprawka bagnetowa 21/5W światła cofania - oprawka bagnetowa 21W światła przeciwmgłowe tylne - oprawka bagnetowa 21W oświetlenie tablicy rejestracyjnej - żarówka rurkowa 5W oświetlenie bagażnika - żarówka rurkowa 10W oświetlenie wewnętrzne - żarówka rurkowa 10W światła do czytania - trzonek szklany 5W
  3. Coś znalazłem w necie. Jeśli w centralce alarmu ,w układzie elektronicznym zastosowana jest dioda to sprawa istotnie nie jest problematyczna.Może ona w kierunku zaporowym blokować dopływ +12V,lecz nie stanowi przeszkody w połączeniu z minusem z karoserii.Oczywiście za pośrednictwem wyłączników dżwi i klap.+12V( na wyłącznikach ) bierze się z tąd ,że żarnik żarówki jest przewodnikiem.Wg. tego toku myślenia ,nie ma powodu zastosowanie dodatkowej diody w wył.oświetl. klapy.Problemem pozostaje jednak to,że 1- po otworciu dżwi pod klapą zapala się lampka,2-po otwarciu klapy zapalasię dodatkowo lampka(przednia) oświetlenia kabiny.3-po otwarciu dżwi i wyłączeniu lampki wkabinie kier.,lampka pod klapą nie gaśnie.
  4. U mnie jest inna oprawka z żarówką w5w szklana taka jak w pozycyjnych swiatłach i orginalnie jest tam wmontowana diodka prostownicza w tej oprawce. Nie luknąłem tylko dokładnie czy jest ona podłączona szeregowo czy równolegle. Jesli jest rownolegle to ewentualnie pelni role gasika impulsu choć to dziwne bo takie układy stosuje się przy uzwojonych cewkach.
  5. Tak też myślałem interesuje mnie jeszcze tylko po co ta dioda w oprawce?
  6. Myślałem że to żarówka wymieniłem żarówke i dalej brak oświetlenia. Gdzie jest włącznik tego oswietlenia chyga w podnoszonej klapie jak się tam dostać? Ciekawi mnie po co w uchwycie żarówki jest zamontowana dioda? Passat sedan 1.9tdi 1999r.
  7. AHU sedan 1.9 TDI 90km rok 1999 PASEK ROZRZĄDU ROLKA NAPINAJĄCA PASEK ROZRZĄDU ROLKA PROWADZĄCA PASEK ROZRZĄDU PASEK KLIMATYZACJI FILTR POWIETRZA FILTR KABINOWY (KLIMATYZACJA) OLEJ MOBIL 5l 10W-50 FILTR OLEJU FILTR PALIWA TERMOSTAT CZUJNIK TEMPERATURY z 5% rabatem 694 Dodatkowo PŁYN CHŁODZĄCY 2l ŻARÓWKI 2 szt ROLKA NAPINAJĄCA PASEK KLIM + KOŃCÓWKA UKŁADU KIER 220 Ważne SZPILKA ROLKI Dostępna tylko w serwisie 10 ROBOCIZNA 200 Razem 1124 WYmiana w zaprzyjażnionym warsztacie ubiegly rok
  8. niva5

    Antenka radiowa.

    Zabieram się do wymiany anteny dachowej w moim pasku 1.9tdi sedan rocznik 1999. Kupiłem na allegro antenke i teraz jestem w kropce. Zakupiona antenka ma wyjście koncentryczne + przewód zasilający wzmacniacz. Przeszukałem całe forum na temat wymiany i nigdzie nie znalazłem informacji czy moja anteka orginalna w aucie ma wzmacniacz zasilany tym dodatkowym przewodem czy poprzez kabel antenowy.
  9. Niestety u mnie czy jest obieg zamknięty czy otwarty dalej świszcze ale co mi tam powoli się przyzwyczajam.
  10. Mam to samo w moim pasku sedan świst w okolicach 70-80km jeszcze nie testowałem czy wpływa na to jaki jest obieg. Jutro obadam sprawę, byłem pewien ze to uszczelka czy element zewn.. jakiś. TDI sedan 1999r.
  11. Ktoś z rodzinki miał za dużo siły i teraz od strony pasażera kluczyk włożony do zamka nie ma żadnego oporu obraca się dookoła. Naturalnie nie można też z tej strony auta go otworzyć. Co się mogło uszkodzić ?. Jaka jest możliwość usunięcia tej usterki. Autko sedan.
  12. Miałem podobny problem czyli uszkodzony czujnik temperatury jednak nie mialo to wpływu na spalanie.Czujnik temperatury jest dwusekcyjny czyli dwa w jednym jeden odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej a drugi współpracuje z komputerem. wynikałoby z tego że są dwa warianty w przypadku jego uszkodzenia: 1. dobre wskazania temperatury na desce rozdzielczej i duże zużycie paliwa 2. złe temperatury na desce rozdzielczej i dobra praca silnka. Tak wynika z moich obserwacji i logicznego myślenia być może ktoś ma większą wiedze w tym temacie to sprostuje. Wymontowanie Termostat znajduje się w obudowie pompy cieczy chłodzącej, tylko w silniku benzynowym 1.6 dm:< AHL w króćcu wylotowym cieczy chło¬dzącej z boku kadłuba silnika. Termostat jeśli się nie mylę znajduje się pod pompą płynu chłodzącego. jeśli się mylę to proszę poprawcie mnie, bo jestem pewien tak na 70%. jeśli jest tak jak mówię, musisz zdjąć pasek z pompy, odkręcić ją z bloku silnika (kilka zwykłych śrubek) i tam siedzi termostat jest dokładnie na takim króćcu wychodzącym z bloku silnika. Wszystkie w tej chwili sprzedawane czujniki są 4 pinowe i koloru zielonego Koszt w ASO Skoda to około 80zł w VW-Audi to ponad 100zł. Można go również zakupić poza siecią ASO za cenę około 40-50zł Informuję od razu, że po wymianie czujnika auto będzie nieznacznie słabsze gdyż komputer stwierdzając uszkdzenie tego czujnika i znaczene wahania odczytu aktualnej temperatury płynu chodzacego. Komputer w takiej sytuacji automatycznie dezaktywuje wskazania tego czujnika i przyjmuje co ciekawe niższą wartość temperatury paliwa. Dokładnie wartość temperatury paliwa jaką komputer przyjmuje to -5 C. Przy takiej temperaturze paliwa auto zachowuje się jakby było na delikatnym box-ie.
  13. Czesto na forum użytkownicy passata piszą o dokładaniu tempomatu jestem akuratnie posiadaczem tego systemu i kilkakrotnie go użyłem. Skończyło się na przejechaniu 2 max 3km jak dla mnie to przynajmniej w Polsce nie ma warunkow uzywania tempomatu być może dlatego że lubie czuć samochód. Dlatego uwazam ze trzeba się naprawdę zastanowić nad tym wydatkiem.
  14. niva5

    AC dla B5

    Zdecydowanie nie polecam Kompensy odbierałem szkode z oc innego samochodu. Po ogledzinach specjalisty wyliczył szkode na 6 do 7 tyś i wszystko ok. Za dwa dni otrzymałem od nich pismo z propozycja wypłaty gotówki 3.1tyś. Na pytanie gdzie zginęła połlowa kwoty udzielono odpowiedzi ze u nich biuro przelicza i tak wychodzi. Mam znajomego agenta który negocjował moją sprawe chciałem 4.5tyś bez żadnego skutku, w końcu stanęło na tym że postawiłem samochód do stacji i wystawili im rachunek 6.5tyś ale trwało ponad 2.5 miesiąca zanim miałem sprawne auto. Bo zawsze był zmieniany prowadzący moją sprawe a raz to mi nawet przysłali papiery z uszkodzonego forda mondeo w radomiu choć szkada była na oplu. Reasumując zdecydowanie nie polecam tej firmy. Teraz mam oc w Samopomocy 100 zeta nizej niż w PZU najtaniej ze wszystkich ubezp przy 65% zniżek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności