Yodasek Zgłoś #1581 Napisano 20 Sierpnia 2015 Mogę z tym jeździć dopóki tego nie zamówię czy coś się stanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł_b5fl Zgłoś #1582 Napisano 22 Września 2015 Ja rónież mam problemy z temperaturą silnika. Dopóki było ciepło to nic nie zauważyłem bo samochód momentalnie nagrzewał się do 90 C i trzymał temperaturę bez problemu. Teraz gdy jest już zimno wskaznik staje na 70 stopniach. Staje na swiatłach, zgasze na chwile silnik, jadę blisko za tirem czy wjade do miasta i temperatura się podnosi. ALe w trasie tak jak dzisiaj przy 5stopniach o godzinie 7, po 2km od ruszenia temperatura juz powyzej 50, ale jak dojdzie do około 75 to już tak stoi. W wolnej chwili zmieniam termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_maroco Zgłoś #1583 Napisano 22 Września 2015 Proponuje tylko oryginalne z ASO, koszt większy ale jest spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł_b5fl Zgłoś #1584 Napisano 22 Września 2015 Mysłalem o wymianie na tak polecanego tutaj Wahlera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamus Zgłoś #1585 Napisano 22 Września 2015 Też miałem przygody z temperaturą i ogrzewaniem, praktycznie co rok gdy się robiło chłodniej zabawa w wymianę termostatu. Kiedyś przy zmianie rozrządu pompa nie została wymieniona na nową i po jakimś czasie ogrzewanie nie dawało tak jak powinno przy mniejszych obrotach silnika było słabsze jak jazda była na wyższych obrotach grzało lepiej i podmuch było mocniejszy, obecnie też jestem przed wymianą rozrządu i napewno pompy starej nie zostawię niby parę groszy zostaje ale później wychodzą różne kwiatki termostat też przy okazji wymienię na ori z ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł_b5fl Zgłoś #1586 Napisano 22 Września 2015 Ja również ze zmianą termostatu bedę zmieniał kompletny rozrząd. Dopiero co kupiłem samochod i zdąrzyłem dopiero wymienić olej i wszystkie filtry,a przy wadliwie działąjącym termostacie ogrzewanie tez nie wyrabia i trzeba ustawiać na HI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_maroco Zgłoś #1587 Napisano 22 Września 2015 Mysłalem o wymianie na tak polecanego tutaj Wahlera Z doświadczenia odradzam. Po wymianie na Wahlera długo nie wytrzymał(możliwe, że mi się trafił jakiś felerny). Dodatkowo sprawdzany Vag-Comem nie osiągał nawet 90C. Dopiero zakupiony w ASO idealnie trzyma i jest spokój od dłuższego czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karton Zgłoś #1588 Napisano 22 Września 2015 Witam a ja mam takie pytanie niedawno wymieniałem króciec i wraz z nim czujnik temperatury na orginalny vw audi ale nie kupiony w serwisie tylko w sklepie internetowym i po sprawdzeniu vagiem temperatura dla silnika 61 jest o 5 stopni wyższa niż dla zegarów 56 jak sinik stygł a na zimnym silniku o 2 stopnie. Czy czujnik jest sprawny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł_b5fl Zgłoś #1589 Napisano 18 Października 2015 Wymienilem wlasnie termostat i teraz temperatura zawsze 90 stopni. Spalanie spadlo, ogrzewanie dziala duzo lepiej. Objawy przed wymiana kilka postow wyzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #1590 Napisano 18 Października 2015 Ja załozyłem dwa lata temu tak polecanego wlasnie tutaj Wahlera i trzyma na zegarach te 90 stopni to fakt ale tak na prawde na vagu to dogrzewa maxymalnie do 75-80 stopni wiecej to chyba w upały jak go dobrze po miescie pomecze to osiaga te prawdziwe 87-90 stopni a wiec nie trzyma do konca tak tej temeperatury jak powinien na silnku bo na silniku powinna byc temperatura non stop w okolciach 90 stopni non stop a nadmiar powinien uchylac i upuszczac oczywiscie temperatury wiec sie chyba za szybko uchyla troszke ten termostat chyba ze sie myle?? Ale ogolnie nie wymieniam jezdze tak jest w sumie ok ale drugi raz nie kupil bym go tylko albo vernet zaryzygował lub gates Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #1591 Napisano 18 Października 2015 U mnie tez Kolego osiaga ta temep robocza na zegarach plus minus po 10 km a latem szybciej ale jednak na Vagu pokazuje tak jak pisalem nie dobije do tyc 87 stopni co powinien sie otworzyc oscyluje roznie w granicach 75-80 stopnie max na zegarach tego nie widze bo cały czas pokazuja rowne 90 wiadomo dlaczego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #1592 Napisano 18 Października 2015 czujnik kolego sprawdzany na zimnym i w lato i w tamta zime jest wszystko ok pokrywa sie praktycznie z temperatura z czujnikiem z zewnatrz No ja akurat nie mam tego liniowego wsadu na liczniku a egr to prawda jak zaslepiony chociaz ja nie mam zaslepionego ale ogolnie nagrzewa sie po około 8-10 km zalezy od temeperatury zewnatrz duzych wahan nie ma na pewno termostat tak daje ale jezdze tak i jest w sumie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michvts Zgłoś #1593 Napisano 22 Października 2015 Witam od niedawna jezdze passatem B5 fl 1.9 TDI 130km i mam pytanie odnosnie temperatury czy taka jest własciwa jak mi sie utrzymuje czyli 80-85 stopni ciezko ma zeby wskoczyc na 90 glownie utrzymuje sie na takim 80 w zależnosci jak sie jedzie czy kolo 100-120 czy jak to czasem w duzym ruchu 60 to wtedy spada temperatura ,a tak totemperatura mi sie pokazuje nizej niz 75 nie spada najmniej do 80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1710 Zgłoś #1594 Napisano 23 Października 2015 Termostat kolego , mialem to samo . Wymienione , male koszta i 90 stopni jak nalezy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michvts Zgłoś #1595 Napisano 23 Października 2015 Tak trudno tak ! Dzieki tez tak mi sie wydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meo14 Zgłoś #1596 Napisano 24 Października 2015 Witam wszystkich forumowiczów, kupiłem paska niedawno nigdy nie mialem vw , ale do rzeczy w moim bylo tak ze bardzo długo się rozgrzewal temperatura na wskaźniku wachala się wymieniłem termostat i jak ręką odjął szybko się grzeję i temperatura w połowie wskaźnika i ani drgnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emejcz Zgłoś #1597 Napisano 17 Listopada 2015 (edytowane) Walczę z układem chłodzenia. Temperatura na klimatroniku na postoju to około 96-97 stopni, podczas jazdy potrafi być 98-99. Po zgaszeniu silnika i włączeniu za jakiś czas wskazówka na blacie przekracza 90 (na postoju jeszcze silnik oddaje trochę ciepła) i dopiero po chwili się cofa jak wisko schłodzi. Ogólnie to wymieniłem pompę wody, bo robiłem rozrząd teraz, ale stara pompa była w porządku. Zaraz po kupnie auta było gorzej, bo praktycznie ciągle około 106 stopni, ale wymieniłem termostat i poprawiło się do tego co jest teraz. Przy okazji rozrządu przepłukałem też wężem chłodnicę w jedną i w drugą stronę, oraz także blaszki z kurzu i brudu żeby lepiej przepływało powietrze. Króćcami woda leciała jak trzeba. Wisko mam sprawne, ale przy tych temperaturach się jeszcze nie chce załączać. To co dla mnie jest bezsensu, to że podczas jazdy temperatura nie spada. Przecież przy otwartym termostacie to się wtedy ładnie chłodzi i dopiero na postoju trochę rośnie. Zastanawiam się nad dwoma opcjami: -czy zakładać inny termostat, bo ten się otwiera trochę za późno (w szklance niby normalnie, ale zauważyłem, że to niemiarodajne i nawet jak się otwiera w szklance przy temperaturze producenta, to w silniku może działać niepoprawnie) -czy obstawiać coś nie halo z nagrzewnicą, bo mam już trochę pokruszony króciec do odpowietrzania i miałem problem z bulgotaniem póki nie założyłem dodatkowej opaski, planuję niedługo wsadzić w środek króćca miedzianą rurkę aby nie pękał dalej przy skręcaniu opaskami, ale nie wiem jaka jest średnica wewnętrzna. -nie włącza mi się nigdy wiatrak klimatyzacji, gdzie jest do niego termowłącznik? Oraz czy powinien się włączać jak klima jest wyłączona? Edytowane 18 Listopada 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt .2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1598 Napisano 18 Listopada 2015 Wisko mam sprawne, ale przy tych temperaturach się jeszcze nie chce załączać. Jak się nie chce załączać wiskoza pracuje cały czas od momentu zapalenia silnika ( patrząc z przodu auta prawy wiatrak) wraz z wzrostem temp. ma się szybciej kręcić ( jak to działa jest obszernie opisane w wielu tematach) -nie włącza mi się nigdy wiatrak klimatyzacji, gdzie jest do niego termowłącznik? Oraz czy powinien się włączać jak klima jest wyłączona? Wiatrak klimy zawsze włącza się z uruchomieniem klimatyzacji czyli w wszystkich pozycjach tylko nie ECON na klimatroniku i chodzi cały czas na Econ nie działa wcale. W momencie przekroczenia 105* włącza się mimo wyłączonej klimatyzacji - wspomaga chłodzenie silnika czyli wiskoze. Czujnik jest na wężu idącym z dołu chłodnicy- patrząc z przodu auta po prawej. Jak nie działa wiatrak wcale na wł. klimatyzacji to napraw usterkę - sprawdzić czy działa na krótko,kable itd. AD.czujnika na wężu jest identyczny jak g62 i w większości sklepów taki Ci dają, ale to jest błąd bo są 2 rodzaje tego czujnika ten ma mieć nadruk czy opis do 105 stopni czy jakoś tak już dokładnie nie pamiętam bo dawno to wymieniałem i pamiętam że w IC były 2 rodzaje właśnie. Ale jak wsadzisz ten g62 to i tak nic się nie stanie ew. wentylator będzie się szybciej włączał. -czy zakładać inny termostat, bo ten się otwiera trochę za późno (w szklance niby normalnie, ale zauważyłem, że to niemiarodajne i nawet jak się otwiera w szklance przy temperaturze producenta, to w silniku może działać niepoprawnie) Ja bym się jak najbardziej pokusił o inny termostat bo może otwierać za późno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emejcz Zgłoś #1599 Napisano 18 Listopada 2015 Ok dzięki za podpowiedzi. Wiem jak działa wisko, chodziło mi o to, że nie zasprzęgla jeszcze przy takiej temperaturze jaką mam na klimatroniku. Sprawdziłem wiatrak klimy i rzeczywiście kręcił się jak dałem klimę na AUTO. Sprawdzę jeszcze raz ten termostat chyba, przełożę ze starego auta, bo tam mam sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1600 Napisano 18 Listopada 2015 jest jeszcze kwestia na ile wiarygodne są wskazania czujnika temp. najlepiej było by mieć miernik temp. punktowy lub podmienić czujnik g62 na inny pewny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach